HONDA CIVIC EF9 TURBO 460PS

HONDA CIVIC EF9 TURBO 460PS

Γκρι, με ήχο σκέτη πόρωση, εμφάνιση τεζαρισμένη που φωνάζει αλητεία και τσαμπουκά, τέρμα old-school, full Japan-ίλα. Τι άλλο να ζητήσεις? Να κάνει χρόνους στα 400 μέτρα? Γίνεται! Αν ασχοληθείς με ένα Honda, θα κάνει χρόνο. Αρκεί φυσικά να το κάνεις σωστά. Και το βασικότερο, δεν θα σπάσει ποτέ και θα συνεχίσει να κάνει τον ίδιο χρόνο, εκτός και αν σηκώσεις πίεση, που τότε θα κάνει ακόμα καλύτερο χρόνο. Αυτός είναι και ο λόγος που τα Honda έχουν τόσους πολλούς οπαδούς και αντίστοιχα άλλους τόσους εχθρούς, που προσπαθούν να τα φτάσουν. Εντάξει, όταν έγραψα πιο πάνω «αν ασχοληθείς», δεν σημαίνει πως θα βάλουμε ότι βρούμε μπροστά μας πάνω σε έναν Β16Α και μετά θα έχουμε την απαίτηση να δουλέψει και να κάνει 11άρια και 12άρια για πλάκα. Απλά, υπάρχουν τόσες λύσεις και ένας σκασμός aftermarket που σου λύνουν κυριολεκτικά τα χέρια και σου δίνουν την δυνατότητα να τρελάνεις τα χρονόμετρα. Το πόσο θα τα τρελάνεις εξαρτάται από εσένα και την τσέπη σου!

Τουρμπίζοντας τον Β16Α

Όλα εξαρτώνται από το πόσο βαθειά θα βάλεις το χέρι στην τσέπη, αλλά κυρίως και από τις απαιτήσεις που έχεις. Για παράδειγμα,  αν θες να παίζεις κάθε μέρα με 300 άλογα, μπορείς να τα βγάλεις με μαμά μοτέρ, αλλάζοντας απλά τα μπουζόνια της κεφαλής και τοποθετώντας ένα οικονομικό turbo-kit, μία αντλία καυσίμου, ένα intercooler και μερικά περιφερειακά ακόμα προκειμένου να δουλέψουν όλα σωστά. Με πιέσεις που δεν ξεπερνάνε τα 0,8bar και με περιφερειακά ακόμα και κινέζικης προέλευσης, είσαι ΟΚ, χωρίς κανένα πρόβλημα. Σηκώνοντας πίεση όμως, τίθεται θέμα αντοχής των stock μπιελών, οπότε επιβάλλεται η αλλαγή τους, παρέα με πιστόνια, μέταλλα στροφάλου και block-guard. Αν μάλιστα σκοπεύουμε να ξεπεράσουμε και τις 8.100rpm, τότε πάμε για retainers και ελατήρια βαλβίδων, αλλά τα 350 άλογα τα έχουμε στο τσεπάκι. Από εκεί και πάνω όμως, τα πράγματα αγριεύουν και πάμε σε κάτι ποιοτικότερο και φυσικά ακριβότερο.

10 παρά!

Ο φίλος μας ο Δημήτρης Α., είναι από αυτούς που αποφάσισαν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να επενδύσουν στο αυτοκίνητό τους, φτιάχνοντας κάτι καλό και ανθεκτικό. Μιας και ο στόχος του ήταν τα 400 άλογα, αλλάχθηκαν οι μπιέλες με της Crower και τα πιστόνια με τα JE, ενώ τοποθετήθηκαν και χιτώνια της AEBS από την Larry's Auto Machine στην Αμερική. Η αλήθεια είναι ότι τα εργοστασιακά χιτώνια αντέχουν μέχρι τα 500 Ps με πολύ ψαγμένο setup και προγραμματισμό. Το Civic του Δημήτρη, δεν βγάζει τόσα αλλά ο στόχος ήταν να φτιαχτεί κάτι σωστό και αξιόπιστο ώστε να υπάρχει η βάση για μελλοντικές αναβαθμίσεις. Ο στρόφαλος παρέμεινε ο εργοστασιακός, μιας και έχει τρελή αντοχή και δεν χαμπαριάζει από μεγάλες ιπποδυνάμεις και στροφαρίσματα και το μόνο που αλλάχθηκε ήταν τα μέταλλά του με τα Race Series της ACL. Επειδή όμως ο κινητήρας του Δημήτρη στροφάρει μέχρι και τις 9.800rpm, έπρεπε να ενισχυθεί το valvetrain, έτσι λοιπόν αλλάχθηκαν retainers, ελατήρια βαλβίδων και βαλβίδες, με τα αντίστοιχα της Crane Cams, ενώ αλλάχθηκε και η αντλία λαδιού με μία από Integra Type-R. Σειρά είχαν οι εκκεντροφόροι, που προέρχονται από την Crane Cams και έχουν διάρκεια στις 242ο ο εισαγωγής και στις 230ο ο εξαγωγής, ενώ κατά την φάση του V-TEC ανεβαίνουν στις 266ο και 254ο αντίστοιχα. Οι εκκεντροφόροι ρυθμίζονται μέσω των γραναζιών της Toda Racing, ενώ περιστρέφονται χάρις στον ιμάντα εκκεντροφόρων της Gates Racing. Η ροϊκά εξελιγμένη κυλινδροκεφαλή της Ross Machine Shop  και το μπλοκ δέθηκαν μεταξύ τους με βίδες της Golden Eagle και ανάμεσά τους μπήκε μία φλάντζα κεφαλής επίσης της Golden Eagle. Ο αέρας για να φτάσει με πίεση στο 1,4 με 1,6bar στην εισαγωγή της Edelbrock, περνάει πρώτα από το υβριδικό turbo πρώτης γενιάς της Turbonetics. Πρόκειται για το Τ3/Τ66 που έχει λόγο A/R στο 0.70, ενώ ψύχεται από το backdoor intercooler της Hercules Parts, το οποίο είναι διπλό και έχει διαστάσεις 20x50x15cm. Το turbo πατάει πάνω σε μία πολλαπλή εξαγωγής τύπου ram horn της Full Race, έχει external της Precision των 46mm με το αντίστοιχο screamer pipe. Το downpipe έχει κατασκευαστεί από τον Σταύρο Σκριβάνο με διάμετρο 76mm, μαζί με την υπόλοιπη εξάτμιση που έχει ένα τελικό και ένα μεσαίο καζανάκι διαμέτρου 70mm.

Givemefuel!

Στο θέμα της τροφοδοσίας, ο Δημήτρης αποφάσισε να χρησιμοποιήσει δύο ξεχωριστές αντλίες 044 της Bosch Motorsport, μία εμβαπτιζόμενη και μία εξωτερική, μπεκιέρα της ΑΕΜ, ρυθμιστή πίεσης βενζίνης της Aeromotive, καθώς και μπεκ της Injector Dynamics που έχουν κανονικά παροχή στα 1.000cc/min, αλλά αν σηκώσουμε πίεση πάνω από 5bar στον ρυθμιστή, τότε φτάνουν μέχρι και τα 1.300cc/min. Η παροχή καυσίμου που έχει φτιάξει ο ιδιοκτήτης επαρκεί για ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν τα 600 άλογα.

Ένας MAP Sensor της ΑΕΜ, συνεργάζεται με τον S300 της Hondata, ο οποίος έχει προγραμματιστεί από τον ef9_tuned κατά κόσμων Γιάννη Κουραμπά με 100άρα βενζίνη και για μέγιστη πίεση στα 1,6bar. Το αυτοκίνητο έτρεξε στην True Street 12 και έσπαγε πολύ εύκολα το φράγμα των 12sec, οπότε δεν χρειάστηκαν παραπάνω δύναμη από τον κινητήρα. Με 460Ps γράφει εύκολα τέτοιους χρόνους, ενώ με λίγο παραπάνω πίεση φτάνει άνετα τα 530Ps.

Δεν σπάει λέμε!

Οι μεταδόσεις των Honda συνεχίζουν την παράδοση των κινητήρων τους. Δεν σπάνε. Εδώ κρατήθηκε το καβούκι από το σασμάν του Β16Α, με σχέσεις από το αμερικανικών  προδιαγραφών (USDM) Civic SI που έχουν πιο μακρύ βήμα και προορίζονται για κινητήρα Β18Α χωρίς V-TEC.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βγαίνει από τα 400 μέτρα με 3η σχέση και 199km/h! Στο σασμάν κάνει καλή παρέα ο δίδισκος συμπλέκτης της Competition Clutch, ενώ η κίνηση φτάνει στα ημιαξόνια μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού της Quaife. Σημαντική βοήθεια στην πρόσφυση δίνει το traction bar, καθώς και η ανάρτηση της K-Sport.Τα άκρα έχουν αλλαχθεί με τα αντίστοιχα του Integra τα οποία περιλαμβάνουν μουαγιέ, δισκόπλακες και δαγκάνες φρένων. Από το ίδιο Integra προέρχεται η αντλία φρένων καθώς και το σέρβο.

Lethalweapon!

Με 460Ps το Civic EF turbo του «Αμερικάνου» κάνει για πλάκα 11,9sec στα 400 μέτρα. Συγκεκριμένα, στον τελευταίο αγώνα στο Πολύκαστρο έκανε 11,840sec με ταχύτητα εξόδου στα 196,84km/h και 18άρι στα 1,967sec! Σε συνθήκες δρόμου, χωρίς κόλλες δηλαδή, κάνει εύκολα 12,657sec με ταχύτητα στα 191,86km/h και το 18άρι στα 2,267sec. Μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να κάνει αν σηκώσει πίεση... Πέρα όμως από τις εντυπωσιακές του επιδόσεις, αυτό που μου άρεσε πάρα πολύ στο Civic του Δημήτρη, ήταν το πόσο προσεγμένο είναι! Πεντακάθαρο τόσο στο εσωτερικό του, όσο και στον χώρο του κινητήρα, όσο φυσικά και στο αμάξωμα. Πράγμα ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αν σκεφτείτε ότι πρόκειται για αυτοκίνητο 20 και βάλε χρονών!

 

Αρθρογράφος

 

Διαθέσιμο το CX-60 στην Ελλάδα

Διαθέσιμο το CX-60 στην Ελλάδα

Ξεκίνησε η διαθεσιμότητα του ολοκαίνουργιου Mazda CX-60 PHEV στην Ελλάδα, με τιμή που ξεκινάει από τα €58.087.