Νέο VW Golf VIII
Γιατί είναι Golf!
Το VW Golf είναι ένα όνομα του οποίου η αξία είναι αδιαμφισβήτητη και πλέον αναγνωρίζεται από όλους ως το benchmark της κατηγορίας του, με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Πριν λίγους μήνες παρουσιάστηκε και η νέα, όγδοη γενιά του, πλήρως εναρμονισμένη με την ψηφιακή μας εποχή, φέρνοντας μάλιστα καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας και της τεχνολογίας που θα συναντήσουμε και σε πολλά ακόμα μοντέλα στο άμεσο μέλλον. Το νέο Golf βασίζεται σε μια ανανεωμένη έκδοση της MQB πλατφόρμας, πάνω στην οποία η VW έχει κατασκευάσει περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του, με μήκος 4.284mm, πλάτος 1.789mm και ύψος 1.456mm. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.636mm και έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,275Cd. Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια των επιβατών, διαχρονικά κύριο μέλημα της VW, είναι φυσικά παρούσα και σε αυτό το μοντέλο, το οποίο μάλιστα απέσπασε κορυφαία επίδοση, κατακτώντας 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, με 95% βαθμολογία στην προστασία του οδηγού και 89% σε αυτή των παιδιών. Η σχεδίασή του ακολουθεί την εξελικτική πορεία που χαρακτηρίζει τα Golf, διατηρώντας αναλλοίωτη την ταυτότητα του μοντέλου, αλλά παράλληλα φέρνοντάς το στη σημερινή εποχή. Η φαρδιά πίσω κολώνα, οι λιτές, αλλά όμορφες γραμμές και ο σοβαρός χαρακτήρας δεν αφήνουν καμία αμφιβολία, ακόμα και σε κάποιον που δεν το έχει ξαναδεί, ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι Golf.
Classic yet modern
Μπορεί λοιπόν το σχήμα του να είναι αδιαμφισβήτητα Golf, αλλά πλέον είναι εξοπλισμένο με LED φωτιστικά σώματα από τον βασικό εξοπλισμό, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό διαθέτει και LED Matrix που βελτιώνουν τα επίπεδα φωτισμού κατά τη νυχτερινή οδήγηση, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την ασφάλεια. Στο εσωτερικό του, οι αλλαγές είναι μεγαλύτερες, αφού πλέον η VW το εξοπλίζει με ένα πλήρως «ψηφιοποιημένο» και προσανατολισμένο προς τη συνδεσιμότητα εσωτερικό, που φέρει λειτουργίες και υπηρεσίες που βασίζονται στο διαδίκτυο.
Το νέο Golf είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που εξοπλίζεται με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων από τον βασικό εξοπλισμό. Το 10,25in ψηφιακό -Innovision Cockpit- ταμπλό αποτελείται κυρίως από διακόπτες και επιφάνειες αφής και μοντέρνο κρυφό φωτισμό. Τα φυσικά κουμπιά είναι μόλις 4, με το κουμπί των alarm να πλαισιώνεται από τέσσερις διακόπτες αφής, που ελέγχουν τις λειτουργίες Assist, Clima, Menu και Mode. Aφής είναι και τα χειριστήρια για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού, κάτω από την κεντρική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που υποστηρίζει gestures και προσφέρεται σε δύο διαστάσεις (ανάλογα με την έκδοση), 8,25 και 10in. Διαθέτει wifi-hotspot και σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones. Ο shift-by-wire επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου DSG είναι ιδιαίτερα διακριτικός, ενώ υπάρχει μία ακόμη επιφάνεια αφής στα αριστερά του πίνακα οργάνων, που ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τις λειτουργίες των φωτιστικών σωμάτων, των προβολέων ομίχλης και τη θέρμανση του μπροστά και του πίσω παρμπρίζ. Στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει head-up display, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει φωνητικές εντολές, την ψηφιακή βοηθό Alexa να είναι πάντα έτοιμη να αναπαράγει μουσική, να ελέγχει συμβατές οικιακές συσκευές, να ενημερώνει για τα νέα ή τον καιρό και πολλές ακόμα εφαρμογές που κάνουν τη ζωή του οδηγού πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη.
Το νέο Golf είναι πάντα συνδεδεμένο στο internet, με την online μονάδα διασύνδεσης OCU (online connectivity unit) να βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό και να έχει ενσωματωμένη την eSIM για τις υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus. Έτσι η πλοήγηση εκτελείται πάντα σε πραγματικό χρόνο, με συνεχή ανανέωση της βέλτιστης διαδρομής, του κυκλοφοριακού, της αποθήκευσης σημείων που μας ενδιαφέρουν (POI) και πολλών ακόμα χρήσιμων λειτουργιών. Οι υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus υποστηρίζουν απευθείας αναπαραγωγή μουσικής (streaming), Internet Radio και άλλες online λειτουργίες. Το νέο Golf εξοπλίζεται και με την τεχνολογία Mobile Key, με τα smartphones να υποκαθιστούν τα κλασσικά κλειδιά, ενώ μέσω της υπηρεσίας We Upgade θα δίνεται η δυνατότητα ενεργοποίησης νέων λειτουργιών και συστημάτων που μπορεί να είναι διαθέσιμα στο μέλλον. Το νέο Golf αποθηκεύει τις ρυθμίσεις του οδηγού σε έναν απομακρυσμένο διακομιστή (cloud), ώστε να έχει πρόσβαση σε αυτές μετά από οποιαδήποτε αλλαγή οδηγού ή αυτοκινήτου. Άλλη μία καινοτομία για την κατηγορία του νέου Golf είναι το Travel Assist, μία τεχνολογία ενεργητικής υποβοήθησης οδήγησης, η οποία μπορεί να στρίβει, να επιταχύνει και να επιβραδύνει το όχημα, όταν κινείται σε αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητες έως και 210km/h. Πρόκειται για ένα ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης που χρησιμοποιεί το adaptive cruise control και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με τον οδηγό να χρειάζεται απλώς να έχει τουλάχιστον το ένα χέρι στο τιμόνι. Αν δεν το ακουμπά για 15sec, τον ειδοποιεί ηχητικά και αν δει ότι δεν αντιδρά, τότε το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο και το ακινητοποιεί με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου. Τέλος, άλλη μία επαναστατική καινοτομία που λανσάρει για πρώτη φορά στο βασικό εξοπλισμό το νέο Golf είναι το σύστημα Car2X. Το σύστημα αυτό είναι μία πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 800 μέτρων, η οποία συλλέγει και αξιοποιεί πληροφορίες από τα άλλα αυτοκίνητα, συνυπολογίζοντας τις πληροφορίες από την οδική σήμανση και τον χάρτη, προειδοποιώντας τους οδηγούς άλλων Car2X οχημάτων για πιθανούς κινδύνους ή απρόοπτα στο δρόμο. Αυτό το σύστημα φυσικά θα λειτουργήσει τέλεια όταν θα το έχουν όλα τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε κυκλοφορία, απλά κάποιος έπρεπε να κάνει την αρχή.
Οικονομικοί και αποδοτικοί κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων του νέου Golf περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπιων υβριδικών (eTSI) και plug-in υβριδικών (eHybrid), που συνδυάζονται με χειροκίνητα και αυτόματα DSG κιβώτια ταχυτήτων 6 και 7 σχέσεων. Αναλυτικότερα, βασικός κινητήρας βενζίνης θα είναι ο τρικύλινδρος 1.0TSI με 110Ps, ενώ σε diesel, ο τετρακύλινδρος 2.0lt TDI θα αποδίδει 150Ps, με μειωμένες εκπομπές ρύπων και μειωμένη έως 17% κατανάλωση σε σύγκριση με το Golf 7. Το νέο Golf θα είναι διαθέσιμο και σε υβριδικές εκδόσεις (mild hybrid) με τεχνολογία 48V, στη σειρά eTSI, η οποία θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με τον 1.0lt να αποδίδει 110Ps και τον νέο 1.5 eTSI να αποδίδει 130 και 150Ps. Επίσης, διαθέσιμες θα είναι και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, η eHybrid με 204Ps και η ακόμα πιο sport GTE με 245Ps. Τόσο το Golf eHybrid όσο και το Golf GTE εφοδιάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, που τους χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 70km. Μέσα στο 2020 θα παρουσιαστούν και τα πιο «καυτά» Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE και Golf R με πολύ δυνατούς κινητήρες και εντυπωσιακά οδηγικά χαρακτηριστικά.
Εκδόσεις
Το νέο Golf προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, τα Golf, Life, Style και R-Line. Όλες οι εκδόσεις έχουν ιδιαίτερα πλούσιο βασικό εξοπλισμό, αφού περιλαμβάνουν όλες LED προβολείς και LED πίσω φώτα, σύστημα Keyless Start, το Innovision Cockpit, τις online υπηρεσίες We Connect, το πολυλειτουργικό τιμόνι, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα ελέγχου Front Assist με προνοητικό έλεγχο προστασίας για πεζούς και φυσικά το Car2X. Πέρα από αυτά όμως υπάρχει μία πληθώρα επιλογών και συστημάτων για να επιλέξεις και να διαμορφώσεις το δικό σου Golf. Όποιο συνδυασμό έκδοσης/εξοπλισμού/κινητήρα κι αν επιλέξετε, το σίγουρο είναι ότι το νέο Golf θα σας ικανοποιήσει πλήρως με την ποιότητα κατασκευής του, την άνεση και την ποιότητα κύλισης, αλλά και με τη σιγουριά και την προστασία που προσφέρουν όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος 4.284mm
Πλάτος 1.789mm
Ύψος 1.456mm
Μεταξόνιο 2.636mm
Βάρος 1.265kg
Συντελεστής οπισθέλκουσας 0,275Cd
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.5TSI ACT 130PS
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.498
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 74.5 × 85.9
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 12,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 350bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων VTG, με chargecooler και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm): 130/5.000-6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm): 20,4/1.400-4.000
0-100KM/H (Sec): 9,2
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 214
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km): 4,8
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 110-115gr/km
1.5TSI/eTSI 150PS
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.498
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 74.5 × 85.9
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 350bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων VTG, με chargecooler και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων/Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm): 150/5.000-6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm): 25,5/1.500-3.500
0-100KM/H (Sec): 8,5
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 224
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km): 4,9
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 110-115gr/km
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σε μία προσπάθεια να παράγουν Κυλινδρικές Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου, συνεχίζουν την συνεργασία τους η Mazda και η Panasonic Energy.