Mini Cooper S F56 287Ps
Τι δίνεις και τι παίρνεις
Όταν είχε παρουσιαστεί η τρίτη γενιά του Mini, να πω την αλήθεια είχα απογοητευτεί. Πρώτον, γιατί δεν μου άρεσε τόσο όσο η προηγούμενη και δεύτερον, γιατί η καλή του έκδοση ήταν πλέον δίλιτρη, άρα για την Ελλάδα το κόστος του ανέβαινε αρκετά. Μετά από κάτι μήνες ειδικά, όταν οδήγησα το δημοσιογραφικό Cooper S και μάλιστα στην έκδοση JCW, είχα απογοητευτεί ακόμα περισσότερο, γιατί το αυτοκίνητο ήταν πολύ σκληρό και δεν είχε και ιδιαίτερο γκάζι για τα κυβικά και το βάρος του. Επίσης, εγώ έχω και ένα «κουσούρι», πριν μπω καν μέσα σε ένα αυτοκίνητο ρωτάω πόσο κάνει. Άλλη άποψη θα έχω για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο αν μου πούνε ότι κοστίζει 25.000 ευρώ και εντελώς άλλη αν μου πουν 35.000. Βλέπετε το πόσο καλό ή όχι είναι ένα αυτοκίνητο πλέον έχει να κάνει και με το πόσο καλά είναι τα υπόλοιπα που μπορείς να αγοράσεις στην ίδια τιμή και, με αυτό το σκεπτικό, το Works, με τιμή €34.000, δεν μου άρεσε καθόλου! Έτσι λοιπόν ξεκίνησα λιγάκι προκατειλημμένος για τη δοκιμή και αυτού εδώ, αλλά όλες μου οι θεωρίες ανατράπηκαν. Πρώτον, κοστίζει σχεδόν 8.000 λιγότερο από το JCW, δεύτερον είναι μαύρο με κόκκινο, που σκοτώνει στα Mini και τρίτον, όταν ξεκίνησε από στάση στις μετρήσεις, μου έπεσε το σαγόνι. Δεν περίμενα ποτέ ότι θα είχε τόσο χαοτική διαφορά σε γκάζι από το Works, το οποίο είναι και κατά 40Ps δυνατότερο από το εργοστάσιο. Αλλά εδώ μπαίνουν στην εξίσωση και τα 2 λίτρα... Βλέπετε αυτή η μοτερούκλα B48 της BMW, ακόμα και στην έκδοση Works με τα 231Ps, στην πραγματικότητα κοιμάται. Όταν την βελτιώσεις και αποδώσει αυτό που πραγματικά μπορεί, τότε αλλάζουν όλα, τότε δικαιολογεί και τα τεκμήρια και τις ασφάλειες και τα τέλη!
Στολίδι
Ούτε το πόσο όμορφο και ποιοτικό είναι μέσα αυτό το μοντέλο δεν είχα προσέξει να φανταστείτε. Μιλάμε για το καλύτερο εσωτερικό της κατηγορίας του, αλλά και ένα από τα καλύτερα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο στην κάθε λεπτομέρεια, ενώ αυτό το συγκεκριμένο του φίλου μας του Αλέξανδρου, που είναι και πρακτικά καινούριο, έδειχνε φανταστικό. Επίσης απουσίαζαν εντελώς οι τριγμοί και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι των προηγούμενων γενεών, αν και αυτό μπορεί να οφείλεται στο νεαρό της ηλικίας του. Άλλο ένα τεράστιο πλεονέκτημα είναι οι κάθετες κολώνες του παρμπρίζ στα Mini, που σου επιτρέπουν να βλέπεις τέλεια το δρόμο στις στροφές και δεν έχεις νεκρό σημείο, όταν στρίβεις αριστερά, ειδικά σε επαρχιακό δρόμο που, όταν θέλεις να πας γρήγορα, πρέπει να βλέπεις καλά στο αντίθετο ρεύμα για να πατάς λίγο τη διαχωριστική γραμμή. Γενικά, το αυτοκίνητο είναι όντως μπιμπελό. Είναι πανέμορφο και πιστεύω ότι είναι από αυτά τα λίγα αυτοκίνητα που δένεσαι μαζί του από την πρώτη μέρα. Από αυτά που τα αγοράζεις, γυρίζεις σπίτι σου και κάθεσαι μέσα άλλες δύο ώρες να το χαζεύεις. Μόλις με το καλό το στρώσεις, μπορείς να το πας μια βόλτα και από την Group A του φίλου μας Τάσου Μπίθα, να του βάλεις και τα υπόλοιπα 100 σχεδόν αλογάκια που ξέχασαν έξω στην BMW, λόγω ρύπων, θορύβου και φορολογίας, οπότε με δυο-τρία πραγματάκια και πολύ χαμηλό κόστος να έχεις το πιο όμορφο και πιο γρήγορο μικρό πιστόλι της αγοράς. Δεν θέλει και πολύ, όπως θα δείτε, για να γίνει τα παραπάνω, ένα παράλληλο εγκεφαλάκι PowerControl X της DTE, που ρυθμίζεται μέσω εφαρμογής σε smartphone, ένα φίλτρο αέρος για καλύτερη αναπνοή της BMC και μια cat-back εξάτμιση της Supersprint. Όχι όμως το απλό set, το racing! Που έχει διάμετρο σωληνώσεων 70mm αντί για 65mm του sport set της Ιταλικής εταιρείας και έχει και πολύ πιο ελεύθερο και ελαφρύ τελικό καζανάκι, με ήχο που θυμίζει τα αγωνιστικά Mini Challenge.
Με το απόλυτο -value for money- τρίπτυχο φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση, πηγαίνεις λοιπόν από τα 192 στα 287Ps! Το συγκεκριμένο έχει βελτιώσεις και στην ανάρτηση με αντιστρεπτικές και ελατήρια της KW, τακάκια Ferodo DS2500 και λάστιχα της προκοπής, Michelin Pilot Sport 4, οπότε είναι πραγματικό εργαλείο! Το μεγαλύτερό του όμως πλεονέκτημα είναι το σασμάν. Αυτό το καινούριο, αυτόματο, επτατάχυτο διπλού συμπλέκτη μηδενίζει εντελώς τις αλλαγές ταχυτήτων και χαρίζει στο μικρό hot-hatch αρκετά δευτερόλεπτα σε επιτάχυνση σε σχέση με το χειροκίνητο. Έχει και λειτουργία launch control και με τα πολύ καλά και φρέσκα Pilot Sport 4 το Mini του .... έφυγε σφεντόνα με το φοβερό -για προσθιοκίνητο αμάξι- 2,44sec στο δεκαοχτάμετρο, για να κάνει το επίσης εντυπωσιακό 5,55sec στο 0-100km/h, σχεδόν 1,5sec κάτω από την εργοστασιακή τιμή και γενικά πολύ καλός χρόνος για 287Ps προσθιοκίνητο. Το τετρακοσάρι έρχεται σε 13,7sec, με ταχύτητα εξόδου 171,58km/h, που είναι και αυτό εξαιρετικός χρόνος για την κατηγορία του, τα 1.280kg του αμαξώματος και τα δύο άτομα μέσα.
Κλασσικό Mini
Στο δρόμο, το αυτοκίνητο είναι πραγματικά απολαυστικό. Όλες οι αλλαγές που έχει κάνει ο Αλέξανδρος είναι πετυχημένες και το αποτέλεσμα είναι ένα απίστευτο σύνολο. Ο ήχος από την Supersprint είναι δυνατός όσο πρέπει, αλλά όχι ενοχλητικός και χωρίς κάποιο «σπαστικό» βουητό σε κανένα σημείο του στροφόμετρου, κάτι που χαρακτηρίζει όλες οι εξατμίσεις της Ιταλικής εταιρείας. Τουλάχιστον αυτά που έχω δοκιμάσει εγώ. Η δύναμή του είναι αισθητή σε όλο το φάσμα των στροφών και, μάλιστα, είναι από τις λίγες φορές που μου έκανε τόση εντύπωση ένα αυτοκίνητο στις μετρήσεις, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν το περίμενα τόσο δυνατό. Δεν είναι ότι βγάζει τα άπειρα άλογα, απλώς ήμουν προετοιμασμένος για πολύ λιγότερα έχοντας στο μυαλό μου το πώς πήγαινε το εργοστασιακό F56 JCW. Δεν νομίζω να έχω οδηγήσει καλύτερο αυτοκίνητο κάτω από τα 4 μέτρα μήκος από αυτό ποτέ μου. Είναι κλασσικά mini στον τρόπο που συμπεριφέρεται, θυμίζοντας καρτάκι, με άμεσες και ακριβείς αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού, με πάρα πολύ δύναμη, αστραπιαίες αλλαγές ταχυτήτων και όλα αυτά με μια αίσθηση ασφάλειας και πολυτέλειας μαζί που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι ένα μικρό αυτοκίνητο.
Είναι πραγματικά το καλύτερο μικρό αμάξι που μπορεί κάποιος σήμερα να αγοράσει και δεν πίστευα ότι θα το πω ποτέ αυτό, έχοντας μείνει με την απογοήτευση που είχα πάρει από το Works. Πραγματικά, αν το κόστος δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για κάποιον, αξίζει να δώσει αυτά τα €5-6.000 περισσότερα που κοστίζει ένα Mini Cooper S σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας και να το πάρει. Δεν αξίζει όμως σε καμία περίπτωση να δώσει άλλα 7.000 ευρώ για να πάρει το Works αντί γι’ αυτό εδώ, που είμαι βέβαιος ότι,όταν τα πας και τα δυο για πρόγραμμα, θα βγάλουν ακριβώς τα ίδια άλογα στο τέλος, κάτι που είναι χαρακτηριστικό πλέον σε πάρα πολλά αυτοκίνητα που βγαίνουν με τον ίδιο κινητήρα, αλλά σε διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Μην τα πληρώνετε σε φόρους και μαρκετίστικα καπέλα, πάρτε το πιο μικρό, φτιάξτε το μόνοι σας και τα ρέστα φάτε τα στις βενζίνες!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο Κυβισμός: 1998cc Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 11:1 DTE PowerControl X παράλληλος εγκέφαλος
Φίλτρο αέρος BMC
Supersprint Racing version εξάτμιση
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
KW αντιστρεπτικές
KW ελατήρια χαμηλώματος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά με τακάκια Ferodo DS2500
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες 7J x 17in
Λάστιχα Michelin Pilot Sport 4
TUNED BY
GroupA - Motorsport Tuning
Εθνικής Αντιστάσεως 43, Νέα Ερυθραία, Αθήνα
Τηλ.: +30 210 62 51 752
E-mail: info@groupa.gr
Web: www.groupa.gr
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS 3000 PKW της PetropoulosWerks
Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 287,5/5.665
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 41/2.945
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +50%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR
0-60 3,08 3,5
0-80 4,23 4,8
0-100 5,55 6,9
0-120 7,23 9,1
0-140 9,46 12,3
0-160 12,01 16,3
0-180 15,03 22,1
0-200 18,74 31,4
0-220 23,12 52,6
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,34
80-110 2,29
4η
KM/H SEC 80-110 3,36
100-140 4,37
ROLL ME 2A SEC
60-120 4,15
60-160 8,93
100-200 13,19
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
M SEC @ KM/H
18 2,44 @ 50,18
60 4,65 @ 87,66
100 6,12 @ 107,38
200 9,05 @ 136,23
400 13,70 @ 171,58
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Προχωρά η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό Πειραιάς- Αεροδρόμιο. Με την ολοκλήρωση του έργου η διαδρομή θα γίνεται σε 50 λεπτά.