Honda Civic VTI Turbo 700+wHp
Το αυτοκίνητο αυτό βρίσκεται υπό συνεχόμενη εξέλιξη και ο ιδιοκτήτης του, ο Άγγελος Παπαηλίας, βρίσκεται πίσω από αυτό. Το project-car είναι ένα Honda Civic VTI Turbo, πάνω στο οποίο έχει πέσει απίστευτη δουλειά και το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από τέλειο. Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στις 22 και 23 Νοεμβρίου στο Τυμπάκι, ο Άγγελος σταμάτησε το χρονόμετρο στα 10,516sec με ταχύτητα εξόδου στα 229,44km/h. Από όποια πλευρά και να το κοιτάξεις, το αυτοκίνητο αυτό είναι πραγματικά άψογο. Θέλεις από πλευράς εναρμονισμού με τους κανόνες της ΒΤ? Θέλεις από πλευράς στησίματος? Θέλεις από πλευράς μηχανολογικής εξέλιξης? Θέλεις από πλευράς επιδόσεων? Από πλευράς εμφάνισης? Από παντού. Είναι ένα πραγματικό project-car που διαφημίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλη την ψαγμένη εργασία και μελέτη που έχει γίνει πάνω σε αυτό. Τέτοια αυτοκίνητα πραγματικά διαφημίζουν όχι μόνο τον καθεαυτό βελτιωτή που έχει ασχοληθεί, αλλά και ολόκληρη την ελληνική σκηνή του tuning.
Ο χρόνος που έχει κάνει μέχρι στιγμής είναι ένα άριστο δείγμα για τις πραγματικές δυνατότητες του Civic. Ο Άγγελος δεν επαναπαύεται ποτέ και συνεχώς εξελίσσει και ψάχνει λύσεις για το αυτοκίνητό του. Το Honda ρυθμίζεται και ψάχνεται πάντα στην πίστα, πάτημα στο δυναμόμετρο δεν έχει κάνει ποτέ. Βάσει επιδόσεων, βάρους και ταχύτητας εξόδου, η ιπποδύναμη είναι περίπου στα 700wHp. Ο Άγγελος μας είπε ότι το αυτοκίνητο έχει πολλά περιθώρια ακόμα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις στα 400 μέτρα και δεν έχουμε κανένα λόγο για να μην τον πιστέψουμε.
Tuningnation…
Πίσω από την εξέλιξη του Civic της AP+ Power, της εταιρείας του Άγγελου Παπαηλία, κρύβονται αρκετά γνωστά ονόματα. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, να σας θυμίσουμε ότι ο Άγγελος ήταν από τους πρώτους συνεργάτες του Power, τότε το 1998 και πριν ιδρύσει την AP+ Power είχε κατάστημα της Powerchips στην Βουλιαγμένης. Στον πιο κοντράδικο δρόμο της Ελλάδας. Από τότε όμως πέρασαν πολλά χρόνια και αρκετά προσεγμένα αυτοκίνητα από τα χέρια του. Κάθε αυτοκίνητο που είχε ήταν άψογο σε κάθε τομέα και εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει και το Honda Civic VTI. Όπως θα δείτε παρακάτω, έχει γίνει προσεγμένη και σωστή μελέτη προκειμένου τα πάντα να λειτουργήσουν άψογα και με αποτέλεσμα τον χρόνο που έκανε στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος dragster, στην πίστα στο Τυμπάκι.
…Powergeneration!
Όταν αγόρασε το Civic ο Άγγελος, ήταν σε άθλια κατάσταση από πλευράς εμφάνισης. Αεροτομές, spoilers, ηχοσύστημα, γενικά θα το χαρακτηρίζαμε ελαφρώς έως πολύ κακόγουστο. Το καλό ήταν πως το σασί ήταν σε άψογη κατάσταση, χωρίς κάποιο τρακάρισμα. Το πρώτο πράγμα που έγινε ήταν να αποσυναρμολογηθεί όλο και το σασί να βαφτεί σε όλα του τα σημεία.
Τα φτερά φάρδυναν προκειμένου να χωρέσουν τα φαρδύτερα εμπρός ελαστικά, αλλάχθηκε το καπό με Seibon από ανθρακονήματα, ενώ στον πίσω προφυλακτήρα τοποθετήθηκε ένα diffuser της Plan B, του Πέτρου Μακαβέλη, το οποίο απεγκλωβίζει τον αέρα που συσσωρεύεται σε εκείνο το σημείο. Στο καπό που ανοίγει με τα αμορτισέρ της BWR, τοποθετήθηκαν και οι αποστάτες της ίδιας εταιρείας, οι οποίοι φροντίζουν να σηκωθεί το πίσω μέρος του, ώστε να αερίζεται καλύτερα ο χώρος του κινητήρα. Ο Άγγελος κατασκεύασε μία αλουμινένια αεροτομή και την τοποθέτησε στην πίσω θύρα, η οποία σύντομα θα αντικατασταθεί με ελαφρύτερη από ανθρακονήματα. Το ίδιο θα γίνει και στα μπροστά φτερά, μιας και το βάρος που θα εξοικονομηθεί θα τοποθετηθεί με την μορφή αντίβαρων στο μπροστά μέρος του σασί για αύξηση της πρόσφυσης. Βασικά, εκτός από τα φτερά, όλη η μούρη θα αλλάξει με τον προφυλακτήρα της Exospeed. Αυτή τη στιγμή το βάρος του αυτοκινήτου, χωρίς τα νέα carbon κομμάτια, είναι στα 1.085kg και μην ξεχνάτε πως έχει ηλεκτρικά παράθυρα, καλοριφέρ, πίσω καθίσματα, όλες τις επενδύσεις και γενικά δεν του λείπει τίποτα απολύτως από τον αρχικό του εξοπλισμό. Όπως ανέφερα και παραπάνω, το Civic αυτό θέτει νέα standards στην κατηγορία ΒΤ1.
Unlimitedtuning!
Η βελτίωση είναι μικρόβιο που εξαπλώνεται και από την στιγμή που θα βρεθεί κάποιος υπό την επιρροή της, δεν σταματάει ποτέ να βελτιώνει το αυτοκίνητό του. Το γρήγορο και το δυνατό δεν είναι ποτέ αρκετό. Ο Άγγελος είναι ένα τέτοιο δείγμα ανθρώπου, ένας από εμάς δηλαδή και θέλησε να δημιουργήσει μία σωστή βάση για την εξέλιξη του project-car του. Ο κινητήρας προέρχεται από Integra Type-R και είναι ο γνωστός Β18C5, ο οποίος ενισχύθηκε σε καίρια σημεία και φυσικά βελτιώθηκε προκειμένου να αποδώσει αξιόπιστα 700+ άλογα. Όλες οι εργασίες και οι βελτιώσεις στον κινητήρα έγιναν από τον Αντώνη Βουσουρέλη της VousourelisMotorsport. Από τον κινητήρα κρατήθηκε ο εργοστασιακός στρόφαλος, αλλάχθηκαν όμως οι μπιέλες με ενισχυμένες και ελαφρύτερες της ManleyPerformance, καθώς και τα πιστόνια τα οποία πλέον είναι σφυρήλατα της CP μεγαλύτερα κατά 0,5mm από τα 81mm που ήταν τα εργοστασιακά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο κυβισμός του κινητήρα να φτάσει τα 1.820cc και η συμπίεση να πέσει από το 10,6:1 στο 9,5:1. Ανάμεσα σε μπιέλες και στρόφαλο τοποθετήθηκαν τα τριμεταλικά κουζινέτα ACL από την σειρά Race. Το ρεκτιφιέ για να ταιριάξουν τα πιστόνια, τα χιτώνια της Darton καθώς και η ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής έγιναν από την RaceTechbyDakis του Δάκη Σκαμπελτζή. Στη συνέχεια αλλάχθηκαν οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής με μεγαλύτερες της Ferrea, τα ελατήρια βαλβίδων με διπλά της Crower, καθώς και τα retainers με τιτανίου επίσης της Crower. Οι εκκεντροφόροι παρέμειναν οι εργοστασιακοί, με την διαφορά ότι άλλαξε ο χρονισμός τους με την βοήθεια των ρυθμιζόμενων γραναζιών της VMS Racing. Αλλάχθηκε η βαλβίδα του VTEC με αυτή της Skunk2 και πλέον το σύστημα επεμβαίνει στις 5.800rpm.
Ο κινητήρας δέθηκε και πάτησε πάνω στις ενισχυμένες βάσεις της InnovativeMounts και σειρά τώρα είχαν τα περιφερειακά του, που είναι και μπόλικα. Στο πίσω μέρος του κινητήρα, δηλαδή στην εισαγωγή του, συναντάμε την εισαγωγή της Edelbrock, VictorX, η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για να αποδίδει από τις 7.000rpm μέχρι και τις 10.000rpm. Η εισαγωγή αυτή έχει έτοιμες αναμονές για ψεκασμό nitro, ενώ μπορεί να παραγγελθεί με άλλες τέσσερις υποδοχές για extra μπεκ καυσίμου. Η εισαγωγή αυτή συνδυάστηκε με την πεταλούδα γκαζιού της S90 Performance και την μπεκιέρα της GoldenEagle. Πάνω στην μπεκιέρα τοποθετήθηκαν τα μπεκ καυσίμου της FuelInjectorClinic, με παροχή στα 1.100cc/min, τα οποία παρέχονται με καύσιμο από δύο αντλίες της Bosch 044, οι οποίες βρίσκονται δίπλα από το ρεζερβουάρ καυσίμου της FCSRace, το οποίο πήρε την θέση του εργοστασιακού, στο κάτω μέρος του σασί. Στο κύκλωμα τοποθετήθηκε ένα φίλτρο καυσίμου και ένας ρυθμιστής πίεσης της Aeromotive, ενώ όλες οι σωληνώσεις είναι αεροπορικού τύπου με ρακόρ και έχουν κατασκευαστεί από την PMCExhaust. Στην άλλη πλευρά του μπλοκ, θα συναντήσουμε πάλι την PMCExhaust, αυτή τη φορά στην κατασκευή της πολλαπλής εξαγωγής με διάμετρο στα 48mm, που πάνω της βρίσκεται μία GarrettGTX3582R, η οποία είναι ντυμένη με το θερμομονωτικό κάλυμμα της DEi. Παρέα στο turbo κάνει μία σκάστρα της TialSport καθώς και ένα externalwastegate της Tial, το MV-R στα 48mm. Όλα τα παραπάνω καθώς και αρκετά από τα επόμενα aftermarket αγοράστηκαν από την Spirakis Performance Parts, καθώς και από την Veltiosis του Βαγγέλη Πασπαλά. Ο Πέτρος Πολυζωϊδης της PMC, κατασκεύασε από αλουμίνιο το σύστημα εξαγωγής, το οποίο αποτελείται από ένα τελικό καζανάκι και έχει διάμετρο 90mm. Πέρα από αυτό, κατασκεύασε το frontmountintercoolerμε διαστάσεις 60x35x10cm, καθώς και τις σωληνώσεις του, αλλά και τις σωληνώσεις της εισαγωγής.
Keeptuningforever!
Ο Άγγελος αγόρασε από την Β16Α Workshop την ECU της AEM, Series 2 60-40 και φυσικά την προγραμμάτισε ο ίδιος, τοποθετώντας πλέον τον κόφτη στις 9.600rpm. Η ECU συνεργάζεται με τον ΜΑΡ Sensor της Hondata, που είναι ρυθμισμένος στα 4bar, καθώς και με τους πολλαπλασιαστές που προέρχονται από HondaS2000. Ο Σίμος Χατζηπαντελής της Minitech χορήγησε το ψυγείο νερού της Koyorad με πάχος στα 6,5mm καθώς και τα ημιαξόνια και τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Το ψυγείο συνδυάστηκε με ένα βεντιλατέρ της Spal, καθώς και με σιλικονούχα κολάρα της SamcoSport. Στο κύκλωμα λαδιού τοποθετήθηκε το αλουμινένιο δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού της PWR και με την τοποθέτηση της μπαταρίας της Odyssey στο πίσω μέρος του αμαξώματος, ο κινητήρας και τα περιφερειακά του ήταν έτοιμα.
Cornerweighting!
Ένα σωστό αγωνιστικό dragster, αλλά και ένα σωστά στημένο αγωνιστικό γενικότερα, οφείλει να περάσει από την, δυστυχώς παραμελημένη από αρκετούς, διαδικασία του corner weighting. Μία διαδικασία κατά την οποία τοποθετείται σε ένα σύστημα ζυγαριών το οποίο μετράει το βάρος σε κάθε τροχό και έτσι μπορεί να γίνει σωστή κατανομή του βάρος κατά άξονα, με μέγιστα οφέλη στην πρόσφυση και φυσικά στις επιδόσεις. Η διαδικασία αυτή έγινε στην PBMotorsport από τον Βασίλη Περιστερίδη, ο οποίος ανέλαβε εξολοκλήρου το στήσιμο του Civic. Το coilover κιτ που τοποθετήθηκε είναι της KSport, το οποίο συνεργάζεται στενά με το traction bar και την εμπρόσθια μπάρα θόλων της D’SNutz’, καθώς και με τα πίσω ψαλίδια της Skunk2, τα οποία αυξάνουν κατακόρυφα την οδική συμπεριφορά του Civic. Επόμενος τομέας που θα μας απασχολήσει είναι η μετάδοση, ένας αρκετά σημαντικός τομέας σε ένα αγωνιστικό dragster με 700 άλογα στους τροχούς. Το πρώτο που αλλάχθηκε ήταν το σύστημα δισκόπλατο και συμπλέκτης, με ένα Exedy, το HyperCompe-RTwinplate. Η κλιμάκωση του κιβωτίου άλλαξε με την τοποθέτηση ενισχυμένου γραναζιού 3,07 της MFactory στην πρώτη σχέση, καθώς και με αλλαγή της τελικής σχέσης μετάδοσης στο 4,05, επίσης της MFactory. Τα γρανάζια αυτά αντέχουν ιδιαίτερα μεγάλες τιμές ροπής που μπορούν να φτάσουν ακόμα και στα 100kgm. Τέλος, αλλάχθηκαν τα ημιαξόνια με τα ενισχυμένα της Driveshaft τα Stage 5 και η μετάδοση ήταν πλέον έτοιμη.
Finedetails
Οι επεμβάσεις συνεχίστηκαν στο αμάξωμα και πιο συγκεκριμένα στο εσωτερικό του, όπου τοποθετήθηκαν τα carbonκαθίσματα τύπου bucketτης Bride, τα LowMax, στα οποία τοποθετήθηκαν οι ζώνες τεσσάρων σημείων της Takata. Πίσω από το τιμόνι της Momoτοποθετήθηκε ο πίνακας οργάνων ενός S2000, ενώ μπροστά από τον λεβιέ της Skunk2 τοποθετήθηκε ένα μπαρόμετρο, ένα πυρόμετρο και ένα όργανο πίεσης καυσίμου όλα της A’PEXi. Επόμενο στάδιο είναι να τοποθετηθεί ολόκληρο το ομολογκαρισμένο roll-cage της ΟΜΡ, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι τοποθετημένο από το πίσω μέρος, μέχρι το B-pillar του οχήματος. Βάσει χρόνου που πέτυχε στον τελευταίο αγώνα, είναι πλέον υποχρεωμένος να τοποθετηθεί ολόκληρο. Ως αγωνιστικό της ΒΤ1 έχει το δικαίωμα χρήσης slick ελαστικών καθαρά για dragster και εδώ επιλέχθηκαν τα Μ/Η με διάσταση 8,7x25x13 στους εμπρός τροχούς στις πανάλαφρες ζάντες της Belac, ενώ πίσω έχουν διάσταση 4,5x26x15 τοποθετημένες σε ζάντες της Lenso.
Keepup!
Όπως έγραψα και παραπάνω, το HondaCivicTurbo της AP+ Power βρίσκεται υπό συνεχόμενη εξέλιξη και αμέσως μετά την φωτογράφιση θα αλλάξει και πάλι σε αρκετούς τομείς, όπως το αμάξωμα αλλά και ο κινητήρας, ο οποίος αναμένεται να δυναμώσει ακόμα περισσότερο. Το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί για να αναδείξει την δουλειά της η AP+ Power και αν κρίνουμε από τον τελευταίο αγώνα στο Τυμπάκι, το κατάφερε και με μεγάλη άνεση! Μετρήσεις στο δρόμο δεν κάναμε, μιας και αφενός μεν ο καιρός δεν μας το επέτρεψε και αφετέρου σπίναρε ακόμα και με 3η με τα μπαλόνια. Κανονικά θα χρειαζόταν να ρίξουμε πίεση στο turbo και για καλό και για κακό να ρίξουμε ένα καλό καθάρισμα στο γλιστερό οδόστρωμα. Όπως και να έχει πάντως, την αξία του την έχει δείξει στην πίστα, αφού για εκεί σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε να κάνει χρόνους και να είσαστε σίγουροι ότι στο μέλλον θα τρίβουμε τα μάτια μας με τις επιδόσεις του!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by ΑΡ+ Power Electronic Performance Λ. Σουνίου 14 Πέτα Κερατέας 210 9962010 papaillias@yahoo.gr |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω εργοστασιακά | ΤΡΟΧΟΙ Belac ζάντες 13in εμπρός Lenso πίσω 15in Μ/Η 8,7/25R13 εμπρός 4,5/6R15 πίσω |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,688 @ 200 6,952 @ 170,29 400 10,516 @ 229,44 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mercedes-Benz στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την πλήρη γκάμα των EQ μοντέλων της, όπως και των eVANS της.