Honda CR-X Del Sol B18C 226Ps

Honda CR-X Del Sol B18C 226Ps

Ο Μανώλης από μικρό παιδί είχε μια ιδιαίτερη σχέση με τα αυτοκίνητα, όχι όμως τόσο με τα πολυτελή και τα supercars όσο με τα βελτιωμένα. Όπως πιστεύει και ο ίδιος, είναι ξεχωριστή η αίσθηση να δίνεις το δικό σου χαρακτήρα σε ένα αυτοκίνητο, να βάζεις τη δική σου προσωπική πινελιά και να καμαρώνεις για το αποτέλεσμα είτε πρόκειται για καθαρά μηχανική βελτίωση είτε για αισθητική. Όταν ήρθε η ώρα να αλλάξει το Citroen Saxo VTS, που είχε στην κατοχή του, είχε αποφασίσει να βρει κάτι προσθιοκίνητο και κινούνταν στην κατηγορία των Punto GT, και Honda CivicVTi, όταν όμως είδε το CR-X DelSol με την ηλεκτρική οροφή, σκάλωσε! Είχε ό,τι ακριβώς ήθελε, ωραία εμφάνιση, ήταν διθέσιο, cabrio ή -καλύτερα- είχε targa αμάξωμα και έναν αξιόλογο κινητήρα για να ασχοληθεί μαζί του. Σκοπός του ήταν να φτιάξει ένα σύνολο με το οποίο να μπορεί να πηγαίνει βόλτες, να κάνει εκδρομές, είτε με ανοιχτή είτε με κλειστή οροφή, να παίζει στις στροφές και φυσικά να κάνει και κόντρες, ενίοτε…

Τα πρώτα βήματα!

Αρχικά το DelSol είχε τον Β16Α, ο οποίος απέδιδε 167Ps και αγόρασε έναν Β16Α2 για να τον φτιάξει με την ηρεμία του, χωρίς να έχει το άγχος να τελειώσει γρήγορα, αφού το αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε το δικό του κινητήρα. Τα περιφερειακά όμως που είχε διαλέξει ήταν κάπως υπερβολικά για το συγκεκριμένο κινητήρα και ήθελαν περισσότερα κυβικά για να λειτουργήσουν όπως έπρεπε. Τα 185Ps που είδε στον Β16Α2 δεν τον ενθουσίασαν και τότε ήταν που γνώρισε τον Δημήτρη Αλουμάνη της Dynoworx και του πρότεινε να ασχοληθεί με τον Β18C. Οπότε η μοναδική δυσκολία, που αντιμετώπισε βελτιώνοντας το Del Sol του, ήταν ότι άλλαξε δύο διαφορετικά ατμοσφαιρικά setup, αφού η δύναμη του Β16Α2 δεν του έφτανε. Ένα τρακάρισμα στην δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου ήταν το έναυσμα να αναλάβει την φανοποιία ο Λευτέρης Μαρούλης της Maroulis Bodyworks και να βάλει o Μανώλης τον B18C στο μηχανοστάσιο.

Πάμε πόλεμο!

Λοιπόν έπαθα πλάκα με το πόσο γρήγορες αλλαγές κάνει ο Μανώλης, αλλά και με το πόσο καλά εξοικειωμένος είναι με το αυτοκίνητό του. Είναι ελάχιστοι οι οδηγοί που συναντάμε και ξέρουν να εκμεταλλευτούν -ή αν θέλετε να ξεζουμίζουν- το 100% του αυτοκινήτου τους και ο Μανώλης είναι σίγουρα ένας από αυτούς. Μόλις βρεθήκαμε στην ευθεία των μετρήσεων, του εξήγησα τη διαδικασία και με το καλημέρα κάναμε 6,7secγια τα πρώτα 100km/h. Αν δεν σας εντυπωσίασε, σκεφτείτε ότι το αυτοκίνητο έχει μεταλλική και ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή, καθώς επίσης και ένα μεγάλο subwoofer στο χώρο αποσκευών και φυσικά έχει πάνω του όλο τον εξοπλισμό και όλες τις ανέσεις από το εργοστάσιο. Επίσης τα 2,83sec των πρώτων 18 μέτρων δείχνουν έντονο σπινιάρισμα κι έτσι ένα καινούργιο σετ ελαστικών θα βελτίωνε σημαντικά την εκκίνηση και κατά συνέπεια και τους υπόλοιπους χρόνους. Την κατάσταση θα βελτίωνε και ένας ενισχυμένος συμπλέκτης, μιας και εδώ χρησιμοποιείται για την ώρα ένας εργοστασιακός. Πάντως, τα 14,88sec στα 400 μέτρα δεν τα λες και άσχημη επίδοση, για ατμοσφαιρικό και βάρος, με τους 2 μας, περίπου στα 1.250kg! Κάθε άλλο! Η ρεπρίζ με 3η σχέση είχε αρκετό ενδιαφέρον, γιατί εκεί φάνηκε ότι το σασμάν είναι θεόμακρο. Πατήσαμε από τα 50km/h και ο κινητήρας ξύπνησε μετά τα 100km/h, όταν μπήκε το VTEC και ο κόφτης μπήκε στα 164km/h!

Η συνταγή της επιτυχίας

Ο Β18Cείναι ένας εξαιρετικός κινητήρας για να βγάλεις δύναμη σε ατμοσφαιρική βελτίωση. Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον των περισσότερων «Hondάκηδων» έχει μετακινηθεί προς τον φοβερό K20, αλλά ο B18 αποτέλεσε για μία 10ετία το «φτηνό ατμοσφαιρικό γκάζι» κάτω από τα καπό των CR-X-Civic. Aftermarket γι’ αυτόν υπάρχουν με το τσουβάλι, οπότε, αν έχεις το απαραίτητο budget και ένα σωστό μηχανικό που ξέρει τι κάνει, έχεις και τη σίγουρη συνταγή για την επιτυχία. Ο Δημήτρης Αλουμάνης ανέλαβε τον κινητήρα του DelSol και ο πατέρας του Μανώλη, μηχανικός και ιδιοκτήτης της Loulakis Tuning Development, ανέλαβε όλες τις υπόλοιπες μηχανικές βελτιώσεις του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σφυρήλατα πιστόνια της Supertech, με διάμετρο στα 83mm και μπιέλες Carrillo Spec A, με τον κυβισμό να ανεβαίνει από τα 1.797cc στα 1.887cc. Στο στρόφαλο χρησιμοποιήθηκαν τα τριμεταλλικά μέταλλα Race της ACL και οι ενισχυμένες βίδες της ARP. Στην κυλινδροκεφαλή αλλάχθηκε σχεδόν όλο το valvetrain, με την Skunk2 να έχει τον πρώτο ρόλο. Από την ίδια εταιρεία προέρχονται τα διπλά ελατήρια των βαλβίδων, τα retainers, καθώς και οι εκκεντροφόροι Tuner Stage 1, οι οποίοι έχουν 251ο διάρκεια και 11,5mm βύθισμα στην εισαγωγή και 252ο με 10,8mm στην εξαγωγή.  Οι βαλβίδες προέρχονται από την Ferrea, ενώ οι εκκεντροφόροι ρυθμίζονται από τα Black Series γρανάζια της Skunk2. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι η Ultra Street, επίσης της Skunk2, η οποία έχει ξεχωριστό plenum, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις από ποια μεριά του κινητήρα θα τοποθετήσεις την  πεταλούδα γκαζιού. Το plenumέχει χωρητικότητα 1,8lt, ενώ τα runners έχουν μήκος 8,7”. Η πολλαπλή αυτή δεν λειτουργεί με την εργοστασιακή πεταλούδα γκαζιού και χρειάζεται το λιγότερο μία των 68mm, εδώ έχει τοποθετηθεί μία Alpha Series επίσης Skunk2, των 70mm. Τέσσερα μπεκ της Bosch σε full duty ψεκάζουν 650cc/min, τα οποία παίρνουν βενζίνη από την αντλία Walbro των 255lt/hr και ελέγχονται από τη μονάδα Ρ30, την οποία έχει αναλάβει ο Γιάννης Κουραμπάς. Η πολλαπλή εξαγωγής 4-1 είναι ένα ακριβές αντίγραφο του φοβερού χταποδιού της Bisimoto και καταλήγει στο σύστημα εξαγωγής των 70mm που κατασκεύασε η Maxmout Exhaust. Τέλος, την εικόνα στο μηχανοστάσιο την συμπληρώνει ένα μεγαλύτερο αλουμινένιο ψυγείο νερού 3 σειρών.

Έχουμε και συνέχεια!
Φυσικά δεν μένουμε μόνο στον κινητήρα, αφού ο Μανώλης έχει βελτιώσει τα πάντα στο αυτοκίνητό του. Αφήνω κατά μέρος το ηχοσύστημα, που αποτελείται από ένα subwoofer των 10in και τέσσερα ηχεία και προχωράω σε πιο σημαντικά -για «εμάς»- πράγματα, όπως στη μετάδοση, στην οποία έχει αλλάξει το κιβώτιο ταχυτήτων με το S80 που χρησιμοποιεί μπλοκέ διαφορικό και τελική σχέση μετάδοσης 4,4:1. Τα φρένα εμπρός προέρχονται αυτούσια από Civic Type R EP3, χρησιμοποιούν τακάκια Ferodo DS2500 και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Ένα coilover kit της BC Racing παίζει τον πρώτο ρόλο στην ανάρτηση, παρέα με μία ΟΕΜ μπάρα θόλων εμπρός, μία JsRacing μπάρα θόλων πίσω, τα πίσω διπλά αλουμινένια ψαλίδια της Skunk2, καθώς και μία μπάρα ψαλιδιών της ASR, που συνεργάζονται όλα μαζί και βελτιώνουν κατακόρυφα τη συμπεριφορά του DelSol στις στροφές. Στο εσωτερικό, έχει ντυθεί από την αρχή όλο το σαλόνι με καινούργια ταπετσαρία, τοποθετήθηκε ένα τιμόνι της OMP και τρελή δουλειά και απόδοση κάνει ο custom πυργολεβιές που κατασκεύασε ο Παύλος Αλέπης.

Θέλω και εγώ!

Το CR-X Del Sol του Μανώλη είναι ένα διαφορετικό αυτοκίνητο από τα μοντέλα της Honda που δοκιμάζουμε συνήθως και μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Είναι προσεγμένο σε κάθε του λεπτομέρεια και η κατάσταση, στην οποία βρίσκεται, σου δίνει την εντύπωση ότι βγήκε χτες από το εργοστάσιο! Ναι, είναι λίγο κλισέ σαν έκφραση, αλλά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο πάει γάντι! Επίσης ωραίο είναι το γεγονός ότι με αυτό το αυτοκίνητο ο Μανώλης κάνει τα πάντα, βόλτες, κόντρες, εκδρομές, ταξίδια και φυσικά καθημερινές μετακινήσεις. Έτσι δηλαδή όπως πρέπει να είναι ένα σωστά βελτιωμένο αυτοκίνητο, που προορίζεται για καθημερινή χρήση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός:1.887cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  83 × 87,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

B18C swap

Supertech Custom 83mm πιστόνια

Carrillo Spec A μπιέλες

ACL Race μέταλλα στροφάλου

ARP βίδες στροφάλου

Skunk2 Tuner2 εκκεντροφόροι

Skunk2 διπλά ελατήρια βαλβίδων

Skunk2 retainers

Skunk2 Black Series ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

Skunk2 Ultra street πολλαπλή εισαγωγής

Skunk2 Alpha series πεταλούδα 70mm

Ferrea βαλβίδες

Bosch 650cc/min μπεκ καυσίμου

Walbro αντλία βενζίνης 255lt/hr

Bishimoto πολλαπλή εξαγωγής

Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

Custom ψυγείο αλουμινίου

P30 ECU ef9_tuned

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
S80 4.4 LSD κιβώτιο ταχυτήτων

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Custom ταπετσαρία και σαλόνι

Custom πυργολεβιές – shortshifter Παύλος Αλέπης

OMP τιμόνι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

BC Racing Coilover kit

OEM μπάρα θόλων μπροστά

J’s Racing μπάρα θόλων πίσω

Skunk2 πίσω ψαλίδια αλουμινίου

ASR μπάρα ψαλιδιών

ΕΡ3 Type R αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός 300mm

ΕΡ3 Type R διπίστονες δαγκάνες εμπρός

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Ferodo DS2500 τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Superleggera 7Jx17” ζάντες

Yokohama AD08R 215/40 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                     

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,53

0-80                 4,93    

0-100               6,78

0-120               8,99    

0-140               11,80

0-160               14,97

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,83     @        47,26

60        5,13     @        81,99

100      6,71     @        99,18

200      9,87     @        126,26
400      14,88   @        159,49

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               4,68

80-110             4,95

100-140           6,28


Rollμε 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             6,52

60-160             13,62
60-200             28,29

100-200           24,28

TUNED BY:

Dynoworx

2ο χλμ. Λεωφόρος Λαυρίου,

Κορωπί

Τηλ.: 693 722 2355

 

Αρθρογράφος

 

Τα καλύτερα Hot-hatches της δεκαετίας του 70

Τα καλύτερα Hot-hatches της δεκαετίας του 70

Αν νομίζετε πως το VW Golf GTI ήταν το πρώτο hot-hatch, να ξέρετε πως κάνετε λάθος...