Mitsubishi ASX 1.6D 114PS AWD
Όταν ξεκίνησαν να βγαίνουν δειλά - δειλά τα πρώτα compact SUV, κανείς δεν περίμενε ότι - σε μόλις μερικά χρόνια - θα αποτελούσαν μοντέλα, που θα επηρεάζουν ολόκληρη τη στρατηγική μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα τελευταία, όμως, χρόνια, η παγκόσμια οικονομική κρίση απέσυρε από το προσκήνιο της Ευρωπαϊκής αγοράς τα μεγάλα SUV με την υπερβολική κατανάλωση και τα τρελά πάγια έξοδα. Τη θέση τους πήραν SUV με πιο περιορισμένες διαστάσεις, με μικρότερους και αποδοτικότερους κινητήρες, που - παρά την ξεκάθαρη προτίμησή τους στην άσφαλτο - δεν θα πουν όχι για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Παιδί αυτής της ιδεολογίας είναι και το Mitsubishi ASX. Το ιαπωνικό crossover δημιουργήθηκε πάνω στο δάπεδο του Outlander, με το οποίο μοιράζεται το 70% των εξαρτημάτων του, διατηρώντας παρόλα αυτά αμάξωμα μόλις 4,3m.
Πρώτη άποψη
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010 και εντυπωσίασε με τη σπορτίφ σιλουέτα του, που παρέπεμπε στο Lancer αλλά και το Outlander. Λίγο το σφηνοειδές αμάξωμα, λίγο η «Evolution» μάσκα και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και το ASX έκανε μεγάλη εντύπωση, όταν πρωτοεμφανίστηκε. Αυτό, όμως, ήταν πριν 5 χρόνια. Έκτοτε, το σχήμα έχει παραμείνει ίδιο και απαράλλακτο. Έπειτα από ένα facelift το 2013, έρχεται ένα ακόμα lifting αυτήν τη φορά πιο περιορισμένο. Οι αλλαγές εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω. Αυτό ήταν. Αυτές οι αλλαγές θεώρησε ότι είναι αρκετές η ιαπωνική εταιρεία, για ένα μοντέλο, που βρίσκεται ήδη 5 χρόνια στην αγορά. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι αρκετό και το σχήμα του ASX δείχνει πλέον τα χρόνια του. Πόσο μάλλον, όταν έχεις να ανταγωνιστείς πολύ ενδιαφέροντα σχήματα, όπως το Qashqai, το Juke, το Capture και το 500X… Περιορισμένες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, με τις προσπάθειες ποιοτικής αναβάθμισης να περιορίζονται στην προσθήκη μαλακού αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό. Κατά τα άλλα, τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά (έχοντας πολύ καλή συναρμογή), με τις νέες ταπετσαρίες και τα διακοσμητικά στοιχεία στο κέντρο του ταμπλό, σε carbon look, να προσπαθούν να δώσουν μία νότα δυναμισμού και πολυτέλειας. Σίγουρα οι αλλαγές είναι καλοδεχούμενες, το μουντό, όμως, εσωτερικό του ASX δεν κινείται στο trend της εποχής με τα περίεργα ταμπλό, τους hi - tech διακόπτες και τις μεγάλες οθόνες. Βέβαια, αυτός είναι πιθανότατα και ο στόχος της Mitsubishi, προκειμένου να αποτελέσει μια πιο niche επιλογή, χωρίς περιττές προσπάθειες εντυπωσιασμού. Από πλευράς χώρων, η καμπίνα παραμένει ευρύχωρη, ακόμη και για 5 ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 419lt.
Diesel-Downsized
Ο 1.8 Di - D των 150 ίππων αντικαθίσταται πλέον από τον πιο «ολιγαρκή» 1.6Di - D. Παρά τη μείωση της ιπποδύναμης από τα 150 στα 114Ps, ο νέος κινητήρας των 1,6lt βάζει το ASX στο ρεύμα της εποχής για λιγότερη κατανάλωση και έξοδα για τον ιδιοκτήτη, ενώ αποτελεί μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας με το Group PSA, πληροί τις προδιαγραφές EU6 και διαθέτει 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο, σχέση συμπίεσης 16:1 και ψεκασμό καυσίμου με πίεση, που φτάνει τα 2.000bar. Τα 114Ps, που αποδίδει, μπορεί να ακούγονται λίγα για τα 1.445kg του αμαξώματος, τα 27,5kgm ροπής, όμως, στις 1.750rpm παρέχουν «μπόλικο τράβηγμα». Ο κινητήρας Diesel συνδυάζεται με το πακέτο ClearTec, περιλαμβάνοντας σύστημα start/stop, ηλεκτρικό τιμόνι και σύστημα ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System). Έτσι, ρυπαίνει την ατμόσφαιρα με μόλις 132gr CO2, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει τα 5lt/100km. Είναι από τις ελάχιστες φορές, που το γράφουμε, αλλά το νούμερο αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε κατανάλωση 6,3 - 6,5lt! Άκρως εντυπωσιακό νούμερο για ένα αυτοκίνητο ενάμισι, σχεδόν, τόνου!
AWC baby!
Το ανανεωμένο ASX χρησιμοποιεί μία βελτιωμένη εκδοχή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης AWC της Mitsubishi. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, που κατανέμει τη ροπή σε κάθε άξονα βάσει της ταχύτητας του οχήματος, το άνοιγμα της πεταλούδας, το φορτίο και τη θέση του τιμονιού. Μέσω του μπουτόν 4WD, που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη λειτουργία 2WD, όπου η ροπή κατανέμεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς προς όφελος της οικονομίας και στην 4WD AUTO, όπου το ποσοστό ροπής κατανέμεται αυτόματα σε κάθε άξονα από 98% - 2% μπροστά και πίσω αντίστοιχα, μέχρι και 50% - 50%. Στο 4WD Lock, η κατανομή ροπής κλειδώνει στο 50 - 50 και είναι ιδανικό για κίνηση σε χώμα, λάσπη κλπ.
Πολιτισμένο, οικονομικό, ασφαλές
Αυτό είναι το τρίπτυχο οδήγησης του ανανεωμένου ASX. Ο θόρυβος, που παράγει ο κινητήρας και οι κραδασμοί του είναι περιορισμένοι και δεν θα ενοχλήσουν τόσο στις αστικές μετακινήσεις όσο και σε μακρινά ταξίδια. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με καλή περιμετρική ορατότητα, όπως αρμόζει σε ένα SUV, θα θέλαμε, όμως, καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος να επιταχύνει από χαμηλά, πάνω, όμως, από τις 3.500rpm λαχανιάζει αισθητά. Παρόλα αυτά, η πλουσιοπάροχη ροπή των 27,5kgm και το καλά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο προσδίδουν αξιοπρεπείς επιδόσεις στο ASX, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 11,51sec και την τελική να αγγίζει τα 180km/h. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά της ρύθμισης στην ανάρτηση σε σχέση με το προ - facelift μοντέλο. Πλέον είναι πιο σφιχτό, με καλύτερο έλεγχο των κλίσεων στις στροφές, χωρίς να θυσιάζεται σημαντικά η άνεση στην άσφαλτο. Εκτός δρόμου, η ανάρτηση περνάει αρκετές από τις αναταράξεις στο εσωτερικό παρά το 70άρι προφίλ των ελαστικών. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά μεγάλα, η τετρακίνηση στο Auto δουλεύει υποδειγματικά και το μόνο, που χαλάει τη συνταγή, όταν θες να κινηθείς πιο σβέλτα, είναι η πολύ μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Η ανανέωση του ASX έφερε έναν άκρως οικονομικό και αξιόλογο κινητήρα diesel, καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης στην άσφαλτο και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Αυτό, όμως, που δεν έφερε, είναι αέρα ανανέωσης στο εσωτερικό, το οποίο συνεχίζει να είναι μέτριο ποιοτικά και μουντό σχεδιαστικά, αλλά και στο εξωτερικό, που - έναντι του φρέσκου ανταγωνισμού - δείχνει να είναι αρκετά χρόνια πίσω. Αν δεν σας απασχολούν τα διάφορα hi - tech «μπλιμπλίκια» και οι μεγάλες οθόνες, θα σας ανταμείψει με τον εξαιρετικό του κινητήρα Diesel, την πολύ αποτελεσματική τετρακίνηση και την υψηλή του αξιοπιστία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης ASX 1.6D 114PS AWD: €23.990
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.560
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 75 x 88.3
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης εξάτμισης
ΒΑΡΟΣkg 1.445
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους 4 τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/60
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 294mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 114/3.600
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 27,5/ 1.750
0-100km/h 11,5sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 180
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 132
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 5,0
Δοκιμής (lt/100km) 6,5
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 5,05
0-80 8,28
0-100 11,51
0-120 16,58
0-140 23,89
0-160 33,67
ΡΕΠΡΙΖ
Ρεπρίζ 3ης
50-80 3,96
80-110 4,98
Ρεπρίζ 4ης
80-110 5,91
100-140 11,79
Ρεπρίζ 5ης
80-110 7,65
100-140 13,23
Roll-on με 2α
60-120 10,21
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,74 39,94
60 5,62 65,82
100 7,59 76,88
200 11,62 101,38
400 17,83 124,54
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Chevrolet Corvette ZR1 είναι από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει η GM Motors ποτέ και αυτό αποδείχτηκε με την ταχύτητα που έπιασε σ...