Power Product: Sprint Booster
What a feeling
Με κάθε sport αυτοκίνητο έρχονται ανάλογα και οι υψηλές απαιτήσεις. Πατάς το γκάζι απότομα και περιμένεις έναν έντονο ήχο από το μοτέρ και ταυτόχρονα στιγμιαία επιτάχυνση. Αυτό πλέον είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, εκτός και αν το αυτοκίνητο που οδηγάς είναι McLaren P1. Επειδή όμως αυτό είναι ακόμα πιο απίθανο σενάριο, ερχόμαστε στη σημερινή πραγματικότητα όπου τα αυτοκίνητα έχουν μια καθυστερημένη, σχεδόν “βαριεστημένη”, απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Βλέπετε, την τελευταία δεκαετία οι απαιτήσεις για μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση καυσίμου, έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να προγραμματίζουν τα συστήματα drive-by-wire να τιθασεύουν τις απότομες ορέξεις του οδηγού, χάριν της ομοιογένειας και της πολιτισμένης συμπεριφοράς. Ετσι, ακόμα και αν εμείς βυθίζουμε το γκάζι πιο γρήγορα από τον Flash (όχι Gordon…), μεσολαβούν μπόλικα msec μέχρι να φτάσει το σήμα από το ποτενσιόμετρο του πεντάλ στην ECU, η οποία με την σειρά της θα ανοίξει την πεταλούδα γκαζιού στο 100%. Οσοι έχουν ακόμα στην κατοχή τους “ντιζάτο” αυτοκίνητο, ξέρουν ότι ακόμα και τα κορυφαία συστήματα drive-by-wire δεν μπορούν να συγκριθούν σε αμεσότητα και απόκριση με την κλασική ντίζα.
Greek Innovation
Την λύση στους απογοητευμένους οδηγούς έδωσε για πρώτη φορά η Boulekos Dynamic με το Sprint Booster πρώτης γενιάς, το 2005. Πέντε χρόνια μετά, και με περισσότερες από 100.000 πωλήσεις παγκοσμίως, η εταιρία παρουσίασε τη νέα γενιά του Sprint Booster στην μεγαλύτερη έκθεση βελτίωσης και aftermarket παγκοσμίως, την Sema Show στο Las Vegas. Το νέο προϊόν της Boulekos Dynamic διακρίθηκε ευθύς αμέσως, κερδίζοντας το βραβείο “Best New Performance-Street Product 2010”, μια ιδιαίτερα σημαντική διάκριση αφού κάθε χρόνο συναγωνίζονται περισσότερα από 1.000 προϊόντα από όλο τον κόσμο.
Tuning gadget
Το Sprint Booster είναι ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα το οποίο παρεμβάλλεται μεταξύ του ποτενσιόμετρου του πεντάλ γκαζιού και της μονάδας ECU του αυτοκινήτου. Το επεξεργασμένο σήμα δίνει ταχύτερα εντολή στην ECU και έτσι η πεταλούδα γκαζιού ανταποκρίνεται με σημαντικά μειωμένη υστέρηση και ταχύτερη απόκριση. Στην πρώτη του γενιά το Sprint Booster ήταν αποτελεσματικό, όμως η μη δυνατότητα ρύθμισης καθιστούσε το αυτοκίνητο “on-off”, αφού ναι μεν είχε πολύ πιο γρήγορη απόκριση στο γκάζι, όμως η πεταλούδα δεν είχε ενδιάμεσα “στάδια” και ακόμα και με ελάχιστο πάτημα στο πεντάλ έδινε σήμα για άνοιγμα στο 100%! Το νέο Sprint Booster έρχεται να καλύψει το πρόβλημα της μειωμένης απόκρισης του γκαζιού των αυτοκινήτων, δίνοντας όμως τον έλεγχο της απόκρισης στα χέρια -και πόδια- του οδηγού. Στην δεύτερη του γενιά διαθέτει ένα επιπλέον χειριστήριο, με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (δύο επιτάχυνσης και ένα απενεργοποίησης), η εναλλαγή των οποίων γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, ακόμα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το μεγάλο πλεονέκτημα της γρήγορης και εύκολης τοποθέτησης παραμένει και στην καινούρια έκδοση του Sprint Booster, το οποίο είναι πραγματικά plug&play χωρίς να χρειάζεται παροχή ρεύματος ή κάποια άλλη σύνδεση.
New and old
Θέλοντας να διαπιστώσουμε πως συμπεριφέρεται το νέο Sprint Booster σε ένα αυτοκίνητο με σύστημα drive-by-wire τελευταίας γενιάς και ένα αρκετά παλιότερο, το δοκιμάσαμε σε ένα ολοκαίνουριο Ford Fiesta 1.6TDCi και ένα VW Polo 6N2 GTi. Η εγκατάσταση και στις δυο περιπτώσεις ήταν σχετικά απλή, όμως στο Fiesta μας δυσκόλεψε αρκετά το ξεκούμπωμα της φίσας και ο περιορισμένος χώρος στο πάνω μέρος του πεντάλ. Σε κάθε περίπτωση, η τοποθέτηση δεν θα σας πάρει παραπάνω από ένα δεκάλεπτο, ενώ η διαδικασία είναι σχεδόν ίδια για κάθε αυτοκίνητο.
Shocking!
Ακόμα και στο πρώτο στάδιο (Sport Mode) η διαφορά είναι κάτι παραπάνω από αισθητή. Το Fiesta σφυρίζει πιο ευδιάθετα τη τουρμπίνα του, ενώ στο Polo πλέον δεν χρειάζεται να πειραματίζεσαι στην ανηφόρα για να μην σου σβήσει. Και στα δυο αυτοκίνητα η απόκριση είναι σημαντικά καλύτερη, με το Polo να έχει την πιο αισθητή διαφορά. Το πρόγραμμα αυτό είναι ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση, αφού η απόκριση είναι πολύ καλύτερη χωρίς όμως να αλλάζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στο δεύτερο στάδιο (Race Mode) η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη, με το Fiesta να τουρμπίζει πολύ πιο γρήγορα και το Polo να τρώει κλωτσιά με κάθε πάτημα του γκαζιού. Στο πρόγραμμα αυτό ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα, ενώ ειδικότερα στις ψηλές rpm η διαφορά είναι χαοτική. Αν δεν ήξερες ότι είναι ηλεκτρόγκαζα θα ορκιζόσουν ότι η πεταλούδα ανοιγοκλείνει με ντίζα. Το Sprint Booster βοηθάει σημαντικά στις προσπεράσεις και στα κατεβάσματα, καθιστώντας το αυτοκίνητο ασφαλέστερο και πιο διασκεδαστικό.
Το Sprint Booster διαθέτει έγκριση TUV και τριετή εγγύηση καλής λειτουργίας. Η λίστα εφαρμογών καλύπτει τα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς με ηλεκτρονικό γκάζι.
Τοποθετημένο σε 5 λεπτά!
Αρχικά τραβάμε το κάθισμα τέρμα πίσω και σηκώνουμε το τιμόνι, προκειμένου να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, και έπειτα αφαιρούμε το πατάκι.
Αφαιρούμε το προστατευτικό πλαστικό περίβλημα (εάν αυτό υπάρχει)
Εντοπίζουμε την φίσα του ποτενσιόμετρου, πάνω από το πεντάλ του γκαζιού
Εφαρμόζουμε το Sprint Booster και προσέχουμενα έχει “ασφαλίσει” σωστά στη θέση του
Τοποθετούμε σε οποιοδήποτε μέρος του ταμπλό τον διακόπτη εναλλαγής προγραμμάτων.
Διαφορά και στις μετρήσεις:
Εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Το Sprint Booster δεν δίνει άλογα. Ο σκοπός της μέτρησης αυτής είναι να διαπιστώσουμε αν η σημαντικά ταχύτερη απόκριση στο πρόγραμμα Race μπορεί να επιφέρει διαφορά στις μετρήσεις σε ρεπρίζ.
| 50-80km/h με 3η | 80-110km/h με 4η |
FiestaStock | 6,13sec | 8,82sec |
Fiesta Sprint Booster | 6,09sec | 8,77sec |
Polo Stock | 5,08sec | 7,34sec |
Polo Sprint Booster | 5,03sec | 7,29sec |
Info:
Κατασκευαστής – Αντιπρόσωπος: Boulekos Dynamic
Κόστος: €215
Website: www.sprintbooster.gr, www.boulekosdynamic.com
Email: info@boulekosdynamic.com
Τηλ: 210 28 28 050
Fax: 210 28 35 661
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Tο νέο Volvo EX30 παίρνει τη θέση του στις εκθέσεις της Volvo από τις 8 Φεβρουαρίου και σας περιμένει να το γνωρίσετε…