MITSUBISHI COLT 4WD EVO ENGINED 335PS
Αναγνώστης του POWER από τα πρώτο τεύχος ο Θανάσης Κ., από πιτσιρικάς ήθελε ένα EVO. Βασικά, δεν ήθελε ακριβώς EVO, αλλά κάτι τρίθυρο/hatchback. Τον χάλαγαν οι τέσσερις πόρτες. Είχε μεγαλώσει μέσα στα Mitsubishi, μιας και ο πατέρας του ήταν (και είναι) κολλημένος με αυτά. Σκεφτείτε πως το 1989 έβαλε στο Mitsubishi Lancer του 4G63 κινητήρα, εκείνον με τον ένα εκκεντροφόρο. Αργότερα έκανε μία πλήρη μετατροπή σε ένα EVO III και δεν αποκλείεται να έχει κάνει και Master σπουδών πάνω σε αυτά τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα. Συνεχίζουμε να μένουμε στην οικογένεια όμως, μιας και η μητέρα του φίλου μας του Θανάση έχει Colt 1.3. Αυτό ήταν. «Ένα τέτοιο πρέπει να αγοράσουμε και να το κάνουμε...EVO» σκέφτηκε. Λίγες μέρες μετά, ένα προσεγμένο κολτάκι μπήκε στο γκαράζ. Ήταν καλοκαίρι του 2010. Σε λιγότερο από 5 μήνες, το Colt ξαναβγήκε από εκεί, αλλά αυτή τη φορά ανανεωμένο, δυνατό και... τετρακίνητο!
Μα πως?
Τα Colt λοιπόν φίλοι μου, μοιράζονται το πάτωμά τους με τα Lancer, είναι όμως λιγάκι πιο κοντά, κατά περίπου 8cm. Αυτό όμως δεν είναι σημαντικό πρόβλημα και θα πούμε παρακάτω το πώς λύνεται. Από κάτω λοιπόν, υπάρχει τούνελ για την μετάδοση και τον κεντρικό άξονα, αλλά δε υπάρχει η πίσω γέφυρα που πάνω της θα στηριχτεί το πίσω διαφορικό. Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση? Η εργοστασιακή γέφυρα του Colt -ή του Lancer- ξεποντάρεται και ύστερα δημιουργούμε υποδοχείς στήριξης της τετρακίνητης πίσω γέφυρας. Πατέρας και γιος έπιασαν τα εργαλεία και μέσα σε λίγες μέρες ξεκίνησαν το λύσιμο. Στην άκρη περίμενε ένα Mitsubishi Lancer EVO IV RS, αγορασμένο από την Αγγλία για ανταλλακτικά, παρότι ήταν σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Γιατί δεν το κράτησε? Μα είπαμε, δεν του αρέσουν τα πεντάθυρα! Η εμπρός γέφυρα του EVO κουμπώνει στο σασί χωρίς προβλήματα οπότε σειρά έχουν το transfer και ο κεντρικός άξονας. Εδώ λοιπόν εμφανίζονται οι 8 λιγότεροι πόντοι του σασί του Colt.Ο κεντρικός άξονας μεταποιήθηκε σε μηχανουργείο, κόντυνε και ταίριαξε στην θέση του. Όλα έγιναν άψογα, μιας και στην καμπίνα δεν μεταφέρονται τρέμουλα και περίεργοι ήχοι. Αφού είμαστε τριγύρω, ας πούμε δυο πράγματα για την ανάρτηση. Καταρχήν, όλα τα ψαλίδια είναι αλουμινένια και προέρχονται από EVO VIII. Η coilover ανάρτηση Cusco Zero1 έχει πάρει την θέση της και σε συνδυασμό με τις ενισχύσεις στις γέφυρες, την μπάρα ψαλιδιών της Cusco, αλλά και τις μπάρες θόλων (custom πίσω και Cusco εμπρός), υπάρχει μία σοβαρή βελτίωση στην συμπεριφορά του Colt στις στροφές. Α και ξέρετε, αυτό το Colt δεν κάνει μονάχα για ευθείες, αλλά γυρίζει γρήγορα σε κάθε λογής circuit. Δεν είναι και λίγοι οι γύροι που έχει γράψει στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών. Με απλά λάστιχα -όχι semislick- έχει πετύχει πολύ χαλαρά, 01:35.0sec, επίδοση αξιοσέβαστη.
4G63
Ο κινητήρας της Mitsubishi μπορεί να μπει σε πολλά αυτοκίνητα, χωρίς ιδιαίτερες μετατροπές. Μέχρι και σε Hyundai Elantra μπαίνει και μάλιστα με τις νορμάλ βάσεις. Στο Colt ο 4G63 του EVO IV RS νιώθει πιο οικεία πάντως. Οι καιροί δεν είναι για μεγάλα έξοδα. Χάρις στο χαμηλό βάρος του Colt, με λίγες αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις στον κινητήρα η ιπποδύναμη φτάνει και περισσεύει για να κάνεις την πλάκα σου -και τι πλάκα!- με το λευκό Colt. Η «αγελάδα», δηλαδή η σωλήνα εισαγωγής του turbo, είναι της HKS και έχει μεταποιηθεί λιγάκι ώστε να στέλνει την φιλτροχοάνη της Injen πίσω από το φανάρι του οδηγού. Μια θερμοασπίδα από αλουμίνιο έχει κατασκευαστεί ώστε να ρουφάει όσο το δυνατόν ψυχρότερο αέρα το turbo. Όλες οι σωληνώσεις από το turbo προς το intercooler και στη συνέχεια προς την πεταλούδα, έχουν διάμετρο 60mm, είναι της Ralliart και προορίζονται για EVO VI. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι της Skunk2. Το χταπόδι πάλι, είναι μάλλον της HKS, αλλά ούτε ο ιδιοκτήτης γνωρίζει στα σίγουρα. Το EVO IV, που έφερε από την Αγγλία, το είχε ήδη φορεμένο οπότε δεν ασχολήθηκε παραπάνω. Καλοδεχούμενο είναι εξάλλου. Από το εργοστασιακό turbo και μετά, η εξάτμιση έχει διάμετρο 70mm, διαθέτει μεταλλικό καταλύτη και τελικό καζανάκι της RS-R.
Θέλετε κι άλλα? Μα δεν χρειάζεται. Το μόνο που βοηθά στην καλύτερη διαχείριση και στην αύξηση της ιπποδύναμης είναι το πρόγραμμα της ECU. Η εργοστασιακή είχε κόφτη στα 180km/h, άρα έπρεπε να βρεθεί μία low budget λύση αποφυγής του κόφτη τελικής. Στο ψάξιμο όπως ήταν, ο ιδιοκτήτης πέτυχε μία ECU αναβαθμισμένη από την Mine's. Είχε ένα πρόγραμμα για EVO πρώτου σταδίου και φυσικά, δεν είχε κόφτη στα 180km/h. Ότι πρέπει και ας μην είναι η super ψαγμένη λύση. Εκτός από ένα κόψιμο κάπου ψηλά στην 5η ταχύτητα, δεν είδαμε κάτι άλλο να μας χαλάει, σκεφτόμενοι παράλληλα πως το budget έπρεπε να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Σίγουρα με ένα σωστό προγραμματισμό το Colt θα βγάλει αρκετά άλογα ακόμα και θα σηκώνει πίεση νωρίτερα, αλλά για την ώρα δεν μπορείς να πεις ότι του λείπει δύναμη.
Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου...
Είναι πανέμορφο, είναι η άποψή μου. Όχι, δεν είναι μία εξωτική κατασκευή, αλλά την μούρη από ένα EVO IV δεν την βλέπεις συχνά. Εμπρός φτερά, καπό, προφυλακτήρας και πλαϊνά μαρσπιέ, προέρχονται από το τεσσάρι και η πίσω αεροτομή, από το Colt (Mirage) Cyborg ZR. Μπροστά από τα φρένα του EVO IX, βρίσκονται οι ζάντες από EVO V και σε συνδυασμό με διάφορες carbon λεπτομέρειες, το λευκό Colt είναι υπέροχο και, πάνω απ' όλα, σπάνιο. Να τονίσουμε εδώ πως οτιδήποτε carbon υπάρχει στο αυτοκίνητο, είναι δια χειρός του ιδιοκτήτη. Μερακλής! Το σαλόνι είναι επίσης αξιοπρόσεκτο. Εμπρός καθίσματα από Lancer EVO III, ζώνη τεσσάρων σημείων της Sparco για τον οδηγό, οι carbon λεπτομέρειες που λέγαμε συν τις χειροποίητες μπάρες αμαξώματος στο πίσω μέρος, σε προϊδεάζουν πως κάτι τρέχει.
Και τρέχει πολύ!
Το Colt έχει δοκιμάσει την τύχη του σε Drag Day στη Λαμία. Δεν τα πήγε και άσχημα, αφού έκανε χρόνους αρκετά κάτω από τα 13sec και κοντά στα χαμηλά 12. Δεν τα έπιασε αλλά, προσωπική μου άποψη, με λίγο περισσότερο επιθετική οδήγηση, το 12,3sec στην πίστα, είναι εφικτή επίδοση. Με μόλις 335 άλογα!
Ο φίλος μας λοιπόν ήρθε από το Καρπενήσι για να παρακολουθήσει το 1ο Drag Battle αυτοκινήτων στην Κωπαΐδα Θηβών. Είχαμε ήδη κανονίσει την φωτογράφιση και δοκιμή του Colt. Θέλαμε πολύ να μπει στις σελίδες μας. Είπαμε: ψάχνουμε αυτοκίνητα περίεργα, διαφορετικά, ψαγμένα, όμορφα. Ότι ακριβώς θέλετε να βλέπετε στο περιοδικό. Συγχωρέστε μας, αλλά το αυτοκίνητο αυτό δεν μετρήθηκε στην ευθεία που μετράμε όλα τα αυτοκίνητα. Ο λόγος? Μα φυσικά η απόσταση. Έτσι, θυμηθήκαμε τα -πολύ- παλιά και κατευθυνθήκαμε εκεί κοντά, στην ευθεία της Θήβας. Εκεί που μετράγαμε παλιά εμείς, αλλά και πολλά ακόμα περιοδικά αυτοκινήτου, τα αυτοκίνητα δοκιμής. Η άσφαλτος είναι σχετικά φρέσκια, ο δρόμος είναι ήσυχος και εμείς ετοιμαζόμαστε να βάλουμε το VBOX III σε λειτουργία. Ξεκινάμε με ένα βασικό πρόβλημα. Το Colt δεν έχει 12V υποδοχή αναπτήρα, άρα το VBOX III δεν μπορεί να ρευματοδοτηθεί. Επειδή στο Drag Battle θα μετρούσαμε ορισμένα τερατάκια, σκέφτηκα να πάρω μαζί μου την extra μπαταρία της Racelogic που σου λύνει τα χέρια: δίνει ρεύμα στην κεντρική μονάδα του VBOX και όλα καλά. Πρόβλημα δεύτερο. Το VBOX έπρεπε να βρει δορυφόρους. Μάλλον αυτοί έπιναν καφέ, αφού για κάνα δεκάλεπτο -και κάτι- δεν βλέπαμε ούτε έναν. Είχε και ζέστη. Ουφ. Ωπ! Να ένας... δύο... εννιά... δέκα. Κομπλέ είμαστε. Μετράμε. Οπότε στηνόμαστε... Ε όχι! Κι άλλο θέμα. Η μπαταρία έχει δουλέψει αρκετά και στην προσπάθεια να βρει δορυφόρους, στέρεψε από ρεύμα. Πάει να με πιάσει πανικός, αλλά θυμήθηκα ότι το πρωί, φεύγοντας από το σπίτι φορτωμένος σαν αστακός σκέφτηκα: δεν παίρνω μαζί μου την πατέντα μου, με τα καλώδια συν/πλην που ρευματοδοτούμε απευθείας το VBOX? Ανοίγουμε καπό, λύνουμε τους πόλους της μπαταρίας, συν-πλην...VBOX... ρεύμα! Όλα τέλεια, αλλά με το ρίσκο να φάει καμιά μεγαλύτερη τάση το VBOX και να ψαχνόμαστε. Ε, δεν νομίζω να μας τύχει και αυτό... Ο Θανάσης το πιέζει το Colt του, αλλά το λυπάται κιόλας. Η αλήθεια είναι ότι έπρεπε να γυρίσει οδικώς και ως το Καρπενήσι, που δεν είναι και δίπλα. Το παλέψαμε όμως. Τις δύο πρώτες φορές ήταν διστακτικός στην εκκίνηση. Φοβόταν να αφήσει τον συμπλέκτη με τέτοιο τρόπο, ώστε το Colt να φύγει δυνατά. Έτσι, γράψαμε δύο φορές 0-100km/h 4,7sec και 13,2 sec για τα 400 μέτρα. Φυσικά και δεν είναι κακές επιδόσεις, αλλά σίγουρα μπορεί και πιο κάτω. Έκανε μερικά λαθάκια στην οδήγηση τα οποία παρατήρησα στην οθόνη του VBOX. Τα κουβεντιάσαμε και ήμασταν έτοιμοι για το τελευταίο-κι-ότι-γίνει πέρασμα. Τον συμβούλεψα να κρατήσει λιγάκι παραπάνω την Δευτέρα, μιας και βγάζει οριακά 100 km/h και φυσικά να ξεκινήσει λιγάκι πιο δυνατά από στάση. Όλα τα άλλα, τα' χε. Έτσι κι έγινε! 2sec «ξερό» για τα πρώτα 18m, είναι νούμερο που προδίδει καλή εκκίνηση. Καλή αλλαγή σε δεύτερη, τη οποία κρατάει μέχρι τα 102km/h. Δεν έχει κι άλλο. Ήμασταν ήδη κοντά στον κόφτη, που δεν θέλαμε να τον ακούσουμε. Θα σήμαινε καθυστέρηση. Τρίτη, τέταρτη και πέμπτη είναι πιο κοντές, καθώς το σασμάν του EVO IV RS έχει κοντύτερες σχέσεις από τα υπόλοιπα. Χμμμ... Μήπως θα ήταν καλύτερα να κρατήσει και την τέταρτη λίγο παραπάνω? Είμαστε στα 370m και βλέπω ότι έχει κι άλλο. Μπα, ο Θανάσης άλλαξε σε 5η. Σε 30m περάσαμε το νήμα των 400m σε χρόνο 12,61sec με ταχύτητα εξόδου 175,55km/h. Έπρεπε να κρατήσει λίγο ακόμα την τέταρτη. Θα γράφαμε 12,4sec σίγουρα.
Επιστροφή στο σπιτάκι
Η ευθεία μετρήσεων στην Θήβα έχει ένα παλιό ρημαγμένο σπιτάκι, πρώην βενζινάδικο. Πολύ πρώην όμως. Εκεί ήταν η βάση μας τότε, παλιά, εκεί ήταν και σήμερα με το Colt. Όλα πήγαν καλά. Φωτογραφίες super, μετρήσεις καλύτερες από ότι περιμέναμε, το αυτοκίνητο εκεί, αλώβητο και έτοιμο να πάει πίσω στο σπίτι του. Όλοι χαρούμενοι. Αν και ταλαιπωρημένοι από την ορθοστασία στην εκκίνηση του Drag Battle με τον ήλιο πάνω από το κεφάλι μας, στο τέλος περάσαμε καλά. Το Colt μας άρεσε πολύ και είμαστε σίγουροι πως και σε εσάς θα αρέσει το ίδιο. Είναι ένα project που γεννήθηκε μέσα σε ένα μυαλό, έγινε χωρίς πολλά-πολλά πραγματικότητα, δούλεψε, έγραψε χρόνους... Like!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η τετρακίνητη diesel X1 των 211 ίππων σε κάνει να αμφισβητείς το ηλεκτροκίνητο trend, αφού είναι γρήγορη και ιδιαίτερα οικονομική, ενώ ορίζει απόλυτα ...