Kia Ceed 1.6 CRDi
Ο νέος είναι ωραίος
Αν τότε, το 2007, είχαμε εντυπωσιαστεί πολύ, με το νέο Ceed πάθαμε πλάκα. Η δημοσιογραφική έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν με τον τουρμπάτο πετρελαιοκινητήρα των 1.600cc και με full εξοπλισμό. Λέγεται ότι το νέο Ceed είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία. Βλέποντάς το, θα συμφωνήσω. Είναι πραγματικά έτσι όμως?
Το λευκό είναι το νέο μαύρο. Εννοώ ότι πριν κάποια χρόνια όλοι «ψώνιζαν» μαύρα αυτοκίνητα, γιατί ήταν της μόδας. Πλέον, το λευκό παίζει παιχνίδι και τέτοιο μας «έτυχε» κι εμάς. Μαζί με τις εντυπωσιακές ζάντες και τα LED day lights, διαμορφώνει έναν χαρακτήρα που κάνει τον κόσμο να γυρίζει να το κοιτάξει. Τουλάχιστον τρία ήταν τα περιστατικά, μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα που το είχα στην διάθεσή μου, ανθρώπων που με ρώτησαν είτε «ποιο είναι αυτό?» είτε αν «είναι τόσο καλό όσο φαίνεται?». Εδώ ίσως κρύβεται και όλο το ζουμί του νέου Ceed. Ναι, είναι τόσο καλό, όσο φαίνεται!
Οι διαστάσεις στην κατηγορία αυτή, έχουν αυξηθεί. Έτσι και αυτό, έχει κερδίσει πέντε εκατοστά σε μήκος αλλά έχει «χάσει» ένα πόντο από ύψος και πλάτος. Παρόλα αυτά, τα μετατρόχια εμπρός-πίσω είναι μεγαλύτερα, χαρίζοντάς του ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά. Αυξημένη είναι και η ιπποδύναμη του turbodiesel κινητήρα, σε σχέση με αυτόν της προηγούμενης γενιάς. Με 13 ίππους παραπάνω, φτάνει τους 128PS από 1.600cc και η ροπή κέρδισε 0,5kgm φτάνοντας τα 26,5kgm. Η KIA δηλώνει πως η μέση κατανάλωση φτάνει τα 4,1lt/100km, όμως το νούμερο αυτό απείχε αρκετά από αυτό που είδαμε εμείς. Για να τα λέμε και όλα, κυκλοφορήσαμε με το Ceed τις πιο ζεστές μέρες του καλοκαιριού και ο κλιματισμός ήταν ανοιχτός ακόμα και το βράδυ. Επίσης, οι 17άρες ζάντες είναι όμορφες αλλά σίγουρα δεν βοηθούν στην χαμηλή κατανάλωση, όπως επίσης και η απουσία του ISG (Start&Stop). Εχθρός είναι επίσης και το βάρος του αμαξώματος, το οποίο φτάνει περίπου τα 1.300kg. Ποιότητα, μόνωση και χώροι με ελαφρύ αμάξωμα δεν γίνεται να έχουμε. Λογικό λοιπόν. Κάπως έτσι, βλέπαμε συνεχώς το «6» μπροστά στην μέση κατανάλωση.
Μπαίνεις μέσα
Και καλά, πες ότι η εξωτερική εμφάνιση έχει να κάνει με το γούστο. Το εσωτερικό όμως, δεν γίνεται να μην σε εντυπωσιάσει. Ίσως να θέλαμε λιγότερα κουμπάκια στο τιμόνι και την κεντρική κονσόλα, όμως οι πολλές διαθέσιμες λειτουργίες του σε βγάζουν από σκοτούρες, όπως ακριβώς σε κάποια ακριβότερα γερμανικά μοντέλα. Προσωπικά, μου άρεσε που τα φώτα είναι αυτόματα, καθώς αυτό το «άνοιξε-κλείσε» στην Αττική Οδό, είτε το ξεχνάω εντελώς, είτε θυμάμαι να τα ανάψω και μετά τα ξεχνάω ανοιχτά. Η θέση οδήγησης είναι λιγάκι πιο ψηλά από ότι θα την ήθελα εγώ, όμως δεν με ενόχλησε. Μου άρεσε ότι είναι χαμηλότερη από του προκατόχου του. Ο συνδυασμός δέρματος και υφάσματος στα καθίσματα και τις πόρτες έχει γίνει εντυπωσιακά σωστά και τα μαλακά υλικά στο ταμπλό προσθέτουν πόντους στην συνολική εικόνα του εσωτερικού.
Δρόμο τώρα
Όλα καλά μέχρι εδώ. Όμορφο είναι, ποιοτικό είναι. Οδηγικά, πως είναι? Ο κινητήρας έρχεται εύκολα σε λειτουργία και είναι σχετικά ήσυχος. Το εξάρι κιβώτιο έχει συμπαθητική αίσθηση και σου δηλώνει αμέσως ότι δεν θα σε κουράσει. Μέχρι να σετάρω τον κλιματισμό και να σιγουρευτώ ότι πατάω τα σωστά κουμπιά, άργησα λιγάκι. Φαντάζομαι είναι θέμα συνήθειας. Ξεπαρκάρω. Το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ για τα γούστα μου. Βρε λες να ρυθμίζεται? Κι όμως! Flex Steer ονομάζεται το menu. Θεωρώ πως η σκληρότερη επιλογή μου ταιριάζει. Πράγματι. Την ηχομόνωση θα την χαρακτήριζα παραπάνω από καλή. Έχω εντυπωσιαστεί μέχρι στιγμής από όλα. Πιστεύω ότι οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές του Ceed θα νιώθουν ήδη την ανάσα του πίσω τους. Όταν άνοιξε ο δρόμος πήγα λιγάκι πιο γρήγορα. Το τιμόνι εξακολουθεί να μην είναι όπως θα το ήθελα. Θα το χαρακτήριζα αργό. Το τιμόνι του Ceed πρώτης γενιάς ήταν πιο άμεσο. Φαντάζομαι λοιπόν ότι η ΚΙΑ επίτηδες έκανε το τιμόνι πιο ουδέτερο, θέλοντας να δώσει ένα πιο ξεκούραστο προφίλ στο ανανεωμένο της μοντέλο. Ευελπιστώ ότι το τιμόνι του Ceed GT –πολύ ενδιαφέρον φαίνεται τούτο!- να ακολουθεί τον sport χαρακτήρα του.
Φτάνω στο γραφείο για να τσιμπήσω το VBOX να πάω απευθείας για μετρήσεις. Ο Αλέξανδρος ήθελε να του ρίξει μια ματιά. Εκτός ότι κι εκείνος έπαθε πλάκα με την ποιότητα στο εσωτερικό, εντυπωσιάστηκε –όπως κι εγώ- από το πορτ μπαγκάζ. Τεράστιο και εύκολο στην πρόσβαση. Το VBOX μπορεί να παίξει ποδόφαιρο εκεί μέσα. Αφού τον είχα που τον είχα μαζί, τον έβαλα να κάτσει πίσω από το κάθισμά μου. Έκανα και λίγο πίσω, καθώς δεν είμαι και αντιπροσωπευτικό δείγμα ολόκληρου ανθρώπου. Ένα κλικ πάνω από το 1.70 είμαι… Τα γόνατά του είναι υπερβολικά άνετα και η πίσω θέση φαίνεται ξεκούραστη. Έχει τύχει να κάτσουμε στο πίσω κάθισμα ακριβού ευρωπαϊκού αυτοκινήτου και να κουραστούμε αφόρητα. Αυτά φαίνονται με την μία. Το Ceed σε κερδίζει αμέσως, οπότε τι κι αν τα κουμπάκια στο ταμπλό και το τιμόνι μου φαίνονται πολλά?
Όχι αργό
Δεν φτιάχτηκε για να βάζει φωτιά στον δρόμο, όμως με 11,6sec που είδαμε για το 0-100km/h μόνο αργό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Θα ήθελα μία κοντύτερη 3η στο εξάρι κιβώτιο, καθώς ορισμένες φορές μέσα στην πόλη μου φάνηκε «βαριά» αλλά θα μπορούσα να ζήσω με αυτό. Γενικότερα, όλα δούλευαν ρολόϊ. Και το βασικότερο, που εμένα μου λέει πολλά, είναι ότι κάθε πρωί που την έκανα από το σπίτι για δουλειές και λοιπά ζόρια, γούσταρα που θα έμπαινα στο Ceed. Μου έφτιαχνε την διάθεση. Ίσως γιατί είναι πολύ φρέσκο, ίσως γιατί με ρωτούσαν στον δρόμο γι αυτό, ίσως γιατί είναι ξεκούραστο και ποιοτικό. Και όλα αυτά, από ένα κορεάτικο αυτοκίνητο το οποίο μάλιστα ξεκινά λίγο κάτω από τα 20.000€ και στην πιο ακριβή και υπερπλήρη έκδοση, φτάνει στα 23.030€. Οι τιμές αυτές είναι χωρίς απόσυρση και με αυτήν μεταβάλλονται αρκετά: από 16.950€ έως 20.200€ αντίστοιχα. Οπότε, συνοψίζουμε: εντυπωσιακός και μοντέρνος σχεδιασμός, ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό, καλή ηχομόνωση, συμπαθητική κατανάλωση, νορμάλ τιμή και εγγυημένη κορεάτικη ανθεκτικότητα. Μήπως κάποιες ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν μείνει στάσιμες και πρέπει να αρχίσουν να προβληματίζονται?
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H εξηλεκτρισμένη τεχνολογία 4xe της Jeep κατακτά τις πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική.