Mazda RX-7 FC 2JZ Drift Car & Mazda RX-7 FC Street Legal SR20DET
Happy Drift Year…
Στο πνεύμα των εορτών, το Power σας είχε «δωράκι» για τα Χριστούγεννα την πρώτη και αποκλειστική παρουσίαση της εκρηκτικής, fully drift spec, αγωνιστικής ΑΕ86 του Τάκη Κωνσταντάρα και μάλιστα στην πρώτη της επίσκεψη με το νέο της πλήρως ανανεωμένο και αναβαθμισμένο setup στην πίστα των Αφιδνών! Επειδή όμως «δωράκια» κάνουμε και την Πρωτοχρονιά, σχεδόν ταυτόχρονα με την -ομολογουμένως σοκαριστική- Corolla του Τάκη, «ψήναμε» κατάσταση εις διπλούν με άλλα δυο «άρρωστα» japόνια για την υποδοχή του 2015... Αυτή την φορά είναι της «οικογένειας» του Miata, και σίγουρα θα μας ανάψουν φωτιές... Φωτιά προβλέπω να παίρνει επίσης το mail και η σελίδα του Power στα social media, αφού RX-7 με κινητήρες 2JZ-GTE και SR20DET σίγουρα θα πέσουν «βαριά» στους ροτοράκηδες! Ψυχραιμία...
Savanna και βάσανα...
Δεν θυμάμαι να έχει υπάρξει φορά που να σκεφτώ πισωκίνητο, fun to drive, με χαρακτήρα και προοπτικές εξέλιξης/βελτίωσης αυτοκίνητο και να μην googlάρω να δω τί παίζει στην πιάτσα από αγγελίες πώλησης RX-7. Η δεύτερη γενιά RX-7, γνωστή ως FC ή Turbo II, για τα δικά μου γούστα θεωρώ ότι «ακροβατεί» ιδανικά μεταξύ των old school και κάτι πιο φρέσκου, ενώ ανά διαστήματα εμφανίζονται ενδιαφέρουσες «καρότσες» σε λεφτά καινούριου Honda Innova 125i, εξού και το δίλημμα... Αν το τολμήσεις, καλό θα ήταν να αποφύγεις να μπλέξεις με τα μαχαίρια και τους ρότορες, την χαμένη συμπίεση, τα βραχυκυκλωμένα μπουζί, τα κτηνώδη μπεκ, τα χταπόδια και τα turbo που ραγίζουν από τις θερμοκρασίες, τις ECU που με το κρύο τρελαίνονται και σηκώνουν αβέρτα bar, τα πανάκριβα «εξειδικευμένα» aftermarkets και τους βελτιωτές-προγραμματιστές «τρελούς επιστήμονες». Πιστέψτε με, ξέρω αρκετούς ξεροκέφαλους με 2-3 Wankel στο γκαράζ τους αλλά παρόλα αυτά χωρίς αμάξι και άλλους τόσους πυροβολημένους, σκληροπυρηνικούς, ταγμένους ροτοράκηδες που εν τέλει λύγισαν, γονάτισαν και ξεφτιλίστηκαν οικονομικά από τα τερτίπια, τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιοτροπίες του περιστροφικού τους μοτέρ... Για όλους εσάς λοιπόν και για όλους αυτούς τους λόγους, διαβάστε παρακάτω...
Big in Japan…
Ο Αντρέας έχει πιάσει το νόημα και η AFD-Arms for Drifting, είναι αυτή την στιγμή σε θέση να προσφέρει σε όποιον το επιθυμεί, δυο ολοκληρωμένα πακέτα engine swap για τα RX-7 2ης γενιάς. Θα ξεκινήσω με το αγωνιστικό RX-7, που μετά από μια μακρά απουσία και προετοιμασία, θα το δούμε στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift, όταν με το καλό μάθουμε ποιό θα είναι αυτό! Πρόκειται για μια από αυτές τις κατασκευές που από την πρώτη στιγμή μας δικαιώνουν για την επιλογή μας να τις παρουσιάσουμε στις σελίδες του Power. Όχι μόνο γιατί φοράει πράγματα και έχει εξελιχθεί σημαντικά, αλλά επειδή έχει δοθεί σημασία στην λεπτομέρεια, έχει φτιαχτεί για συγκεκριμένο σκοπό και με συγκεκριμένο στόχο, έχει τα φόντα αλλά και επιπλέον προοπτικές εξέλιξης και είναι ικανό να ανεβάσει τον πήχη του αγωνίσματος, να προσφέρει ανταγωνισμό και θέαμα. Αφού λοιπόν βρέθηκε μια καθαρή και ατρακάριστη RX-7 Turbo II καρότσα, «γδύθηκε» ώστε να «ραφτεί» και να σχεδιαστεί, να κατασκευαστεί και να τοποθετηθεί ένα multi point roll cage σύμφωνο με τις προδιαγραφές των πιό πρόσφατων αγωνιστικών κανονισμών. Στην συνέχεια, τοποθετήθηκαν οι εμπρός και πίσω γέφυρες, και με βάση αυτές ο Αντρέας άρχισε τα μετρήματα και τους υπολογισμούς για την τοποθέτηση των μηχανικών μερών, με απαράβατο κανόνα να μην πειραχτούν ζωτικά μέρη της σχεδίασης, κατασκευής, δομής και φιλοσοφίας του αυτοκινήτου. Χάρη στις custom βάσεις κινητήρα – κιβωτίου - διαφορικού της AFD, ο 6κύλινδρος twin turbo Toyota 2JZ-GTE, έχει «κάτσει» χαμηλά και τέρμα πίσω, κολλητά στον καθρέπτη, το 5τάχυτο Toyota W58 κιβώτιο στο τούνελ της μετάδοσης του RX-7 και το μπλοκέ διαφορικό ενός RX-8 στην πίσω γέφυρα.
Ο 2JZ-GTE, είναι ο δυνατότερος των κινητήρων της οικογένειας JZ της Toyota, γνωστός από την Toyota Supra Mk IV. Βασίζεται στον ατμοσφαιρικό 2JZ-GE με τον οποίο μοιράζονται το ίδιο μαντεμένιο μπλοκ, ο 2JZ-GTE όμως έχει ενισχυμένο σφυρήλατο στρόφαλο, σφυρήλατα πιστόνια που επιπλέον ανεβάζουν την σχέση συμπίεσης στο 8,5:1, μπεκ ψεκασμού λαδιού στα πιστόνια για απαγωγή της θερμότητας, ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή με μεγαλύτερους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, μεγαλύτερες βαλβίδες, πιο άγριους εκκεντροφόρους και ξεχωριστή σε κάθε κύλινδρο ανάφλεξη. Η διπλή, σειριακή υπερτροφοδότηση εξαλείφει το lag, προσφέροντας μια πιό ομαλή και γεμάτη καμπύλη ισχύος. Από το ρελαντί και μέχρι τις 4.000rpm τα καυσαέρια οδηγούνται στο πρώτο turbo με αποτέλεσμα να σήκωνει πίεση ήδη από τις 1.800rpm. Πλησιάζοντας τις 4.000rpm αρχίζει ένας μερικός διαχωρισμός των καυσαερίων, που τώρα τροφοδοτούν και το δεύτερο turbo που εισέρχεται σε μια pre-spool κατάσταση, περιστρέφοντας την φτερωτή του χωρίς όμως να παράγει έργο και να προσθέτει σε απόδοση. Από τις 4.500rpm και πάνω, τα καυσαέρια ισομοιράζονται και έτσι τα δυο turbo φτάνουν σταδιακά σε full spool. Στην περίπτωση μας, δότης του 2JZ-GTE που έχει τοποθετηθεί στο RX-7, ήταν κάποιο ευρωπαϊκών προδιαγραφών Toyota Aristo που, αντί για τα CT12B turbo και τα 440cc/min μπεκ των Aristo της ιαπωνικής αγοράς, φορούσε τα μεγαλύτερα CT20B turbo και 550cc/min μπεκ, αποδίδοντας έτσι, αντί για 280Ps και 44kgm, 320Ps και 46kgm. Ο Αντρέας επέλεξε να συνδυάσει τον 2JZ-GTE με το ιδιαίτερα ανθεκτικό 5τάχυτο κιβώτιο της Toyota, με κωδικό W58, των ατμοσφαιρικών Supra Mk III. Το πλατό προέρχεται από κάποιο Toyota diesel, ενώ ο δίσκος είναι ένας custom 6φτερος, με διάμετρο αυξημένη από τα 240cm στα 250cm. Η Axotechniki έχει κατασκευάσει τον νέο κεντρικό άξονα που καταλήγει στο κολλημένο διαφορικό ενός Mazda RX-8 με τελική σχέση μετάδοσης 4,3:1. Μόνο σημείο ουσιαστικής επέμβασης της AFD είναι η αφαίρεση της εμπρός μετώπης, η οποία αντικαταστάθηκε με ένα σωληνωτό πλαίσιο στο οποίο εδράζονται το ψυγείο λαδιού του υδραυλικού τιμονιού, το ψυγείο λαδιού του κινητήρα και το intercooler της NRG με διαστάσεις 580x300x76mm. Το ψυγείο νερού και το δοχείο υπερπλήρωσης έχουν μεταφερθεί πίσω, στέλνοντας το αντιψυκτικό στον κινητήρα μέσω των custom σωληνώσεων της AFD. Μέσω κολλάρων σιλικόνης και νέων σωληνώσεων ο αέρας κυκλοφορεί από τα διπλά Hitachi CT20A ΟΕΜ turbo στο intercooler και από εκεί στην stock πεταλούδα και πολλαπλή εισαγωγής. Η φιλτροχοάνη της K&N, η 76άρα «εξάτμιση» μετά τα downpipes, ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Tomei και μια Bosch 044 αντλία βενζίνης, είναι οι, προς το παρόν, επεμβάσεις στα περιφερειακά του κινητήρα, που παρόλα αυτά δείχνει να έχει ξυπνήσει αρκετά.
Arms for Drifting…
Αχ αυτές οι γωνίες των driftάδικων, τσακωμένα με το tete-a-queue ένα πράγμα! Τα custom AFD ψαλίδια και πλήμνες, επιτρέπουν στους τροχούς του αγωνιστικού RX-7 να «έρθουν» σχεδόν κάθετα, εκμεταλλευόμενοι και την απουσία των θόλων εσωτερικά των φτερών. Όλοι οι σύνδεσμοι έχουν αντικατασταθεί με ball joints ενώ η ανάρτηση είναι η coilover HSD Monopro, με ελατήρια 7kg/mm μπροστά και 5kg/mm πίσω.
Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και το στήσιμο του street legal RX-7. Φοράει την ίδια διάσταση τροχών και ελαστικών (9Jx17in, +25offset, 225/45/17), παραπλήσιους αποστάτες τροχών, παρόμοια custom AFD ψαλίδια και πλήμνες (με μικρότερη όμως γωνία), coilover ανάρτηση TEIN HA με ελατήρια 7kg/mm μπροστά και 5kg/mm πίσω, ρυθμιζόμενα camber plates μπροστά και custom AFD camber links πίσω. Οι σύνδεσμοι είναι εδώ πολυουρεθάνης και οι βάσεις κινητήρα - κιβωτίου πάλι της AFD. Ο προσανατολισμός σε αυτή την περίπτωση βέβαια, είναι άλλος. Εδώ, έχουμε να κάνουμε με μια πιό ήπια version βελτίωσης όσον αφορά την ιπποδύναμη και τις δυνατότητες εκτέλεσης πλαγιολισθήσεων, συγκριτικά με το αγωνιστικό RX-7 πάντα, μιλάμε όμως και για μια πιο οικονομική, άρα και πιο προσιτή και ενδιαφέρουσα πρόταση. Το RX-7 με το «μικρό» engine swap είναι εντυπωσιακά ικανό να σε διασκεδάσει μέσα σε πίστα, να καπνίσει τα πίσω του λάστιχα, να ενώσει τις στροφές και να βγει τέρμα διπλωμένο στην έξοδο, χωρίς να αναιρεί την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, καταφέρνοντας μάλιστα να κάνει όλα τα παραπάνω πολύ καλύτερα από ότι σε stock μορφή. Τί άλλο να ζητήσει κανείς? Α, και καίει και τα μισά σε βενζίνες έ, αυτό που το πάς? Για τα λάδια, δεν το σχολιάζω...
The Street Legal Version…
Πώς τα καταφέρνει όλα αυτά? Σίγουρα χωρίς τον Wankel στα σκέλια, αλλά με έναν SR20 DET Red Top στην θέση του. Χαμηλά, στο άνοιγμα του προφυλακτήρα, υπάρχει ένα διακριτικό intercooler της NRG και λίγο πιο πίσω, μέσα από την μετώπη (που εδώ έχει παραμείνει ως είχε) ένα ψυγείο νερού από Nissan S13 SR20. Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας δέχθηκε ένα φρεσκάρισμα στα εντόσθια του πριν τοποθετηθεί, φορώντας σφυρήλατα CP πιστόνια. Εκτός από τις custom βάσεις του κινητήρα, η AFD έχει κατασκευάσει και το νέο αλουμινένιο κάρτερ, προκειμένου ο SR20DET να «κάτσει» εκεί που έπρεπε χωρίς όμως να γίνει καμία τροποποίηση στην εμπρός γέφυρα. Όπως ακριβώς και στο αγωνιστικό RX-7, έτσι και εδώ, έχουμε να κάνουμε με μια semi-stock φάση, τουλάχιστον προς το παρόν, με κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις: σκάρτο πρώτο στάδιο και εκτιμώμενη απόδοση κοντά στα 230-240Ps. Στην εισαγωγή, συναντάμε μια Greddy Airinx φιλτροχοάνη αλλά και ένα VG30D airflow meter από Nissan Pathfinder 3.0V6, ενώ πάνω στην OEM πολλαπλή εξαγωγής «πατάει» μια Τ28 τουρμπίνα από την νεότερη Black Top έκδοση του SR20DET των Silvia S14 MY 1995-98. Από το downpipe και πίσω συνεχίζει μια 76άρα εξάτμιση, με μεσαίο και τελικό καζανάκι, που καταλήγει στην δεξιά πλευρά του προφυλακτήρα. Ο κινητήρας ήρθε αυτή την φορά «πακέτο» με την μετάδοση, ένα 5τάχυτο κιβώτιο με OEM δίσκο-πλατό και η μόνη επέμβαση είναι η τοποθέτηση ενός short shift. Η Axotechniki έχει και εδώ κατασκευάσει τον κεντρικό άξονα μετάδοσης, που αυτή την φορά καταλήγει σε ένα 2way LSD διαφορικό της Mazdaspeed. Ο Μανώλης, ιδιοκτήτης κατά το ήμισυ του RX-7 και μόνιμος κάτοικος της Πάρου, ήθελε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, για παιχνίδι στις στριφτερές διαδρομές του νησιού, να έρχεται με αυτό στην Αθήνα και να μπαίνει μια στο τόσο και σε καμιά πίστα για χαβαλέ. Ο Αντρέας λοιπόν, ως γνώστης και ως ο άλλος «μισός» ιδιοκτήτης, «έστησε» το street legal RX-7 κατά παραγγελία και μέχρι στιγμής κανένας τους δεν δείχνει να το έχει μετανιώσει. Γιατί να το μετανιώσεις άλλωστε?
Αν τώρα με ρωτάτε αν εγώ έχω μετανιώσει που «έχασα» ένα τέτοιο μέσα από τα χέρια μου, μαύρο και με σπασμένο το Wankel μοτέρ, έτοιμο για swap, ας μην το συζητήσουμε καλύτερα...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2JZ-GTE
| Tunedby: AFD Ειδικές Μεταροπές Αγωνιστικών Αυτοκινήτων και Ι.Χ, Προκοπίου 13 και Κρυστάλλη, Περιστέρι
|
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tunedby: AFD Ειδικές Μετατροπές Αγωνιστικών Αυτοκινήτων και Ι.Χ, Προκοπίου 13 και Κρυστάλλη, Περιστέρι |
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Alfa Romeo θα καταργήσει την πλατφόρμα Giorgio που χρησιμοποιούν οι Giulia και Stelvio, αφού δεν μπορεί να υποστηρίξει τον εξηλεκτρισμό.