Nissan S13 «Sileighty» SR22DET 450Ps

Nissan S13 «Sileighty» SR22DET 450Ps

Ο Alberto είναι φαν της γιαπωνέζικης κουλτούρας, αλλά και του drift από μικρό παιδί. Στην Ελλάδα, οι επιλογές για να φτιάξει κανείς ένα αυτοκίνητο για drift είναι κάπως περιορισμένες καιμια προσιτή λύση είναι το Nissan S13 ή καλύτερα 200SX, αφού έτσι ονομαζόταν το αυτοκίνητο στη χώρα μας. Μάλιστα, σύμφωνα με αρκετό κόσμο, ίσως είναι και η καλύτερη επιλογή. Αυτά τα συμπεράσματα έβγαλε ο Alberto και αποφάσισε να επιλέξει ένα όχι και τόσο σπάνιο αυτοκίνητο, με σκοπό όμως να το κάνει μοναδικό και όμορφο, το οποίο να μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, αλλά να έχει και τις αντίστοιχες επιδόσεις με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο εντός πίστας.

Από την αρχή στα βάσανα!

Με το που το αγόρασε, ο Alberto μπήκε στην πίστα και άρχισε να σημειώνει τα σημεία που ήθελε να αλλάξει. Άλλωστε, όπως μας είπε και ο ίδιος, όσο εσύ γίνεσαι καλύτερος μέσα από την προπόνηση, αρχίζεις να έχεις μεγαλύτερες απαιτήσεις και από το αυτοκίνητο, γεγονός που σε κάνει να θέλεις να ασχοληθείς με τη βελτίωσή του για να γίνεις ακόμη καλύτερος. Πρώτη προτεραιότητα, λοιπόν, ήταν το στήσιμο και από εκεί ξεκίνησαν οι βελτιώσεις στο Nissan 200SX. Όταν το αγόρασε ο Alberto, ήταν εντελώς μαμά και είχε ένα καθαρό πεδίο για να το φέρει ακριβώς στα μέτρα του.

Sil80!

Τα Sil80 ή αλλιώς Sileighty έχουν γεννηθεί στις ορεινές διαδρομές της Ιαπωνίας. Οι κάτοχοι των Nissan 180SX (έτσι ονομαζόταν το μοντέλο στην αγορά της Ιαπωνίας), όταν είχαν κάποιο ατύχημα και χρειαζόταν επισκευή η μούρη του αυτοκινήτου τους, προτιμούσαν να τοποθετήσουν τα φανάρια, τα φτερά και το καπό από το Silvia S13, αφού ήταν ελαφρύτερα, αλλά και φτηνότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα panels από το 180SX. Σύντομα αυτό έγινε μόδα και έτσι γεννήθηκαν τα Sil80! Βέβαια, εκτός από τα μούτρα, άλλαζαν συνήθως και τους κινητήρες, με τους SR20DET να βρίσκουν τη θέση τους στα αντίστοιχα μηχανοστάσια.

Επιστρέφουμε πάλι!

Μετά από το σύντομο ιστορικό, περνάμε να δούμε τι ακριβώς έγινε στο Sil80 που έχουμε εδώ και κυκλοφορεί στη Λάρισα! Όπως είπαμε και παραπάνω, οι βελτιώσεις ξεκίνησαν από τις αναρτήσεις. Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε στην έδρα των ZF Garage, ανέβηκε στο αναβατόριο και αφαιρέθηκε από πάνω του ό,τι είχε σχέση με αμορτισέρ, ελατήρια και ανάρτηση. Τοποθετήθηκε ένα σετ ρυθμιζόμενων ψαλιδιών, αποστάτες των 40mmτης GKTech στην κρεμαγιέρα για να αυξηθούν οι μοίρες στριψίματος των τροχών, σινεμπλόκ στην κρεμαγιέρα της Poly SuperPro, ρυθμιζόμενα ακρόμπαρα και ημίμπαρα της Megan Racing και όλα τα παραπάνω μπήκαν από τον πρώτο κιόλας μήνα. Τη θέση των εργοστασιακών αμορτισέρ και ελατηρίων πήρε το ρυθμιζόμενο coilover kit της Daiyama, το οποίο έχει 30 διαφορετικές ρυθμίσεις συμπίεσης-επαναφοράς, ενώ όλα τα σινεμπλόκ αντικαταστάθηκαν με πολυουρεθάνης, καθώς και με ατσάλινα, με το πλαίσιο να δέχεται αρκετές ενισχύσεις, όπως μπάρες αύξησης ακαμψίας, νέο custom υποπλαίσιο για την κρεμαγιέρα, καθώς και μπάρες θόλων εμπρός και πίσω της Touge Factory. Αφού πλέον το θέμα στήσιμο λύθηκε, επόμενο βήμα ήταν η αλλαγή το CA18DET με κάτι πιο δυνατό.

Τι καλύτερο από τον SR20DET?

Ο εργοστασιακός CA18DET δεν κάλυπτε σε καμία περίπτωση τις ανάγκες του Alberto και λογικό επακόλουθο για να μείνει και στη νοοτροπία του Sil80 ήταν να τοποθετήσει έναν SR20DET. Φυσικά όχι στην εργοστασιακή του μορφή, αφού πριν καν πάρει τη θέση του στο μηχανοστάσιο δέχθηκε αρκετά aftermarket. Ο κινητήρας αυτός είναι με το κόκκινο ψευτοκάπακο, χωρίς το μεταβλητό χρονισμό και προέρχεται από Silvia S13. Στόχος ήταν τα 450Ps, με κύριο γνώμονα φυσικά την αξιοπιστία. Έτσι πέρασε στα χέρια του Άκη Ασμανίδη, που ανέλαβε όλες τις μηχανολογικές εργασίες. Και μιας και μιλάμε για αξιοπιστία, φυσικό επακόλουθο ήταν να γίνει ο κινητήρας σφυρήλατος με τα πιστόνια της Diamond, ενώ χρησιμοποιήθηκε και το stroker kit της ZRP, το οποίο περιλαμβάνει μπιέλες με διαδρομή 91mm και νέο στρόφαλο. Επόμενο βήμα ήταν η προετοιμασία της κυλινδροκεφαλής, στην οποία αλλάχθηκαν τα ελατήρια με τα διπλά ενισχυμένα της HKS, μπήκαν τσιμούχες της Supertech, ωστήρια της Tomei, καθώς και εκκεντροφόροι και ρυθμιζόμενα γρανάζια της HKS. Χρησιμοποιήθηκαν βίδες της ARP για να δεθεί η κεφαλή με τον κορμό, αφού πρώτα τοποθετήθηκε μια φλάντζα της HKS ανάμεσά τους. Επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής της Japspeed τοποθετήθηκε το turbo της Kinugawa, TD06 SL2 20G, το οποίο έχει διάμετρο φτερωτής συμπιεστή 52,5mm και συνεργάζεται με ένα external wastegate της TiAL των 44mm. Για το wastegate κατασκευάστηκε ένα screamer pipe, ενώ η υπόλοιπη εξάτμιση έχει 76mm διάμετρο και είναι κατασκευασμένη και αυτή από την Japspeed. Την ψύξη του εισερχόμενου αέρα την έχει αναλάβει το intercooler της Toyosports, το οποίο έρχεται κομπλέ με τις σωληνώσεις του, ενώ χρησιμοποιήθηκαν κολάρα σιλικόνης Samco Sport. Ο κινητήρας ψύχεται από ένα αλουμινένιο ψυγείο νερού της Mishimoto, τριών σειρών, το οποίο χρησιμοποιεί δύο ανεμιστήρες των 12in και ένα θερμοστάτη, της ίδιας εταιρείας. Στην παροχή καυσίμου χρησιμοποιήθηκε ένας ρυθμιστής πίεσης επίσης Sard, μπεκ καυσίμου Tomei με παροχή στα 740cc/min, καθώς και μία αντλία Walbro 255lt/h. Η ECU που χρησιμοποιήθηκε είναι η G4+ της Link, την οποία ανέλαβε να προγραμματίσει ο Άκης Χατζηαντωνίου.

Λίγο ακόμα

Με τον κινητήρα να αποδίδει 450Ps και τη χρήση που θα ακολουθούσε, πλέον ήταν επιτακτική ανάγκη να γίνουν και βελτιώσεις στη μετάδοση. Το κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων προέρχεται από Nissan 350Ζ και χρησιμοποιεί εξάφτερο συμπλέκτη της ACT από τη σειρά Extreme. Το διαφορικό είναι μπλοκέ δύο δρόμων και ανήκει στη γκάμα της Nismo, έχει δε κωδικό GT Pro και στέλνει -μέσω ημιαξονίων από Skyline R33- την κίνηση στους τροχούς. Τόσο ο κινητήρας όσο και το κιβώτιο ταχυτήτων πατάνε επάνω σε ενισχυμένες βάσεις της SilverProject. Το κεφάλαιο των μηχανολογικών επεμβάσεων κλείνει με τα φρένα, όπου χρησιμοποιήθηκαν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός από S14, με τακάκια EBC Yellow Stuff, σωληνάκια αεροπορικού τύπου και ένας κατανεμητής πέδησης της Tilton. Πλέον, με όλα τα μηχανικά μέρη έτοιμα και βελτιωμένα, το μόνο που είχε μείνει ήταν η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Όπως έγραψα και πιο πάνω, ο Alberto ήθελε να το κάνει μοναδικό σε εμφάνιση. Τοποθέτησε λοιπόν όλα τα μπροστινά panel από S13, με το Nissan να λέγεται πλέον και δικαιωματικά Sil80. Στο εσωτερικό, τώρα, η εμφάνιση παρέμεινε street legal, με δύο bucket της Bride, παρέα με ζώνες τεσσάρων σημείων της Takata, καθώς και με το τιμόνι της Nardi να συμπληρώνουν την εικόνα.

Touge!

Το αποτέλεσμα, εκτός από εντυπωσιακό και όμορφο, είναι και ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Ο Albertο έχει εξοικειωθεί πλήρως τόσο με το στήσιμο του αυτοκινήτου όσο και με τη δύναμη του κινητήρα, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στην πίστα. Ο τρόπος με τον οποίο σπάει η πρόσφυση και ξεκινάει η ουρά να κάνει προσπάθειες να προσπεράσει τη μούρη, με τα πίσω λάστιχα να γεμίζουν καπνό τον ορίζοντα, είναι μοναδικός! Ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι παιχνιδάκι στα χέρια του και μπορεί να ανεβαίνει ορεινές διαδρομές με τους πίσω τροχούς να γράφουν περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ότι οι μπροστινοί. Αν βάλετε και στην εξίσωση τον χαρακτηριστικό γιαπωνέζικο ήχο του SR20DET και την full JDM εμφάνιση του Sil80, τότε μπορείτε να έχετε μια πλήρη εικόνα για το αυτοκίνητο της ομάδας των ZFGarage! Μπορεί ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να είναι ο Alberto, μην ξεχνάτε όμως ότι πίσω από το αυτοκίνητο κρύβεται προσωπική εργασία και από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Ένα ακόμα στοιχείο που μου άρεσε στο Sil80 είναι το γεγονός ότι είναι εξίσου αποτελεσματικό τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο. Ο Alberto μπορεί να το οδηγεί ακόμα και στις καθημερινές του μετακινήσεις, ασχέτως από το αν σε κάθε κυκλικό κόμβο που συναντάει ο πειρασμός να κατεβάσει σχέση και να μετατρέψει τα πίσω λάστιχα σε καπνό είναι μεγάλος!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.144cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  86,6mm x 91mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
SR22DET stroker kit

Diamond σφυρήλατα πιστόνια

ZRP μπιέλες

ZRP στρόφαλος

Kinugawa TD06 SL2 20G turbo

ARP βίδες κεφαλής

HKS φλάντζα κεφαλής

HKS εκκεντροφόροι

HKS ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

HKS ελατήρια βαλβίδων

Supertech valve seals

TOMEI rocker arms

Oversize oil pan

Calsonic Oil cap

Japspeed πολλαπλή εξαγωγής

Japspeed σύστημα εξαγωγής 76mm

Tial 44mm external wastegate

HKS φιλτροχοάνη

Toyosports intercooler

Toyosports σωληνώσεις intercooler

Mishimoto ψυγείο νερού 3 σειρών

Mishimoto 12in ανεμιστήρες

Samco κολάρα σιλικόνης

Mishimoto θερμοστάτης

Tomei μπεκ καυσίμου 740cc/min

Sard ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Custom oil catch tank

Wallbro 255 αντλία καυσίμου

ECU Link G4+

SilverProject βάσεις κινητήρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Nissan 350Z κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων

Nissan Skyline R33 ημιαξόνια

ACT extreme 6 συμπλέκτης

Nismo GT Pro 2way LSD

SilverProject βάσεις κιβωτίου

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Daiyama coilover kit

Drift suspension arm kit

Poly SuperPro bush kit σινεμπλόκ κρεμαγιέρας

ZFGARAGE offset προεκτάσεις κρεμαγιέρας

Gktech 40mm roll center correction kit

Rear subframe bushing kit

Megan Racing ρυθμιζόμενα ακρόμπαρα και ημίμπαρα

Touge Factory μπάρα θόλων εμπρός

Touge Factory μπάρα θόλων πίσω

ZFGARAGE Custom under chassis strut bar

Driftworks stainless steering bush


ΑΜΑΞΩΜΑ
Yashio Factory λεβιές

Nardi Classic 330 τιμόνι

NRG quick release τιμονιού

Bride Low Max καθίσματα bucket

Takata ζώνες τεσσάρων σημείων

Greddy Profec b Boost Controller

AEM Wideband

EXT digital gauge

Apexi Turbo Timer

URAS type N+ μπροστινός προφυλακτήρας

ZFGARAGE ιμάντας ρυμούλκησης

Nissan S13 μπροστινά φώτα

Nissan S13 μάσκα

FRP καπό

Aerokit μπροστινά φτερά 20mm

Nissan S13 πλαϊνά μαρσπιέ

FRP Kouki πίσω προφυλακτήρας

Nissan S13 Kouki πίσω φώτα

ΦΡΕΝΑ

Nissan Silvia S14 τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός

EBC Yellow stuff τακάκια

Nissan S13 πίσω φρένα

Tilton κατανεμητής φρένων

Σωληνώσεις αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ
59North D004 9.5Jx18in εμπρός, 11Jx18in πίσω ζάντες
215/35 εμπρός 255/35 πίσω R18 ελαστικά

Tuned by
ZFGARAGE

 

Αρθρογράφος

 

Νέα εφαρμογή Skoda Connect Lite

Νέα εφαρμογή Skoda Connect Lite

H Skoda στη νέα εποχή συνδεσιμότητας και online υπηρεσιών με την εφαρμογή «Skoda Connect Lite».