Kia Rio 1.4CRDI 90Ps ISG
Ολική επαναφορά
Η Kia, έπειτα από αρκετά χρόνια σκληρής δουλειάς και επιμονής, κατάφερε να αποβάλει τον μανδύα της low-budget φίρμας και πλέον έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού ως μια αξιόπιστη και ποιοτική εταιρία, με εξαιρετικό value for money. Το νέο Kia Rio είναι αναμφίβολα η πιο τρανή απόδειξη αυτής της θεωρίας. Οι δύο προηγούμενες γενιές του Rio ήταν άτολμες, βαρετές, και σχεδόν καταθλιπτικές από κάθε άποψη. Ηταν τόσο αδιάφορα, που αν προσπαθήσετε να θυμηθείτε πως ήταν εμφανισιακά -οποιαδήποτε γενιά- είμαι βέβαιος ότι θα πρέπει να το Googlάρετε για να σας έρθει στο μυαλό. Στην τρίτη του γενιά το Rio διαγράφει το βαρετό του παρελθόν και κοιτάει άνετα στα μάτια τα νεόφερτα ευρωπαϊκά supermini, που δεν είναι άλλα από τα Renaut Clio, Ford Fiesta και Peugeot 208.
Cee’d Styling
Το νέο Rio, μαζί με τα πρόσφατα Cee’d και Pro Cee’d, είναι κατά τη γνώμη μου τα πιο ενδιαφέροντα σχεδιαστικά μοντέλα που μας έχει δώσει η Kia ever! Φυσικά δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, όταν το σχεδιαστικό τμήμα έχει αναλάβει εδώ και 8 χρόνια ο Βαυαρός Peter Schreyer (…νυν Πρόεδρος της Kia), που ευθύνεται μεταξύ άλλων για το Audi TT Mk1, το A3 και το Beetle. Υιοθετώντας στοιχεία από τα μεγαλύτερα αδέρφια Cee’d και Pro Cee’d, το Rio είναι φρέσκο και δυναμικό. Μόνο το πίσω μέρος μας τα χαλάει λίγο, αφού δεν συμβαδίζει τόσο με τα άκρως δυναμικά μούτρα που φέρουν τον χαρακτηρισμό “Tiger Nose”.
Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη όμως και από τον δυναμικό σχεδιασμό στο αμάξωμα, σε περιμένει μόλις μπεις στο εσωτερικό του Rio. Μπορεί να μην συναντάς τα μαλακά πλαστικά που φοράει η “αφρόκρεμα” των ευρωπαϊκών supermini, όμως η συναρμογή είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με την γενική εικόνα να σε πείθει ότι θα παραμείνει αλώβητη για μπόλικα χρόνια. Το σκουρόχρωμο μοτίβο που επικρατεί σπάει από τις ασημί λεπτομέρειες στο ταμπλό και το τιμόνι, ενώ οι αεροπορικού τύπου διακόπτες, που είναι τοποθετημένοι σε σειρά κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού, είναι μια πολύ όμορφη λεπτομέρεια.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση, είναι πως νιώθεις ότι οδηγάς μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όχι απαραίτητα εξαιτίας των χώρων (που είναι ικανοποιητικοί για 4 άτομα), αλλά λόγω της φαρδιάς κεντρικής κονσόλας. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι άκρως ικανοποιητικό, αφού στην βασική έκδοση Instyle, θα βρείτε 6 αερόσακους, κλιματισμό, ESP, Radio-CD με MP3 και θύρες AUX/USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Με €700 επιπλέον, η έκδοση Uptown διαθέτει επιπρόσθετα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, φώτα ημέρας LED με αυτόματη λειτουργία, προεγκατάσταση Bluetooth και δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ. Τα αξίζει τα λεφτά της!
Diesel-mania
Ο κινητήρας 1.4CRDi ταιριάζει γάντι στις ανάγκες και τον χαρακτήρα του Rio. Βασίζεται στον D4FA των 1,5lt της οικογένειας “U”, διατηρώντας την ίδια διάμετρο εμβόλων (75mm), όμως η μειωμένη διαδρομή από 84,5mm σε 79mm δίνει κυλινδρισμό 1.396cc. Ο ψεκασμός καυσίμου common rail είναι σχεδιασμένος από την Bosch και λειτουργεί με πίεση που φτάνει τα 1.600bar. Με σχέση συμπίεσης που φτάνει το 17:1, δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή, εισαγωγή με έλεγχο στροβιλισμών και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.4CRDi αποδίδει 90Ps, με 22,4kgm ροπής στο φάσμα 1.550-2.500rpm. Με μόλις 95gr εκπομπές CO2, το Rio 1.4CRDi απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, τουλάχιστον μέχρι η κυβέρνηση να αποφασίσει να βάλει πράσινο φόρο και σε αυτούς που αγοράζουν νέο και οικολογικό αυτοκίνητο… Κουλό δεν ακούγεται? Βέβαια, με αυτά που ζούμε καθημερινά, δεν θα μου έκανε και μεγάλη εντύπωση αν το διάβαζα κάπου…
Κορεάτης made in Europe
Στην καθημερινή μετακίνηση το Kia Rio diesel πραγματικά με εντυπωσίασε. Έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία, παρά το γεγονός ότι το μοτέρ δεν διαθέτει αντικραδασμικό άξονα. Η “ακουστική” diesel είναι φυσικά αισθητή, όμως σε καμία περίπτωση δεν περνάει στο εσωτερικό με μορφή κραδασμών. Ο κινητήρας έχει αισθητή υστέρηση κάτω από τις 1.700rpm, με το καλύτερο του πρόσωπο να βρίσκεται στο φάσμα 2.000-4.000rpm. Τα 90Ps κινούν σβέλτα τα 1.280kg του αμαξώματος, με το 0-100lm/h να ολοκληρώνεται σε 12,78sec, τη στιγμή που η απαισιόδοξη Kia ανακοινώνει 14,2sec. Μέσα στη πόλη, με τη βοήθεια του ISG (Idle Stop&Go), η κατανάλωση κυμαίνεται εύκολα κάτω από 6lt/100km, ενώ αν βγεις από αυτήν, τότε τα 5lt έρχονται πιο κοντά στα “άπιαστα” 3,8lt που δηλώνει η εταιρία. Σε κάθε περίπτωση, το ταξίδι είναι άνετο, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να γίνονται αντιληπτοί πάνω από τα 140km/h. Το στάνταρ εξάρι κιβώτιο, παρότι έχει λίγο ασαφές κούμπωμα, βοηθάει πολύ στις προσπεράσεις.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή, διατηρώντας μια καλή σχέση άνεσης και αποτελεσματικότητας, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να κλονίζουν λίγο τη σταθερότητα του πίσω -ημιάκαμπτου- άξονα, χωρίς όμως υπερβολές. Πιέζοντας λίγο παραπάνω το Rio θα σε χαλάσει λίγο η ασάφεια του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο είναι εστιασμένο στην αστική μετακίνηση και την ευκολία των χειρισμών, παρά στην ακρίβεια.
Οι άνθρωποι της Kia μπορούν εύκολα να περηφανεύονται ότι συνέλαβαν εύστοχα τις επιθυμίες και τις ανάγκες του νεανικού αγοραστικού κοινού. Το Kia Rio με τον κινητήρα 1.4CRDi δεν είναι απλά μια φτηνή εναλλακτική στην κατηγορία supermini, αλλά ένας άξιος πρωταγωνιστής. Αν συνυπολογίσετε τα μηδενικά τέλη, την υψηλή αξιοπιστία και τα 7 χρόνια εγγύησης, τότε μιλάμε για έναν… χρυσό υποψήφιο.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,92 0-80 8,35 0-100 12,78 0-120 19,56 0-140 30,13 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,01 80-110 6,04 4η KM/H SEC 50-80 7,26 80-110 6,12 100-140 10,51 5η KM/H SEC 80-110 11,18 100-140 19,46 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,63 @ 39,58 60 5,48 @ 64,75 100 7,53 @ 75,88 200 11,68 @ 96,96 400 18,26 @ 117,81 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ένας οδηγός BMW στο Μόναχο ήθελε να φύγει θεαματικά από το carmeeet, αλλά το πεζοδρόμιο είχε άλλη άποψη…