Honda HR-V 1.5 I-VTEC 130Ps
Ίσως το πρώτο crossover
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το HR-V -το οποίο ξεκίνησε την παραγωγή του το 1998- είναι το πρώτο compact crossover της αγοράς. Η αλήθεια είναι ότι οι πωλήσεις του δεν πήγαν πολύ καλά και γι’ αυτό σταμάτησε την πορεία του η Honda. Όμως τιμούσε το όνομά του (Hi rider Revolutionary Vehicle) καθώς ήταν άκρως επαναστατικό. Μαζεμένο μέγεθος, εντυπωσιακοί χώροι, αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Μοναδικό και ιδιαίτερο για τότε. Ίσως και γι’ αυτό να μην πούλησε όσο θα ήθελε η εταιρεία. Ίσως ο κόσμος να μην ήταν έτοιμος για κάτι τέτοιο. Ερχόμαστε στο σήμερα, όπου το νέο HR-V μοιάζει να ταιριάζει πολύ περισσότερο στην εποχή μας και να μπορεί να ικανοποιήσει ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό, το οποίο ψάχνει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές. Με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5lt και σύστημα i-VTEC, το HR-V διαθέτει και σπορ νότες, που δεν είναι λίγοι αυτοί, που της αναζητούν.
Διαμάντι αλλά…
Ο ατμοσφαιρικός 1.500άρης κινητήρας φέρει αρκετή τεχνολογία πάνω του γι’ αυτό και αποδίδει 130 ίππους. Με άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό βύθισμα αλλά και χρονισμό των βαλβίδων είναι αρκετά ελαστικός και χάρη στο εξάρι σασμάν με τις κοντές σχέσεις, καταφέρνει να κινείται αξιοπρεπώς. Όμως αυτό, που λείπει, είναι η πλουσιοπάροχη ροπή των κινητήρων turbo. Με τέρμα γκάζι και γρήγορες αλλαγές, το HR-V δεν είναι αργό. Εκεί που υστερεί είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις όπου αν δεν κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις, δεν καταφέρνεις να κινηθείς σβέλτα. Όταν όλοι σχεδόν επιμένουν στους turbo κινητήρες, όταν μιλάμε για βενζίνη, τότε νιώθεις λίγο οπισθοδρομική την επιλογή της Honda. Να τονίσουμε: δεν είναι αργό, απλά για αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης, θα το θέλαμε ταχύτερο λόγω του ότι πλέον έχουμε «μάθει» στα ροπάτα turbo σύνολα. Παρόλα αυτά, το HR-V με τον 1.5 i-VTEC καταφέρνει να είναι οικονομικό στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης, αφού εμείς είδαμε μόλις 6,8-7,0lt/100km μέση κατανάλωση με A/C και μπόλικη κίνηση. Η τεχνολογία Earth Dreams αποδίδει!
Μαζεμένο
Το κύριο, λοιπόν, χαρακτηριστικό του HR-V είναι οι μαζεμένες -και πρακτικές- του διαστάσεις. Αυτό γιατί βασίζεται στο πάτωμα του νέου Jazz και για την ώρα, στη χώρα μας, διατίθεται μονάχα σε μπροστοκίνητες εκδόσεις, βενζίνης ή diesel. Αυτόματο κιβώτιο υπάρχει μονάχα στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και μιλάμε για CVT σασμάν. Η ανάρτηση με σωστή διαδρομή, καταφέρνει να αποσβέσει σε πολύ καλό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, το αμάξωμα δεν γέρνει πολύ στις στροφές και στο τιμόνι οι πληροφορίες, που φτάνουν είναι επαρκείς για να μπορείς να κινείσαι με εμπιστοσύνη. Ακόμα και αν σας τύχει να βιάζεστε -μου έτυχε…- το HR-V μοιάζει να προσαρμόζεται άνετα. Σε συνδυασμό με το φανταστικό κούμπωμα του επιλογέα -θυμίζει καλό roadster!- νιώθεις ότι οδηγείς ένα sport crossover. Μιλώντας νωρίτερα για πρακτικότητα, σκεφτόμασταν τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους που έχει στο εσωτερικό του το HR-V. Με τα πίσω «Magic Seats» να αναδιπλώνονται όντως μαγικά, μπορείτε να κάνετε μετακόμιση γκαρσονιέρας, αν χρειαστεί! Η ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες είναι αρκετά καλή και όλα δείχνουν σφιχτά κουμπωμένα μεταξύ τους. Χαζεύοντάς το, θα μας άρεσε πολύ να έβγαινε μία HR-V Type R έκδοση, όπως εκείνο το πυραυλάκι της Nissan, το Juke Nismo RS. Το HR-V «το φοράς» και το κυκλοφορείς με όρεξη. Θα θέλαμε λιγάκι πιο αθόρυβο κινητήρα, από την άλλη, όμως, έχει και ένα γνήσιο Honda χαρακτήρα αυτός ο 1.5 i-VTEC, μιας και στροφάρει περισσότερο από τον ανταγωνισμό και καλό είναι που και που να θυμόμαστε τους παλιούς καλούς κινητήρες της φίρμας. Στην Εθνική Οδό και σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ακούγεται ένας αεροδυναμικός θόρυβος, ο οποίος εντοπίζεται στους καθρέφτες, αλλά μη φανταστείτε ότι θα ενοχλήσει, ειδικά αν ακούτε την αγαπημένη σας μουσική. Η βασική έκδοση -Comfort- ξεκινά από τα 21.780 ευρώ, αλλά με περίπου 2.000 ευρώ παραπάνω μεταπηδάτε στην Elegance, η οποία φέρει όλα τα εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System). Η Honda με το HR-V έχει καταφέρει να παίζει με δυνατό χαρτί σε μία από τις πιο περιζήτητες κατηγορίες της αγοράς. Μένει να αποδείξει ότι θα τα πάει καλύτερα από την προηγούμενη γενιά. Σίγουρα, έχει τα εχέγγυα για μία άκρως επιτυχημένη πορεία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
HONDAHR-V 1.5 I-VTEC ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €21.780
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.498
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 73 x 89.5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.240
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
ΠΙΣΩ Ημιάκαπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩ Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx 16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/60 R16
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 130/6.600
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kg.m/rpm) 15,8/4.600
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
0-100km/h (sec) 10,2
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 192
Εκπομπές CO2 (gr/km) 130
Μέση κατανάλωση ονομαστική (lt/100km) 5,8
Μέση κατανάλωση δοκιμής (lt/100km) 7,0
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-100 10,3
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 5,28
80-110 5,44
4η
ΚΜ/Η SEC
80-110 7,62
100-140 9,57
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
400 17,09 131,93
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η εμπορική επιτυχία του Citroen C3 αποδεικνύει την τεράστια απήχηση και αποδοχή που έχει τόσο στους ιδιώτες όσο και στους επαγγελματίες.