Mini Cooper S R56 310Ps

Mini Cooper S R56 310Ps

Έχουμε χάσει το μέτρημα με τα βελτιωμένα MINI Cooper S R56, αφού είναι ένα ιδιαίτερα αρεστό αυτοκίνητο, καθώς παίρνει εύκολα άλογα και αν δεν κάνεις μεγάλη υπερβολή με τη δύναμη, μπορεί να παραμείνει απόλυτα καθημερινό και πάντα διασκεδαστικό και fun to drive. Στην περίπτωση μας, τα αδέλφια Οδυσσέας και Θάνος Μινίδης, που αποτελούν την WTS Tuning, επέλεξαν να βελτιώσουν το όμορφο Cooper S σε όλους τους τομείς, από μηχανικά μέρη μέχρι στήσιμο, με αποτέλεσμα ένα άκρως ισορροπημένο σύνολο, ένα hot-hatch στα καλύτερά του!

We need more power

Όπως και εσύ φίλε αναγνώστη, έτσι και ο ιδιοκτήτης αυτού του cooper S αρχικά ένιωσε ότι χρειάζεται λίγη παραπάνω δύναμη στο αυτοκίνητό του, έτσι απευθύνθηκε στην WTS Tuning, μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στη βελτίωση των μοντέλων της Mini! Μετά από σκέψη και πάντα με γνώμονα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη, ο στόχος τέθηκε περίπου στα 300 άλογα. Για την επίτευξη του στόχου των 300 αλόγων, κρίθηκε απαραίτητη η αλλαγή του εργοστασιακού turbo -μιας και το μικρό K03 της Borg Warner δεν μπορεί να προσφέρει το απαιτούμενο airflow- μ’ ένα υβριδικό turbo, εξελιγμένο από την WTS Tuning, βασισμένο στο εργοστασιακό. Η λύση αυτή προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, μιας και έχει σχετικά μικρό κόστος, εύκολη Plug and play τοποθέτηση, μπορεί να αποδώσει πάνω από 300 άλογα ανάλογα με την πίεση, αλλά και «ζωντανό», εύχρηστο power band, κάτι που θα έλειπε σε μια εφαρμογή Big turbo.

Build it

Ο δημοφιλής κινητήρας 1.6THP που βρίσκει εφαρμογή στα MINI και φυσικά σε πολλά Citroen-Peugeot-DS (προσωπικά τον έχω πετύχει μέχρι και σε μονοθέσιο Formula Renault) είναι αρκετά βελτιώσιμος και είναι αρκετά αξιόπιστος μέχρι τα 240-250 άλογα, γι’ αυτό το λόγο, εδώ επειδή το ταβάνι ήταν τοποθετημένο ψηλότερα, επιλέχτηκε ν’ ανοιχτεί, έτσι ώστε ν’ αντικατασταθούν τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη που αποτελούν τον αδύναμο κρίκο και να τοποθετηθούν σφυρήλατα έμβολα της Wossner, καθώς και ατσάλινες μπιέλες H-beam της ZRP, 2 κινήσεις που θα προσφέρουν την απαραίτητη αξιοπιστία που χρειαζόμαστε, μιας και το αυτοκίνητο είναι καθημερινό! Όλα τα υπόλοιπα μέρη στο εσωτερικό του κινητήρα είναι εργοστασιακά, αφού δεν κρίθηκε απαραίτητο να αλλαχτούν σε αυτό το επίπεδο ισχύος. Εργοστασιακή έχει παραμείνει και η κεφαλή, καθώς και οι βαλβίδες και γενικά όλο το valvetrain παραμένει ΟΕΜ, ακόμα και οι εκκεντροφόροι, κάτι που αποτελεί και το επόμενο βήμα, μιας και ένα set λίγο πιο «άγριων» εκκεντροφόρων θα βοηθήσει τον κινητήρα να «αναπνεύσει» πολύ καλύτερα, ειδικά στο φάσμα 3.500-6.500rpm!

Supporting Cast

Με κινητήρα και turbo έτοιμα, αυτό που απομένει είναι τα απαραίτητα περιφερειακά που θα επιτρέψουν στο νέο σύνολο να δουλέψει σωστά και πάνω απ’ όλα αξιόπιστα.

Μια εισαγωγή αέρα της AEM φροντίζει για την εισροή φρέσκου αέρα, ενώ για την καλύτερη ψύξη του, αυξημένου, εισερχομένου αέρα έχει τοποθετηθεί ένα Stage 2 Stepped-core Intercooler kit της Airtec, με τις υπόλοιπες σωληνώσεις να είναι της Forge, ενώ τον ρόλο της εκτόνωσης του αέρα με τα ανάλογα ηχητικά εφέ να έχει αναλάβει ένα κιτ σκάστρας της GFB! Στο μηχανοστάσιο θα συναντήσουμε και το δοχείο αναθυμιάσεων της Mishimoto, απαραίτητο για την καθαριότητα της εισαγωγής, αλλά και για τον έλεγχο της υγείας του μοτέρ!

Στον τομέα της εξαγωγής των καυσαερίων, ένα downpipe 63,5mm της WTS Tuning οδηγεί τα καυσαέρια στη νέα custom εξάτμιση με διάμετρο επίσης 63,5mm. Τα επίπεδα θορύβου παραμένουν εργοστασιακά, με τα γνωστά pops and bangs του cooper S να κάνουν αισθητή την παρουσία τους!

Η WTS Tuning έχει αναλάβει και τον προγραμματισμό του εργοστασιακού εγκεφάλου, έτσι το εργοστασιακό λογισμικό έχει αντικατασταθεί από το stage 2 της εταιρείας, με τα αποτελέσματα να είναι εργοστασιακά, ενώ η δύναμη έχει ξεπεράσει τον στόχο και ανέρχεται στα 310 άλογα, με πίεση 1.45bar ct, με 1.6bar overboost!

All-around

Με την ισχύ να έχει σχεδόν διπλασιαστεί, επόμενο βήμα ήταν να γίνουν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις στα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να μπορέσει να περάσει αυτή την έξτρα δύναμη στο δρόμο, τόσο στην ευθεία, αλλά και στις στροφές. Πρώτο λόγο σ’ αυτό πλέον έχει το μπλοκέ διαφορικό της Quaife, μια σημαντική αναβάθμιση, που βοηθάει πολύ στο να μοιράζεται η κίνηση και στους 2 τροχούς και κάνει το MINI ακόμα πιο «καρτ» απ’ ό,τι ήδη είναι! Οι ζάντες είναι απ’ τη σειρά Motorsport της BBS, ενώ στα εργοστασιακά φρένα έχουν τοποθετηθεί τακάκια Ferodo DS2500. Η WTS Tuning έχει φροντίσει να αναβαθμίσει και την ανάρτηση με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο coilover kit XA της ST Suspension, μια πολύ καλή επιλογή που προσφέρει πιο σπορ κράτημα, χωρίς να θυσιάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση! Μοναδική πινελιά στο κατά τ’ άλλα εργοστασιακό look είναι η carbon αεροτομή GP της Ιταλικής RSI C6.

Driving Pleasure

Με αλλαγές σε όλα τα σημεία, αυτό που αποκομίζει κανείς οδηγώντας το Cooper S είναι απλά ανόθευτη οδηγική απόλαυση! Η έξτρα δύναμη δεν τρομάζει, αλλά μάλλον εξιτάρει τον έμπειρο οδηγό, ενώ η συμπεριφορά σε τυπική στροφοδιαδρομή είναι τρομερή και θα έλεγε κανείς και ένα απ’ τα σημεία αναφοράς στα μπροστοκίνητα. Στην ευχάριστη οδηγικη εμπειρία συμβάλλει και το πολύ καλό εργοστασιακό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων, με κοντές διαδρομές και τέλεια, σφιχτή αίσθηση, ενώ το μπλοκέ διαφορικό της Quaife βοηθάει τον οδηγό να περάσει στο γκάζι αρκετά πιο νωρίς στην έξοδο της στροφής.

Στις μετρήσεις μας από στάση τα νούμερα μάλλον αδικούν το σύνολο, μιας και τα λάστιχα που φορούσε δεν ήταν τα καταλληλότερα, μ’ ένα set semislicks θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα! Το σπινιάρισμα στις 2 πρώτες σχέσεις ήταν έντονο, εξού και το μέτριο 0-100km/h σε 6,63sec. Μετά από 2 προσπάθειες καταλάβαμε ότι με τα Bridgestone T005 δεν θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο και περιοριστήκαμε στην πρώτη μέτρηση, με 400άρι σε 14,52sec και έξοδο 166,67km/h. Όπως και να έχει το Cooper S δεν φτιάχτηκε τόσο για πατήματα, αλλά για να κινείται καθημερινά και απροβλημάτιστα, χαρίζοντας ταυτόχρονα χαμόγελα σ αυτόν που βρίσκεται πίσω απ το τιμόνι, και αυτό το καταφέρνει άριστα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Σφυρήλατα έμβολα της Wossner

Σφυρήλατες μπιέλες της ΖΡR

Υβριδικό turbo by WTS

Σκάστρα ανοικτού τύπου της GFB

Boost pipes Forge

Downpipe decat διαμέτρου 63,5mm της WTS Tuning

Υπόλοιπη εξάτμιση custom 63,5mm

Intercooler της Airtec

Κιτ εισαγωγής αέρα της AEM

Δοχείο αναθυμιάσεων της Mishimoto

ECU remapping Stage2 της WTS Tuning

Πίεση 1,6bar overboost/1,45ct

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Μπλοκέ διαφορικό Quaife ATB

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Πίσω αεροτομή GP της RSI c6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover ST XA

Τακάκια Ferodo DS Performance

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες BBS 7,5Jx17in

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,68

0-80                 4,88

0-100               6,63

0-120               8,41

0-140               10,77

0-160               13,01

0-180               17,22

ROLL ON

ΚΜ/Η             SEC

60-120 4,29

60-160 8,34

100-200 11,63

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,85     @        45,10

60        5,13     @        83,23

100      6,67     @        102,13

200      9,72     @        132,51

400      14,52   @        166,67

Tuned by:

WTS Tuning

Κουντουριώτη 49, Πυλαία Θεσσαλονίκης

Τηλ.: 2310 453 663

Site: www.wtstuning.com

Mail: info@wtstuning.com

 

Αρθρογράφος

 

Volkswagen Group: Δεν θα αποκτήσουν το δικό τους ID.1 η Skoda και η Cupra

Volkswagen Group: Δεν θα αποκτήσουν το δικό τους ID.1 η Skoda και η Cupra

Μόνο η Volkswagen θα επενδύσει στην κατηγορία Α-segment με το ID.1, με την Skoda και την Cupra να επικεντρώνονται σε άλλες κατηγορίες.