Jeep Renegade PHEV 4xe S 240Ps

Jeep Renegade PHEV 4xe S 240Ps

Το Renegade μαζί με το Compass 4xe είναι τα πρώτα plug-in hybrid μοντέλα της Jeep που πλέον είναι διαθέσιμα στις αγορές της Ευρώπης. Το plug-in hybrid σύστημα της Jeep περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα που παίζει και τον ρόλο της γεννήτριας, καθώς και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, που έχει ενσωματωμένο το πίσω διαφορικό, e-axle. Επιπλέον, κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται τοποθετημένη η συστοιχία των μπαταριών με χωρητικότητα 11kWh. Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός μας 1.3lt που τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα του FCA Group και στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 180Ps και 27,5kgm ροπής στις 1.850rpm, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 60Ps και 25,5kgm ροπής. Συνδυαστικά, δηλαδή, μιλάμε για 240Ps, με πολύ υψηλά αποθέματα ροπής, αφού ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει 25,5kgm από το «ρελαντί».

Μικρές αισθητικές διαφορές

Οι εξωτερικές διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Renegade εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στα σήματα 4xe που θα συναντήσουμε στο πίσω μέρος, στο μπλε πλαίσιο γύρω από το λογότυπο Jeep, καθώς και στην επιπλέον θύρα φόρτισης. Από εκεί και πέρα, το Renegade 4xe διατηρεί τα ίδια χαρακτηριστικά εξωτερικής σχεδίασης, με μόνη διαφορά τις ζάντες των 19in που χρησιμοποιούν αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά σε διάσταση 235/45, κάτι που περιορίζει αρκετά τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, με μαλακά στην υφή πλαστικά να απαρτίζουν το ταμπλό και τις επενδύσεις, με την έκδοση S που είχαμε στα χέρια μας να έχει δερμάτινα καθίσματα και επενδύσεις. Η εργονομία στο ταμπλό είναι λίγο ιδιότροπη, αφού κάτω από την κεντρική οθόνη αφής 8,4in βρίσκονται αρκετοί διακόπτες (για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό κ.λπ.), οι οποίοι είναι αρκετά πιο χαμηλά από το τιμόνι, με τον οδηγό να παίρνει αναγκαστικά το βλέμμα του από τον δρόμο για να τους χρησιμοποιήσει. Ο πίνακας οργάνων είναι εν μέρει ψηφιακός και χρησιμοποιεί μία οθόνη 7in, σε συνεργασία με δύο αναλογικά όργανα, ένα στροφόμετρο στα αριστερά και ένα όργανο στα δεξιά που δείχνει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα. Οι χώροι είναι άνετοι και επαρκείς ακόμα και για ψηλούς επιβάτες, όπως ο Στάθης (ζωή να έχει το παλικάρι μας, περνάει το 1,90m), με διάφορες πρακτικές θήκες σε αρκετά σημεία του εσωτερικού. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 21lt σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Renegade, φτάνοντας τα 330lt, με την τοποθέτηση της συστοιχίας μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα να μην αλλάζει ιδιαίτερα τα διαθέσιμα εκατοστά για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών.

Και πώς λειτουργεί;

Το 4xe έχει τρεις τρόπους λειτουργίας: το Hybrid, το Electric και το E-Save. Με το Electric, η κίνηση γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα και μεταδίδεται μόνο στον πίσω άξονα. Εφόσον η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, επαρκεί για μετακινήσεις μέχρι και 50km. Στο electric mode, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130km/h. Σε περίπτωση που είτε αποφορτιστεί η μπαταρία είτε ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, η μονάδα ελέγχου του υβριδικού συστήματος, Hybrid Control Processor, περνάει το αυτοκίνητο στη λειτουργία Hybrid. Το Hybrid mode είναι η default επιλογή όταν ενεργοποιούμε το Renegade. Αυτή η λειτουργία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να διαχειρίζεται τόσο τον θερμικό όσο και τον ηλεκτροκινητήρα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή απόδοση και οικονομία. Η προτεραιότητα δίνεται στον ηλεκτροκινητήρα και όταν πέσει το επίπεδο της μπαταρίας, επεμβαίνει ο θερμικός για να ανακτήσει ενέργεια. Τέλος, το E-Save είναι ένα mode στο οποίο δίνεται προτεραιότητα στο να ανακτηθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια για τη μπαταρία. Το E-Save έχει δύο λειτουργίες, τις οποίες μπορούμε να επιλέξουμε μέσω του αντίστοιχου μενού στην κεντρική οθόνη και είναι η Passive, στην οποία διατηρείται σταθερή η ποσότητα της ενέργειας στη μπαταρία και η Active, κατά την οποία ο θερμικός κινητήρας, συνδυαζόμενος με τον μπροστά ηλεκτροκινητήρα, φορτίζουν τη μπαταρία μέχρι το 80%.

Τα φαινόμενα απατούν!

Εκ πρώτης όψεως, το Renegade σού δίνει την εντύπωση ότι στο χώμα δεν θα τα πάει και τόσο καλά και αυτό λόγω των ζαντών 19in με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που έχουν ξεκάθαρα ασφάλτινο προορισμό. Παρόλα αυτά, όμως, έχει 28ο για τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, 18ο για τη γωνία ράμπας και 186mm απόσταση από το έδαφος. Στοιχεία που θα φανούν αρκετά χρήσιμα στις εκτός δρόμου διαδρομές. Κάτι ακόμα που βοηθάει τα μέγιστα είναι το Selec-Terrain με τις πέντε λειτουργίες του. Η πρώτη είναι η Auto, που ρυθμίζει αυτόματα τη λειτουργία της τετρακίνησης και του ESP. Η δεύτερη είναι η Sport και εκεί το Renegade ξεδιπλώνει έναν άλλο χαρακτήρα και εκμεταλλεύεται την ισχύ απ’ όλους τους κινητήρες του, ενώ παράλληλα το τιμόνι αποκτά πιο σφιχτή αίσθηση και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει πιο γρήγορες αλλαγές. Η επόμενη επιλογή ονομάζεται Snow και χρησιμοποιείται στο χιόνι, βελτιώνοντας την πρόσφυση. Τέλος, ακολουθεί η Sand/Mud, για οδήγηση σε αντίστοιχο περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης. Όλες οι παραπάνω λειτουργίες συνδυάζονται με δύο επιπλέον προγράμματα από την τετρακίνηση, το 4WD Lock και το 4WD Low.

Στην πράξη

Το Renegade σού αφήνει μία πολύ θετική εντύπωση όσο το οδηγείς. Στην άσφαλτο έχει πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, όντας πάντα προβλέψιμο και όταν μάλιστα επιλέξουμε τη λειτουργία Sport είναι και αρκετά γρήγορο. Η Jeep ανακοινώνει 7,1sec για τα πρώτα 100km/h, μία αρκετά εντυπωσιακή τιμή δεδομένων και των 1.745kg που ζυγίζει. Με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία του θα είναι κάθε πρωί φορτισμένη, η κατανάλωση καυσίμου είναι στην ουσία μηδενική, αφού ο θερμικός κινητήρας επεμβαίνει σε ελάχιστες περιπτώσεις.

Σε κοινή οικιακή παροχή χρειάζεται λίγο πάνω από 4 ώρες για μία πλήρη φόρτιση, ενώ με τη χρήση του easyWallbox της Jeep, ο χρόνος πέφτει στις 1,2 ώρες. Όταν επιλέξουμε να φορτίσουμε τη μπαταρία μέσω του θερμικού κινητήρα (με το πρόγραμμα E-Save), η κατανάλωση καυσίμου θα φτάσει ακόμα και στα 6,5lt/100km, πράγμα που είδαμε στη διάρκεια της δοκιμής, με την οδήγηση που κάναμε να μην μπορεί να χαρακτηριστεί «οικονομική». Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς πέφτει άνετα στα 5,5-5,6lt/100km και αυτό το τονίζω, με τη μπαταρία άδεια.

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι αρκετά καλές, παρά τα ελαστικά που ανάφερα και ο μόνος -ψυχολογικός- ανασταλτικός παράγοντας είναι η έλλειψη ρεζέρβας. Το να βγει κανείς σε σκληρό χωματόδρομο με φυτευτές πέτρες και τον κίνδυνο να σκιστεί κάποιο λάστιχο, χωρίς την άμεση δυνατότητα αλλαγής, δεν είναι και τόσο συνετό. Σε μαλακό χώμα, όμως, σε λάσπη, άμμο και χιόνι, παρά τα ελαστικά του, το Renegade είναι κάτι παραπάνω από ικανό. Η ανάρτησή του έχει εξαιρετική ρύθμιση, καθώς είναι αρκετά σφιχτή για να μην επιτρέπει μεγάλες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να φιλτράρει πολλές από τις ανωμαλίες που θα συναντήσουν οι τροχοί στις εκτός δρόμου διαδρομές. Στην άσφαλτο έχει αρκετά καλή κύλιση με λίγο παραπάνω θόρυβο κύλισης από τους 19in τροχούς να περνάει στην καμπίνα, χωρίς ποτέ όμως να ενοχλεί. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τα φρένα του, που ακόμα και με υψηλές ταχύτητες σταματάνε πάντα με ασφάλεια το Renegade. Το τιμόνι, ενώ έχει άμεση απόκριση, δεν διακρίνεται για την αίσθηση που παρέχει στον οδηγό του, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο από τετρακίνητο SUV με αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Τι δίνεις και τι παίρνεις;

Για να γίνει δικό σας ένα Renegade 4xe στη βασική του έκδοση Limited θα χρειαστεί να δώσετε €41.900, ενώ για την έκδοση S της δοκιμής, που έχει και ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων full-LED φώτα, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες νεκρού σημείου, active brake assist, lane departure warning, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινες επενδύσεις, adaptive cruise control και πολλά ακόμα, αρκούν €44.600.

Μας Άρεσε (+)

Οδηγική συμπεριφορά

Ποιότητα κατασκευής

Εσωτερικοί χώροι

Ποιότητα κύλισης

Κατανάλωση

Δεν Μας Άρεσε (-)

Απουσία εφεδρικού τροχού

Εργονομία ταμπλό

Μικρή αυτονομία θερμικού κινητήρα

Τιμή βασικής έκδοσης Jeep Renegade PHEV 4xe Limited: €41.900 (-€900 Eco Bonus)

Τιμή έκδοσης δοκιμής Jeep Renegade PHEV 4xe S: €44.600 (-900 Eco Bonus)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.332cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 70mm x 86,5mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων

Ηλεκτροκινητήρας: ΑC, σύγχρονου τύπου

Μπαταρία: 400V, χωρητικότητας 11,4kWh

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.236

Ύψος (mm): 1.692

Πλάτος (mm): 1.805

Μεταξόνιο (mm): 2.570

Βάρος (kg): 1.745

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 19in

Ελαστικά: 235/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 180 /5.750

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 27,5 /1.850

Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW): 60/45

Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm): 25,5

0-100km/h (sec): 7,1

Τελική ταχύτητα (km/h): 199

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 46

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 2,0

Δοκιμής (lt/100km): 5,8

 

Αρθρογράφος

 

Νέος CEO για την Jeep στην Ευρώπη

Νέος CEO για την Jeep στην Ευρώπη

Ο κ. Eric Laforge αναλαμβάνει τη θέση του Επικεφαλής της μάρκας Jeep για την Ευρώπη