Toyota MR2 K20Z 235Ps

Toyota MR2 K20Z 235Ps

Χορεύοντας με τα νίτρα!

Ο Δημήτρης, ή αλλιώς WhiteV-TECKiller, ήταν πάντα Hondaκιας. Από καθαρή τύχη αγόρασε αυτό το ToyotaMR2και η αλήθεια είναι ότι είχε στο νου του να αγοράσει ένα HondaS2000, όταν όμως του έδειξε την αγγελία πώλησης του MR2 ένας φίλος του, είδε την αρκετά καλή τιμή και το αγόρασε. Το πρώτο πράγμα που έκανε, ήταν να του ρίξει 30 άλογα nitrάτα, έχοντας στο νου πως αν πάθει κάτι, θα έκανε σφυρήλατο το μοτέρ. Βασικά το ToyotaMR2 το προορίζει για αυτοκίνητο βόλτας μιας και παράλληλα προετοιμάζει ένα HondaCRXγια την ΒΤ1. Το MR2 βρίσκεται στην κατοχή του εδώ και ενάμιση χρόνο και προτού αλλάξει κινητήρα, έβαλε μεγαλύτερο μπεκ και ψέκαζε πλέον +100Ps, τότε είχε κάνει και 12,5secμε 177km/h ταχύτητα εξόδου σε ένα drag-day. Λίγο αργότερα το έκανε σφυρήλατο και πλέον, με τέσσερα μπεκ, ψέκασε +160Ps. Ήταν χαρακτηριστικό, ότι στην 4η με το που ψέκαζε η ουρά ξεκινούσε να χορεύει! Αυτό ήταν κάτι που του άρεσε αρκετά, μιας και τόσα χρόνια με το CRX, ήθελε ένα πισωκίνητο για να παίζει.

 

Και τώρα?

toyota mr2 k20z engineΚαι τώρα το μενού έχει Κ20Ζ4. Τόσο απλά. Ο Δημήτρης ήθελε να έχει στα χέρια του έναν από τους καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, που σε extreme καταστάσεις μπορεί να αποδώσει μέχρι και400Ps χωρίς turbo και nitro. Οπότε άφησε στην άκρη για λίγο το CRX και ασχολήθηκε λίγο παραπάνω με το MR2. Ο κινητήρας της Toyota πουλήθηκε και αγοράστηκε ένας μεταχειρισμένος Κ20Ζ4 με λίγα χιλιόμετρα και σε πάρα πολύ καλή κατάσταση. Η τοποθέτηση είναι σχετικά εύκολη υπόθεση, αρκεί να προσεχθεί η πολλαπλή εισαγωγής, μιας και βρίσκει στον καθρέφτη του αμαξώματος, αλλά και να τροποποιηθούν τα ημιαξόνια για να έρθουν σωστά στη θέση τους. Παράλληλα χρειάστηκε μια μικρή τροποποίηση στην θέση που κάθεται ο κομπρέσορας του air-condition και πλέον ο Κ20Ζ4 κάθεται στη νέα του θέση λες και βγήκε έτσι από το εργοστάσιο. Ακόμα και τα κολάρα του ψυγείου κουμπώνουν στη σωστή θέση. Οι βάσεις που χρησιμοποιήθηκαν είναι της Innovative Mounts και είναι αρκετά σκληρές, συγκρατούν όμως τον κινητήρα σωστά στη θέση του και δεν του επιτρέπουν να μετακινείται στις απότομες διακυμάνσεις του γκαζιού.

 

Timetravel?

toyota mr2 k20z exhaustΑν ήταν με κάποιο τρόπο εφικτό το ταξίδι στο χρόνο, ο Δημήτρης θα έκανε εξαρχής σφυρήλατο τον Κ20Ζ και όχι τον 2ZZ-GE και θα του ψέκαζε καμιά 160αριά άλογα με nitro, μιας και ο Κ20 έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες από τον 2ΖΖ. Στο μέλλον πάντως θα τοποθετήσει ένα κιτ nitro στο MR2 και θα ψεκάζει +100Ps. Επειδή όμως ταξίδια στον χρόνο ακόμα δεν γίνονται, πάμε στο παρόν και ας δούμε πως από τα 200Ps ο Κ20Ζ αποδίδει πλέον 235Ps. Πράγμα όχι και ιδιαίτερα δύσκολο, μιας και ο κινητήρας αυτός έχει πολύ υψηλό tuning potential.

Η AnaflexisTuning & RaceFabrication του Χρήστου Θεοδωρόπουλου είναι η εταιρεία που ανέλαβε αυτό το MR2, προκειμένου να αποκτήσει τον κινητήρα της Honda και φυσικά να βελτιωθεί. Τον Κ20Ζ4 θα τον συναντήσουμε κανονικά σε Civic Type R FN2, το οποίο είναι ηλεκτρόγκαζο. Για αυτό τον λόγο όλο το σύστημα εισαγωγής αλλάχθηκε και τοποθετήθηκε μία πολλαπλή εισαγωγής RBC, στην άκρη της συναντάμε μία πεταλούδα γκαζιού της BloxRacing με 70mm διάμετρο που καταλήγει σε έναν σωλήνα εισαγωγής, κατασκευασμένο από την Anaflexis Tuning. Η εισαγωγή RBC που συναντάμε στα αμερικάνικα Civic Si που κυκλοφόρησαν μεταξύ 2005 και 2009 καθώς και στα Accord Euro R, είναι η καλύτερη δυνατή λύση για μονοπετάλουδους K20, και παρά το γεγονός ότι χάνει λίγο στις μεσαίες, από τις 5.500rpm και πάνω κερδίζει κατά κράτος τις άλλες δύο δημοφιλείς για Κ20 εισαγωγές PRB και PRC. Στην εξαγωγή τοποθετήθηκε μία custom πολλαπλή με 48mm διάμετρο, από την Μπούρας Welding, που καταλήγει σε μία επίσης custom εξάτμιση, με σωληνώσεις των 76mm και ένα τελικό καζανάκι, κατασκευασμένη από την SkrivanosExhaust. Αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά μπεκ με αρκετά μεγαλύτερης παροχής, που πλέον είναι στα 1.050cc/minκαι προέρχονται από την FuelInjectorClinic, τα οποία είναι υπερβολικά για τα άλογα του κινητήρα, αλλά ο Δημήτρης τα τοποθέτησε τώρα και τα δουλεύει στο 60% περίπου, έχοντας σαν στόχο αργότερα να βάλει turbo. Στο μπλοκ τοποθετήθηκε ένας εντατήρας της InlinePro και μία αντλία λαδιού TypeS της 4 PistonRacing και παράλληλα καταργήθηκαν τα αντίβαρα, χάρη στα οποία εξοικονομήθηκαν 5,5kg κινούμενης μάζας, με ευεργετικά αποτελέσματα στο στροφάρισμα.

 

Infinity!

toyota mr2 k20z interiorΟ πρώτος AEM Infinity 8H που τοποθετήθηκε πριν ενάμιση χρόνο, είναι αυτός που τοποθέτησε και προγραμμάτισε ο Τάσος Φαναριώτης της Outlaw Tuning, στο MR2 του Δημήτρη. Ο Infinity έχει πάρα πολλές δυνατότητες, αλλά παράλληλα είναι λίγο ζόρικος στην τοποθέτηση μιας και δεν έχει ούτε πολλές εισόδους, ούτε και πολλές εξόδους. Παρά το γεγονός αυτό, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο λειτουργεί στην εντέλεια, με όλα τα όργανα και τις ενδείξεις να λειτουργούν άψογα και όλα αυτά χωρίς την παρουσία της εργοστασιακής ECU, η οποία πουλήθηκε μαζί με τον κινητήρα. Ο αισθητήρας λ του Infinity έχει lean protection, το οποίο ουσιαστικά κάνει συνεχώς διορθώσεις στο μίγμα και στο advance με αποτέλεσμα να προστατεύει πλήρως τον κινητήρα από τυχόν ζημιές. Το μόνο προβληματάκι είναι πως αν χαλάσει ο λ, το αυτοκίνητο απλά δεν δουλεύει. Παράλληλα, το MR2 είναι ιδιαίτερα οικονομικό στην κατανάλωση, ενώ έχει και ένα πολύ αποτελεσματικό tractioncontrol.

 

Stockshow

toyota mr2 k20z backΌλο το υπόλοιπο αμάξωμα διατήρησε την εργοστασιακή του μορφή, με μοναδική επέμβαση τις πανάλαφρες K1 της Kosei και το hard-top της Toyota. Τίποτα επίσης δεν λείπει από το εσωτερικό του, μιας και έχει ηχοσύστημα, air-condition και ότι στάνταρ εξοπλισμό διαθέτει το MR2. Στην μετάδοση τώρα, τοποθετήθηκε ένας μονόδισκος συμπλέκτης CompetitionClutch, ο οποίος αντέχει μέχρι και 450Ps, με τις σχέσεις του κιβωτίου να προέρχονται από Euro R Accord Type R και να έχει τελική σχέση μετάδοσης 4,7. Το διαφορικό είναι μπλοκέ τύπου Torsen και μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς μέσω των custom  ημιαξονίων που κατασκεύασε η Anaflexis Tuning, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό από τα ημιαξόνια της Honda και τα άκρα της Toyota. Στην ανάρτηση τοποθετήθηκαν τα ρυθμιζόμενα coil-overs της BC, τα BRSeries, τα οποία τοποθετήθηκαν με ελατήρια 9kg/mm πίσω και 7kgr/mm πίσω, από τον κ.Πολίτη της SRT. Παράλληλα, μέσω του casterkitτης MeganRacing μετακινήθηκαν προς τα πίσω οι πίσω τροχοί, με αρκετά καλά αποτελέσματα στην πρόσφυση.

 

Πριόνι!

Μιας και είπα για πρόσφυση, καλό θα ήταν να σας δείξω τι κάνει στο δρόμο και μάλιστα σε σχέση με ένα MR2 που είχαμε παρουσιάσει παλιότερα που φόραγε και εκείνο Κ20. Το MR2 του Δημήτρη χρειάστηκε 2,22sec για τα πρώτα 18 μέτρα και 5,02sec για τα πρώτα 100km/h, την ώρα που το άλλο MR2 χρειάστηκε 2,5sec και 5,00sec αντίστοιχα. Στα 400 μέτρα περνάνε σχεδόν κοπίο, με τον Δημήτρη να έχει κάνει 13,17sec με 174,41km/h ταχύτητα εξόδου και το άλλο να κάνει 13,18sec με 177,69km/h. Ενδιαφέρον έχουν οι ρεπρίζ με 3η, όπου ο Δημήτρης έκανε 2,38sec από τα 50km/h στα 80km/h και 2,32sec από τα 80km/h στα 110km/h, όταν οι αντίστοιχες τιμές για το άλλο MR2 ήταν 2,57sec και 2,49sec. Αυτό πάντως που μπορώ να σας το πω άφοβα και με σιγουριά, είναι πως αν έχετε Toyota MR2 και σκέφτεστε engine swap με έναν Κ20, προχωρήστε άφοβα. Θα μεταμορφωθεί κυριολεκτικά και θα έχετε ένα καθημερινό όπλο, είτε για κόντρες, είτε για dragster, είτε για στρίψιμο. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.998cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  86mm x 86mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 11,0:1

Tuned by

Anaflexis Tuning & Race Fabrication

Χρήστος Θεοδωρόπουλος

Ομήρου Α1, Άγιος Δημήτρης

Τηλ.: 6947 179 743

TUNING SPECS

  • Anaflexis Tuning custom εισαγωγή 70mm
  • RBC πολλαπλή εισαγωγής
  • BLOX  πεταλούδα γκαζιού 70mm
  • Fuel Injector Clinic μπεκ 1.050cc/min
  • Μπούρας welding custom πολλαπλή εξαγωγής 48mm
  • Skrivanos Exhaust custom σύστημα εξαγωγής 76mm
  • AEM Infinity 8H ECU
  • SRP Spiropoulos κολάρα σιλικόνης
  • Inline Pro εντατήρας
  • 4 Piston Racing Type S αντλία λαδιού
  • Innovative Mounts βάσεις κινητήρα

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΒC BR Series coilover kit
  • Megan Racing Caster kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Anaflexis Tuning custom ημιαξόνια
  • Competition Clutch single disk
  • Σχέσεις σασμάν από Euro R final drive 4,7

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Hart-top

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Kosei K1 7Jx15in ζάντες

Continental Sport Compact 3 175/60 R15 εμπρός Toyo R888 225/50 R16 πίσω ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 235,0/8.325

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 21,05/6.695

 toyota mr2 k20z dyno

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,27

0-80                 3,63

0-100               5,02

0-120               6,66

0-140               8,73

0-160               11,13

0-180               14,33

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,38

80-110             2,32

100-140           4,3

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,22     @        58,89

60        4,27     @        90,62

100      5,72     @        108,46

200      8,60     @        138,91

400      13,17   @        174,41

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,43

60-160             9,11

60-200             17,75

100-200           14,95

 

Αρθρογράφος

 

Η BMW M5 CS στο Nurbrurgring

Η BMW M5 CS στο Nurbrurgring

Η BMW M5 CS μπήκε στην μυθική πίστα του Nurburgring και σημείωσε 7:29.57.