Nissan GT-R R35 740Ps
Έχετε δει ποτέ Nissan GT-R, που βγάζει 740 άλογα με κλειστό μοτέρ, να έχει κοτσαδόρο πίσω για να μεταφέρει ποδήλατα? Ναι, καλά διαβάσατε, όταν είδα την προέκταση να βγαίνει ανάμεσα από το πίσω diffuser, φαντάστηκα ότι ήταν υποδοχή για αλεξίπτωτο, η προέκταση, όμως, είναι για τον κοτσαδόρο! Ο Δημήτρης, εκτός από το να μεταφέρει ποδήλατα με το τέρας αυτό, το χρησιμοποιεί στις καθημερινές του μετακινήσεις, στις βόλτες ακόμα και στις διακοπές του. Με το GT-R του έχει γυρίσει τη μισή Ελλάδα, μαζί φυσικά με την οικογένειά του. Είπαμε, είναι ακρως καθημερινό το αυτοκίνητο…
Γιατί?
Γιατί να το κάνει αυτό και να μην έχει κάποιο άλλο sedan γι’ αυτήν τη δουλειά? Απλά, γιατί μπορεί! Έχει φτιάξει ένα τρομερά αξιόπιστο σύνολο, που μπορεί να κινηθεί πραγματικά σε κάθε είδους συνθήκη. Ακόμα και μέσα στην κίνηση με τα αλλεπάλληλα σταμάτα-ξεκίνα, το GT-R του Δημήτρη κινείται με χαρακτηριστική άνεση και το βασικότερο, απροβλημάτιστα. Όση ώρα το οδηγούσα μποτιλιαρισμένος στο λιμάνι του Πειραιά, παρατηρούσα διαρκώς την MFD οθόνη και συγκεκριμένα τις θερμοκρασίες λαδιού, κινητήρα και μετάδοσης. Η θερμοκρασία λαδιού του κινητήρα ήταν μόνιμα στους 78ο με 80ο , ενώ του ψυκτικού στους 81ο και της μετάδοσης, που είναι και το σημείο, που έχουν λίγο θέμα τα εργοστασιακά GT-R, μόνιμα στους 80ο!
Δια χειρός Βαράγκη!
Ο Βαράγκης είναι ένας κορυφαίος Έλληνας επιπλοποιός, γνωστός για τα ακριβά και κομψά σχέδιά του. Μέσα σε όλα αυτά, σχεδιάζει και τραπέζια. Που κολλάνε τα παραπάνω? Μα, φυσικά, στη δυναμομέτρηση του GT-R. Ο Βαράγκης φτιάχνει τραπέζια και ο Δημήτρης φτιάχνει τραπέζια στα διαγράμματα ροπής! Για ένα εύρος 3.000rpm, ο κινητήρας αποδίδει σταθερά πάνω από 78kgm ροπής, από τη στιγμή που ξυπνάνε τα turbo μέχρι τον κόφτη! Συγκεκριμένα, ο κινητήρας κάνει peak στη ροπή στις 5.450rpm και αποδίδει 80,19kgm. Παράλληλα, η ισχύς του φτάνει στα 738,2Ps στις 6.900rpmκαι μην ξεχνάτε ότι όλα αυτά γίνονται με κλειστό μοτέρ! Αυτό φυσικά στο δρόμο μεταφράζεται σε έναν τρομερά γεμάτο κινητήρα, που ποτέ δεν του τελειώνει η δύναμη. Όσο πατάς το γκάζι, τόσο αυτός συνεχίζει ακούραστα και αξιόπιστα να σου δίνει δύναμη. Πολλή δύναμη. Ο σκοπός του Δημήτρη ήταν να φτιάξει ένα αυτοκίνητο διατηρώντας όσο το δυνατόν πιο αυτούσιο το χαρακτήρα του. Δεν ήθελε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο-κανίβαλο, που θα έχανε τον καθημερινό του χαρακτήρα και θα γινόταν ένα πολύ ειδικό σύνολο για συγκεκριμένη χρήση. Και αυτό ήταν και το δυσκολότερο σημείο της βελτίωσης, στο να κρατηθεί ο φιλικός χαρακτήρας και η εργοστασιακή συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Πράγμα που, φυσικά, το κατάφερε.
Το πιο προσιτό supercar
Το NissanGT-R παραμένει το πιο προσιτό supercar, που μπορεί να αγοράσει κανείς. Λογικά το ίδιο ισχύει και γι το νέο μοντέλο που παρουσιάστηκε και στην Ελλάδα στα μέσα Νοεμβρίου. Αν και αυτό δεν μπορούμε να το τεκμηριώσουμε, μιας και η Ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan δεν μας κάλεσε -για τους δικούς της λόγους- στην παρουσίαση του ΜΥ17 GT-R. Δεν πειράζει. Ας είναι καλά οι ιδιοκτήτες, που μας εμπιστεύονται τα δικά τους, που μάλιστα είναι και βελτιωμένα. Του Δημήτρη είναι μοντέλο του 2009 και το αγόρασε πριν δύο περίπου χρόνια, αφού ήταν και αυτός, που το βελτίωνε. Άνηκε σε πελάτη του και το ήξερε καλά σαν αυτοκίνητο. Αφού το επανέφερε στην εργοστασιακή του μορφή, αποφάσισε να το βελτιώσει, με στόχο να έχει ένα καθημερινό και φυσικά γρήγορο αποτέλεσμα στα χέρια του. Ο Δημήτρης είναι ένας άνθρωπος, που γνωρίζει αρκετά καλά τα GT-R, μιας και, εκτός από τη δική του εταιρεία, την Midas Tuning, συνεργάζεται και με την MadismaRacingGmbH, που έχει έδρα την Αυστρία. Στον υπολογιστή του βρίσκονται καταχωρημένα περίπου 600 data loggings από τα αντίστοιχα GT-R, που έχει βελτιώσει, οπότε μπορείτε να καταλάβετε πως ξέρει τι κάνει.
GR6 stories
Το σημείο, που πάσχουν και παράλληλα υπερτερούν τα GT-R, είναι η μετάδοση. Υπερτερούν, γιατί πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα μετάδοσης, που έχει γνωρίσει η αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά παράλληλα πάσχουν, γιατί είναι ένα ευπαθές σημείο, μιας και έχει ευαισθησίες στις θερμοκρασίες και στη σκληρή χρήση. Ειδικά, όταν έχουμε ιπποδυνάμεις, που ξεπερνούν τα 600 άλογα, θα πρέπει να κάνουμε ορισμένες έξυπνες κινήσεις, προκειμένου να προστατέψουμε το τέρας μας. Το κιβώτιο ψύχεται με δύο τρόπους, ο ένας είναι με το ψυγείο λαδιού, που έχει στο κύκλωμά του και ο άλλος μέσω του ψυκτικού υγρού, που χρησιμοποιεί ο κινητήρας. Εδώ, την κατάσταση βελτίωσε κατακόρυφα η τοποθέτηση ενός μεγαλύτερου ψυγείου νερού στον κινητήρα, της PWR. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε έως και 10ο Cχαμηλότερη θερμοκρασία στο κιβώτιο ταχυτήτων. Από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης ενίσχυσε ορισμένα καίρια σημεία της μετάδοσης. Ξεκινώντας με το 16clutchpack, της MidasTuning, όπως και το 4WDclutchpackκαι τα billetbaskets, κατασκευασμένα και αυτά από την MidasTuning. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε το AWD ECU της Midas Tuning, το οποίο εμπλέκει και απεμπλέκει την τετρακίνηση βάσει τρισδιάστατων χαρτών με παραμέτρους Gsensor, γωνίας τιμονιού, πεταλιού φρένου και πεταλιού γκαζιού. Το κιβώτιο έχει αναπρογραμματιστεί από τον Δημήτρη επίσης με την πλατφόρμα της Ecutek, με σκοπό τον εναρμονισμό όλων των βελτιώσεων και την απόδοση στο κιβώτιο μίας ολοκληρωτικά εργοστασιακής αίσθησης.
VR38DETT stories
Με τη μετάδοση στη σωστή κατάσταση, σειρά είχε και ο κινητήρας. Τα εργοστασιακά turbo αλλάχθηκαν με τα αντίστοιχα της Nismo, από το μοντέλο του 2015, τα οποία έχουν μεγαλύτερη φτερωτή συμπιεστή. Στην εισαγωγή αλλάχθηκε το άνω τμήμα της με το αντίστοιχο τμήμα της Midas Tuning, το οποίο έχει 76mm διάμετρο. Επίσης, αλλάχθηκαν και οι κάτω εισαγωγές, που καταλήγουν στα turbo, με αυτές του ΜΥ11, οι οποίες έχουν κατά 15mm μεγαλύτερη διάμετρο σε σχέση με τις αντίστοιχες του ΜΥ09. Δύο φιλτροχοάνες της GReddy έχουν αναλάβει το φιλτράρισμα του εισερχόμενου αέρα. Την παροχή των μεγαλύτερων μπεκ καυσίμου της Injector Dynamics, που έχουν παροχή στα 1.000cc/min, έχουν αναλάβει δύο αντλίες βενζίνης της Walbro των 255lt/hr, ενώ ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης παρέμεινε ο εργοστασιακός. Δύο σκάστρες της Synapse εσωτερικού τύπου ανακουφίζουν το κύκλωμα. Τέλος, ο Δημήτρης έκανε πολύ προσεκτικό και ψαγμένο remapping στην εργοστασιακή ECU του κινητήρα, με αποτέλεσμα να καταφέρει να διατηρήσει αυτό το καταπληκτικό διάγραμμα ροπής, που αναλύσαμε παραπάνω.
Παίζοντας στο δρόμο!
Ένας καλός τρόπος για να σπάσεις το σβέρκο σου είναι μια γρήγορη βόλτα με ένα δυνατό Nissan GT-R. Όταν έκατσα πίσω από το τιμόνι, περίμενα να οδηγήσω κάτι δύστροπο και άγριο, ένα αυτοκίνητο δηλαδή, που για να το πας γρήγορα, θα ιδρώσεις. Η γνώριμη θέση οδήγησης, φτιάχτηκε λες και είχαν στο νου τους το σωματότυπό μου. Ο κινητήρας ξυπνάει άμεσα και επιλέγοντας 1η σχέση νιώθεις το κιβώτιο πίσω σου να ξεκινάει να δουλεύει. Η οδήγηση είναι παιχνιδάκι. Το θηρίο των 1.750kgξέρει καλά να κρύβει το βάρος του και μετακινείται σε χαλαρούς ρυθμούς, ακούραστα και αβίαστα. Έχεις ένα πολύ ακριβές τιμόνι, που διαβάζει συνεχώς το δρόμο και ξέρεις ανά πάσα ώρα και στιγμή που πατάνε και τι ακριβώς πατάνε οι τροχοί σου. Με την ανάρτηση ρυθμισμένη ακόμα και στο comfort, η επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό είναι τόσο άμεση, που νιώθεις ότι έχεις γίνει ένα πράγμα με αυτό. Με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που ήξερα ότι φλερτάρει με τα 750Psκαι ότι έχω στη διάθεσή μου 80kgροπής από τις μεσαίες μέχρι και τον κόφτη ακατέβατα, ήμουν σίγουρος ότι θα είναι γρήγορο. Πολύ. Η αίσθηση, όμως, ότι όσο πατάς το γκάζι, τόσο νιώθεις τη δύναμη του κινητήρα να παραμένει αμείωτη, δεν είναι κάτι που περιγράφεται εύκολα με λόγια. Πραγματικά, κάπου περιμένεις ότι όσο θα ανεβαίνουν οι στροφές, κάπου ο κινητήρας θα κρεμάσει, αλλά όχι. Όσο πατάς το γκάζι, άλλο τόσο έχει να σου δώσει. Εκπληκτικό. Τρομερό. Και γρήγορο. Πολύ γρήγορο! Καλό θα είναι να έχεις όσο πιο ελεύθερο χώρο μπορείς μπροστά σου, αν αποφασίσεις να τερματίσεις το πετάλι του γκαζιού. Το θηρίο εκτοξεύεται και καταπίνει χιλιόμετρα για πλάκα. Τα 200km/h έρχονται από στάση σε 9,62sec, ενώ στα 3,46sec έχεις περάσει τα 100km/h. Σε 11,05sec έχεις 215,69km/h και περνάς τα 400 μέτρα. Αν βρεις καλή άσφαλτο και μεγάλη ευθεία, θα πας εύκολα με 300km/h, χωρίς να το καταλάβεις. Είναι τόσο στιβαρό και σταθερό, που πραγματικά δεν σε φοβίζει. Εκεί, που θα τρομάξεις, είναι οι στροφές. Όχι γιατί δεν είναι το ίδιο σταθερό, αλλά γιατί στρίβει με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσο νομίζεις. Τα πλευρικά g τα νιώθεις και σε κολλάνε από τη μία άκρη του καθίσματος στην άλλη σε κάθε αλλαγή πορείας. Παράλληλα, ακούς και τις εξατμίσεις της Akrapovic να ουρλιάζουν και όσο τα ακούς, τόσο θες να πατάς τέρμα το γκάζι για να νιώθεις επιτάχυνση. Επανερχόμαστε, όμως, στην ευθεία και πάμε στις ρεπρίζ με 3η σχέση. Ο ρυθμός είναι καταιγιστικός. Από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h χρειαστήκαμε 1,83sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, 1,37sec…
Θέλω και εγώ!
Το GT-R του Δημήτρη είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα καθημερινά αυτοκίνητα, που έχω οδηγήσει. Με λύσεις σε όλους τους τομείς, όπως στην ανάρτηση, που προέρχεται από το ΜΥ12, στην πίσω ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική της Midas Tuning και τα slotted φρένα επίσης της Midas Tuning, δεν έχει πουθενά κάποιον τομέα, που να υστερεί. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Δημήτρης το λιώνει σε καθημερινή βάση και παράλληλα μεταφέρει με αυτό την οικογένειά του! Και να που μπορεί ένα βελτιωμένο supercar, να αποτελέσει ένα πραγματικά καθημερινό αυτοκίνητο!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 3.799cc Διάμετρος x Διαδρομή: 95,5mm x 88,4mm Σχέση Συμπίεσης: 9:1 | Tuned by Midas Tuning SokratiSpeed Κλεισθένους 277, Γέρακας Τηλ: 210 60 96 710 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός Midas Tuning slotted δίσκοι, Midas Tuning τακάκια Πίσω: Midas Tuning τακάκια Dot5 υγρά φρένων | ΤΡΟΧΟΙ Εργοστασιακές 9Jx20in εμπρός και 10Jx20 πίσω ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 80,19/5.450 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 1,96 0-80 2,71 0-100 3,46 0-120 4,31 0-140 5,36 0-160 6,58 0-180 7,92 0-200 9,62 0-220 11,50 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 1,83
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,10 @ 63,57 60 3,84 @ 109,03 100 5,02 @ 133,82 200 7,36 @ 172,29 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 6,94 60-200 11,98 100-200 9,55 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Mazda επιβεβαίωσε πως το πρωτότυπο αυτοκίνητο Iconic SP θα μπει στην παραγωγή, αλλά ακόμα παραμένει άγνωστο το πότε θα γίνει.