Renault Kadjar 1.3TCe 140Ps
Το Renault Kadjar είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σε κερδίζουν αμέσως. Θέλεις λόγω των ελκυστικών καμπύλων του αμαξώματος; Θέλεις λόγω του φιλόξενου εσωτερικού του; Θέλεις μήπως λόγω της οδηγικής συμπεριφοράς του; Ή μήπως το σύνολο όλων των παραπάνω; Όπως και να έχει, μερικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Kadjar αρκούν για να σε κάνουν να το αγαπήσεις. Μένοντας πιστό στη σχεδιαστική τάση που ακολουθούν τα Clio και Captur, το facelift του Kadjar υιοθετεί τη μεγάλη και κομψή μάσκα που ενσωματώνεται με τα μπροστά φώτα και έχοντας ένα αμάξωμα γεμάτο κομψές καμπύλες -εκεί που χρειάζεται- συνθέτει ένα πολύ ευχάριστο όσο και δυναμικό σύνολο. Οι αλλαγές συνεχίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, που πλέον είναι σχεδόν ολόκληροι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Στο εσωτερικό πάντως οι σχεδιαστές του ήταν λίγο πιο συγκρατημένοι, αφού οι αλλαγές εδώ είναι πιο περιορισμένες, χωρίς εξάρσεις και σχεδιαστικές υπερβολές. Περισσότερο θα έλεγα πως τείνει προς το μινιμαλιστικό. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η νέα οθόνης αφής του συστήματος infotainment R-Link2 με διαγώνιο στις 7in, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που διαθέτει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης των πληροφοριών. Τα υλικά παραμένουν ποιοτικά και μαλακά στην υφή, οι χώροι είναι άνετοι και με αρκετές θήκες, ενώ αυτή τη φορά έχουν αποκτήσει λίγο μεγαλύτερο βάθος οι ποτηροθήκες. Οι κινητήρες που το εξοπλίζουν πλέον είναι τρεις, ένας βενζίνης που θα αναλύσουμε παρακάτω και αποδίδει 140Ps και 160Ps, καθώς και δύο diesel, ο 1.5Blue dCi των 115Ps και ο 1.7Blue dCi των 150Ps.
Δυνατός συνδυασμός
Κάτω από το καπό κρύβεται πλέον ένας γνωστός μας φίλος, που δεν είναι άλλος από τον εξαιρετικό τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1.333cc που εξέλιξε από κοινού η Renault με την Daimler που αποδίδει, στη συγκεκριμένη έκδοση, 140Ps και 24,5kgm ροπής, στις 1.600rpm. Για να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη σας, θα αναφέρω ότι ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίστρωση στα πιστόνια από ένα λεπτό στρώμα χυτοσίδηρου, το turbo χρησιμοποιεί ηλεκτρικό wastegate actuator, με αποτέλεσμα τον καλύτερο έλεγχο της πίεσης σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ η τριγωνικού σχήματος κυλινδροκεφαλή έχει ενσωματωμένη και την πολλαπλή εξαγωγής, η οποία είναι υδρόψυκτη. Στη συγκεκριμένη έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, μεταδίδοντας την κίνηση στους μπροστά τροχούς μέσω ενός ελεύθερου διαφορικού. Χάρη στα παραπάνω, το Kadjar μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100km/h μέσα σε 10,4sec και να φτάσει την τελική ταχύτητα των 203km/h. Ο επιλογέας, αν και έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές, είναι ακριβής και η κάθε σχέση κουμπώνει σωστά.
Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 7,2-7,4lt/100km, έχοντας μονίμως αναμμένο τον κλιματισμό και οδηγώντας σε φυσιολογικούς ρυθμούς, δηλαδή ούτε με το δεξί πόδι στο πάτωμα, αλλά ούτε και σε ρυθμούς 80χρονου συνταξιούχου. Λόγω των 200mm της απόστασης από το έδαφος, το Kadjar δεν θα πει όχι σε οδήγηση εκτός δρόμου, αρκεί να μην έχει κανείς υψηλές απαιτήσεις. Υπάρχει διαθέσιμο το Extended Grip, που ελέγχει την πρόσφυση των τροχών και συνδυάζεται με Μ+S ελαστικά, για όποιον έχει λίγο παραπάνω απαιτήσεις στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το Kadjar διατίθεται και με τετρακίνηση, αλλά μόνο στην έκδοση με τον 1.7Blue dCi των 150Ps.
Μέσα στην πόλη θα κινηθεί με άνεση και με σύμμαχο τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, θα φιλτράρει όλες τις κακοτεχνίες των δρόμων που θα συναντήσει κανείς. Στον ανοιχτό δρόμο, η ρύθμιση αυτή είναι ιδανική αφού παρέχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης παρά τις 18άρες ζάντες που φόραγε η έκδοση Sport που είχαμε στα χέρια μας. Όταν αποφασίσει κάποιος να το πιέσει σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές, θα δει ότι το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, αλλά αυτό είναι και αναμενόμενο από ένα οικογενειακό SUV, όμως, παρά το γεγονός αυτό, δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης, ενώ ο οδηγός του δεν θα ανησυχήσει ποτέ. Στο κάτω κάτω αν ο οδηγός του ψάχνει για επιδόσεις σε στροφές και τον ενοχλήσουν οι κλίσεις του αμαξώματος, μάλλον οδηγεί λάθος αυτοκίνητο, σε άλλη κατηγορία θα πρέπει να ψάξει, όχι σε C-SUV.
Δυνατός αντίπαλος
Αν και βρίσκεται στην αγορά από το 2015, το Kadjar, χάρη στο πρόσφατο facelift που υπέστη, απέκτησε νέο κινητήρα, μια πιο δυναμική και όμορφη εμφάνιση και μερικές διακριτικές αλλαγές στο εσωτερικό του, πράγματα που θα του επιτρέψουν να παραμείνει στην αγορά ως ένα ολοκληρωμένο και ιδιαίτερα προσιτό C-SUV, με τιμή που ξεκινάει για τη βασική έκδοση Authentic 140Ps στα €19.360 και στην έκδοση Sport Edition της δοκιμής στα €21.420.
Μας Άρεσε (+)
Απόδοση κινητήρα
Άνετοι εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Οδηγική συμπεριφορά
Εξωτερική εμφάνιση
Δεν μας άρεσε (-)
Συντηρητικό εσωτερικό
Διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 1.3TCe 140Ps Authentic: €19.360
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.3TCe 140Ps Sport Edition: €21.420
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.333cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2x 81,4mm
Σχέση συμπίεσης: 10,6:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296x26mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 290x13mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7,5Jx18in
Ελαστικά: 215/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.489
Πλάτος (mm): 1.836
Ύψος (mm): 1.613
Μεταξόνιο (mm): 2.646
Βάρος (kg): 1.442
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 140/5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 24,5/1.600
0-100km/h (sec): 10,4
Τελική ταχύτητα (km/h): 203
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 136
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,0
Δοκιμής (lt/100km): 7,4
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Κάποια αυτοκίνητα είναι ανεκτίμητα, λόγω της σπανιότητάς τους, κάποια λόγω της μηχανολογικής τους καινοτομίας και άλλα λόγω των επιτυχιών τους στους α...