Honda Civic FN1 1.8 Turbo 273Ps
Going my way…
Είναι ωραίο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον να συναντάς ανθρώπους με διαφορετική οπτική και προσέγγιση των πραγμάτων. Ανθρώπους που δεν ακολουθούν την πεπατημένη, τη σίγουρη, τη δοκιμασμένη και ασφαλή οδό, αλλά προτιμούν να γράφουν τη δική τους ιστορία, αναγνωρίζοντας και παίρνοντας τα ρίσκα τους. Ο Αλέξανδρος, ιδιοκτήτης αυτού του κατακόκκινου Civic Type-S, είναι ένας από αυτούς. Γοητευμένος από το φουτουριστικό design του FN1 και την αξιοπιστία του ονόματος Honda, αγοράζει «κούτα» το Civic και μάλιστα την Plus Edition με τη γυάλινη πανοραμική οροφή! Δυο μόλις μέρες αργότερα, τοποθετεί μια τετράδα μπρονζέ 18άρες Work Emotion XT-7 και κάπως έτσι ξεκινάει η μετάλλαξη του Type-S…
Doing it the right way…
Συναντήσαμε τον Αλέξανδρο και το Milano Red Type-S στο διήμερο dynoday των Honda-Redliners.gr στο δυναμόμετρο της Dynoworx, ξεχωρίζοντάς το αρχικά από την προσεγμένη εξωτερική του εμφάνιση αλλά και από το «ύποπτο» ψυγείο χαμηλά στο άνοιγμα του προφυλακτήρα. Η ηλιοροφή μαρτυρά ότι δεν πρόκειται για Type-R, αλλά για ένα υπερτροφοδοτούμενο 1800άρι, που κρίνοντας από τη συνολική του εικόνα, θα φοράει καλά πράγματα και θα είναι και δυνατό. Διάνα πέσαμε! Ξεκινώντας από αυτά που φαίνονται με την πρώτη ματιά, καρφώνεσαι στις ψαγμένες, πανάλαφρες και σφυρήλατες ζάντες της BBS (ΟΕΜ εξοπλισμός των Mitsubishi EVO IX), στα 4πίστονα Stoptech που ήρθαν «πακέτο» δαγκάνες-τακάκια-αεριζόμενες δισκόπλακες 328mm και στους πίσω χαρακτούς EBC Ultimax δίσκους με Yellow Stuff τακάκια της ίδιας εταιρείας! Πιο μέσα κρύβεται η Meister R coilover ανάρτηση με τη ρύθμιση camber μπροστά, τις 32 ρυθμίσεις απόσβεσης και τα ελατήρια σκληρότητας 5kg/mm, ενώ της Summit είναι η εμπρός μπάρα ψαλιδιών, η εμπρός μπάρα θόλων αλλά και η μπάρα ενίσχυσης του πίσω άξονα. Δεμένο, στημένο, με αναβαθμισμένα φρένα και τροχούς, το Type-S δείχνει πανέτοιμο να διαχειριστεί αρκετά επιπλέον άλογα, αλλά πόσα? Το dyno έδειξε +133Ps (273Ps) αλλά και σχεδόν +14kgm ροπής (31,4kgm) από τον υπερτροφοδοτούμενο R18A2!
Blow me…
Εδώ είναι που τα πράγματα περιπλέκονται, αλλά και που το όλο εγχείρημα -αν σου αρέσουν τα δύσκολα και οι προκλήσεις- αποκτά ενδιαφέρον. Το tuning του 1800άρη R18A2 δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο και οι επιλογές σε aftermarket προϊόντα, περιορισμένες. Παρ’ όλα αυτά, το Type-S του Αλέξανδρου, αν δεν είναι το δυνατότερο μεταξύ αυτών με κλειστό μοτέρ στην Ευρώπη, παίζει σίγουρα στην τριάδα! Σπαζοκεφαλιά, λοιπόν, η συλλογή των περιφερειακών, ώστε να στηθεί το turbo kit, που εντέλει το απαρτίζουν μια πολλαπλή εξαγωγής της Jotech, μια Garrett GTX2863R, ένα downpipe 63,5mm, επίσης της Jotech, και μια decat εξάτμιση με διάμετρο 70mm. Το universal intercooler της Forge με διαστάσεις 500mm x 60mm x175mm κρυώνει και διοχετεύει τον αέρα στην πεταλούδα εισαγωγής μέσω των custom αλουμινένιων σωληνώσεων με διάμετρο 56mm. Η σκάστρα (50mm) και η external (38mm), αμφότερες της Tial, φροντίζουν για την απαραίτητη ηχητική πανδαισία που ταιριάζει πέραν του δέοντος με το νέο προφίλ αυτού του Type-S. Πάμε τώρα στα πραγματικά δύσκολα. Ωραία τα επέλεξες και τα τοποθέτησες όλα, πώς όμως τα κάνεις να δουλέψουν, να συνεργαστούν μεταξύ τους και να αποδώσουν τα αναμενόμενα? Στην περίπτωσή μας, μία είναι η λύση: αντικαθιστάς την ΟΕΜ ECU με την αντίστοιχη της αμερικάνικης έκδοσης του Civic, αφού μόνο για αυτήν διατίθεται το Flash Pro της Hondata, που σου επιτρέπει να επέμβεις και να σετάρεις τις επιθυμητές παραμέτρους λειτουργίας. Μετά, αναλαμβάνει ο Γιάννης Κουραμπάς, και... ιδού το αποτέλεσμα, μετά από πολύ κόπο, χρόνο και δοκιμές βέβαια. Κατηφορίζοντας τον Διόνυσο για να καταλήξουμε στον Σχινιά για τις μετρήσεις, παρατηρώ ότι το Type-S του Αλέξανδρου είναι φορτωμένο και με άλλα καλούδια. Η εντυπωσιακή Alpine IVA-505R πηγή πλαισιώνεται από τα Focal High End Speakers 165KR2, το Focal High End 11in Subwoofer και έναν Audison SRX3 ενισχυτή. Το εσωτερικό των θυρών, το πίσω μέρος και ο χώρος αποσκευών έχουν ντυθεί με Dynamat Extreme Double Layer ηχομονωτικό, εξασφαλίζοντας ποιότητα στον ήχο, αλλά και... κάμποσα επιπλέον κιλά. Επανέρχομαι στη γυάλινη πανοραμική οροφή, που από μόνη της προσθέτει +80kg, υπολογίστε και όλα τα παραπάνω, ε, δικαιολογημένα ήθελε να το «ξυπνήσει» λιγάκι το Type-S ο Αλέξανδρος...
Type-S vs the world…
Αν και ο Αλέξανδρος δεν είναι ο τύπος του πυροβολημένου Hondάκια-κοντράκια, αφού αντί να αφαιρεί -ως είθισται- έχει μια τάση να προσθέτει βάρος, παρ’ όλα αυτά δεν τον λες και αδιάφορο όσον αφορά τα νούμερα. Μετά από τόσο ψάξιμο, διάβασμα, δοκιμές, χρόνο και χρήμα αφιερωμένα σε αυτό το project και δεδομένων των πρόσφατων αποτελεσμάτων των δυναμομετρήσεων του Type-S στο dynoday, όλοι είμαστε περίεργοι να δούμε πώς τα νούμερα των Ps/kgm μεταφράζονται στην πράξη σε sec. Ένας μόνο μπορεί να μας λύσει την απορία και αυτός είναι το VBOX III. Θα αναφέρω και θα αντιπαραθέσω τις ρεπρίζ 3ης 80-110km/h, 4ης 100-140km/h και 5ης 100-140km/h του Type-S με τις αντίστοιχες του Type-R EP3 με 2ο στάδιο ατμοσφαιρικής βελτίωσης και 277Ps του τεύχους 182, έτσι για τον χαβαλέ... Έχουμε και λέμε: το Type-S χρειάστηκε αντίστοιχα 2,82sec, 4,32sec και 5,23sec, τη στιγμή που το σημαντικά ελαφρύτερο EP3 κάνει 2,77sec, 5,28sec και 7,68sec. Του ψιλοφεύγει, ε? Πάνω που ανάψανε τα αίματα, «άναψε» και ο ACT Organics Stage 1 συμπλέκτης, αφήνοντάς μας στα κρύα του λουτρού, αλλά ευτυχώς όχι στον τόπο. Δικαιολογημένος, οφείλω να ομολογήσω, αφού βάσει των spec του, μπορεί να διαχειριστεί ροπή έως 32kgm, άρα δουλεύει εδώ και κάμποσα χιλιόμετρα στα όριά του. Και επειδή δεν μπορεί να μιλήσει, είπε να πατινάρει. Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν μπορέσαμε να δούμε κάτι καλύτερο από 7,11sec για το 0-100km/h, ενώ το έντονο πατινάρισμα των δυο πρώτων σχέσεων, δυστυχώς δεν μας επέτρεψε να ολοκληρώσουμε το 400άρι όπως θα θέλαμε -είπαμε, να γυρίσουμε σπίτι, έχουμε να... παραγγείλουμε και έναν συμπλέκτη.
Till next time, Type-R…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
| Tunedby: DIY Αλέξανδρος Παρηγόρης
|
TUNING SPECS: Hondata Flash Pro, Map Tuned @ 0,55bar Hondata Map Sensor 4bar Honda ΟΕΜ ECU US Version Garrett GTX2863R Jo-Tech USA πολλαπλή εξαγωγής Jo-Tech USA downpipe διαμέτρου 63,5mm Dei Titanium Heat Shields & Wraps Forge intercooler 100 series type 08 500x60x175 Custom made αλουμινένιες σωληνώσεις i/c διαμέτρου 56mm Custom αλουμινένια εισαγωγή διαμέτρου 76mm με MAF & IAT Cusco δοχείο αναθυμιάσεων AEM Brute Force φίλτρο αέρα διαμέτρου 76mm Tial MV-S 38mm external Tial 50mm σκάστρα Honda-Denso RDX μπεκ 410cc/min NGK BKR8EIX 2668 μπουζί Hallman Pro RX Boost Controller NST Racing USA kit αλουμινένιων τροχαλιών Σκριβάνος/Δανελάτος de-cat εξάτμιση διαμέτρου 70mm AEM αναλογικό μπαρόμετρο 52mm AEM αναλογικό wideband 52mm AEM αναλογικό πυρόμετρο 52mm AEM αναλογική πίεση λαδιού 52mm AEM αναλογική θερμοκρασία λαδιού 52mm | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Meister R Zeta-R coilover kit, ελατήρια 5kg/mm, Civic Type-R αντιστρεπτική 24mm Πίσω: Meister R Zeta-R coilover kit, ελατήρια 5kg/mm
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: OEM 6τάχυτο κιβώτιο, Flywheel 1320 Pro Forged Chromoly (3,8kg) βολάν, ACT Organics Stage 1 συμπλέκτης, TWM Short Shift και σύνδεσμοι ντιζών | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Summit USA μπάρα θόλων μπροστά Summit USA μπάρα ψαλιδιών Summit USA μπάρα ημιάκαμπτου άξονα πίσω | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: Stoptech 4πίστονες δαγκάνες, Stoptech τακάκια, Stoptech αεριζόμενοι δίσκοι 328mm, HKS σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Castrol SRF υγρά φρένων Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, EBC Yellow Stuff τακάκια, EBC Ultimax δίσκοι 260mm, HKS σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Castrol SRF υγρά φρένων
| ΤΡΟΧΟΙ: BBS EVO 8Jx17in et38, ελαστικά Goodyear Assymetric 2 225/45/17
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,34 0-80 5,53 0-100 7,11 0-120 9,22 0-140 12,22 0-160 15,45
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,09 80-110 2,82 100-140 4,75 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,89 100-140 4,32 5η ΚΜ/Η SEC 100-140 5,23 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,84 @ 48,42 60 5,25 @ 74,81 100 6,94 @ 96,81 200 10,23 @ 123,21 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 5,02 60-160 10,47 60-200 19,96 100-200 17,21
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η απόπειρα να γίνει το νέο μοντέλο ακόμα πιο ξεχωριστό μοιάζει αδύνατη, αλλά η Mopar, επίσημη μάρκα υπηρεσιών After Sales του Ομίλου Fiat Chrysler Aut...