Nissan X-trail 1.3DIG-T DCT 160Ps

Nissan X-trail  1.3DIG-T DCT 160Ps

Μεγαλύτερο και καλύτερο

Όταν παρέλαβα το X-Τrail από την αντιπροσωπεία της Νικ. Ι. Θεοχαράκης, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που το οδηγούσα, μου δημιουργήθηκε η απορία πώς και ένα τόσο καλό και πληθωρικό αυτοκίνητο δεν το βλέπω συχνά στο δρόμο. Η απορία όμως μου λύθηκε μέχρι να πάω σπίτι, όπου από την Καβάλας μέχρι την Αγία Παρασκευή συνάντησα άλλα τρία, ενώ στο ταξίδι που πήγα μαζί του μέχρι τον Βόλο, είδα άλλα πέντε. Τι σημαίνει αυτό; Ότι προφανώς το έβλεπα συχνά και πριν, απλά το περνούσα για το Qashqai. Η αλήθεια είναι ότι η σχεδίαση του μπροστινού μέρους είναι σχεδόν ίδια, αλλά πίσω είναι αρκετά διαφορετικό, όπως επίσης είναι και πολύ μεγαλύτερο, καθώς βγαίνει και σε επταθέσια έκδοση, που είναι λίγο ακριβότερο, αλλά αποτελεί ίσως μία από τις καλύτερες επιλογές για μεγάλες οικογένειες, όσες τέλος πάντων υπάρχουν πια. Είναι πλήρως εξοπλισμένο, με 6 αερόσακους, σύστημα ενεργής πέδησης με ανίχνευση πεζών, αναγνώριση σημάτων, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αισθητήρες βροχής και φωτός, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικό κλιματισμό και οθόνη αφής 7in με σύστημα περιμετρικής θέασης με τέσσερις κάμερες και φυσικά το σύστημα Nissan Connect με την πληθώρα λειτουργιών.

Όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο 4,7 μέτρων που κοστίζει €29.000, με 160Ps και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τα μισά λεφτά δηλαδή απ’ όσο θα κόστιζε αν ήταν κάποιο “PremiumD-SUV, που, εδώ που τα λέμε, κάτω από το καπό είναι. Αυτό το μικρό τετρακύλινδρο διαμαντάκι του 1,3lt το μοιράζεται με τη Renault, τη Dacia, αλλά και με την Mercedes-Benz.  Επίσης το πακέτο Nissan Intelligent Mobility (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) με όλα τα βοηθήματα για τον οδηγό, όπως υποβοήθηση φρεναρίσματος, προειδοποίηση τυφλού σημείου, ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων και προειδοποίηση κάθετης κίνησης, κάνει την καθημερινότητα του οδηγού πιο άνετη και πιο ασφαλή. Η ψηλή θέση οδήγησης ευνοεί την ορατότητα και τα αναπαυτικά καθίσματα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο το κάνουν έναν μεγάλο μεν, ευκολοδήγητο δε σύντροφο για την πόλη. Ακόμα καλύτερο βέβαια είναι στο ταξίδι, όπου πραγματικά είναι σαν να έφυγες με το σαλόνι σου. Ειδικά το πίσω συρόμενο κάθισμα μπορεί να μετατρέψει το πίσω κάθισμα σε καναπέ που κάθονται τρεις σταυροπόδι. Από την άλλη, όταν χρειαζόμαστε περισσότερο χώρο αποσκευών, στην εντελώς μπροστά θέση, μας αφήνει 565lt, με κανονική ρεζέρβα.

Οδηγικά;

Οδηγικά είναι σαφώς προσανατολισμένο προς τις αρετές που προανέφερα, οπότε δεν περιμένει κανένας λογικός άνθρωπος να είναι καρτ. Γενικά την παράσταση κλέβει ο εξαιρετικός 1,3lt με τα 160Ps και την πληθωρική ροπή των 27kgm από τις 1.800 έως τις 3.250rpm, ο οποίος πριν από μερικά χρόνια θα ήταν κινητήρας σε κάποιο GTi, αλλά τώρα, σε συνδυασμό με τις κοντές σχέσεις του επτατάχυτου κιβωτίου, «τραβάει» ολόκληρο θηρίο 1.580kg με άνεση. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη, μειώνοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων και τους ρύπους. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος, με μπεκ έξι οπών σε πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, μία τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων που δημιουργεί μια σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm, δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσιδήρου, χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα! Το βάρος του μπλοκ δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης. Όσο και να προσπαθήσει όμως ο άμοιρος να μην κάψει πολύ, το μεγάλο βάρος και ο όγκος της καρότσας δεν είναι απλή υπόθεση, είναι και το κιβώτιο που αλλάζει ταχύτητες γρήγορα και απροβλημάτιστα και έτσι απλά πατάς το γκάζι λίγο παραπάνω και φεύγεις.... με 8,8lt/100km, τα οποία δεν είναι τα 6,5 που θα ήθελε η Nissan, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι πολλά. Το αντίθετο όμως ισχύει με τις επιδόσεις.

Η Nissan ανακοινώνει 11,5sec για το 0-100km/h, ενώ το Xtrail κάνει λίγο πάνω από 10sec, σε μια «άτυπη» μέτρηση που του έκανα ξεκινώντας από τα διόδια! Μάλλον κανένας δεν υπολόγιζε ότι αυτό το αυτοκίνητο θα πέσει σε χέρια σαν τα δικά μου και έτσι έβαλαν 2lt πιο κάτω την κατανάλωση και 2sec πιο πάνω τις επιδόσεις για να είναι μέσα. Δίκιο έχουν όμως, γιατί το αυτοκίνητο αυτό είναι, όπως είπα και στην αρχή, ξεκάθαρα προσανατολισμένο στην άνεση, την ασφάλεια και την πρακτικότητα, τομείς στους οποίους διαπρέπει. Δεν του αρέσουν οι απότομες στροφές όπου θα διαμαρτυρηθεί γερνώντας αρκετά, το τιμόνι του είναι ελαφρύ και το ESP του ορθώς ρυθμισμένο να μην επιτρέπει πολλές ταρζανιές. Να σας πω όμως κάτι; Είναι ένα μεγάλο, βαρύ, πλήρως εξοπλισμένο και ποιοτικό SUV που δεν του λείπει τίποτα, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ομαλό και γρήγορο αυτόματο κιβώτιο, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με 210mm απόσταση από το έδαφος, δυνατό μοτέρ και υψηλό επίπεδο άνεσης και ηχομόνωσης που κοστίζει 29.000 ευρώ. Το να ζητήσεις κάτι παραπάνω σε οδική συμπεριφορά είναι αχαριστία όταν έχεις διαβάσει την προηγούμενη πρόταση… Εξάλλου δεν είναι και κακό, ούτε πρόκειται να σε «πουλήσει» πουθενά, απεναντίας, στην εθνική είναι μαγικό χαλί και καταπίνει τα χιλιόμετρα αμάσητα, ενώ όταν θα χρειαστεί να περάσεις και κάποιον χωματόδρομο, θα το κάνει μετά χαράς. Πρόκειται για ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, κατά τη γνώμη μου καλύτερο από το Qashqai σε όλα εκτός από την οδική συμπεριφορά, όπου το «μικρό» αδερφάκι του κερδίζει λόγω βάρους και ρύθμιση ανάρτησης, αλλά σε όλους τους άλλους τομείς το Xtrail μου άρεσε περισσότερο.    

Μας Άρεσε (+)

Χώροι

Άνεση ανάρτησης

Απόδοση κινητήρα

Λειτουργία κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Αίσθηση τιμονιού

Κλίσεις αμαξώματος

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €29.290   

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής

Κυβισμός: 1.333cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2 x 81,34mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 250bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 18in

Ελαστικά: 225/60 R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.690

Πλάτος (mm): 1.820

Ύψος (mm): 1.740

Μεταξόνιο (mm): 2.705

Βάρος (kg): 1.581

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):160/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 27/ 1.800-3.250

0-100km/h (sec): 11,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 198

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 145-149

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 6,3-6,5

Δοκιμής (lt/100km): 8,8

 

Αρθρογράφος

 

Hyundai INITIUM: Αυτό είναι το νέο concept car με υδρογονοκίνηση

Hyundai INITIUM: Αυτό είναι το νέο concept car με υδρογονοκίνηση

H Hyundai παρουσίασε σήμερα το concept car INITIUM, το οποίο πρόκειται για ένα FCEV μοντέλο με υδρογόνο και με νέα σχεδιαστική γλώσσα.