HONDA CIVIC EK K20 236PS
Το 2008, το λευκό Civic που βλέπετε στις φωτογραφίες αγοράστηκε ως... μπλε, με μοτέρ 1.4lt και ίσα που τσούλησε τις ρόδες του στους δρόμους. Ανάσα δεν πρόλαβε να πάρει. Λύθηκε άμεσα εντελώς με έναν και μόνο σκοπό: να γίνει Κ20! Πριν όμως ξεκινήσουν οι μηχανικές εργασίες, ο Γιώργος, ο ιδιοκτήτης του, ήθελε να φτιάξει μία τέλεια καρότσα η οποία θα ήταν έτοιμη προτού πάρουν την θέση τους όλα τα μηχανικά μέρη. Ο Αχιλλέας, ο βαφέας, ανέλαβε το βάψιμο της καρότσας και ο φίλος του Γιώργου, ο Σέργιος, ανέλαβε όλα τα μηχανικά καθώς και την ανακατασκευή του σαλονιού. Και είναι αλήθεια πώς ό,τι έχει τοποθετηθεί στο ΕΚ είναι μια χαρά. Η μόνη μας ένσταση αφορά τις ζάντες, οι οποίες ναι μεν είναι πανέμορφες, είναι όμως μεγαλύτερες από ότι θα έπρεπε. Οι Work Emotion CR είναι διαμέτρου 18in, πράγμα που όπως θα δείτε παρακάτω, λειτουργεί αρνητικά για τις επιδόσεις.
EK9
Επειδή δεν είστε όλοι υποχρεωμένοι να γνωρίζετε τους κωδικούς μοντέλων της Honda, το EK9 παρουσιάστηκε το 1998, λεγόταν Honda Civic Type R και -κλασσικά- δεν ήρθε ποτέ στην Ελλάδα. Ήταν ελαφρύτερο, με μπλοκέ διαφορικό και κιβώτιο με πιο κοντές σχέσεις και φορούσε τον B16B κινητήρα, ο οποίος απέδιδε 182 άλογα. Εξωτερικά λοιπόν, τα ΕΚ9 είναι πανέμορφα, με extra μαρσπιεδάκια, αεροτομή και μάσκα. Αυτά είναι δυσεύρετα σε γνήσια, αλλά ο Γιώργος ήθελε να τοποθετήσει στο ΕΚ του μόνο τέτοια. Άργησε, αλλά τα βρήκε τελικά μέσω της Honda Platanas! Σειρά είχαν τα μηχανικά μέρη. Εδώ τα πράγματα είναι σχετικά μετρημένα. Λίγες εταιρίες κατασκευάζουν kit τοποθέτησης των Κ20 κινητήρων σε καρότσες παλιότερων Civic. Μία από αυτές και ίσως η καλύτερη, είναι η Hybrid Racing. Το kit περιλαμβάνει βάσεις κινητήρα, λεβιέ ταχυτήτων μαζί με το μοχλικό του σύστημα, τα ενισχυμένα stage2 ημιαξόνια καθώς και την πλεξούδα των ηλεκτρικών. Αυτά αρκούν για να τοποθετήσεις τον κινητήρα στην καρότσα του ΕΚ, όμως λείπουν ακόμα ορισμένα πραγματάκια για να πάρει μπροστά. Ένα από αυτά είναι το ειδικό 4-2-1 χταπόδι εξαγωγής, το οποίο, ναι μεν μοιάζει με τα aftermarket που υπάρχουν για τα EP3 Type R, όμως είναι διαφορετικής σχεδίασης, καθώς περνάει κοντά στην γέφυρα. Το collector του χταποδιού αυτού έχει διάμετρο 70mm, όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση που στο τέλος της βλέπουμε ένα πανέμορφο τελικό καζανάκι της J's Racing. Θόρυβος? Αρκετός! Η εισαγωγή είναι custom και οδηγεί την φιλτροχοάνη χαμηλά, κοντά στον θόλο του οδηγού. Η τελευταία βελτίωση που έγινε στον κινητήρα του Type R, είναι η ECU H-Pro της Hondata, ικανή σχεδόν για τα πάντα. Αυτή προγραμματίστηκε από τον Κώστα Κούτρα (HondaTuning.gr) στον δρόμο αλλά και στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της 0-1000HP.
Allaround
Οι βελτιώσεις του δεν είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά. Αυτό, γιατί σύντομα έρχεται ένας νέος κινητήρας Κ24 (2.4lt) με πολλή συμπίεση, τέρατα εκκεντροφόρους και στόχο περισσότερα από 300 άλογα. Αρκετά χρήματα έχουν δαπανηθεί ήδη για περιφερειακά aftermarket, όπως η μπεκιέρα της Hybrid Racing, το full αλουμινένιο ψυγείο της Feel's, οι custom γειώσεις και διάφορα άλλα μπλιμπλίκια που δεν προσθέτουν απαραίτητα άλογα, παίζουν όμως τον ποιοτικό ρόλο τους.
Τρομερή δουλειά έχει γίνει στο σαλόνι. Τα bucket της Recaro, που συνήθως τα συναντάμε με alcantara στα αυτοκίνητα αυτά, έχουν επενδυθεί με καλής ποιότητας δέρμαμ σε κόκκινο χρώμα και με μαύρες ραφές. Το προσωπικό μου γούστο θα τα άφηνε alcantara, αλλά δεν μπορώ να μην ομολογήσω πως η δουλειά που έχει γίνει είναι άριστη ποιοτικά.
Πάνω-κάτω-εμπρός-πίσω
Αναφέρομαι στα ψαλίδια του αυτοκινήτου. Ως γνωστόν, έχει διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, τα οποία έχουν αλλαχτεί με aftermarket της Skunk2, τα οποία επιτρέπουν πλέον να γίνουν ρυθμίσεις σε γωνίες camber και caster.
Αναβαθμισμένη είναι και η υπόλοιπη ανάρτηση και πλέον παίζει μπάλα μία full ρυθμιζόμενη coilover της Buddy Club. Παρέα της κάνουν οι αντιστρεπτικές ράβδοι από ΕΚ9 και τα νέα σκληρότερα σινεμπλόκ της Energy Suspension. Για την ενίσχυση του αμαξώματος, έχουν τοποθετηθεί μπάρες θόλων της J's Racing εμπρός και πίσω. Πλάκα-πλάκα, με αυτό το spec list, με τέσσερα καλά λάστιχα, το αυτοκίνητο θα είναι τρομερό ακόμα και σε πίστα. Ή μάλλον σχεδόν τρομερό, μιας και λείπει κάτι βασικό: μπλοκέ διαφορικό! Δυστυχώς στην περίπτωσή μας αυτό δεν υπήρχε. Δεν μας προβλημάτισε καθόλου στην διαδικασία των μετρήσεων αλλά «αν ήταν δικό μας» θα είχαμε βάλει...
Μεγάλη αλλαγή έχει γίνει και στα φρένα, τα οποία προέρχονται από Mitsubishi Lancer EVO και έχουν διάμετρο εμπρός 320mm και πίσω 300mm, με τις εμπρός δαγκάνες να είναι τετραπίστονες και τις πίσω διπίστονες. Δυστυχώς οι εργασίες στα φρένα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, οπότε δεν μπορέσαμε να μετρήσουμε επιδόσεις φρεναρίσματος καθώς αν το τολμούσαμε, πιθανότατα να μην είχαμε αυτοκίνητο να φωτογραφίσουμε. Θα θέλαμε να το δούμε πάντως να φρενάρει δυνατά...
18άρες vs επιδόσεις
Αν και οι 18άρες (κοπέλες) με τις επιδόσεις (κάθε είδους) συνήθως πάνε μαζί, στην περίπτωσή μας, 18άρες και επιδόσεις... δεν ταιριάζουν. Οι 18άρες Work με τα 215/35 Fulda Exeler δεν πρόκειται να βοηθήσουν σε καλή εκκίνηση. Τα λάστιχα πρόκειται να αλλαχτούν σύντομα, αλλά μέχρι τότε αυτά είχαμε, με αυτά θα μετρούσαμε. Θα ξεκινήσει καλά το Honda, αλλά στην συνέχεια, όταν βάλουμε 3η, θα μοιάζει σαν να έχασε 20 άλογα. Το VBOX θα με διαψεύσει αν είναι... Έχω οδηγήσει μπόλικα Civic EG και EK με μοτέρ Κ20, εγώ έχω ένα Type R EP3...κάπως θα βολευτώ και σ' αυτό. Το λεβιέ της Hybrid Racing σε βοηθά να αλλάξεις σχέσεις σε χρόνο dt, αλλά θα τον ήθελα λιγότερο σφιχτό. «Ο συμπλέκτης τι είναι»? Ρώτησα τον Γιώργο. «Exedy οργανικός» μου απάντησε. Η καρότσα είναι ελαφριά, η δύναμη δεν είναι πολύ μεγάλη, οπότε ακόμα και ο εργοστασιακός να ήταν, δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Άψογος είναι πάντως ο Exedy. Ελαφρύς, άμεσος. Κρατάω περίπου 3.500rpm, αφήνω τον συμπλέκτη και τα 18άρια σπινάρουν έντονα. Περισσότερο από όσο θα περίμενα. Μετριάζω λιγάκι το γκάζι, γρήγορα σε δευτέρα και επίσης γρήγορα σε τρίτη. Κάπου εδώ θα πρέπει η οθόνη του VBOX να μου δείξει ένα νούμερο που να αρχίζει από 6. Πράγματι βλέπω 6,66sec (σατανική επίδοση) και συνεχίζω γρήγορα για να περάσω το τετρακοσάρι με 14,76sec και 160,97km/h.
Θέλετε να δείτε γιατί «φαγώθηκα» με τις 18άρες και το πόσο κακό κάνουν? Το μοτέρ αυτό έχει ψυχή και με 236 άλογα θα έπρεπε να γράφει 400m σε 14sec και να βγαίνει με σχεδόν 170km/h. Με τις 18άρες, είναι σαν να έχει ένα ΠΟΛΥ μακρύ σασμάν και ναι μεν στις πρώτες σχέσεις αυτό σε βοηθά να περάσεις την δύναμη κάτω, μετά όμως, η σχετικά λίγη ροπή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα σου κόβει τα φτερά. Όχι, το αυτοκίνητο δεν είναι αργό, αλλά θα μπορούσε να είναι πολύ πιο γρήγορο από όσο φαίνεται. Βέβαια, την κουβέντα αυτή θα την ξανακάνουμε όταν μπει ο Κ24, οπότε οι επιδόσεις θα είναι όλο το ζουμί του αυτοκινήτου. Μέχρι να γίνει αυτό, έχουμε βρει άλλο Civic EK με Κ24 με πάνω από 300 άλογα. Σύντομα στις σελίδες μας...
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Hyundai αποκάλυψε την off-road έκδοση του IONIQ 5, την XRT, η οποία θα είναι προς το παρόν διαθέσιμη μόνο στην αγορά της Αμερικής.