Οι Νέες Πλατφόρμες Renault CMF-B & CMF-EV
Αέρας αλλαγής
Τα αυτοκίνητα μπαίνουν σε μία νέα εποχή, σε μία εποχή με μεγαλύτερη οικολογική συνείδηση και περισσότερη ασφάλεια. Η Renault είναι μία εταιρεία που δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω στον τομέα της εξέλιξης και των καινοτομιών, αφού αυτό αποτελεί κομμάτι του DNA της. Ήδη από το 2013, έχει δημιουργήσει μια νέα αρθρωτή πλατφόρμα με την ονομασία Common Module Family (CMF), πάνω στην οποία μπορούν να «πατήσουν» αυτοκίνητα διαφορετικού μεγέθους και κατηγορίας. Η πλατφόρμα, μέσω της οικονομίας κλίμακας, εξασφαλίζει μια μείωση στο κόστος παραγωγής έως 40%, κάτι που επιτρέπει στη Renault να επενδύσει ακόμα περισσότερα σε νέες τεχνολογίες. Σημαντικότερη από αυτές είναι τα υβριδικά σύνολα με τα οποία εξοπλίζει τα δημοφιλή μοντέλα της, τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες, για την επίτευξη της μέγιστης οικονομίας καυσίμου, σε συνδυασμό με την απροβλημάτιστη κίνηση εντός και εκτός πόλης.
Renault E-TECH Hybrid
Η εξελιγμένη πλατφόρμα CMF-B, χάρη στον ειδικό χώρο που έχει για την τοποθέτηση των μπαταριών, έχει δώσει στη Renault τη δυνατότητα να δημιουργήσει μία σειρά νέων υβριδικών μοντέλων, όπως τα νέα Clio Hybrid, Captur E-TECH Hybrid και Arkana E-TECH Hybrid, αλλά και τα νέα Captur και Megane Plug-in Hybrid. H Renault εξελίσσει την υβριδική της τεχνολογία πάνω από 10 χρόνια, στην ανώτατη μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Formula1, ενώ οι καρποί όλης αυτής της έρευνας και εξέλιξης, είναι, πλέον, διαθέσιμοι για το ευρύ κοινό, μέσα από αυτές τις νέες σειρές μοντέλων. Η τεχνολογία E-TECH Hybrid συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 lt., με δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 1,2 kWh για την αποθήκευση ενέργειας, που είναι αρκετή για να κινήσει το όχημα, αμιγώς ηλεκτροκίνητα, μέχρι και κατά το 80% των καθημερινών μετακινήσεων εντός πόλης. Οι εκδόσεις E-TECH Plug-in Hybrid, που διαθέτουν μεγαλύτερη μπαταρία 9,8 kWh, προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 65 km, με ταχύτητα μέχρι και 135 km/h. Η συνδυαστική ισχύς του αμιγώς υβριδικού E-TECH Hybrid συνόλου είναι 140 ίπποι, ενώ το E-TECH Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης, εξασφαλίζει μέγιστη ισχύ 160 ίππων.
Νέα Renault Captur & Arkana micro – hybrid
Το νέο Renault Arkana είναι ένα σύγχρονο Coupe SUV, με εξαιρετικά μοντέρνο σχεδιασμό, “φορτωμένο” με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Εκτός από αμιγώς υβριδικό (E-TECH Hybrid ), θα προσφέρεται και σε έκδοση με micro hybrid σύστημα κίνησης, με τον turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.3 TCe, απόδοσης 140Ps ή 160Ps, σε συνδυασμό με μοτέρ 12V. Αντίστοιχα, το νέο Renault Captur, ο αρχηγός της κατηγορίας των B-SUV στην Ευρώπη, θα προσφέρεται και αυτό σε ήπια υβριδική (micro hybrid) έκδοση, με τον 1.3 TCe κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με μοτέρ 12V, χαρίζοντας, στο δημοφιλές crossover, άμεση απόκριση και δυναμικό χαρακτήρα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το νέο Renault Captur θα διατίθεται, ανεξαρτήτως κινητήρα, και στη νέα έκδοση R.S. Line, που εξοπλίζεται με sport προφυλακτήρες, μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου και sport επενδύσεις στο εσωτερικό.
Νέο Renault Megane hatchback E-TECH Plug-In Hybrid
Το νέο Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid είναι η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του γνωστού, γαλλικού μικρομεσαίου οικογενειακού, που ανανεώθηκε πρόσφατα και εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συνδεσιμότητα, πολυμέσα και εξελιγμένα βοηθήματα οδήγησης. Μετά την έκδοση Sports Tourer, που εξοπλίστηκε αρχικά με την υβριδική τεχνολογία, ακολουθεί και η έκδοση hatchback, προσφέροντας ηλεκτρική μετακίνηση, χωρίς το άγχος της αυτονομίας. H απόδοση του υβριδικού plug-in συνόλου, φτάνει τους 160Ps, ενώ εξοπλίζεται με μπαταρία 9,8 kWh, που του χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 50 km στο μεικτό κύκλο WLTP (ή μέχρι 65 km στον αστικό), με δυνατότητα φόρτισης είτε με οικιακό ρεύμα, είτε με ταχυφορτιστή.
Renault CMF-EV: Η νέα πλατφόρμα που ηλεκτρίζει το μέλλον
Το μέλλον ανήκει στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Η Renault δεν το γνωρίζει απλά, αλλά το διαμορφώνει εδώ και 10 χρόνια, ως πρωτοπόρος στην έρευνα και την εξέλιξή τους, έχοντας ήδη πουλήσει πάνω 300.000 ηλεκτρικά στην Ευρώπη. Ανάμεσά τους, μοντέλα όπως το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό best seller ZOE, το πρωτοποριακό Twizy, τα επαγγελματικά Kangoo & Master Z.E., ενώ, πρόσφατα, στην ηλεκτρική της γκάμα προστέθηκε και το ευέλικτο, νέο Twingo Electric. Πλέον, όμως, βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας εποχής που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα περιορίζονται μόνο σε μικρά μοντέλα πόλης. Με την ανάπτυξη των υποδομών και τα δίκτυα ταχυφορτιστών στους αυτοκινητόδρομους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να αντικαθιστούν πλήρως τα συμβατικά, με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Έτσι και η Renault δημιούργησε τη νεότερη και σημαντικότερη – για το μέλλον – εκδοχή της πλατφόρμας CMF, αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, με την ονομασία CMF-EV. Πάνω σε αυτήν, θα βασίζονται όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της. Η CMF-EV έχει πολλά πλεονεκτήματα, σε σχέση με μια πλατφόρμα που είναι σχεδιασμένη για να φιλοξενεί και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρώτο και κυριότερο, έχει πολύ καλύτερη εκμετάλλευση χώρου, με μικρότερο engine bay, μιας και οι ηλεκτροκινητήρες δεν καταλαμβάνουν τόσο χώρο όσο οι συμβατικοί, ούτε έχουν τόσα περιφερειακά συστήματα. Άλλο ένα τεράστιο πλεονέκτημα είναι η απουσία της εξάτμισης, που επιτρέπει τη δημιουργία ενός εντελώς επίπεδου πατώματος, στο οποίο μπορούν να φιλοξενηθούν οι συστοιχίες των μπαταριών, χωρίς να χρειάζεται να αυξηθεί το ύψος του οχήματος, ή να χαθεί χώρος από την καμπίνα των επιβατών. Με τη δυνατότητα χρήσης και τοποθέτησης διάφορων μεγεθών μπαταρίας, αλλά με το αρθρωτό πάτωμα, που μπορεί να αλλάζει το μεταξόνιο ακόμη και μέχρι τα 2,77 m., η πλατφόρμα CMF-EV επιτρέπει τη δημιουργία αυτοκινήτων διαφορετικού μεγέθους και κατηγορίας, από χαμηλά sedan, μέχρι hatchbacks και μεγάλα SUVs. Έτσι, με τη χρήση μεγάλης μπαταρίας, σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας, θα μπορέσουν να δημιουργηθούν αυτοκίνητα ικανά για μεγάλα ταξίδια, με μία και μόνο φόρτιση. Η συνεχής εξέλιξη και βελτίωση των μπαταριών, τούς επιτρέπει να αποτελούν δομικό μέρος της πλατφόρμας και με τη μείωση του μεγέθους τους, κυρίως του ύψους, μπορούν να κατανεμηθούν έτσι ώστε να χαμηλώνουν το κέντρο βάρους, αλλά και να συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής, λόγω του χαμηλότερου συνολικού ύψους του οχήματος. Τέλος, η πλατφόρμα CMF-EV διαθέτει πρόβλεψη για σύστημα εκμετάλλευσης, από τον κλιματισμό του οχήματος, της θερμότητας που παράγεται από τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να μην χρειάζεται, κατά τους χειμερινούς μήνες, να χρησιμοποιεί ενέργεια από τις μπαταρίες, για τη θέρμανση της καμπίνας.
Renault Megane eVision
Το πρώτο αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα CFM-EV θα είναι το μοντέλο παραγωγής του πρωτότυπου Renault Megane eVision, ενός concept car που είναι ο προπομπός του πρώτου, πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου του C-segment της Renault. Χρησιμοποιεί τις λεπτότερες μπαταρίες που υπάρχουν στην αγορά και ηλεκτροκινητήρα μικρών διαστάσεων, με αποτέλεσμα τη βέλτιστη εκμετάλλευση χώρου. Οι τροχοί του έχουν μεγάλη διάμετρο, αλλά μικρό πλάτος και βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος, αφήνοντας ελάχιστο πρόβολο εμπρός και πίσω, κάνοντας χρήση όλων των πλεονεκτημάτων που δίνει η νέα πλατφόρμα. Οι μπαταρίες του έχουν χωρητικότητα 60 kWh και έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν πολύ γρήγορα, με ισχυρό ταχυφορτιστή συνεχούς τάσης, ακόμα και μέχρι 130 kW.
Η Renault το προορίζει για άξιο συνεχιστή του Megane, ενός μοντέλου που, εδώ και 25 χρόνια, ήταν πάντα συνδεδεμένο με την επιτυχία στην κατηγορία των compact οικογενειακών αυτοκινήτων. Παράλληλα, όμως, το νέο πρωτότυπο είναι και ο προπομπός μιας σειράς μοντέλων που θα ακολουθήσουν, τα οποία θα διαθέτουν τις ίδιες και ακόμα περισσότερες αρετές και καινοτομίες. Ηλεκτρικά μοντέλα με ακόμα μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και ακόμα καλύτερους χώρους, αλλά και με compact εξωτερικές διαστάσεις. Το μέλλον, δια χειρός Renault, είναι εδώ, πιο χειροπιαστό από ποτέ, αλλά και τόσο συναρπαστικό, όσο μόνο η κορυφαία γαλλική εταιρεία μπορεί να το σχεδιάσει.
Megane eVision
Μήκος: 4,210 mm
Πλάτος: 1,800 mm
Ύψος: 1,505 mm
Μεταξόνιο: 2,700 mm
Τροχοί: 20’’ με ελαστικά Continental 245/40
Βάρος: 1.650 kg
Κινητήρας: 160 kW (217Ps) wound-rotor ηλεκτροκινητήρας
Μετάδοση: 4x2, στους μπροστά τροχούς
Φόρτιση: AC έως 22 kW, DC έως 130 kW
Μπαταρία: 60 kWh - 400V
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1982 και με τεχνολογικές καινοτομίες ανώτερης κατηγορίας, το Opel Corsa συνεχίζει την πορεία του με την έκτ...