Πρόσωπα Power: Γιάννης και Δημήτρης Ανδριανάκης

Πρόσωπα Power: Γιάννης και Δημήτρης Ανδριανάκης

Πριν μερικά μόλις χρόνια θα φάνταζε αδιανόητο από ένα προϊόν 100% σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα να κοντράρει και πολλές φορές να ξεπερνάει τα κορυφαία ονόματα από το παγκόσμιο tuning industry. Περάσαμε -κατ’ αποκλειστικότητα- ένα μεσημέρι στα «άδυτα» της Plex Tuning, παρακολουθήσαμε όλη τη διαδικασία παραγωγής των προϊόντων της, μάθαμε για τη δύσκολη πορεία που είχαν για να εδραιωθούν στο εξωτερικό και πώς σήμερα αποτελούν ένα αναγνωρισμένο και ανταγωνιστικό παγκόσμιο brand, γνωρίσαμε όλους τους συντελεστές της και συζητήσαμε με τους πρωτεργάτες της μεγάλης αυτής επιτυχίας, Γιάννη και Δημήτρη Ανδριανάκη.

Γιάννη, ας αρχίσουμε με εσένα. Ξεκίνησες αρχικά με τις βελτιώσεις ECU και έπειτα άνοιξες την πρώτη βελτιωτική σου εταιρεία, την Plex Tuning. Μίλησέ μας για την ενασχόλησή σου με τον χώρο του αυτοκίνητου και με τα πρώτα σου βήματα στο tuning.

Γιάννης Ανδριανάκης: Είχα κολλήσει το μικρόβιο της οδήγησης από έναν συμμαθητή μου στο σχολείο, ταυτόχρονα όμως με συνάρπαζε η τεχνική σκοπιά του αυτοκινήτου και ξεκίνησα να διαβάζω ό,τι μπορούσα να βρω γύρω από τη μηχανολογία. Αφού τελείωσα το σχολείο, έκανα παρέα με έναν φίλο, ο οποίος είχε ένα βελτιωμένο Charade GTti. Είχε φέρει λοιπόν το 1993, από την Αγγλία, ένα εγκεφαλάκι της ERL που ήλεγχε το extra μπεκ ψεκασμού βενζίνης, δεν υπήρχε όμως κανένας στην Ελλάδα που να μπορεί να του το ρυθμίσει. Πήρα το manual της εταιρείας, το διάβασα, μου ήταν κατανοητό και το ρύθμισα. Το αυτοκίνητο δούλεψε πολύ καλά. Έπειτα από αυτό, μου ζήτησαν αρκετοί φίλοι να τους ρυθμίσω αντίστοιχα εγκεφαλάκια, όπως και έκανα. Έτσι αποφάσισα να πάρω μερικά μηχανήματα από το εξωτερικό για να μπορώ να προγραμματίζω εγκεφάλους. Παράλληλα με το Chip-Tuning που ασχολιόμουν, λόγω της τρομερής αύξησης που είχαμε στα τέλη της δεκαετίας με τις μετατροπές από ατμοσφαιρικό σε turbo, υπήρχε πολύ μεγάλη ζήτηση από εγκεφαλάκια ελέγχου πέμπτου μπεκ. Πήρα λοιπόν τότε την απόφαση να φτιάξω ένα αντίστοιχο, δικής μου όμως σχεδίασης. Τη στιγμή που το αντίστοιχο της ERL ήταν μηχανικό (η ρύθμιση γινόταν με ποτενσιόμετρα), το δικό μου είχε έναν controller με οθόνη, κουμπιά, μνήμη και το προγραμμάτιζες ηλεκτρονικά μέσω υπολογιστή. Αυτά τα χρησιμοποιούσαμε πολύ σε διάφορες εφαρμογές μετατροπής από ατμοσφαιρικό σε turbo και ξεκίνησα τη συνεργασία με πολλά συνεργεία, κυρίως στην Αττική, που έκαναν τέτοιες μετατροπές, προμηθεύοντας και ρυθμίζοντας τα συγκεκριμένα εγκεφαλάκια. Παράλληλα ξεκίνησα μία πενταετή συνεργασία με την εταιρεία Malioras Sport Team, όπου χρησιμοποιούσα το δυναμόμετρό της για τη ρύθμιση πολλών αγωνιστικών αυτοκινήτων -κυρίως της Toyota Hellas-, αλλά και για τους δικούς μου προγραμματισμούς εγκεφάλων. Το 2004 ίδρυσα την Plex Tuning, έναν εξ’ ολοκλήρου δικό μου χώρο, με δυναμόμετρο της Rototest, το οποίο χρησιμοποιούσα για την εξέλιξη και τη ρύθμιση των προγραμμάτων σε μονάδες ECU.

 

Πώς πήρες την απόφαση να εξελίξεις προϊόντα 100% δικής σου σχεδίασης;

Γ.Α.: Ουσιαστικά όλα ξεκίνησαν με τη διαπίστωση ότι οι ανάγκες μου αναφορικά με τις λειτουργίες, την ακρίβεια και την αξιοπιστία των προϊόντων που χρησιμοποιούσα καθημερινά για τον προγραμματισμό στο δυναμόμετρο δεν καλύπτονταν επαρκώς με τις -τότε- υπάρχουσες λύσεις. Για παράδειγμα, οι συσκευές αναγνώρισης κρουστικής καύσης (knock detection) είχαν μείνει σε ένα στάδιο λειτουργιών πίσω από τις εξελίξεις του χώρου, με περιορισμένες δυνατότητες και μέτρια ακρίβεια. Βέβαια, το ίδιο ίσχυε και για τις συσκευές ελέγχου πίεσης turbo. Συνεπώς, μη έχοντας άλλη επιλογή καθότι δεν ήθελα να συμβιβάσω την ποιότητα της δουλειάς μου, ξεκίνησα να οραματίζομαι προϊόντα έτσι όπως θα τα ήθελα για μένα. Έχοντας ήδη πάρει την απόφαση να προχωρήσω με την ανάπτυξη των δικών μου προϊόντων/εργαλείων, η διαδικασία αυτή με έφερε αντιμέτωπο με ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα απαραίτητων γνώσεων/τεχνικών σχεδιασμού, παραγωγής και προγραμματισμού που δεν κατείχα πλήρως, αν και είχα ήδη αποκτήσει μέρος αυτών παλαιότερα. Αυτό με ώθησε στην αυτο-εκπαίδευση σε πολλαπλούς τομείς εξειδίκευσης, όπως, για παράδειγμα, τα ηλεκτρονικά, ο προγραμματισμός SW και FW, ο βιομηχανικός σχεδιασμός, το design for production κ.ά. Και βέβαια, καθώς αφιέρωνα όλη την ημέρα στο δυναμόμετρο προγραμματίζοντας εγκεφάλους, η μόνη διαθέσιμη περίοδος για να καλύψω τα κενά και να προβώ στην ανάπτυξη των πρωτότυπων ήταν τις βραδινές ώρες, οι οποίες ορισμένες φορές είναι και οι πιο δημιουργικές. Σταδιακά, μετά από πολύ ψάξιμο, διάβασμα, δοκιμές, πειραματισμούς και κάμποσες αποτυχίες, ολοκλήρωσα αυτό που λέμε «minimum viable product» και είχα στα χέρια μου ένα πρωτότυπο του προϊόντος που αργότερα ονόμασα «PLEX Knock Monitor», το οποίο ξεκίνησα να τεστάρω και να χρησιμοποιώ στο δυναμότετρο σε καθημερινή πλέον βάση. Με τον ίδιο τρόπο ακολούθησε και το PLEX PBC PRO, κυρίως επειδή είχα μεγάλο αριθμό πελατών με turbo οχήματα. Και λίγο-λίγο, βελτιώνοντας τα δύο αυτά προϊόντα, ξεκίνησε η εγχώρια ζήτηση, ενώ παράλληλα είχα αρχίσει να τα επικοινωνώ και σε ξένες αγορές μέσω online forums και κάποιων κλαδικών εκθέσεων. Σήμερα, το PLEX Knock Monitor V2 και το PLEX PBC PRO θεωρούνται τα κορυφαία προϊόντα παγκοσμίως στις κατηγορίες τους και χρησιμοποιούνται στα πιο απαιτητικά projects από εταιρείες όπως οι Rototest, AMS Performance, Syvecs κ.α. Για παράδειγμα, η Syvecs χρησιμοποιεί το Knock Monitor για το καλιμπράρισμα του knock detection των εγκεφάλων της, ενώ η AMS Performance, ήδη από το 2013, συμπεριλάμβανε το PBC PRO στα kit για τις Porsche και τα Audi. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να προσθέσω ότι οι πρώτοι πελάτες που πίστεψαν στα προϊόντα μου -και οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο ξεκίνημά μου και στη διάδοσή τους- ήταν βέβαια στην Ελλάδα. Κάποιοι από τους οποίους στην πορεία έγιναν μεταπωλητές και συνεργαζόμαστε επιτυχώς μέχρι σήμερα.

 

Κάπου εκεί μπαίνει στην εικόνα και ο αδερφός σου, Δημήτρης Ανδριαννάκης; Εκεί ξεκίνησε και η δραστηριότητα της Plex Tuning όπως την ξέρουμε πλέον σήμερα;

Γ.Α.: Ναι, ο Δημήτρης είχε επιστρέψει από το εξωτερικό περίπου 2 χρόνια προτού ξεκινήσουμε μαζί και εργαζόταν σε μία online start-up του ομίλου της Global Finance, αφού προηγουμένως είχε συσσωρεύσει σημαντική εμπειρία στο εξωτερικό σε μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, στους τομείς της διοίκησης, του προϊοντικού μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Στον ελεύθερο του χρόνο, του ζήτησα να με βοηθήσει -προσωρινά- στην προώθηση των προϊόντων μου στις ξένες αγορές και αν και δεν είχε εμπειρία στο χώρο της βελτίωσης, κατείχε όμως το κομμάτι του International Business Development και του Marketing. Για να κατανοήσει τα προϊόντα εκπόνησε μία συγκριτική ανταγωνιστική μελέτη και τότε ήταν που διαπιστώσαμε ότι σε σχέση με τον ανταγωνισμό είχαμε ισχυρό πλεονέκτημα, οπότε και πήραμε την απόφαση να κάνουμε στροφή προς το προϊοντικό κομμάτι, δίνοντας έμφαση στις ξένες αγορές, αποχωρώντας σταδιακά από τις υπηρεσίες ρύθμισης και προγραμματισμού εγκεφάλων, που εν τέλει διακόψαμε πριν το τέλος του 2013.

 

Πόσο δύσκολο ήταν να αποδεχθούν στο εξωτερικό μία πολύπλοκη και προηγμένη ηλεκτρονική μονάδα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από Ελληνικά χέρια;

Δημήτρης Ανδριανάκης: Την περίοδο που ξεκινήσαμε να προωθούμε τα προϊόντα μας στο εξωτερικό (2012), η διεθνής χρηματοοικονομική κρίση είχε αρχίσει να υποχωρεί. Η χώρα μας όμως, η οποία είχε πλέον μπει σε περιδίνηση, αντιμετώπιζε τη δυσκολότερη κοινωνικο-οικονομική κρίση των τελευταίων σαράντα ετών, ενώ ταυτόχρονα υπόκειτο σε έναν διεθνή -καθημερινό- διασυρμό στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, που αναπόφευκτα επισκίαζε όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Κοινώς, δεν ήταν και η καλύτερη περίοδος της χώρας μας για εκπροσώπηση στις ξένες αγορές. Μη έχοντας όμως επιλογή, καθώς η εγχώρια οικονομία και η αγορά βρίσκονταν σε αναπόφευκτη συρρίκνωση, αποφασίσαμε να εστιάσουμε στις πιο ανεπτυγμένες αγορές του επαγγελματικού motorsport (Η.Π.Α. Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία κ.λπ.) και συγκεκριμένα στο τμήμα του mid-high end, όπου οι απαιτήσεις είναι και πιο αυστηρές, από τη μία για να βρούμε ανταπόκριση με τα προϊόντα μας, που ήταν λειτουργικά και ποιοτικά ανώτερα από τον ανταγωνισμό και από την άλλη για να συνεργαστούμε με πελάτες υψηλού επιπέδου, το feedback των οποίων θα μας βοηθούσε να εξελιχθούμε. Όλοι ανεξαιρέτως πίστευαν ότι τα προϊόντα μας φτιάχνονται οπουδήποτε αλλού εκτός από την Ελλάδα. Στο άκουσμα ότι είμαστε Έλληνες και ότι τα σχεδιάζουμε και τα κατασκευάζουμε εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα έμεναν με το στόμα ανοικτό, τα φρύδια σηκωμένα και το βλέμμα γεμάτο έκπληξη. Αυτό ίσχυε επειδή η χώρα μας δεν είχε ποτέ ταυτιστεί με την τεχνολογία στο χώρο του motorsport, αλλά και λόγω της πολύ αρνητικής εικόνας στα διεθνή ΜΜΕ. Όσο γινόταν αυτό, σε κατ’ ιδίαν συνάντηση, όπως για παράδειγμα σε κάποια εμπορική έκθεση, η επαφή τους με τα προϊόντα μας κέρδιζε τις εντυπώσεις τους και διαμόρφωνε αναλόγως (σταδιακά όμως) και την άποψή τους για τη χώρα προέλευσης. Στις περιπτώσεις όμως που η επικοινωνία ήταν μέσω τηλεφώνου, e-mail, online ή κάποιου τρίτου διαμεσολαβητή, τότε ο βαθμός δυσκολίας για την αποδοχή των προϊόντων αύξανε και ήταν πράγματι δύσκολο να κερδίσεις ακόμα και την προσοχή τους, πόσο μάλλον την εμπιστοσύνη τους. Βιώσαμε την απόρριψη πολλές φορές προτού αρχίσουν να ακούνε αυτό που είχαμε να τους πούμε και κάποιες φορές η απογοήτευση μάς δημιουργούσε αμφιβολίες για το αν θα πρέπει να συνεχίσουμε. Υπήρξαν όμως και κάποιοι λίγοι που μας εμπιστεύτηκαν, πίστεψαν στο  προϊόν μας και επένδυσαν στην αγορά του. Χάρη σ’ αυτούς και συνδυαστικά με τη δυνατή υποστήριξη που τους παρείχαμε άρχισε να δημιουργείται το «brand equity» της PLEX και σταδιακά να γίνεται συνώνυμο με την ποιότητα και την αιχμή. H μία επιτυχία έφερε την άλλη και γρήγορα βρεθήκαμε να «καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι» με εταιρείες όπως η Venturi, η Hyundai Motorsport, η Michelin, η NISMO, η Ford Motorsport κ.α. Ο δρόμος ήταν μακρύς και δύσκολος, όπως λένε και σίγουρα εάν η βάση μας ήταν σε κάποια κεντρική Ευρωπαϊκή χώρα, η αποδοχή και η εταιρική ανάπτυξη θα ήταν πολύ πιο γρήγορες. Η επιτυχία που έχει η PLEX Tuning σήμερα είναι αποτέλεσμα υπερπροσπάθειας, σκληρής και έξυπνης δουλειάς και μίας σωστά δομημένης ομάδας.

 

Πιστεύετε ότι η επιτυχία σας μπορεί να ανοίξει τον δρόμο και για άλλους Έλληνες κατασκευαστές aftermarket προϊόντων βελτίωσης; Πόσο δύσκολη είναι μία τέτοια κίνηση;

Δ.Α.: Υπάρχουν ήδη διάφορες ελληνικές εταιρείες στο χώρο που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, κάποιες με αντίστοιχες επιτυχίες, όπως για παράδειγμα η DNA Filters, η ZRP, η DP Engine Parts και κάποιες άλλες που ίσως να μην τις γνωρίζουμε. Λίγο πολύ, εάν τους ρωτούσατε, πιστεύω ότι θα περιέγραφαν μία αντίστοιχη εικόνα σχετικά με το ξεκίνημά τους, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, αλλά και τους λόγους που συντέλεσαν στο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ξένων πελατών. Εκτός από το προϊόν που επιβάλλεται να είναι ανταγωνιστικό και υψηλής ποιότητας, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν η αφοσίωση, η σκληρή και συστηματική δουλειά, η επιμονή, το τρίπτυχο αντανακλαστικά-ευελιξία-προσαρμογή και πρωτίστως η αντοχή έως ότου έρθει η στιγμή του σημείου break-even. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το τελευταίο θα έρθει πολύ αργότερα απ’ ό,τι το περιμένει κανείς βάσει του προγραμματισμού του. Τέλος, κάτι άλλο που είναι ουσιαστικό είναι η σοβαρότητα η οποία έχει να κάνει με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα των ανθρώπων που αποτελούν την εταιρεία. Και τα δύο αυτά στοιχεία αντικατοπτρίζονται όχι μόνο στα προϊόντα, αλλά και σε κάθε είδους επαφή (φυσική, τηλεφωνική, online) με τους δυνητικούς πελάτες πριν και μετά την πώληση. Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω αποτελεσματικά, αυξάνει κάποιος τις πιθανότητες να πετύχει σε διεθνές επίπεδο, που συνήθως οι απαιτήσεις είναι και αυστηρότερες.

 

Τι ρόλο έχει ο καθένα σας στην επιχείρηση και πώς στελεχώνεται συνολικά η Plex Tuning;

Δ.Α.: Ως γνωστόν, ο Γιάννης είναι ο «mastermind» πίσω από τα προϊόντα και την τεχνολογία. Ουσιαστικά, τα προϊόντα είναι η προέκταση του εαυτού του, καθώς αυτά αντικατοπτρίζουν τις δικές του απαιτήσεις σχετικά με το επίπεδο των λειτουργιών και της ποιότητας. Η εμπειρία του στον προγραμματισμό εγκεφάλων, όπου ο ίδιος ήταν «πελάτης» αντίστοιχων προϊόντων, τον βοήθησε να καλλιεργήσει μια σφαιρική άποψη, με επίκεντρο τον χρήστη, η οποία στη συνέχεια εφαρμόστηκε στις σχετικές διαδικασίες σχεδιασμού και προγραμματισμού. Οπότε ο Γιάννης ηγείται της έρευνας, ανάπτυξης και υποστήριξης των προϊόντων μας και καλύπτει τα κομμάτια του industrial design, FW και SW development. Το κομμάτι του business development (sales & marketing) και των operations (finance, HR, corporate planning) το ηγούμαι ο ίδιος, με τη βοήθεια των συνεργατών μας, ενώ την παραγωγή και τον ποιοτικό έλεγχο, που μαζί αποτελούν εξίσου καθοριστικές διαδικασίες για το τελικό αποτέλεσμα και τη διαρκή επιτυχία μας, τρέχουν ο Δημήτρης Κ. και ο Βασίλης Π., δύο νέοι συνάδελφοι που πορεύονται μαζί μας τα τελευταία χρόνια. Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να επισημάνω ότι όλα τα προϊόντα (hardware, software, καλωδιώσεις) σχεδιάζονται και παράγονται από εμάς in-house. Σε συνδυασμό με διάφορα συστήματα (PCB pick-n-place machines), η συναρμολόγηση ολοκληρώνεται στο χέρι, έτσι ώστε να έχουμε απόλυτο έλεγχο του τελικού αποτελέσματος και επίσης τη δυνατότητα γρήγορων επεμβάσεων για αλλαγές ή βελτιώσεις.

 

Το τελευταίο διάστημα έχετε εστιάσει στις οθόνες-πολυόργανα, καλύπτοντας πλέον κάθε βελτιωτική ανάγκη, από τον enthusiast μέχρι τον 100% αγωνιζόμενο. Είδατε κάτι να λείπει στη συγκεκριμένη αγορά και επενδύσατε τόσο πολύ σε αυτόν τον τομέα;

Γ.Α.: Όταν αποφασίσαμε να εισχωρήσουμε στον τομέα των οθονών-πολυοργάνων, το 2013, η αγορά υστερούσε σε πολλά σημεία, τα περισσότερα των οποίων ήταν σε επίπεδο λειτουργικότητας, συμβατότητας και ρύθμισης, οπότε είδαμε μία ευκαιρία να προσφέρουμε προϊόντα που θα συμπλήρωναν αυτά τα κενά, παρέχοντας παράλληλα δυνατότητες που δεν υπήρχαν μέχρι τότε, αλλά ήταν σημαντικές στο χρήστη (πχ. έξυπνα notifications ή προβολή δεδομένων καταγραφής στη συσκευή). Μαζί με την Motec, ήμασταν οι πρώτοι που διαθέσαμε έγχρωμα dash displays με οθόνες TFT. Την πρώτη μας οθόνη, την PLEX SDM-500, την λανσάραμε στο PRI Show, τον Δεκέμβρη του 2013 και ήταν η πρώτη -και η μόνη- στην αγορά που προσέφερε πλήρη ρύθμιση στη συσκευή, χωρίς να είναι απαραίτητο το laptop (on-the-fly configuration), προβολή δεδομένων καταγραφής (on-device datalog review) και ένα σύστημα βέλτιστων προειδοποιήσεων που εκμεταλλευόταν την αποτελεσματικότητα της περιφερειακής όρασης του οδηγού, ώστε να μειώνει την απόσπαση της προσοχής του (λειτουργία QuickGlance). Η αποδοχή ήταν τεράστια και συγκεκριμένα μας είχε προσεγγίσει στο περίπτερο της έκθεσης ο τότε διευθυντής πωλήσεων της Haltech Αμερικής για το ενδεχόμενο συνεργασίας με προϊόντα «white label», πρόταση την οποία απορρίψαμε, καθώς θέλαμε να χτίσουμε το δικό μας brand. Ακολούθησε η πιο οικονομική και απλή αλλά εξίσου επιτυχής PLEX SDM-300c και σήμερα έχουμε οθόνες/data loggers που καλύπτουν όλα τα μεγέθη (2.4in, 4.3in, 5in και 7in), με δυνατότητες πλήρους προγραμματισμού και ίσως με τα πιο αποτελεσματικά καθαρά γραφικά (clean UI), γεγονός που μας έχει διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό.

Τα τελευταία χρόνια, το κομμάτι των οθονών έχει δει ακόμη περισσότερους ανταγωνιστές να εισχωρούν και συνολικά έχει αναπτυχθεί σε μέγεθος σε σχέση με το παρελθόν. Οι οθόνες-πολυόργανα αποτελούν ολοένα και πιο σημαντικά αξεσουάρ στις αγωνιστικές ή enthusiast κατηγορίες, με τους περισσότερους κατασκευαστές εγκεφάλων να διαθέτουν τα δικά τους μοντέλα. Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να βελτιώνουμε τα προϊόντα μας προσθέτοντας  καινοτόμες λειτουργίες, διατηρώντας πάντα τη διαφοροποίηση που προκύπτει από τον συνδυασμό της ποιότητας-αξιοπιστίας με την ευελιξία και την ευκολία στη ρύθμιση. Ενώ αρχικά γίναμε γνωστοί για τα εργαλεία ρύθμισης μηχανών (Knock Monitor, combustion analysis system), πλέον η αγορά μάς αναγνωρίζει και για τις οθόνες/loggers και το λειτουργικό ανάλυσης δεδομένων (PLEX PDA-WIN SW). Οι οθόνες PLEX χρησιμοποιούνται στο ερασιτεχνικό αγωνιστικό κομμάτι, στο επαγγελματικό motorsport, αλλά και από ΟΕΜ για testing, όπως -για παράδειγμα- η Michelin στο Ladoux της Γαλλίας που χρησιμοποιεί τις καινούργιες PLEX SDM-550 στα οχήματα που κάνουν δοκιμές των ελαστικών τους στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Σε ορισμένες περιπτώσεις αναπτύσσουμε custom εφαρμογές, όπως -για παράδειγμα- μία ειδική έκδοση του PLEX SDM-300 για την ROKiT Venturi Racing (Formula E) που χρησιμοποιήθηκε για την επίβλεψη 10 συστημάτων μπαταριών στα pits βάσει των τελευταίων κανονισμών της FIA. Ένα άλλο ενδιαφέρον project είναι η καινούργια κατηγορία buggy SxS (Side-by-Side) ΟΤ3 για το Dakar (Red Βull), που αφορά την οθόνη PLEX uSDM-102 Pro για τον οδηγό και το SDM-300 για τον συνοδηγό. Καθώς οι οθόνες μας «μιλάνε» με τους περισσότερους aftermarket εγκεφάλους και με τους εργοστασιακούς που διαθέτουν OBDII, η εφαρμογή τους είναι εφικτή σε αυτοκίνητα, μηχανές, snow-mobiles και άλλα.

 

Ποιο είναι το τελευταίο προϊόν της Plex Tuning και ποιο θεωρείτε ότι είναι το προϊόν «αιχμή του δόρατος» συγκριτικά με τον ανταγωνισμό;

Δ.Α.: Στο κομμάτι των engine tuning tools, συνεχίζουμε να βελτιώνουμε το σύστημα PLEX PCA- 2000 για την καταγραφή και ανάλυση της πίεσης καύσης του κινητήρα (combustion analysis system). Το σύστημα αποτελείται από τον καταγραφέα, το λειτουργικό ανάλυσης και data visualization και από τους αισθητήρες πίεσης που προέρχονται από τις εταιρείες Kistler, AVL και Optrand. To PLEX PCA-2000 επιτρέπει σε κάποιον ουσιαστικά να «δει» τι συμβαίνει μέσα στον κινητήρα τη στιγμή της καύσης και να καταγράψει την πίεσή της, σε συνδυασμό με άλλες παραμέτρους έτσι ώστε να γίνει δυνατή η διάγνωση προβλημάτων ή η βελτίωση διαφόρων μηχανικών συστημάτων που οδηγούν σε υψηλότερες αποδόσεις. Το σύστημα χρησιμοποιείται σε high-end tuning, στην ανάπτυξη κινητήρων υψηλής απόδοσης και στη διάγνωση προβλημάτων (πχ. partial cylinder misfires) που δεν μπορούν να διαγνωστούν με άλλες μεθόδους. Εταιρείες, όπως η Hyundai Motorsport, η Nismo, η Ford Motorsport, η Mountune και η Nicholson McLaren Engines, χρησιμοποιούν το σύστημά μας για την επίτευξη βελτιώσεων απόδοσης και ανάπτυξης καινούργιων αγωνιστικών κινητήρων. Τελευταία, δουλεύουμε πάνω σε μία καινούργια εφαρμογή του συστήματος σε Spintron που θα αποτελεί καινοτομία στην αγορά.

 

Βλέπετε κάποια αλλαγή στο χώρο της βελτίωσης τα επόμενα χρόνια;

Γ.Α.: Σίγουρα οδηγούμαστε προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό είναι το μέλλον του αυτοκινήτου, καλώς ή κακώς. Οι θερμικοί κινητήρες θα συνεχίσουν φυσικά να υπάρχουν για αρκετά χρόνια, όμως θα συνεργάζονται με υβριδικά σύνολα. Το παγκόσμιο Motorsport πιέζει πάντως να γίνει η μετάβαση και σε αγωνιστικό επίπεδο. Θεωρώ ότι θα υπάρξει εξέλιξη ακόμα και σε αυτά τα αυτοκίνητα, όπου οι σοβαροί tuners θα μπορούν να εκμεταλλευτούν τα προηγμένα ηλεκτρονικά για να προσφέρουν αυξημένη ισχύ (ανάλογα με το περιθώριο που έχει αφήσει ο κάθε κατασκευαστής) ή διαφορετικό τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος.  

Τι να περιμένουμε από την Plex Tuning στο άμεσο μέλλον;

Γ.Α& Δ.Α.: Ένα πράγμα που κάνουμε πάντα είναι η συνεχής εξέλιξη των software των προϊόντων μας με τη μορφή update firmwares. Χρησιμοποιούμε το feedback των πελατών μας για να προσφέρουμε συνεχώς ό,τι ζητάνε, αφού το λογισμικό των προϊόντων μας το εξελίσσουμε εμείς. Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρώσουμε την εξέλιξη μίας νέας γενιάς software που θα δώσει πολλές νέες δυνατότητες στις οθόνες-πολυόργανα που διαθέτουμε. Σε επίπεδο hardware, ετοιμάζουμε 2-3 προϊόντα τα οποία όμως δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε ακόμα. Οι αναγνώστες σας πάντως θα είναι οι πρώτοι που θα τα μάθουν!

Info:

PLEX TUNING

Λεωφόρος Ευελπίδων 5, Βάρη

Tel: +30 213 03 40 031

Email: sales@plex-tuning.com

Web: www.plex-tuning.com

 

Αρθρογράφος

 

Mazda: Το ΜΧ-5 στα ρεκόρ Guinness!

Mazda: Το ΜΧ-5 στα ρεκόρ Guinness!

Στις 18 Σεπτεμβρίου στο Modena Circuit στην Ιταλία, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη παρέλαση αυτοκινήτων Mazda MX-5 που έγινε ποτέ, η οποία μπήκε στο ρε...