Παρουσίαση εταιρείας: PB Motorsport

Παρουσίαση εταιρείας: PB Motorsport

Στην πραγματικότητα, η PB Motorsport δεν είναι ένα ακόμα συνεργείο που τυχαίνει να ασχολείται και με τους αγώνες, αλλά αποτελεί μια πλήρη αγωνιστική ομάδα που αναλαμβάνει το στήσιμο, τη συντήρηση και φυσικά την υποστήριξη αγωνιστικών αυτοκινήτων, σχεδόν σε κάθε είδους αγώνα. Στην πρόσφατη επίσκεψή μας στους χώρους της εταιρείας, ανακρίναμε τον ιδρυτή της, Βασίλη Περιστερίδη και είχαμε μία αρκετά ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Ρ.Α.Μ.: Πότε ξεκίνησε η λειτουργία της εταιρείας;

ΡB Motorsport: Η εταιρεία ξεκίνησε το 2013. Έχοντας αρκετή εμπειρία από αγώνες και αγωνιστικές ομάδες, θέλησα να δημιουργήσω τη δική μου αγωνιστική ομάδα, η οποία μπορεί να υποστηρίζει οδηγό και αυτοκίνητο σε υψηλό επίπεδο, με τρόπο που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο χώρο.

Ρ.Α.Μ.: Υπάρχει κάποιο είδος αγώνα που προτιμάτε;

Ρ.Μ.: Οτιδήποτε έχει να κάνει με motorsport, είτε είναι track-day είτε dragster είτε drift είτε αναβάσεις, είναι πράγματα τα οποία μου αρέσουν, για διαφορετικούς λόγους το καθένα. Ίσως να ξεχώριζα τα circuit και το time attack, διότι θεωρώ ότι είναι αγώνες αρκετά μεγάλης λεπτομέρειας.

Ρ.Α.Μ.: Ποιο είδος αγώνα θεωρείτε ότι είναι ο πιο απαιτητικός;

Ρ.Μ.: Αναμφίβολα το Time Attack, γιατί καλείσαι να κάνεις το καλύτερο δυνατό που μπορείς σε συγκεκριμένο και πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μπορεί να υπάρχει ένα φαινομενικά επαρκές χρονικό περιθώριο μεταξύ των περασμάτων, αλλά, στην πράξη, ο χρόνος είναι τρομερά περιορισμένος και οι απαιτήσεις ιδιαίτερα υψηλές. Το εκάστοτε αγωνιστικό αυτοκίνητο θα πρέπει να ξέρεις από πριν ότι δουλεύει ακριβώς όπως πρέπει και ότι είναι προετοιμασμένο στην εντέλεια, οπότε, στην πίστα, το μόνο που θα πρέπει να σε απασχολεί, να είναι η σωστή πίεση των ελαστικών, η αντίστοιχη επιλογή του πέλματος για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν, οι μικρές, αλλά ουσιαστικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και όχι το αν λειτουργεί όπως πρέπει ο κινητήρας. Αυτά είναι πράγματα που θα πρέπει να έχεις λύσει πολύ πριν φτάσεις στην πίστα. Όλη την προετοιμασία που έχεις κάνει (πολύ πριν φτάσεις στην πίστα), θα πρέπει να την αποδείξεις ουσιαστικά μέσα σε δύο γύρους. Δεν υπάρχει περιθώριο λάθους και θα πρέπει να έχεις ήδη προβλέψει το τι θα σου ζητήσει το αυτοκίνητο όταν θα είσαι εκεί. Αυτό πάντως που πρέπει να καταλάβει ο κόσμος είναι ότι η ομάδα παίζει τον πρωταρχικό ρόλο σε ένα καλό αποτέλεσμα ή και σε ένα κακό. Ας μην ξεχνάμε ότι μία ομάδα δεν είναι ένα όνομα μόνο, αλλά ένα σύνολο ανθρώπων είτε αυτοί είναι μηχανικοί, συνεργάτες ή ο οδηγός ο ίδιος ακόμα. Όλοι αυτοί παίζουν σημαντικό ρόλο, ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί είναι αυτό που ονομάζουμε ομάδα.

 

Ρ.Α.Μ.: Στο παρελθόν έχετε κληθεί να ανταγωνιστείτε αντίστοιχες ομάδες του εξωτερικού. Από πόσα άτομα απαρτίζεται μια δική σας αποστολή σε έναν πρωταθληματικό αγώνα και από πόσα μία αντίστοιχη ξένη;

Ρ.Μ.: Μία αποστολή σε έναν αγώνα έχει να κάνει με το πόσα αυτοκίνητα αγωνίζονται, σε ποια κατηγορία τρέχουν και τι απαιτήσεις έχουν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Συνήθως είμαστε 4 με 6 άτομα, ενώ, όπως έχουμε δει σε αντίστοιχες ομάδες του εξωτερικού και σε αυτοκίνητα που κυνηγούν το πρωτάθλημα, τα άτομα είναι πολλές φορές πάνω από 10. Εκτός φυσικά από το μόνιμο προσωπικό που απασχολούμε καθημερινά στο χώρο μας, έχουμε και έκτακτο προσωπικό που μας ακολουθεί στους αγώνες τόσο στο εξωτερικό όσο και στη χώρα μας.

Ρ.Α.Μ.: Ποιο είναι το κριτήριο της επιλογής του προσωπικού της ομάδας;

ΡΒ.Μ.: Πέρα από την απαραίτητη τεχνογνωσία, ψάχνουμε να βρούμε ανθρώπους με τους οποίους φροντίζουμε να έχουμε κοινή αγάπη σε αυτό που κάνουμε. Όση γνώση κι αν έχει ένας μηχανικός, θα πρέπει να εκπέμπουμε στο ίδιο μήκος κύματος για να συνεργαστούμε και για να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα κάθε φορά. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, ότι, πέρα της δουλειάς, θα συμβιώσουμε μαζί για αρκετές μέρες σε μία αποστολή της ομάδας στο εξωτερικό, οπότε η κοινή χημεία, πέρα από τις μηχανολογικές γνώσεις, είναι κάτι βασικό.

Ρ.Α.Μ.: Τι υπηρεσίες θα λάβει κάποιος που θα περάσει το κατώφλι της PB Motorsport;

Ρ.Μ.: Μπαίνοντας στην εταιρεία μας, ο εκάστοτε πελάτης θα αντικρύσει έναν πλήρως οργανωμένο χώρο, με μηχανήματα, εργαλεία, σύστημα ευθυγράμμισης τελευταίας γενιάς, δυναμόμετρο και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί ένα αυτοκίνητο στο 100% του, από ένα απλό service, μέχρι το στήσιμο και τη συντήρηση ή την κατασκευή ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, βελτιώσεις για χρήση δρόμου, προγραμματισμό  ECU, ηλεκτρονικά-ηλεκτρολογικά, δυναμομέτρηση κτλ.

Ρ.Α.Μ.: Τι κάνει την ΡΒ Motorsport να ξεχωρίζει;

Ρ.Μ.: Έχει να κάνει με το πώς προσεγγίζουμε τα θέλω ενός οδηγού και αυτοκινήτου έτσι ώστε να μπορεί να βρει σε εμάς ένα μέσο για την επίτευξη των στόχων του. Μπορούμε να παρέχουμε υπηρεσίες διαφόρων επιπέδων στους αγώνες και στα αγωνιστικά event. Και χαρακτηριστικά, θα σας πω ότι έχουμε βρεθεί σε εκδηλώσεις πίστας στην Ελλάδα με 16+αυτοκίνητα, έχουμε τρέξει σε αγώνα στην Ιταλία με 7 αυτοκίνητα, με 6 συμμετοχές σε πανελλήνιο πρωτάθλημα, όπου βέβαια το κάθε αυτοκίνητο χρειαζόταν από μία απλή μεταφορά στην πίστα, έναν τυπικό έλεγχο κατά τη διάρκεια ή μία ολοκληρωμένη υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Ρ.Α.Μ.: Πώς βλέπετε το μέλλον της εταιρείας, το οποίο έχει άμεση σχέση με τους αγώνες;

Ρ.Μ.: Το μέλλον της εταιρείας θα εξαρτηθεί από το πώς θα πάνε τα πράγματα, είμαστε ήδη οκτώ μήνες χωρίς αγώνες, για παράδειγμα, εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας λόγω του κορωνοϊού. Θέλω να πω δηλαδή ότι υπάρχουν παράγοντες που δεν μπορείς να τους προβλέψεις. Αυτό πάντως που βλέπω είναι ότι μπορεί να είναι λιγότεροι οι άνθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με το Motorsport γενικά, αλλά πλέον είναι πιο συνειδητοποιημένοι και ξέρουν ακριβώς με τι θέλουν να ασχοληθούν. Ξέρουν πιο καλά τι κάνουν και γιατί το κάνουν, ενώ κάποτε ήταν οι περισσότεροι με τη νοοτροπία «έχω λεφτά, πάρ’ τα και κάνε ό,τι θέλεις», σήμερα είναι περισσότερο επιλεκτικοί και ξέρουν τι να σου ζητήσουν να κάνεις. Και πιθανόν να είναι και καλύτερα έτσι. Γενικά πάντως προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες, υπήρξαν και άλλες εποχές που δεν γινόντουσαν αγώνες στην Ελλάδα και πηγαίναμε και τρέχαμε στο εξωτερικό. Το μέλλον ουσιαστικά έχει άμεση σχέση με το πώς θα πάει η χώρα μας, γιατί, κακά τα ψέματα, αυτό που κάνουμε είναι μία πολυτέλεια και, στις δύσκολες εποχές, η πολυτέλεια είναι αυτή που την πατάει πρώτη, όχι η ανάγκη. Θεωρώ πάντως ότι υπάρχουν και πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να στηρίξουν και να αγαπήσουν αυτό που κάνουμε, το θέμα είναι απλά το τι θα γίνει από πλευράς αγώνων.

Ρ.Α.Μ.: Πείτε μας μερικές από τις πίστες που έχετε συμμετάσχει.

Ρ.Μ.: Έχουμε τρέξει στις περισσότερες πίστες της Ιταλίας, όπως η Imola, η Franciacorta, η Andria, η Vallelounga, το Mugello, αλλά και σε άλλες χώρες, όπως στην Ολλανδία στο Zandvoort, στη Βουδαπέστη στο Hungaroring και σε άλλες.

Ρ.Α.Μ.: Τι διαφορές εντοπίζετε μεταξύ ενός ελληνικού πρωταθλήματος και ενός ξένου; Τι μπορεί να αλλάξει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην χώρα μας;

Ρ.Μ.: Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία σύγκριση, σε κανένα επίπεδο. Από πλευράς οργάνωσης μέχρι ανακοίνωσης και τήρησης προγράμματος, τα πάντα. Οι θεατές, για παράδειγμα, πολλές φορές δεν έχουν πού να καθίσουν και αναγκάζονται να βρεθούν σε ένα χωράφι και το μόνο που βλέπουν είναι οι πλάτες και τα κεφάλια των μπροστινών τους. Δεν υπάρχουν οι βασικές προδιαγραφές και ανέσεις, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο κόσμος για να παρακολουθήσει έναν απλό αγώνα. Ένα άλλο βασικό που έχει να κάνει με τη νοοτροπία είναι ότι όλοι θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Ο Έλληνας οδηγός θα πρέπει να καταλάβει ότι είναι απλά ένας αγωνιζόμενος και τίποτα παραπάνω. Οι πίστες τους, με εξαίρεση των Σερρών που είναι μια πάρα πολύ καλή πίστα, δεν μπορούν να συγκριθούν με τις δικές μας, ούτε από πλευράς πρόσφυσης ούτε όσον αφορά τις παροχές και τις εγκαταστάσεις. Όλα τα πρωταθλήματα στην Ελλάδα είναι ένας αγώνας στην Ιταλία. Για να αλλάξει η κατάσταση στη χώρα μας, θα πρέπει να αλλάξουμε πρώτα εμείς. Πρέπει ορισμένοι άνθρωποι να καταλάβουν ότι την ηγεσία των αγώνων θα πρέπει να την αναλάβουν νέοι σε ηλικία, με νέες ιδέες και όρεξη και όχι με μοναδικό γνώμονα το κέρδος. Πρώτα θα πρέπει να δημιουργήσεις κάτι καινούργιο και μετά μέσω αυτού να έρθει το κέρδος. Δεν υπάρχει προβολή, με αποτέλεσμα να γίνονται αγώνες σχεδόν χωρίς θεατές, γιατί ο κόσμος δεν πληροφορείται γι’ αυτούς, σε αντίθεση, για παράδειγμα, με την Ιταλία που ο κάθε αγώνας είναι σαν εθνική γιορτή.

Ρ.Α.Μ.: Υπάρχει κάποιο από τα project σας που ξεχωρίζετε περισσότερο;

Ρ. Μ.: Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο, όχι. Κάθε αγωνιστικό που έχουμε φτιάξει έχει τον δικό του χαρακτήρα και τη δική του δουλειά. Γενικά, είμαι άνθρωπος που δεν μου αρέσει η ρουτίνα, με ιντριγκάρει το να φτιάξω κάτι καινούργιο, κάτι που δεν υπάρχει. Μου αρέσει πάρα πολύ να φτιάχνω και να ασχολούμαι με κάτι που δεν έχω πιάσει ξανά στα χέρια μου, γιατί θα το ψάξω, θα το οργανώσω, θα κάτσω να διαβάσω. Μερικά παλιότερα αυτοκίνητα που θυμάμαι, για παράδειγμα, είναι MR2 με Κ20 μοτέρ, όταν δεν υπήρχε ανάλογο project στην Ευρώπη ή K20 swap σε Honda S2000 ή τώρα που βάλαμε κινητήρα από FK2 σε ΕΡ3 Civic. Δύσκολα project που απαιτούν πολύ χρόνο και αρκετό ψάξιμο. Αυτά μου αρέσουν.

INFO

PB Motorsport

2ο χλμ Λ. Μαρκοπούλου-Παιανίας

Παιανία

Τηλ.: 211 214 6286

E-mail: info@pb-motorsport.com

Site: pb-motorsport.com

 

Αρθρογράφος

 

Ford Capri: Eσωτερικό νέας γενιάς με κορυφαίο ντιζάιν, μεγάλους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό

Ford Capri: Eσωτερικό νέας γενιάς με κορυφαίο ντιζάιν, μεγάλους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό

Tο νέο Ford Capri έρχεται να διαμορφώσει τα πρότυπα στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών Coupe-SUV οχημάτων με σπορ χαρακτήρα.