Peugeot 108 1.0 ETG
Το Peugeot 108, όπως και ο προκάτοχός του, είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ Peugeot, Citroen και Toyota και κατασκευάζονται στο κοινό εργοστάσιό τους στην Τσεχία. Το 108 ακολουθεί και αυτό τη νέα σχεδιαστική πλατφόρμα της εταιρείας και θα συναντήσουμε το ίδιο στιλ μάσκας και φωτιστικών σωμάτων με αυτό που έχει το μεγάλο του αδερφάκι, το 308. Κομψές γραμμές με χρωμιωμένες λεπτομέρειες και συμπαγείς διαστάσεις, συνθέτουν το μοντέρνο σχήμα του μικρού 108, αποτελώντας μια ευχάριστη φιγούρα στο μάτι. Το αμάξωμα είναι ενισχυμένο με χάλυβα υψηλής αντοχής, που βελτιώνει την ακαμψία του σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο, χωρίς να αυξηθεί το βάρος του, το οποίο δεν ξεπερνά τα 860kg.
Εκ των έσω
Το εσωτερικό του έχει ανανεωθεί πάρα πολύ, με μια κεντρική οθόνη αφής των 7in να κερδίζει τις εντυπώσεις στο κέντρο της κονσόλας και ένα μεγάλο ταχύμετρο μπροστά από το τιμόνι, το οποίο παράλληλα φιλοξενεί και τα υπόλοιπα όργανα του αυτοκινήτου. Η σωστή εργονομία, αλλά κυρίως η πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση ήταν οι δύο παράγοντες που επηρέασαν το σχεδιασμό του εσωτερικού. Το 108 απέκτησε επιτέλους ντουλαπάκι συνοδηγού, καθώς και διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού και από την πλευρά του οδηγού. Στα θετικά αξίζει να αναφέρουμε τη δυνατότητα σύνδεσης της οθόνης αφής με smartphones, τις διάφορες θήκες και ποτηροθήκες που το καθιστούν εξαιρετικά πρακτικό. Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε ηχοσύστημα με MP3, θύρα USB, Bluetooth, καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι για τα παραπάνω.
Τα δύο μπροστινά καθίσματα είναι άνετα και οι χώροι του είναι επαρκείς για δύο ενήλικες, στα πίσω καθίσματα όμως τα άτομα άνω του 1,75 θα νιώσουν λίγο άβολα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 168lt, ενώ με τη δυνατότητα να αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, αυξάνεται αρκετά και μπορεί να μεταφέρει αρκετά αντικείμενα. Αρκετά ικανοποιητικά όλα τα παραπάνω για ένα αυτοκίνητο που δεν ξεπερνά τα 3,5 μέτρα σε μήκος.
Πάμε βόλτα?
Ο κινητήρας που έχει αναλάβει να κινήσει το 108 είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1.0VVT-i που αποδίδει 69Ps και 9,7kgm ροπής, στις 4.800rpm. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζει τη μέγιστη δυνατή οικονομία και τις αξιοπρεπείς, για μικρό αυτοκίνητο πόλης, επιδόσεις. Με νορμάλ οδήγηση η κατανάλωση κυμαινόταν στα 6,5lt/hr, ενώ με ακόμα πιο συντηρητική οδήγηση μπορεί να κατέβει και στα 5,8lt/hr, κάνοντας τον οδηγό να ξεχνάει να πάει στο βενζινάδικο. Η Peugeot υπόσχεται 14,3sec για τα πρώτα 100km/h και 157km/h τελικής, όχι και άσχημες τιμές για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που έχει ως σκοπό την οικονομική οδήγηση και το οποίο είναι εξοπλισμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.
Εντύπωση προκαλεί η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης του Peugeot 108, ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση και σε συνδυασμό με το βελτιωμένο σε ταχύτητα αλλαγών κιβώτιο, σου επιτρέπουν να κινηθείς άνετα και σβέλτα. Η θέση του οδηγού είναι άνετη με όλα τα χειριστήρια τοποθετημένα εργονομικά και με πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις μεριές.
Το μικρό Peugeot μπορεί να ταξιδέψει ακόμα και στην εθνική με άνεση διατηρώντας μια ταχύτητα γύρω στα 140km/h, ενώ η καλή μόνωση της καμπίνας βοηθάει στο να γίνει το ταξίδι ακόμα πιο ξεκούραστο.
Το στιβαρό πλαίσιο του 108, αλλά και η πολύ καλή σε αίσθηση κρεμαγιέρα και ο συνδυασμός αμορτισέρ και ελατηρίων, επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα σε δρόμο με στροφές. Ο οδηγός απλώς σημαδεύει την έξοδο και πατάει το γκάζι και το 108 θα ακολουθήσει την πορεία που θέλουμε. Το 108 θα κινηθεί με άνεση και ασφάλεια και αν τυχόν υπερβάλλει ο οδηγός, τα ηλεκτρονικά συστήματα σταθερότητας που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, θα επαναφέρουν την τάξη. Η αίσθηση και κυρίως η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι σε πάρα πολύ καλά επίπεδα βελτιώνοντας την ενεργητική ασφάλεια του Peugeot 108.
Το νέο μικρό!
Το Peugeot 108 έχει όλα τα θετικά στοιχεία που θα του επιτρέψουν να παίξει δυνατά μπάλα σε μια κατηγορία σκληρή και ανταγωνιστική. Το χαμηλό κόστος κτήσης, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ο οικονομικός κινητήρας του και το μοντέρνο design του είναι τα ισχυρά του όπλα απέναντι στον ανταγωνισμό της απαιτητικής κατηγορίας των mini.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο μηχανικό 5 σχέσεων |
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €10.620
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan θα βελτιώσει τις υποδομές φόρτισης EV, με έναν νέο ταχυφορτιστή που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη.