Mazda RX-7 FC 361Ps

Mazda RX-7 FC 361Ps

Ένα καλοδιατηρημένο Mazda RX-7 FC, έστω και σε κόκκινο χρώμα, φέρνει στο μυαλό σου εικόνες από το Initial D. Το αν ο Ανδρέας έβλεπε το Initial D, όταν ήταν μικρός, δεν τον ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι έχει ένα από τα πλέον όμορφα και προσεγμένα RX-7 FC που κυκλοφορούν εκεί έξω. Ήταν μάλιστα και αρκετά τυχερός, αφού, όταν το αγόρασε, οι τιμές τους ήταν φυσιολογικές και δεν είχαν πάρει την ανηφόρα των τελευταίων μηνών και επιπλέον ήταν ήδη αρκετά προσεγμένο. Ήθελε να αγοράσει το συγκεκριμένο RX-7 και όχι κάποιο άλλο και όταν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης το έβαλε αγγελία, πήγε και το αγόρασε την επόμενη μέρα! Και μόλις το αγόρασε, απλά ξεκίνησε το πάρτι! Ανακατασκευή το αμάξωμα δεν ήθελε, αφού ήταν σε άριστη κατάσταση και αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που το αγόρασε. Ο κινητήρας όμως…

…ήθελε τον μάστορά του!

Και τον ήθελε, γιατί είχε εντελώς πεθαμένη συμπίεση και τον βρήκε, όταν συνάντησε ο Ανδρέας τον Ξενοφώντα Παπαδόπουλο, γνωστό και ως Xeno Pap, ιδιοκτήτη της Rotary Secret Garage, ο οποίος ασχολήθηκε επιμελώς με την πλήρη ανακατασκευή, αλλά και τη βελτίωση του 13Β, στον οποίο μάλιστα έχει υιοθετήσει και ορισμένες καλές λύσεις, που θα δείτε παρακάτω. Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε σαν βάση είναι ο 13Β-S4 N4, από το ατμοσφαιρικό RX-7 FC, που απέδιδε 150Ps. Αυτός ο κινητήρας έχει έξι θυρίδες αντί για τέσσερις που έχει ο turbo (13B-T) και ο Ξενοφώντας χρησιμοποίησε το template της Racing Beat για να κάνει ένα Large Streetport” (το ενδιάμεσο στάδιο στο άνοιγμα των θυρίδων ανάμεσα από το τυπικό Streetport και το Bridgeport). Μαζί με το template, η Racing Beat παρέχει και αναλυτικές οδηγίες και χρήσιμες συμβουλές με όλα τα σημεία που θα πρέπει να προσέξει ο μηχανικός που θα το αναλάβει. Από εκεί και πέρα, αλλάχθηκαν τα apex seals με τα αντίστοιχα ενισχυμένα της Goopy Performance και τοποθετήθηκαν τέσσερα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή 1.000cc/min. Την τροφοδοσία με καύσιμο την έχει αναλάβει μια αντλία βενζίνης της Aeroflow, με παροχή 340lt/h, ενώ ένας ρυθμιστής πίεσης της Aeromotive έχει αναλάβει το ανάλογο έργο στο κύκλωμα.

Στα περιφερειακά τώρα, η GReddy έχει τον πρώτο λόγο, με το kit του front mount intercooler, τη σωλήνα της εισαγωγής (elbow), το downpipe που ξεκινάει με διάμετρο στα 70mm και καταλήγει στα 76mm και ενώνεται με το σύστημα εξαγωγής με σπιράλ. Το δε σύστημα εξαγωγής είναι το Power Extreme και αυτό από την GReddy και αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι με extra grande απόληξη 110mm. Το ψυγείο νερού είναι αλουμινένιο, έχει δύο σειρές και έχει κατασκευαστεί από την Mishimoto και χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο βεντιλατέρ της Spal, το οποίο παίρνει σήμα από την ECU για το πότε θα ενεργοποιηθεί και όχι με υδράργυρο, όπως συμβαίνει με το εργοστασιακό. Το turbo είναι μια αρκετά σπάνια περίπτωση, αφού πρόκειται για το RF320 της Knight Sports, το οποίο βασίζεται στο εργοστασιακό του FC, με τη διαφορά ότι φοράει μεγαλύτερο cartridge και φτερωτή στο συμπιεστή, με την εταιρεία να αναφέρει ότι αποδίδει 320 άλογα στους τροχούς με 1bar πίεση. Παρέα στο turbo κάνει η σκάστρα της Sard, R2D2 (οι fans του Star Wars ας πατήσουν αναζήτηση στα Google και θα καταλάβουν το όνομα...).

Οι εργοστασιακοί -αρχαίας τεχνολογίας- πολλαπλασιαστές έχουν αντικατασταθεί από το αναβαθμισμένο plug-in kit της Denso και τέλος, η ECU που επιλέχθηκε είναι μια καταργημένη πλέον μονάδα της Adaptronic, που ονομάζεται Select και ανέλαβε να την σετάρει ο Ξενοφώντας. Το αυτοκίνητο δυναμομετρήθηκε τότε στο Maha LPS 3000 της Tountas Garage και έχοντας ένα μικρό θεματάκι στην wastegate, απέδωσε 361,5Ps στις 6.710rpm και 39,5kgm ροπής στις 6.405rpm, με την πίεση να φτάνει το 1,3bar. Από τότε το θέμα με την wastegate διορθώθηκε, αλλά το αυτοκίνητο δεν πήγε ξανά στο δυναμόμετρο και η πίεση που κάναμε και τις μετρήσεις είναι στα 0,9bar, με την ιπποδύναμη να είναι περίπου στα 310Ps.

Στα του στησίματος

Ο Ανδρέας έχει αλλάξει όλα τα σινεμπλόκ και τα έχει αντικαταστήσει με τα ενισχυμένα της Energy Suspension και παράλληλα τοποθέτησε το ρυθμιζόμενο coilover kit Monopro της HSD. Το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και το σετ του συμπλέκτη έχουν παραμείνει τα εργοστασιακά, όχι όμως και το διαφορικό, το οποίο είναι το μπλοκέ από το RX-7 FD3S. Μια μπάρα θόλων της GReddy έχει δέσει μεταξύ τους τους δύο μπροστά θόλους και τέλος, οι τρυπητοί δίσκοι της EBC εμπρός και πίσω, μαζί με τακάκια DS2500 της Ferodo και σωληνάκια υψηλής πίεσης της HEL έχουν πάρει τη θέση τους στα φρένα.

Πιάσαν νωρίς οι ζέστες!

Την ημέρα των μετρήσεων ο υδράργυρος είχε ανέβει αρκετά και φλέρταρε κοντά στους 30ο, με αποτέλεσμα ο εισερχόμενος αέρας στην εισαγωγή να είναι κοντά στους 42ο. Ο Αντρέας αρέσκεται ιδιαίτερα στην οδήγηση με το πλάι, οπότε το γεγονός ότι τα λάστιχα δεν είχαν και πολύ γόμα επάνω τους δεν πρέπει να προκαλέσει εντύπωση σε κανέναν. Τα 2,77sec που χρειαστήκαμε για τα πρώτα 18 μέτρα είναι μια μέτρια -και αναμενόμενη- επίδοση, που επηρεάζει φυσικά και τις υπόλοιπες. Τα 7,18sec για το 0-100km/h, αλλά και το ξερό 15sec για το 400άρι είναι μέτριες επιδόσεις για τη δύναμη και το βάρος του FC. Θέλαμε να προσπαθήσουμε για κάτι καλύτερο όμως η θερμοκρασία του ψυκτικού που είχε περάσει τους 100ο C έδινε σήμα στην ECU «να κόψει» τον κινητήρα για να τον προστατέψει από δολοφονικά -ειδικά σε wankel- πειράκια. Επίσης μην ξεχνάτε ότι το αυτοκίνητο ακόμα δεν έχει ρυθμιστεί εκ νέου με τη σωστή πίεση και μετρήσαμε με το μπαρόμετρο να δείχνει μόλις 0,9bar. Στο 1,3bar και με ένα καλό σετ ελαστικών πίσω, τα πράγματα θα είναι αρκετά καλύτερα.

Πέρα όμως από την ξερή γλώσσα των αριθμών, ο ήχος του Wankel είναι κάτι το μοναδικό. Πατάς τέρμα το γκάζι και ο διρότορος λυσσάει μανιασμένα μέχρι τον κόφτη, βγάζοντας έναν ανόθευτο ξερό ήχο μιας άλλης εποχής. Ανυπομονώ να το δω και να το ακούσω ξανά με υψηλότερη πίεση!

Οι κατάλληλοι άνθρωποι!

Ο στόχος που είχε στο νου του ο Ανδρέας ήταν να φτιάξει ένα “ΟΕΜ plus” σε εμφάνιση αυτοκίνητο, με επώνυμα περιφερειακά που θα βελτιώσουν τόσο το αυτοκίνητο όσο και την αξιοπιστία του. Στο ταξίδι αυτό ήταν τυχερός γιατί είχε δίπλα του τους κατάλληλους ανθρώπους, όπως τον Μάνο Μπαράτση, ιδρυτή της σελίδας Rotary Brothers, που του έχει δώσει πολύτιμες συμβουλές, τον Ξενοφώντα Παπαδόπουλο, που ανέλαβε τον κινητήρα, καθώς και τον Στέφανο Τσιτλακίδη της Top Secret, που έχει αναλάβει τη συντήρηση του FC. Το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα, πάντως, είναι αρκετά καλό και όταν ολοκληρωθεί και η ρύθμιση του κινητήρα, το RX-7 του Ανδρέα θα πάει μπάλα! Για την ώρα, βέβαια, πρέπει να τελειώσει τη θητεία του στο μακρινό...Πεντάγωνο. Ο Ανδρέας, όχι το RX-7.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.308cc

Διάμετρος x Διαδρομή: -

Σχέση συμπίεσης: -

Κινητήρας 13Β-S4 N4 από ατμοσφαιρικό RX-7 FC

Large StreetPort από την Rotary Secret Garage

Goopy apex seals

Knight Sports RF320 Hybrid turbo

Adaptronic Select ECU

Injector Dynamics 1.000cc/min μπεκ καυσίμου

Aeroflow 340lt/h αντλία βενζίνης

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

GReddy front mount intercooler kit

GReddy elbow

Downpipe από 70mm σε 76mm

GReddy Power Extreme σύστημα εξαγωγής

Mishimoto ψυγείο νερού

SPAL ηλεκτρονικό βεντιλατέρ

Sard R2D2 σκάστρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

RX-7 FD3S μπλοκέ διαφορικό

Energy Suspension σινεμπλόκ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

HSD Monopro Coilover kit

GReddy εμπρός μπάρα θόλων

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

EBC τρυπητοί αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω

Ferodo DS2500 τακάκια

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx16in ζάντες

Continental Premium Contact 6 205/55 εμπρός, 225/45 πίσω ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,07

0-80                 5,49

0-100               7,18

0-120               9,12    

0-140               11,74

0-160               14,68

0-180               17,45

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,77     @        46,09

60        5,24     @        76,44

100      6,87     @        96,83

200      10,05   @        130,80

400      15,00   @        162,27

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,05

60-160             10,61

Tuned by:

Rotary Secret Garage

Λεχουρίτη 3Α

Περιστέρι

Τηλ.: 211 01 58 721

 

Αρθρογράφος

 

Οι Παυλίδης- Harryman στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι

Οι Παυλίδης- Harryman στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι

Οι Νίκος Παυλίδης – Allan Harryman θα ακολουθήσουν το Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος, γνωστότερο ως CIRT.