Παρουσίαση Εταιρείας: Turbo Hellas
POWER: Η Turbo Hellas είναι μια πολύ σημαντική εταιρία στον χώρο του αυτοκινήτου και της βελτίωσης. Μιλήστε μας για την ιστορία της μέχρι σήμερα?
Ελευθέριος Ψαρρός: Ίδρυσα την εταιρία το 1979, όμως η ιστορία της Turbo Hellas πάει αρκετά χρόνια πιο πίσω.Εργαζόμουν στην Lucas, η οποία είχε δυο κεντρικούς τομείς: Το ηλεκτρονικό τμήμα (μπαταρίες, μίζες, δυναμό κλπ) και το τμήμα τροφοδοσίας καυσίμου (μπεκ, αντλίες κλπ..). Εγώ ήμουν στο service της Lucas που αφορούσε το κομμάτι της τροφοδοσίας. Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους τα πρώτα turbo από την αμερικάνικη Schwitzer. Τότε υπήρχαν μόλις δυο άδειες κατασκευής turbo στην Ευρώπη από την Schwitzer: μία στην Γερμανία με την 3Κ-Warner (ΚΚK) και μία στην Αγγλία με την Holset. Τότε η Lucas ήρθε σε συμφωνία με την Holset και ανέλαβε το τμήμα πωλήσεων για την Ευρώπη. Εκείνη τη χρονιά ήμουν υπεύθυνος marketing της Lucas στο τμήμα του diesel και μόλις η εταιρία ανέλαβε τις πωλήσεις της Holset, ανέλαβα παράλληλα και το τμήμα του turbo. Με την πάροδο των ετών το κομμάτι του turbo κέρδισε τον ενδιαφέρον μου, καθώς έμαθα πολλά μυστικά γύρω από τις τουρμπίνες και την λειτουργία τους. Παράλληλα όμως, ήθελα να ακολουθήσω τον δικό μου δρόμο. Μόλις έμαθα ότι η Schwitzer ενδιαφέρεται να επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην Ευρώπη, έφτιαξα μια επιστολή που ανέφερε το ενδιαφέρον μου για αντιπροσώπευση των προϊόντων της στην Ελλάδα και έτσι, με την πρώτη εισαγωγή που έκανα, ίδρυσα το ’79 την Turbo Hellas, με προσωπικό δύο υπαλλήλων και μοναδική αντιπροσωπεία την Schwitzer. Αυτό που βοήθησε σημαντικά στην ανάπτυξη της Turbo Hellas ήταν το γεγονός ότι οι ΚΚΚ και Holset είχαν κοινά μέρη με τις Schwitzer, οπότε στην ουσία είχαμε προϊόντα και κωδικούς για όλες τις εταιρίες turbo. Το 1984 ανέλαβα την επίσημη αντιπροσώπευση της Garrett, το ’86 της Holset (Cummings) και το ’89 της Mitsubishi, κλείνοντας έτσι τον κύκλο των εταιριών turbo.
Ποιες εταιρίες αντιπροσωπεύει αυτή τη στιγμή η Turbo Hellas?
Λ.Ψ: Είμαστε επίσημοι αντιπρόσωποι τωνGarrett, Borg Warner, Holset, και Mitsubishi. Δηλαδή τις εταιρίες που κατέχουν το 95% των πωλήσεων turbo στην παγκόσμια αγορά. Παράλληλα προμηθεύουμε όμως και τα turbo των IHI, Toyota, Hitachi και Komatsu. Στο κομμάτι που θα ενδιαφέρει ίσως περισσότερο τους αναγνώστες σας, δηλαδή στην Garrett, θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι από το 2012 η εταιρία Turbo Hellas Trading αποτελεί μια από τις 11 επιλεγμένες εταιρίες “Exclusive Garrett Performance Distributors” για την αγορά της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, κάτι για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι.
Εκτός από τα μεγαλύτερα brands στον χώρο της υπερτροφοδότησης, τι άλλο μπορεί να βρει κανείς ερχόμενος στην Turbo Hellas?
Λ.Ψ: Διαθέτουμε μια ευρεία γκάμα από περιφερειακά προϊόντα turbo όπως: κολάρα σιλικόνης της SFS Performance, όργανα εποπτείας κινητήρα της Garrett, wastegates, σκάστρες και turbine housings της Tial Sport. Επίσης, για κινητήρες diesel, διαθέτουμε όλα τα μέρη του συστήματος τροφοδοσίας (αντλίες υψηλής πίεσης, μπεκ έγχυσης κλπ) από τα κορυφαία εργοστάσια παγκοσμίως όπως Bosch, Delphi, Zexel, Nippodenso, Stanadyne κλπ.
Μιλήστε μας με συντομία για τις εγκαταστάσεις και το ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει την Turbo Hellas
Λ.Ψ: Η εταιρία μας διαθέτειιδιόκτητες εγκαταστάσεις 1.000m2 που περιλαμβάνουν δυο αποθηκευτικούς χώρους, αίθουσα συνεδριάσεων, αίθουσα εκπαίδευσης, χώρο συντήρησης και επισκευής turbo, γραφεία πωλήσεων και έκθεση προϊόντων. Απασχολούμε 12 άτομα, με συνολική εμπειρία 110 ετών στην τεχνολογία του turbo.
Εκτός από προϊόντα βελτίωσης, τι άλλες υπηρεσίες παρέχετε στους πελάτες σας?
Λ.Ψ: Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθεί ο Executive Manager της εταιρίας, Μάρτιν Μαρκίδης
Μάρτιν Μαρκίδης: Τα τελευταία χρόνια δημιουργήσαμε ένα τεχνικό τμήμα Technical Service Department όπου μπορούμε να διαγνώσουμε και να επισκευάσουμε οποιοδήποτε μοντέλο turbo. Σε περίπτωση αστοχίας, κάθε τουρμπίνα περνάει από διεξοδικό έλεγχο και διαπιστώνεται το αίτιο της αστοχίας, ενημερώνοντας τον πελάτη σχετικά με τη λανθασμένη εφαρμογή. Εχουμε δει απίστευτα πράγματα. Κομμάτια από φίλτρα, ακίδες μπουζί, κομμάτια από κολάρο. Ακόμα και το μικρότερο υλικό, όσο και ασήμαντο δείχνει στο μάτι, μόλις χτυπήσει την φτερωτή που περιστρέφεται με 200.000rpm είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει τζόγους στην ζυγοστάθμιση του άξονα. Προσπαθούμε να βρούμε λύση για κάθε εφαρμογή, για κάθε πελάτη. Εχουμε επενδύσει ιδιαίτερα σε αυτό το τμήμα καθώς χρειάζεται πολύ μεγάλη τεχνογνωσία για να παρέχεις στους πελάτες σου την σωστή λύση, για κάθε εφαρμογή, με συγκρατημένο κόστος. Ακόμα και στην περίπτωση όμως που δεν θα έχουμε άμεσα διαθέσιμο ένα turbo, είτε θα κατασκευάσουμε μια αντίστοιχη τουρμπίνα “ταιριάζοντας” συμβατά μέρη για την δημιουργία ενός turbo, είτε θα κάνουμε άμεση παραγγελία από το εξωτερικό.
Πώς βλέπετε αυτή τη στιγμή την ελληνική αγορά?
Λ.Ψ: Έπειτα από μια πενταετία συνεχούς πτώσης της αγοράς, το 2013 είδαμε για πρώτη φορά μια σταθεροποίηση και στη συνέχεια αύξηση του κύκλου εργασιών μας.Τα επόμενα χρόνια πιστεύουμε ότι θα επέλθει, έστω και δειλά, ανάπτυξη του κλάδου μας. Καταλαβαίνω απόλυτα ότι το αναγνωστικό σας κοινό αφορά το αυτοκίνητο όμως, όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, το επιβατικό αποτελεί ένα μικρό μόνο μέρος από τις πωλήσεις της εταιρίας μας. Το μεγαλύτερο μέρος είναι τα φορτηγά και τα βαριά μηχανήματα. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια το επιβατικό κερδίζει συνεχώς έδαφος, λόγω του downsizing που έχει υιοθετήσει το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το μέλλον θα έχει ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα turbo, με μικρούς κινητήρες σε χωρητικότητα, υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. Η τεχνολογία είναι αυτή που μας οδηγεί στο μέλλον. Το aftermarket οδηγεί την πορεία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο άμεσο μέλλον υπολογίζεται ότι μόλις το 10% των νέων αυτοκινήτων θα είναι ατμοσφαιρικής αναπνοής. Αυτό σίγουρα για εμάς είναι ένα πολύ σημαντικό υπέρ για το μέλλον.
Ποια είναι τα πρόσφατα project της εταιρίας σας καθώς και τα τελευταία προϊόντα?
Μ.Μ: Όπως είπαμε, το Technical Service Department στο οποίο επενδύσαμε σε ειδικά μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, καθώς και συνεχή εκπαίδευση των τεχνικών μας με όλες τις καινούριες τεχνολογίες, όπως π.χ. τις τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας. Επίσης σκοπεύουμε να συμπεριλάβουμε ακόμα περισσότερα όργανα εποπτείας, εμπλουτίζοντας περαιτέρω την γκάμα προϊόντων μας.
Κλείνοντας πείτε μας ποια είναι τα άμεσα σχέδια της Turbo Hellas για το μέλλον?
Μ.Μ: Όντας επιλεγμένοι επίσημα από την Garrett ως Performance Distributors, σκοπεύουμε να έχουμε πιο ενεργή συμμετοχή σαν εταιρία στο κομμάτι των αγώνων, με ορισμένες δυνατές χορηγίες που σχεδιάζουμε τους επόμενους μήνες στο drift και το dragster.
Info:
Turbo Hellas Trading
Λ. Αθηνών 421, Αιγάλεω Αττικής
T.K: 122 43
Website: www.turbohellas.gr
Τηλ: 210 53 11 719-20
Fax: 210 53 11 882
email: turbo98@otenet.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το concept δίνει μία πρώτη εικόνα μιας σειράς μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής που η Peugeot αποκαλεί αυτοκίνητα «e-Native».