Mazda MX-5 NA 1.6 Turbo 290PS
17.500km on the clock…
...είχε το ασημί Miata Mk1.5 (MY 1997), την ημέρα εκείνη, όταν μετά από μακροχρόνιο και επίμονο ψάξιμο έξι μηνών, κατάφερε ο Σίμος να βρεί αυτό ακριβώς που αναζητούσε. Stock to the bone ή αλλιώς σε εντελώς εργοστασιακή μορφή, φυλασόμενο σε κλειστό χώρο, το ασημί Miata ήταν ένα εξαιρετικό δείγμα της πρώτης γενιάς του δημοφιλούς Ιαπωνικού roadster. Αντίστοιχα «εξαιρετική» ήταν και η τιμή του που φλέρταρε σε ευρώ... με τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο! Σήμερα, ακούγεται τρελό, στο μακρινό και «ευήμερο» έτος 2001 όμως το έλεγες απλά «τσιμπημένο». Τώρα που το ξανασκέφτομαι, υπήρχε μια λογική και ισορροπία στην αγορά των Miata τότε, αφού έναν χρόνο αργότερα, το 2002, ήρθε η σειρά μου να πληρώσω 9.600€ για το δικό μου Mk1.5 που όμως «έγραφε» ήδη 88.900km…
Mint condition…
...θα αναφωνούσαν και θα παραδέχονταν στην θέα αυτού του ΝΑ, μέχρι και οι πικρόχολοι Αγγλάρες, που δεν χρωστάνε καλή κουβέντα για κανέναν και για τίποτα. Η ετήσια καθιερωμένη συγκέντρωση του forum mymx5.gr για την κοπή της πίτας του 2013 τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για «ψάρεμα» εκρηκτικών roadsters. Εκεί, το Miata του Σίμου ξεχώρισε εύκολα ανάμεσα σε 61 συνολικά αυτοκίνητα, όντας με διαφορά το καλύτερο overall Miata πρώτης γενιάς. Εξωτερικά, εσωτερικά, ακόμη και το μηχανοστάσιο, διατηρούνται από τον Σίμο σε κατάσταση βιτρίνας, τέτοια που κυριολεκτικά σε σοκάρει, «βλέπε αλλά μην αγγίζεις» ένα πράγμα. Η κουκούλα γυαλίζει, δείχνει ελαστική και εφαρμόζει άψογα, το πίσω πλαστικό τζάμι δεν έχει ίχνος θαμπάδας ή γραντζουνιών, το χρώμα είναι βαθύ και αστραφτερό και φυσικά όλες οι επιφάνειες είναι περασμένες με τα αντίστοιχα προβλεπόμενα καθαριστικά-γυαλιστικά-προστατευτικά. Οι επεμβάσεις είναι διακριτικές, δίνουν στύλ και χαρακτήρα στο ΝΑ, αλλά κυρίως λειτουργούν και αποδίδουν εξαιρετικά - θα δείτε παρακάτω πώς και γιατί. Στις τέσσερις άκρες, συναντάμε τα φρέσκα Toyo Proxes R1R σε διάσταση 205/45/16, τις όμορφες και ελαφριές 16άρες OZ Ultraleggera, ένα brake kit από την Wilwood με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, αεριζόμενους δίσκους με διάμετρο 279mm, τακάκια BP-10 της ίδιας εταιρίας, σωληνάκια υγρών φρένων αεροπορικού τύπου, Koni Sport αμορτισέρ ρυθμιζόμενα στο rebound και Eibach Pro ελατήρια που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 3cm. Την ολιστική αναβάθμιση της πρόσφυσης, της επιβραδυντικής ικανότητας, της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας του Miata, συμπληρώνουν το custom roll bar με την διπλή διαγώνιο και το επίσης custom υποπλαίσιο-χωροδικτύωμα που «τρέχει» κατά μήκος του πατώματος, «δένοντας» την μπροστά γέφυρα, τα frame rails, την πίσω γέφυρα και το διαφορικό, όλα δια χειρός Χρήστου Σκυλίτση ή Dogits Outworks κατά κόσμον. Στο εσωτερικό, χρώμα έχουν δώσει οι δερμάτινες επενδύσεις της Connolly σε καθίσματα, ταπετσαρίες στις πόρτες, τιμόνι και λεβιέ, αλλά και οι FIA approved 401L ζώνες 4 σημείων της OMP. Στο τούνελ της μετάδοσης και δίπλα στο δεξί πόδι του οδηγού, βρίσκεται το Greddy Profec B Spec 2 boost controller, ενώ μέσω του Car Pc OQO 01+ ο Σίμος παίρνει τις ενδείξεις λειτουργίας του κινητήρα από το wideband ZEITRONIX ZT-2 και τον άγραφο εγκέφαλο MegaSquirt 2.
Boosted…
Αν έχεις το μικρόβιο της βελτίωσης μέσα σου - και ο Σίμος δείχνει να έχει μπόλικο από δαύτο, τότε είναι απλά θέμα χρόνου να «γυρίσεις σελίδα», να αφήσεις πίσω σου τις χαλαρές open top βολτούλες με το Miata και τις αιθέριες υπάρξεις και να πέσεις με τα μούτρα στην εξέλιξη του στα «μέτρα» σου. Τα ξέρουμε, τα έχουμε ξαναπεί, τα έχουμε περάσει. Την πόρτα της Worx Garage του Κώστα Μαρκούση πέρασε λοιπόν το Miata του Σίμου, προκειμένου να αποκτήσει αλεξίσφαιρο μοτέρ και μετάδοση για 300+Ps. Η λίστα με τα «ψώνια» περιελάμβανε Wiseco σφυρήλατα πιστόνια, Eagle μπιέλες, ARP βίδες κεφαλής/μπιελών, ACL Race τριμεταλικά κουζινέτα στροφάλου/μπιελών και μια φλάτζα κεφαλής Cometic MLS 1mm για να κλείσει το μοτέρ. Μια custom φλάτζα από τεφλόν, κατασκευής Dogits Outworks, παρεμβάλλεται μεταξύ της κεφαλής και της νέας πολλαπλής εισαγωγής/πεταλούδας με στόχο την μείωση των θερμοκρασιών, δωρεά από κάποιο «αδέρφι» Miata 16άρι NBFL. Στην πολλαπλή εξαγωγής τύπου «λουκάνικο» του PowerUp «πατάει» μια ρουλεμανάτη Garrett GT2560R με ένα καλά κρυμμένο V-band external Tial Sport 38mm. Το downpipe με διάμετρο 63,5mm, ένας καταλύτης (!) και ολόκληρη η υπόλοιπη εξάτμιση είναι επίσης κατασκευής PowerUp και καταλήγει σε ένα ήσυχο τελικό καζανάκι πανομοιότυπο εμφανισιακά με το OEM. Καθόλου ήσυχη και με πορωτικό ήχο είναι από την άλλη η σκάστρα διπλού εμβόλου της Forge, που σε συνδυασμό με την external σηκώνουν τον κόσμο στο πόδι.
Τα ποιοτικά και μελετημένα επιλεγμένα και συνδυασμένα περιφερειακά συναντώνται στην τροφοδοσία αυτού του Β6ΖΕ (Walbro 255 αντλία βενζίνης, ρυθμιστής πίεσης βενζίνης, Dogits Outworks custom μπεκιέρα διπλής παροχής, Denso 550cc@3bar μπεκ), τα ηλεκτρικά (πολλαπλασιαστές Toyota, μπουζί ιριδίου NGK BKR7EIX), την ψύξη (universal intercooler, I.L Motorsport αλουμινένιο ψυγείο νερού 7lt) αλλά και... στην μετάδοση. Αποδεδειγμένα, το κιβώτιο του Miata δεν την «παλεύει» όταν τα νούμερα της ροπής ξεπεράσουν τα 28-30kgm. Η αντικατάσταση του με το αντίστοιχο 5άρι από Mazda RX-7 FC ή ακόμα καλύτερα FD, είναι μονόδρομος, υπάρχει πλέον η εμπειρία και η τεχνογνωσία για να γίνει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι απλή διαδικασία. Κάθε άλλο. Το ΝΑ της δοκιμής μας λοιπόν, φόρεσε πλατό και βολάν από Miata 1.8, custom εξάφτερο δίσκο, κιβώτιο από RX-7 FC, short shift, custom κεντρικό άξονα καθώς και ένα Torsen T2 διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και είναι έτοιμο να περάσει την δύναμη στο δρόμο και να γράψει χρόνους…
No mercy…
Τα Miata είναι ελαφριά και ως πισωκίνητα, έχουν ένα σχετικό πλεονέκτημα στις επιδόσεις από στάση. Με τον Σίμο έχουμε μόλις ανταλλάξει τις πρώτες κουβέντες γύρω από την ιστορία και τα specs του Miata όταν στο parking καταφθάνει ο Χρήστος-Dogits με γάντια, γρύλο και ένα ζευγάρι ζανταρισμένα Toyo R888. Σήμερα θα κάνουμε χρόνους, σκέφτηκα και δεν έπεσα καθόλου έξω. Τράμπα τα πίσω R1R με τα R888, 18psi αέρα για να ξεκινήσουμε δυνατά και πάμε… Η εμπειρία του Χρήστου από τους αγώνες dragster όπου και συμμετέχει με ένα big turbo Miata 450+Ps και 52kgm, δεν κρύβεται. Γνωρίζει το αυτοκίνητο, τι μπορεί να κάνει, αλλά κυρίως πώς να το κάνει. Στηνόμαστε στην ευθεία με το VBOX III, ο Χρήστος ανεβάζει 4.000rpm και εκεί που ετοιμάζομαι για το τίναγμα μπροστά, έρχεται ένα μεγαλειώδες burn out με το Miata να σηκώνει λευκό καπνό και να αφήνει μαύρες λωρίδες! Τώρα στηνόμαστε για το πρώτο πέρασμα. Μια από τα ίδια, 4.000rpm, το Miata κωλοκάθεται και φεύγει διπλωμένο αφήνοντας όλη την πρώτη κάτω. Ο Χρήστος κρατάει για λίγο το μοτέρ στον κόφτη για να πιάσουμε χιλιόμετρα και με εντυπωσιακή ταχύτητα και ακρίβεια αλλάζει τις επόμενες 4 σχέσεις στο κιβώτιο του Miata που μαζεύει εύκολα 200+km/h. Το 400άρι έρχεται σε 13,17sec, με ταχύτητα εξόδου 177km/h, το σοκαριστικό όμως είναι το 0-100km/h: 5,17sec! Είπατε τίποτα? Το νού σας μη σας πετύχει πουθενά, είστε τυχεροί που ο Σίμος δεν το πολυκυκλοφορεί!
Στο τέλος της ημέρας, χαζεύω το NA να απομακρύνεται στην Μαραθώνος και σκέφτομαι: είναι Miata, κάνει παντιλίκια όπου και όποτε το ζητήσεις και 0-100km/h σε 5,17sec! Ε, μου φτάνει και μου περισσεύει…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by: WORX GARAGE, Μαρκούσης Κωνσταντίνος Αγίου Ιωάννου Θεολόγου 3 & Ατάρνεως Αχαρνές, τηλ.: 2102400113
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός:
Πίσω:
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της GearTech Engineering
|
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η 4η 5η |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η | ROLL με 2α |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με νέο υβριδικό σύστημα κίνησης και εκσυγχρονισμένα στοιχεία, η Toyota Corolla ενισχύει ακόμα περισσότερο την εικόνα της και συνεχίζει να γράφει νέα κ...