Jeep Gladiator JT V6 3.0CRD 320Ps

Jeep Gladiator JT V6 3.0CRD 320Ps

The best of both worlds

Δεν είναι λίγες οι φορές που συζητώντας με φίλους που τους αρέσει η οδήγηση “off-road”, η συζήτηση κατέληγε στο «μακάρι να υπήρχε ένα αγροτικό που να έχει τις δυνατότητες, αλλά κυρίως τα aftermarket προϊόντα που έχουν τα Jeep Wrangler». Πρώτον γιατί -ειδικά στην επαρχία- όπου πολλοί έχουν ένα χωραφάκι με ελιές και βγάζουν το λάδι της χρονιάς ή και περισσότερο μπορούν να δικαιολογήσουν ένα αγροτικό και να γλυτώσουν τα υψηλά τέλη και τους φόρους, οπότε τους συμφέρει να έχουν τέτοιο αυτοκίνητο ακόμα και για κανονική χρήση και δεύτερον γιατί πλέον αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τα κανονικά SUV, ούτε σε χώρους στο εσωτερικό, ούτε σε χρήση στην άσφαλτο, ούτε στο ταξίδι. Επίσης, στην επαρχία, το παρκάρισμα σπάνια είναι πρόβλημα και δεν μιλάω για τα κέντρα μεγάλων πόλεων, αλλά για τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές. Με ένα κάλυμμα μάλιστα στην καρότσα, έχεις και τεράστιο πορτμπαγκάζ. Με λίγα λόγια, ένα σύγχρονο αγροτικό είναι πολλά αυτοκίνητα σε ένα, μόνο που... είναι αγροτικό.

Με το Gladiator όμως, όπως και με το Ford Ranger Raptor, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Δεν θα έρθει ποτέ κανείς να σου πει “καλά ρε, αγρότη πήγες και πήρες;”. Και αυτό γιατί αυτά τα δύο προφανώς και δεν τα αγοράζει κάποιος για να φορτώνει ελιές και πεπόνια, αλλά για οχήματα ελεύθερου χρόνου, χαβαλέ, περιπέτειας και φυσικά... εκτός δρόμου καφρίλας, ενός σπορ που είναι αγαπημένο από πολλούς. Φαντάσου να πει κάποιος στην γυναίκα ή στα αδέρφια του -χρειαζόμαστε ένα καινούργιο αγροτικό για την δουλειά- και να σκάσει μύτη με Jeep Gladiator!!! Θα τον δέρνουν τρία μερόνυχτα. Δεν ξέρω κατά πόσο εμείς οι Powerάδες το συμμεριζόμαστε αυτό το είδος, αλλά πιστεύω σαν γνήσιοι petroheads ότι έχει 4 ρόδες και κάνει κάτι εντυπωσιακό, μας ενδιαφέρει. Προσωπικά, από 6-7 χρονών μέχρι... προχτές, έπαιρνα τις πλαστικές μπουλντόζες και τα χωματουργικά φορτηγάκια που κανονικά τα άλλα παιδάκια έπαιζαν στην άμμο, τους έβγαζα οτιδήποτε «περιττό» από πάνω για να μην τουμπάρουν και τα άφηνα σκέτο σασί με ρόδες σε έναν κατηφορικό λάκκο στο χωριό μου που ήταν για τα νερά της βροχής, για να δω πόσο μακριά θα φτάσουν, οπότε αυτό, σαν παιχνίδι δεν έχει και μεγάλη διαφορά από το να αγοράσεις ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο και να σκαρφαλώνεις βράχια. Είδες μαμά, δεν ήμουν εγώ το περίεργο παιδάκι που χαλούσε τα φορτηγά των άλλων, αυτά δεν ήξεραν να παίξουν.

Ο Μονομάχος γίνεται ακόμα πιο μάχιμος

Σαν να μην έφτανε λοιπόν που το Gladiator είναι ένα Wrangler με καρότσα, ο φίλος μας ο Χάρης Κυριακόπουλος, ιδιοκτήτης και του αυτοκινήτου και της Rubikong Offroad Parts, πήρε αυτό το καταπληκτικό λευκό για να το κάνει το νέο project car της εταιρείας, όπου θα δοκιμάζει και θα δείχνει στους πελάτες του τις βελτιώσεις που θα έχουν τα αυτοκίνητα τους από πριν. Και ποιοι είναι οι τομείς που σηκώνουν την περισσότερη βελτίωση σε αυτά τα μοντέλα; Μα φυσικά η μετάδοση και η ανάρτηση. Ειδικά το Gladiator που δεν εισάγεται στην Ευρώπη σε έκδοση Rubicon, όπως το Wrangler, σε αυτούς τους τομείς μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ. Αρχικά, το εύκολο... είναι να του βάλεις ανταλλακτικά από Rubicon, όπως είναι οι άξονες εμπρός και πίσω της AdvanTEK που είναι Dana 44 με βήμα 4,56:1 μαζί με τα ηλεκτρικά lockers που κλειδώνουν 100% τα διαφορικά και γίνεται το απόλυτο «κάρο», με όλους τους τροχούς να γυρίζουν το ίδιο παντού. Αλλάζεις και τα καλύμματα των διαφορικών με πιο χοντρά, ενισχυμένα γιατί τα απλά από λαμαρίνα φροντίζουν απλώς να μην χύνονται οι βαλβολίνες και δεν θα αντέξουν σε κάποιο φλεξάρισμα του άξονα χωρίς να στραβώσουν ή ακόμα χειρότερα σε κάποιο ακούμπημα σε πέτρα, ενώ τα ενισχυμένα της Teraflex δεν χαμπαριάζουν. Από εκεί και πέρα τον λόγο παίρνει η ανάρτηση, που με το σετ αμορτισέρ και ελατηρίων της FOX το ψηλώνει κατά 3in δηλαδή 76mm, τα οποία μην σας φαίνονται λίγα... γιατί ακολουθούν και οι τροχοί οι οποίοι είναι σημαντικότεροι γιατί οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί σηκώνουν ψηλότερα και τους άξονες, όχι μόνο το πάτωμα. Στην ουσία το lift kit, τα μεγαλύτερα ψαλίδια της Teraflex, οι κόντρες και οι ενισχυμένες μπάρες, όλα της Teraflex, είναι για να μην βρίσκουν στο αυτοκίνητο οι μεγαλύτεροι τροχοί. Όλα αυτά είναι ρυθμιζόμενα για να μπορεί να διορθωθεί η γωνία Camber ανάλογα με το ύψος που έχει αυξηθεί και φυσικά χρειάζονται και οι μπάρες τιμονιού της Teraflex (high steering kit) αλλά και τα αμορτισέρ τιμονιού της Falcon γιατί αλλιώς το τρέμουλο στο τιμόνι θα είναι πολύ ενοχλητικό. Δεν φαντάζομαι να περιμένει κανείς πως μπορεί αυτό το λάστιχο να ζυγιστεί με μολυβάκια στην ζάντα. Είναι διαμέτρου 94cm το 37/13.5/17 των Maxxis MT772 RAZR (345/75/17 σε δικά μας νούμερα), που φοράει πάνω τις πανέμορφες ζάντες με τα διαιρούμενα στεφάνια της KMC Wheels, όταν οι εργοστασιακοί τροχοί είναι 81cm, άρα μόνο από τους τροχούς ψηλώνει άλλα 65mm. Φυσικά ακόμα και τα φαρδύτερα φτερά που φοράει από το Αμερικάνικο Rubicon δεν μπορούν να τους καλύψουν πλήρως. Οι αλλαγές στο αμάξωμα δεν περιορίζονται στα φτερά φυσικά, αλλά έχει μια πληθώρα aftermarket ανταλλακτικών, που το βοηθούν και το προστατεύουν από τις κακοτοπιές (στην κυριολεξία), όπως οι «γλίστρες» της Summit Series και οι ενισχυμένοι ατσάλινοι προφυλακτήρες με τον εργάτη της Warn που τραβάει 12.000lbs (σχεδόν 5,5 τόνους, άρα το κρεμάς και από κλαδί αν δεν βρίσκεις να παρκάρεις). Για να μην τσακιστεί κανένας μπάρμπας σαν εμένα, έχει και ηλεκτρικά αναδιπλούμενα σκαλοπάτια στα μαρσπιέ της Rock slide engineering. Τα φανάρια του είναι αλλαγμένα με τα πανέμορφα και δυνατά LED της Baja Designs εμπρός και της Oracle πίσω. Τέλος, η πολύ χρήσιμη πάνινη ηλιοροφή της Sunrider, σου επιτρέπει να το ανοίγεις χωρίς να χρειάζεται να βγάζεις και να βάζεις κάθε φορά τα panels που έχουν κανονικά εκεί τα Jeep.

Δεν έχει δύσκολο

Δεν έχει δύσκολο κομμάτι δρόμου ή μάλλον λάθος, δύσκολο κομμάτι γης, γιατί ο δρόμος, στην περίπτωσή μας, είναι κάτι εντελώς...περιττό. Για παράδειγμα, ας πούμε πως πηγαίνεις σε ένα χωματόδρομο ανάμεσα από χωράφια ή βουνό και βλέπεις πιο κάτω πως η χάραξη του δρόμου κάνει μια διαδρομή Α και καταλήγει εκεί πιο κάτω. Θυμάστε στο σχολείο που μας έλεγαν «πάσας άλλης γραμμής, συντομοτέρα η ευθεία»; Ε... ok το κόβεις λοιπόν ευθεία, όπως έρχεσαι και χωρίς να το σκεφτείς καν, απλά ρίξε μια ματιά γύρω σου πρώτα γιατί δεν είναι αλεξίσφαιρο και αν το χωράφι είναι σπαρμένο, θα μαζέψεις σκάγια από τον ιδιοκτήτη του. Κάθε φορά που μπαίνω σε τέτοιο αυτοκίνητο, μου έρχεται στο μυαλό η παρανομία... του τύπου να έχω στην καρότσα λαθραίο τσίπουρο και να με κυνηγάει η μισή αστυνομία της Θεσπρωτίας μέσα στα χωράφια, μέχρι να σακατευτούν όλα τα περιπολικά και να σταματήσω στα 200 μέτρα να τους κουνάω το μαντήλι. Αυτά τα κατάλοιπα έχει η γενιά μας που μεγάλωσε με τους Dukes. Ακόμα και στην άσφαλτο, όμως, τα καημένα τα Navara δεν έχουν καμία τύχη, γιατί παρά τους τεράστιους τροχούς και το αυξημένο ύψος, τα 320Ps του βελτιωμένου με πρόγραμμα της Rubikong 3,0lt V6 είναι πολύ περισσότερα από τα δικά τους, αλλά και η καταπληκτική ανάρτηση της Fox δεν το αφήνει να πάρει μεγάλες κλίσεις, ούσα παραδόξως σφιχτή στην άσφαλτο δεδομένου του τι μπορεί να κάνει στο χώμα. Για τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά του, το Gladiator της Rubikong είναι εξαιρετικό στο ταξίδι, αφού έχει παντού δύναμη, ενώ ούτε ο θόρυβος από τους τροχούς είναι ενοχλητικός, ενώ η ανάρτηση θυμίζει ακριβό και κυριλέ SUV. Αλλά πιο πολύ πλάκα έχει να τα βλέπεις να βουλιάζουν στην λάσπη, παρά να χάνονται στον καθρέφτη, οπότε διαλέγω χωράφι, κατά προτίμηση με καρπούζια για το splatter effect. Και το βουνό με τα πουρνάρια δεν είναι κακό, αλλά εκεί το παιχνίδι θα τελειώσει γρήγορα, αφού εκεί που σκαρφαλώνει αυτό το Gladiator, δεν θα μπούνε καν στον κόπο να το ακολουθήσουν. Δεν κωλώνει πουθενά και αν δεν είχαμε μαζί μας στην δοκιμή το άλλο το κτήνος του Χάρη που είναι στο εξώφυλλο, θα μου είχε κάνει ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, αλλά εκείνο πραγματικά τα ισοπεδώνει όλα. Εκείνο όμως δεν μπορεί να κουβαλήσει παράλληλα βαρέλι με λαθραίο τσίπουρο, οπότε για εμένα δεν κάνει. Είπαμε ή Dukes ή τίποτα...

TUNED BY:

Rubikong Offroad Parts

Φιλαδέλφειας 296, Αχαρνές 136 71

Τηλ: 210 23 23 600

Web: www.rubikong.com

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ: Εξακύλινδρος σε διάταξη V 60° diesel με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 2.985cc

Διάμετρος διαδρομή 83mm x 92mm

Σχέση συμπίεσης 16:1

Rubikong Stage 1 ECU


ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Rubicon electric lockers με βήμα 4,56:1

JL Rubicon D44/D44R 4,56:1 ratio κορωνοπήνια

Dana 44 AdvanTEK Front/Rear HD άξονες μετάδοσης

Teraflex ενισχυμένα καπάκια διαφορικών


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Rubicon φαρδύτερα φτερά

Rock slide engineering ηλεκτρικά σκαλοπάτια

Rebel Off Road Summit Series γλίστρες

Πίσω προφυλακτήρας από Jeep Gladiator 80th anniversary

Warn evo 12.000lbs εργάτης

Oracle πίσω LED φανάρια

Baja Designs LP4 Pro Driving/Combo LED εμπρός φανάρια

Voswitch JL300 Lower Dash Switch Panel, controller διαφορικών και προβολέων

Rubikong Δερμάτινο-carbon τιμόνι με Paddles

Bestop Sunrider πάνινη οροφή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ρυθμιζόμενη ανάρτηση FOX με 3in lift kit

Teraflex JT Alpine IR Short Control Arm Kit 8-Arm (0-4.5in Lift)

Teraflex ρυθμιζόμενα Trackbars εμπρός και πίσω

Teraflex Forged Drag link

Teraflex μπάρες τιμονιού

Falcon Nexus EF 2.2 Fast Adjust αμορτισέρ τιμονιού

Steer Smarts Yeti XD JT/JL sector shaft brace με ενισχυμένες βάσεις στήριξης

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες KMC Wheels KM235 Grenade Crawl Series Beadlock 9Jx17in

Λάστιχα Maxxis RAZR MT MT772 37/13.5/17

 

Αρθρογράφος

 

Best Dream Machine αναδείχθηκε η Flying Spur

Best Dream Machine αναδείχθηκε η Flying Spur

Τα βραβεία απονέμονται σε ετήσια βάση από το MotorWeek, το μακροβιότερο τηλεοπτικό πρόγραμμα για το αυτοκίνητο, στον κόσμο.