Nissan GT-R R35 1.740Ps

Nissan GT-R R35 1.740Ps

Όπως έχω γράψει και σε προηγούμενες δοκιμές, θεωρώ πως Nissan GT-R R35 είναι το απόλυτο αυτοκίνητο, αρκεί φυσικά να έχεις την οικονομική δυνατότητα να το συντηρείς σωστά. Είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο με φοβερές δυνατότητες που κάνει ό,τι του ζητήσεις, με μοναδική απαίτηση να το σεβαστείς, όπως του αρμόζει. Σαν αυτοκίνητο έχει κάποιες ιδιαιτερότητες που κοστίζουν. Για παράδειγμα, αν περάσεις τα 1.000Ps και θελήσεις να αλλάξεις το κιβώτιο ταχυτήτων, το κόστος πλησιάζει και μερικές φορές ξεπερνάει αυτό της αγοράς ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Από τη στιγμή όμως που θα πάρεις την απόφαση να βγάλεις τόσα άλογα από τον εξακύλινδρο VR38DETT, θα πρέπει να δώσεις και τα ανάλογα χρήματα για να βελτιώσεις όπως και δήποτε τη μετάδοση.

Πώς γίνονται τα ρεκόρ…

Με λεφτά και πραγματικά σκληρή δουλειά. Εκεί είναι που χρειάζεται να έχεις γάτο μηχανικό, που να γνωρίζει καλά το αντικείμενο και να ξέρει τι λύση θα επιλέξει κάθε φορά. Ειδικά όταν έχεις ένα τόσο περίπλοκο μηχανολογικό επίτευγμα, όπως το Nissan GT-R. Στο εξωτερικό, τα GT-R των AMSPerformance, ETS και EkanooRacing, που σπάνε τα ρεκόρ στα 402 μέτρα το ένα μετά το άλλο, είναι πισωκίνητα με τεράστια πίσω λάστιχα και ως καύσιμο χρησιμοποιούν μεθανόλη. Για την ιστορία, ετοιμάζεται και κάτι αντίστοιχο εδώ, στην Ελλάδα. Ο Γεράσιμος,λοιπόν, αγόρασε ένα μαύρο GT-R, το οποίο ήταν ήδη σχετικά δυνατό, μιας και ο κινητήρας του απέδιδε 860Ps. Από εκεί και πέρα όμως τα πράγματα ξέφυγαν. Και ξέφυγαν πολύ! Όπως μας είπε και ο ίδιος, με ανθρώπους που γνωρίζουν και κάνουν καλά τη δουλειά τους δεν υπάρχουν δυσκολίες και οι άνθρωποι αυτοί είναι ο Βλάσης και ο Γιάννης Θεοδώρου της GTR RacingTuning, καθώς και ο Okan Zamanoglu της ZOD Development.

Εργοστάσιο παραγωγής ιπποδύναμης

Ο VR38DETT μπορεί να έχει μικρές εξωτερικές διαστάσεις, αλλά με κυβισμό στα 630cc ανά κύλινδρο, ο οποίος είναι κατά 21% μεγαλύτερος από τους περισσότερους εξακύλινδρους κινητήρες των 3.0lt, είναι λογικό να χρειάζεται αρκετά μεγάλη παροχή αέρα και αντίστοιχα μεγάλες πολλαπλές εισαγωγής/εξαγωγής. Οι πολλαπλές εξαγωγής είναι κατασκευασμένες από τον Πέτρο Πολυζωΐδη της PMC και έχουν μία αρκετά ιδιαίτερη σχεδίαση. Οι πρωτεύοντες έχουν διάμετρο 48mm και καταλήγουν σε έναν μεγάλο κολέκτορα πάνω στον οποίο πατάει κάθε turbo. Αυτή τη διάταξη τη χρησιμοποιεί και η ETS  στις πολλαπλές εξαγωγής στο GT-R της. Ο Πέτρος ανέλαβε και την κατασκευή των δύο downpipes, που έχουν 80mm διάμετρο και της υπόλοιπης εξάτμισης των 100mm, που στην πραγματικότητα είναι τελείως ελεύθερη και αποτελείται από δύο σωλήνες, που καταλήγουν σε μία στο κέντρο του αμαξώματος. Αρκετά θορυβώδες, αλλά κάτι τέτοιο στην πίστα δεν μας απασχολεί καθόλου. Το κύκλωμα χρησιμοποιεί δύο wastegate της TiAL των 38mm, καθώς και δύο σκάστρες μπας και προλάβει να βγει ο παραπανήσιος αέρας από εκεί μέσα κατά το άφημα του γκαζιού. Ο κινητήρας χρειάζεται σοβαρή παροχή σε αέρα. Εδώ επιλέχθηκαν γι’ αυτόν το σκοπό δύο turbo της Precision με κωδικό PT6466. Το κάθε ένα είναι ικανό για ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 900Ps και έχουν τα εξής χαρακτηριστικά. Η φτερωτή του συμπιεστή είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου 2618, έχει διάμετρο 64mm, ενώ στο στρόβιλο είναι 66mm με A/R εξαγωγής 0,82. Το κάλυμμα του κομπρέσορα είναι το Scover, το οποίο έχει μεγαλύτερο diffuser area, που είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε ο αέρας προς το intercooler να έχει το χρόνο να μειώσει την ταχύτητά του και να μεγαλώσει την πίεσή του.

Χτίζοντας έναν κινητήρα

Για τις απαιτήσεις που αναφέραμε παραπάνω χρειάζεται και μία σωστή υποδομή στον κινητήρα. Το μπλοκ διατηρεί τις εργοστασιακές του τιμές όσον αφορά τη διάμετρο των εμβόλων, αλλά και τη διαδρομή των μπιελών. Επιλέχθηκαν τα δοκιμασμένα σφυρήλατα πιστόνια της Mahle, καθώς και οι ενισχυμένες μπιέλες της Manley, Turbo Tuff, ενώ στο στρόφαλο χρησιμοποιήθηκαν οι βίδες της ARP. Οι δύο κυλινδροκεφαλές λύθηκαν και τις πήρε ο Γιώργος Πολίτης της SRT Motorsport, προκειμένου να κάνει ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Στη συνέχεια αλλάχθηκαν οι βαλβίδες, τα ωστήρια, τα retainers και τα ελατήρια βαλβίδων με τα αντίστοιχα της Ferrea και τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι της Tomei. Οι εκκεντροφόροι αυτοί είναι κούφιοι, έχουν 282ο διάρκεια και 11,3mm βύθισμα και είναι ασύμβατοι με τα εργοστασιακά ελατήρια βαλβίδων. Οι κυλινδροκεφαλές πήραν τη θέση τους στο μπλοκ, χρησιμοποιώντας μεταλλικές φλάντζες της HKS και τις βίδες 625+ από τη σειρά της ARP.

Συνεχίζοντας την υποδομή

Το μπλοκ πλέον είναι έτοιμο, οπότε σειρά έχουν τα περιφερειακά του. Ξεκινάμε με την εντελώς διαφορετική πολλαπλή εισαγωγής, που είναι και το πρώτο πράγμα που βλέπεις ανοίγοντας το καπό. Είναι κατασκευασμένη από την GReddy και ακούει στην ονομασία RXIntake. Είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένη, έτσι ώστε να έχει μέχρι και 85% μεγαλύτερη χωρητικότητα στα plenum σε σχέση με τα αντίστοιχα εργοστασιακά. Τα runners της έχουν 58mm διάμετρο, τη στιγμή που τα ΟΕΜ είναι κατά 2mm μικρότερα και είναι ιδανική για μεγάλες ιπποδυνάμεις, όπως εδώ. Η πολλαπλή αυτή είναι συμβατή με τις εργοστασιακές πεταλούδες γκαζιού, ενώ κατασκευάζεται και με έτοιμες υποδοχές για μπεκ της BoschMotorsport. Εδώ όμως χρησιμοποιήθηκαν δύο custom πεταλούδες γκαζιού, κατασκευασμένες από την GTRRacingTuning, με διάμετρο 90mm. Για την παροχή καυσίμου επιστρατεύτηκαν τρεις αντλίες της Walbro, στα 450lt/hr η κάθε μία, οι οποίες τροφοδοτούν τη μπεκιέρα της GReddy και αυτή με τη σειρά της τα μπεκ των 2.000cc/min της Injector Dynamics. Όλες οι σωληνώσεις είναι αεροπορικού τύπου και έχουν κατασκευαστεί από την F.A.S.T.. Η ίδια εταιρεία έχει κατασκευάσει αρκετά πράγματα σε αυτό το αυτοκίνητο, μεταξύ των οποίων και το intercooler μαζί με τις σωληνώσεις του, καθώς και ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, ενώ όλα τα κολάρα είναι σιλικόνης και προέρχονται από την NRG Racing Parts. Πάνω στην εισαγωγή τοποθετήθηκε και το κιτ ψεκασμού water/methanοl της DevilsOwn και τέλος, αλλάχθηκε η εργοστασιακή ECU με την αντίστοιχη της Syvecs, S8. Η ECU αυτή έχει διπλούς επεξεργαστές, υποστηρίζει μέχρι και 16 μπεκ, έχει 24 εισόδους, μπορεί να υποστηρίξει 2 knocksensors και να αναβαθμιστεί για τέσσερις, ενώ παρουσιάζει και αρκετά άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, τα οποία κράτησαν απασχολημένο τον Okan Zamanoglu, όταν ανέλαβε το σωστό προγραμματισμό της μονάδας. Το αποτέλεσμα είναι τρομακτικό. Με τη μέγιστη πίεση να φτάνει τα 3,4bar και τη χρήση Import βενζίνης, ο κινητήρας απέδωσε 1.739,83Ps από τις 7.100rpm μέχρι και τον κόφτη, με 179,36kgm ροπής στις 6.600rpm. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 150kgm από τις 5.600rpm μέχρι και 8.200rpm.

Έχουμε και συνέχεια…

Το να φτάσει ο κινητήρας να αποδίδει 1.740Ps είναι ένας πονοκέφαλος τόσο για τη μετάδοση όσο φυσικά και για το σύστημα της ανάρτησης, αλλά και για τα φρένα. Για τη μετάδοση θα τα πούμε παρακάτω, γιατί και η ανάρτηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου παρουσιάζει τρομερό ενδιαφέρον. Ενώ έχουν κρατηθεί τόσο τα εργοστασιακά αμορτισέρ όσο και τα ελατήρια και αλλάχθηκαν αρκετά πράγματα στο σύστημα της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να μεταμορφωθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Εδώ, λοιπόν, επιστρατεύτηκε η Megan Racing, η οποία στη γκάμα της έχει ορισμένα εξαιρετικά aftermarket. Στο εμπρός σύστημα αλλάχθηκαν τα επάνω εργοστασιακά ψαλίδια, τα οποία πλέον, εκτός του ότι είναι ατσάλινα, μπορούν να ρυθμιστούν και να αλλάξουν τη γωνία camber των τροχών. Πίσω τώρα, τοποθετήθηκε το camber κιτ V-2, το toecontrolarm kit, καθώς και το πίσω tractionrod, μέσω των οποίων κάνεις πραγματικά όποια ρύθμιση θέλεις στο αυτοκίνητό σου.

Στη μετάδοση τώρα, επιστρατεύτηκαν δύο εταιρείες, η PPG, η οποία κατασκεύασε όλα τα γρανάζια των έξι σχέσεων του κιβωτίου, καθώς και η Dodson Motorsport, η οποία διαθέτει μία τεράστια γκάμα όσον αφορά τα aftermarket για τη μετάδοση των GT-R. Από την Dodson προέρχονται, μεταξύ άλλων, οι συμπλέκτες, το ψυγείο μετάδοσης και η τροποποιημένη βαλβίδα του κιβωτίου. Μην ξεχνάτε ότι οι μεταδόσεις των GT-R αποτελούν το μελανό τους σημείο, όταν φυσικά φτάνουμε να μιλάμε για τετραψήφιες ιπποδυνάμεις. Τα λάδια που χρησιμοποιούνται προέρχονται από τη γκάμα της FEG, τόσο στη μετάδοση όσο και στον κινητήρα. Λογικό, άλλωστε, μιας και ο Γεράσιμος είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από την FEG Lubricants. Τα φρένα ενισχύθηκαν με την αλλαγή των εργοστασιακών δίσκων και την τοποθέτηση νέων κεραμικών, που διατηρούν τις εργοστασιακές διαστάσεις, όπως και τις εργοστασιακές δαγκάνες, ενώ γίνεται πλέον χρήση σωληνώσεων αεροπορικού τύπου.

Στη δίαιτα

Το GT-R R35 ζυγίζει 1.780kg στην εργοστασιακή του μορφή. Το να το ελαφρώσει κανείς δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο μπορεί να γίνει, μιας και το αμάξωμα από μόνο του είναι τρομερά βαρύ και φυσικά ιδιαίτερα άκαμπτο. Εδώ αλλάχθηκαν τα εμπρός φτερά, η θύρα του χώρου αποσκευών, το καπό και οι πόρτες, όπως και τα πλαϊνά τζάμια, τα οποία είναι από plexiglass. Όλα τα παραπάνω τα κατασκεύασε η F.A.S.T., όπως επίσης και τις εσωτερικές επενδύσεις από τις πόρτες. Το εσωτερικό φιλοξενεί μόλις ένα κάθισμα για τον οδηγό, το οποίο είναι bucket και προέρχεται από την Bride, καθώς και το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης της Sparco. Την ασφάλεια του οδηγού την ενισχύει το roll-cage, επίσης κατασκευασμένο και αυτό από την F.A.S.T., ενώ σημαντική βοήθεια στην ακινητοποίηση του αυτοκινήτου μετά τα 402 μέτρα του drag-strip προσφέρει το αλεξίπτωτο της Simpson Racing. Την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι 18άρς Enkei ζάντες, οι οποίες χρησιμοποιούν τα ΜΗ Racemaster σε διάσταση 275/45 εμπρός και 345/35 πίσω.

7sec club

Ο Γεράσιμος στην πρώτη του επαφή με το αυτοκίνητο σε πίστα, έγραψε ένα ξερό 8άρι και στη συνέχεια μπήκε και αυτός στο club των 7secs. Στον τελευταίο αγώνα, που έτρεξε στο Τυμπάκι της Κρήτης, έκανε 7,888sec με 288km/h ταχύτητα εξόδου, έχοντας χρειαστεί 1,294sec για τα 18 μέτρα και 5,186sec με 232,7sec για τα 200 μέτρα. Από εκεί και πέρα χρειάζεται αρκετή δουλειά για να καταφέρεις να σπάσεις το φράγμα των 5sec για τα 200 μέτρα, πράγμα που φυσικά θα σου δώσει ακόμα καλύτερη επίδοση στα 400. Μπορεί να απέχει μόλις 0,187sec για να γίνει αυτό, αλλά, πιστέψτε με, δεν είναι κάτι τόσο απλό. Για την ιστορία, στο data-logging, που κάνει η ECU, έχει καταγραφεί ότι χρειάζεται μόλις 2,29sec για να καλύψει τη διαφορά από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h… 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 3.799cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 95,5x84mm

Σχέση συμπίεσης : ---

Precision Turbo PT6466 x2

Tial σκάστρα x2

Tial wastegate 38mm x2

GReddy RX πολλαπλή εισαγωγής

Devil’s Own water/methanol κιτ

Mahle πιστόνια

Manley Turbo tuff μπιέλες

SRT Motorsport ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλών

HKS φλάντζες κεφαλής

Ferrea βαλβίδες

Ferrea ελατήρια βαλβίδων

Ferrea ωστήρια βαλβίδων

Ferrea retainers

Tomei εκκεντροφόροι

ARP 625+ μπουζόνια κεφαλής

ARP βίδες στροφάλου

PMC πολλαπλές εξαγωγής

PMC εξάτμιση 100mm

PMC downpipe 80mm x2

F.A.S.T. intercooler

F.A.S.T. σωληνώσεις intercooler

F.A.S.T. δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

NRG κολάρα σιλικόνης

GTR-Racing πεταλούδες γκαζιού 90mm

HKS μπουζί

GReddy μπεκιέρα

GReddy ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 2.000cc/min

Walbro 450lt/hr αντλία βενζίνης x3

F.A.S.T. σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου

Syvecs S8 ECU

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
PPG κιβώτιο ταχυτήτων

Dodson Motorsport Extreme Duty 6 Speed 2

Dodson Motorsport ψυγείο μετάδοσης

Dodson Motorsport 16 clutch pack

Dodson Motorsport 10 plate awd drive

Dodson Motorsport valve body modification

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

F.A.S.T. carbon πόρτες

F.A.S.T. carbon επενδύσεις θυρών

F.A.S.T. carbon εμπρός φτερά

F.A.S.T. carbon καπό

F.A.S.T. carbon πορτ-μπαγκάζ

F.A.S.T. roll cage

Simpson Racing αλεξίπτωτο

Bride κάθισμα bucket

Sparco σύστημα πυρόσβεσης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Megan Racing V-2 πίσω camber kit

Megan Racing πίσω toe control arms

Megan Racing πίσω traction rod

Megan Racing εμπρός camber arms

Carbon δίσκοι εμπρός

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNOTESTΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 1739,83/7.100       

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 179,36/6.600

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SECSTOCKCAR

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,294   @       

200      5,186   @        232,70
400      7,888   @        288,00


Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
100-200           2,29

Tuned by
GTR Racing Tuning

Λητούς 3

Πειραιάς

Τηλ: 211 72 01 093 

 

Αρθρογράφος

 

ΚΙΑ: Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου XCeed

ΚΙΑ: Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου XCeed

Το νέο Kia XCeed κατασκευάζεται στην αναβαθμισμένη γραμμή παραγωγής στη Žilina.