Jeep Wrangler Unlimited JK 2.8 CRD
Family-Kong!
Έριξε χιονάκι φέτος στις γιορτές και δεν ξέραμε με τι να πάμε να φτιάξουμε χιονάνθρωπο. Μέχρι που έπεσε η ιδέα στο τραπέζι… ρε συ, δεν κάνεις ένα τηλέφωνο στον Ταξιάρχη από την Rubikong? Κάτι θα μας βρει…
Και όταν λέμε “κάτι”, δεν εννοούμε κανένα τζιπάκι του ελέους να μας πάει την μισή διαδρομή αυτό και την άλλη μισή να το πάμε εμείς σπρώχνοντας… εννοούμε αρκούδι σαν το δικό του, και κατά προτίμηση πολικό, για να γουστάρει και τον πάγο. Στο κάτω-κάτω τι Powerάδες θα είμαστε αν πάμε στα χιόνια με οτιδήποτε άλλο?
Light off road Tuning
Ναι, κι όμως. Για τα δεδομένα της Rubikong αυτό το Wrangler είναι «ελαφρώς» βελτιωμένο και ο λόγος που διαλέξαμε να το παρουσιάσουμε είναι ακριβώς αυτός. Για να δείξουμε ότι για να γίνει έτσι ένα JK δεν είναι πάντα απαραίτητο να σπαταλήσει κάποιος μια περιουσία. Δεν ξέρω αν είχατε δει στο τεύχος 182 το Jeep του Ταξιάρχη το οποίο φόραγε επάνω του ότι καλύτερο υπάρχει από after market για Wrangler. Αυτό εδώ, με πολύ λιγότερα πράγματα, εξίσου όμως ποιοτικά, αποκτά εξωφρενικές εκτός δρόμου ικανότητες και διαφέρει από το άλλο ουσιαστικά μόνο σε συνθήκες που δεν χωρά ο φυσιολογικός ανθρώπινος νους.
Για αρχή λοιπόν, να ξεκινήσουμε από το σημαντικότερο που είναι οι τροχοί. Ότι και να κάνεις σε ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο, όσο καλή τετρακίνηση και να έχει, αν δεν φοράει τα σωστά εκτός δρόμου λάστιχα, δεν πας πουθενά. Όταν λέμε «τα σωστά», δεν εννοούμε μόνο από άποψη πρόσφυσης αλλά και από άποψη μεγέθους, γιατί την απόσταση του διαφορικού από το έδαφος σε ένα όχημα με άξονες δεν την καθορίζει η ανάρτηση, αλλά η διάμετρος του τροχού. Το lift kit χρειάζεται πρωτίστως για να μπορεί το αυτοκίνητο να φιλοξενήσει τους τεράστιους τροχούς κάτω από τους θόλους του και για να μπορεί να έχει η ανάρτηση την απαραίτητη διαδρομή χωρίς να βρίσκουν τα λάστιχα στα φτερά, και δευτερευόντως για να σηκώσει την καρότσα ψηλότερα για να μην ακουμπήσει στο έδαφος η κοιλιά.
Πάμε όμως να τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.
Λίγα πράγματα αλλά σημαντικά.
Μιας και ο φίλος μας ο Νίκος και ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου Wrangler μένει σε ένα μέρος που χιονίζει κάθε χρόνο, αλλά δεν έχει και την “λόξα” του off roading όπως οι περισσότεροι πελάτες της Rubikong, ήθελε να φτιάξει το Jeep του έτσι ώστε να μην τον προβληματίσει ποτέ το γεγονός ότι «αύριο θα χιονίσει και δεν θα μπορώ να βγω από το σπίτι», και όχι για να μπορεί να περάσει ευθεία από το φαράγγι της Σαμαριάς, όπως για παράδειγμα είναι του Tax.
Έτσι λοιπόν η αρχή έγινε με τους απαραίτητους όπως είπαμε και πριν τροχούς, που αποτελούνται από ζάντες 10Jx17in της Method μοντέλο NV και χρώματος flat black, και λάστιχα Cooper STT 37x12.5x17 όπου 37 είναι η διάμετρος σε ίντσες, δηλαδή 94cm. Για να μην πάρουν μαζί τους τα φτερά λοιπόν, τοποθετήθηκε και ένα lift kit 3in της Teraflex με αμορτισέρ της Fox. Οι αλλαγές στο αμάξωμα για να χωρέσουν οι τροχοί περιλαμβάνουν τον ατσάλινο εμπρός προφυλακτήρα της Genright Stubby, μοντέλο FBB8000, και τον αλουμινένιο πίσω, με κωδικό RBB8220, ο οποίος έχει και την βάση για την ρεζέρβα RTC3810 της ίδιας εταιρίας. Στον εμπρός προφυλακτήρα έχει τοποθετηθεί και ο heavy duty εργάτης με δύναμη έλξης 10,500 Lbs της Rugged Ridgeστον οποίο έχει αντικατασταθεί η “ραουλιέρα” με μαντεμένια γλίστρα που είναι πιο όμορφη. Για την εξάλειψη των κραδασμών από τους τροχούς χρησιμοποιείται αμορτισέρ τιμονιού της Teraflex.
Για να βλέπουμε που πάμε στα δύσκολα, το Wrangler φοράει φώτα Xenon και έξτρα προβολείς DuallySpot της Rigid Industries στο παρμπρίζ, και για να βλέπουμε που πάμε με την όπισθεν στα δύσκολα έχει και πίσω προβολέα 10inled Spot/FloodComboεπίσης της Rigid Industries. Φονικό όπλο αυτό αν τον ανάψεις κατά λάθος την νύχτα…
Από άποψη μετάδοσης, οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι στα κορονοπήνια των διαφορικών, που είναι πλέον 4,11 για να αντισταθμίσουν την αύξηση στην διάμετρο του τροχού, κατασκευής Motive Gear. Επίσης έχουμε ενισχυμένα ημιαξόνια εμπρός της Ten Factoryκαι καπάκια διαφορικών της Teraflex. Μπλοκέ διαφορικά, ενισχυμένοι άξονες και αντιστρεπτικές που “λύνουν” δεν χρησιμοποιήθηκαν γιατί, όπως είπαμε, ο σκοπός ήταν να κρατηθεί το κόστος σε λογικά πλαίσια, και επίσης το αυτοκίνητο δεν προορίζεται για κασκαντεριλίκια. Αν όμως το αρχικό σας μοντέλο είναι η ακριβότερη έκδοση με το όνομα Rubikong, θα τα έχει όλα αυτά από το εργοστάσιο.
Στον 2,8l CRD κινητήρα, ένα προγραμματάκι custom της Rubikong ανεβάζει την ισχύ κατά περίπου 50PS και για την βελτίωση της απόκρισης της ηλεκτρικής πεταλούδας στις εντολές του πεντάλ, έχει τοποθετηθεί το γνωστό Sprintbooster της BoulekosDynamic. Τέλος, για να μην ακουστεί ξαφνικά λόγω μεγαλύτερης πίεσης το γνωστό μπαμ-φςςς, το κολάρο της εισαγωγής έχει αντικατασταθεί με ένα σιλικονούχο της Samco.
Τελικά πάει στα χιόνια ή κωλώνει;
Ρητορική όπως καταλαβαίνετε είναι η ερώτηση… Απλά θα σας πω πως κάποια στιγμή όπως προχωρούσαμε σε ένα χωματόδρομο με απάτητο χιόνι γύρω στους 30-40 πόντους, είχαμε ξεχαστεί μέσα και είχαμε πιάσει κουβέντα για τα σκυλιά του Νίκου, λες και ήμασταν απογευματάκι στην παραλιακή, και από έξω αν το έβλεπε κάποιος θα έλεγε WOW! Κοίτα το θηρίο πως σκάβει το χιόνι! Πιστεύω πως για να προβληματιστεί αυτό το αυτοκίνητο, το χιόνι θα πρέπει να φτάνει στο ύψος του προφυλακτήρα και να μαζεύει μπροστά του βουνό σαν εκχιονιστικό. Όσο το χιόνι βρίσκεται χαμηλότερα θα πηγαίνει ανοίγοντας αυλάκια με τους τροχούς και τα διαφορικά. Αναρωτιέμαι πάντως, αν σκάσεις μύτη με αυτό σε μπλόκο της τροχαίας για αλυσίδες, θα σε αφήσει ο Callahan να περάσεις ή θα σκαλώσει το μυαλουδάκι του και θα φωνάζει «απαγουρεύεται η διέλευσης χουρίς αντιουλισθιτικές αλυσίδες»?.
Κορυφαία στιγμή πάντως στην δοκιμή ήταν όταν το είχαμε βάλει σε ένα ξέφωτο στην Ιπποκράτειο Πολιτεία για φωτογράφιση και στον δρόμο από την άσφαλτο μέχρι εκεί που είχε ανοίξει το Jeep πάτησε και ήρθε ένας τύπος με ένα Rav4, ο οποίος το παρκάρει, κατεβαίνει, και πετάει την ατάκα «Παιδιά καλημέρα, αν θέλετε να φύγετε, πείτε μου να το κάνω στην άκρη…»
Λύσε μου μια απορία ρε αδερφέ, τον Τζανετάκο τον ηθοποιό, τι τον έχεις;
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Rubikong Φιλαδέλφειας 296 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η δεύτερη γενιά BMW X2 είναι ακόμα πιο ξεχωριστή σε εμφάνιση, πιο σπορ και πιο προοδευτική σε φιλοσοφία.