Peugeot 207 Rallye 1.6THP 298Ps
Ένα διαφορετικό Rallye
Πόσες φορές το έχουμε πει ότι οι αγαπημένες μας βελτιώσεις δεν είναι οι ετοιματζίδικες από το ράφι, αλλά αυτές που ο μηχανικός έχει ψαχτεί πολύ, έχει σπάσει το κεφάλι του, έχει κάνει δοκιμές, πειράματα, ζημιές, αλλά τελικά τα έχει καταφέρει; Πάρα πολλές και θα το πούμε άλλες τόσες. Το «πήρα ένα πρόγραμμα και μια εξάτμιση» το κάνει και ο χασάπης (δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους), που λέει ο λόγος. Αλλού κρύβεται η μαγκιά στη βελτίωση και αυτό το αλλού είναι στο να δίνεις λύσεις βγαλμένες από το δικό σου το κεφάλι. Για να συμβεί όμως αυτό, τις περισσότερες φορές πρέπει να μην υπάρχουν ή να μην βρίσκονται εύκολα οι έτοιμες λύσεις και για να ισχύει με τη σειρά του και το δεύτερο πρέπει το αυτοκίνητο να μην είναι τόσο συνηθισμένο. To 207 Rallye κυκλοφόρησε στη χώρα μας, βελτιώθηκε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν συνέχισε την παράδοση των 106 Rallye και 206 GΤi, αφού η διαφορετικής φιλοσοφίας οδική συμπεριφορά του και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έδειξαν να ξινίζουν στον σκληρό πυρήνα του πελατολογίου που είχαν δημιουργήσει τα προηγούμενα. Το 207 γύριζε ελάχιστα την ουρά του στο άφημα του γκαζιού, ήταν σημαντικά πιο βαρύ και μονωμένο, δεν στροφάριζε σαν τρελό πάνω από τις 7.000rpm ξυπνώντας όλη την γειτονιά και δεν ήταν πια φτηνό. Καλύτερο αυτοκίνητο συνολικά μεν, όχι όμως αυτό που θα περίμενε κανείς δε από το τρίχρωμο αυτοκολλητάκι.
Φανοποιός σημαίνει Φως!
Αυτό εδώ το λευκό το έχει ο φίλος του περιοδικού, ο Ζήσης, ο οποίος είναι φανοποιός στη Θεσσαλονίκη, συγγνώμη, στην όμορφη Θεσσαλονίκη. Εκτός όμως από τις λαμαρίνες και τους στόκους, του αρέσει να ασχολείται -όπως φαίνεται- και με τα μηχανικά μέρη και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος τα καταφέρνει αρκετά καλά. Για παράδειγμα, θέλοντας να βελτιώσει περισσότερο από ένα πρώτο στάδιο το 207 του, το πιο απλό που θα μπορούσε να κάνει θα ήταν αρχικά να βρει μια μεγαλύτερη τουρμπίνα του εμπορίου, όπως κάποια Garrett ή οποιαδήποτε άλλη. Ο Ζήσης όμως δεν έκανε αυτό, αλλά ταίριαξε τη φτερωτή της τουρμπίνας, της μεριάς των καυσαερίων δηλαδή, μίας Κ04 από κάποιο 2.0TFSI του Group VW, με τη φτερωτή του συμπιεστή από το turboενός Mazda 3 MPS στην εισαγωγή, φτιάχνοντας ένα υβρίδιο που του ταίριαξε ιδανικά στο μοτέρ του, χωρίς να είναι υπερβολικά μεγάλο, αλλά μπορώντας να βγάλει τα 300Ps που ήθελε. Η σκάστρα, λοιπόν, διατηρήθηκε η εργοστασιακή, στην οποία απλώς τοποθέτησε σκληρότερο ελατήριο για να μην ανοίγει ακούσια από τη μεγαλύτερη πίεση και για την ευκολότερη εξαγωγή των καυσαερίων έφτιαξε ένα ολόσωμο σύστημα εξάτμισης με διάμετρο 70mmστον Γιαλατζή. Το intercooler είναι και αυτό μια πατέντα, μιας και η κυψέλη προέρχεται από Ibiza Cupra και έχει τροποποιηθεί για να ταιριάξει στο 207. Το φιλτράρισμα του αέρα έχει αναλάβει ένα kit εισαγωγής με φιλτροχοάνη της Simota και μία θερμοασπίδα κατασκευής του Ζήση. Για να έχει μάλιστα πάντα φρέσκο αέρα, έχει καταργήσει το αριστερό προβολάκι ομίχλης και το έχει κάνει αεραγωγό. Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες του αυτοκινήτου, θα δεις ότι από τον προφυλακτήρα λείπει όλη η γρίλια και -λόγω του σχήματός του- έχει ένα τεράστιο χαμόγελο με άπειρο χώρο για να βάλεις όποιο αεραγωγό θέλεις, αλλά η θέση για το προβολάκι ήταν ήδη στρογγυλή, οπότε...! Με αυτά, λοιπόν, το ολίγα και έξυπνα περιφερειακά, με ένα boost controller PRD500 και με ένα πρόγραμμα που έφτιαξε ο Δημήτρης Παττακός από την SPTunes, τελειώνει το θέμα κινητήρας και τώρα πάμε στο πιο ενδιαφέρον τμήμα αυτής της μετατροπής. Το μεγάλο κόλπο λοιπόν στο 207 δεν έγινε στον κινητήρα, αλλά στη μετάδοση. Ο Ζήσης είχε βαρεθεί να σκορπάει γρανάζια και φουρκέτες στην άσφαλτο λόγω της διπλάσιας ιπποδύναμης που είχε αποκτήσει πλέον το εργαλείο και έπρεπε να βρει μία λύση που να αντέχει αλλά και να μην κοστίζει μια περιουσία. Η λύση αυτή ακούει στο όνομα Peugeot 205 GTiM16, από το οποίο πήρε τους άξονες και τα γρανάζια του σασμάν, με κωδικό ΒΕ3 και τους τοποθέτησε στο καβούκι του δικού του που έχει κωδική ονομασία ΒΕ4. Ευτυχώς, στο θέμα των κιβωτίων η PSA είναι λίγο σαν τα Playmobil και μπορείς εύκολα να ανακατέψεις διάφορα ανταλλακτικά για να κάνεις τη δουλειά σου. Για παράδειγμα, επειδή το γρανάζωμα του 205 ήταν πολύ μακρύτερο από του 207, ειδικά η πρώτη ταχύτητα, αλλά και οι υπόλοιπες, για να το μετριάσει χρησιμοποιεί κοντύτερο κορωνοπήνιο 14/62, με σχέση μετάδοσης 4,43:1 δηλαδή. Έτσι το αποτέλεσμα είναι αρκετά ταιριαστό και στο βάρος και στον τρόπο που αποδίδει το αυτοκίνητο στο δρόμο, κάτι που φαίνεται και από τις εξαιρετικές επιδόσεις του, που είναι ομολογουμένως πολύ καλές για την ιπποδύναμή του. Μάλιστα, το λευκό 207 είναι το πιο γρήγορο «υβρίδιο» Peugeot-Citroen 1.6THP που έχουμε δοκιμάσει από στάση, ωστόσο αυτό δεν πρέπει να προκαλεί και μεγάλη εντύπωση στο φίλο μας το Ζήση, ο οποίος μας είπε ότι στα φιλικά πατήματα που κάνουν στη Θεσσαλονίκη, δεν έχει βρεθεί ακόμα υβρίδιο THP που να τον έχει περάσει!
Τα λοιπά
Όπως και στο χώρο του κινητήρα, έτσι και στην καρότσα οι περισσότερες λύσεις προέρχονται από άλλα αυτοκίνητα, με κύριο δωρητή αυτή τη φορά το ίδιο μοντέλο, αλλά στην έκδοση RC που είχε καλύτερο στήσιμο από το εργοστάσιο. Από αυτό προέρχονται τα αμορτισέρ, που έχουν ταιριάξει με ελατήρια χαμηλώματος 30mm της Eibach, οι μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, αλλά και τα μπροστινά φρένα, με δαγκάνες και δίσκους των 302mm. Τα λάστιχα του είναι semi-slickτης Nankang, νόμιμα για χρήση δρόμου και κατά τις μετρήσεις ήταν σε μέτρια κατάσταση. Ακόμα και έτσι όμως η μεγάλη επαφή του πέλματος με την άσφαλτο φαίνεται από το καλό 0-18mπου έκανε σε 2,4sec, κάτι που είναι καθοριστικό για τους χρόνους όλης της μέτρησης από στάση, γιατί ο χρόνος είναι που δείχνει ότι το αυτοκίνητο «έφυγε καλά» που λέμε. Τα 0-100km/hτα έκανε σε 6 flatsec, ενώ και στα ψηλά δεν κρεμάει από δύναμη, μιας και για το 60-160 το 7,6 sec είναι πολύ καλός χρόνος για 300Ps. Αν πχ το συγκρίνουμε με το 207RC από τη Χαλκίδα, που δοκιμάσαμε μερικούς μήνες πριν, το 207 του Ζήση είναι ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο γρήγορο στα 100km/h (207 RC 6,97sec), ενώ στο 400άρι, η διαφορά φτάνει τα 1,24sec (RC: 14,84, Rallye:13,6). Βέβαια του Ζήση ευνοείται από τα πολύ καλύτερα λάστιχα, κάτι που φαίνεται από το πέρασμα των 18m σε 2,4sec έναντι των 3sec του RC. Αλλά ας μην αδικήσουμε το RC του φίλου μας του Μπάμπη, που μετρήθηκε σε χαμηλότερη πίεση και στα 285Ps, πάμε να ρίξουμε το 207 του Ζήση απέναντι στο βαρβάτο υβρίδιο από το τεύχος #8 που είχε βγάλει στο δυναμόμετρο 357Ps! Τα 2 Peugeot έχουν σχεδόν ίδιο 0-100 (207 #8: 5,97sec), με το δυνατό υβρίδιο να ρίχνει στου Ζήση 0,18sec μέχρι τα 160km/h, οι διαφορές όμως στο κιβώτιο πρέπει να ευνοούν πολύ την 4η και 5η του Ζήση, αφού μέχρι τα 180km/h καταφέρνει και πιάνει το δυνατότερο 207, με τα δύο αυτοκίνητα να έχουν σχεδόν ολόιδιο 0-180km/h στα 14,2sec! Γενικά, είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο, σίγουρα ένα από τα ταχύτερα 207 που υπάρχουν στην Ελλάδα και το καλύτερο επάνω του είναι ότι, εκτός από το πρόγραμμα, όλα τα υπόλοιπα τα έχει φτιάξει ο Ζήσης μόνος του, με προσωπική εργασία και ανταλλακτικά έξυπνα ταιριασμένα που φέρνουν αποτέλεσμα. Πραγματικά χαίρομαι σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν δηλαδή παρουσιάζουμε ένα αυτοκίνητο που αξίζει να το δει κάποιος που μπορεί να αναζητά λύσεις για το δικό του και μπορεί να πάρει μερικές ιδέες πέρα από αυτά που έχουν χίλιο-ειπωθεί, όπως Garrett, Quaife, KW και τα λοιπά. Χαίρω πολύ...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος:Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο Κυβισμός (cc): 1.598 Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 77 x 85,8 Σχέση συμπίεσης: 10,5:1 Πρόγραμμα SP Tunes Υβριδικό Turbo με συμπιεστή 44,5mm Mazda 3 MPS και τουρμπίνα Κ04 Χειροποίητη εξάτμιση με 70mm downpipe Γιαλατζής Kit εισαγωγής με φιλτροχοάνη Simota Εργοστασιακή σκάστρα με σκληρότερο ελατήριο Custom τροποποιημένο intercooler από Ibiza Cupra
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Σασμάν ΒΕ3 (Peugeot 205 GTi M16), σε καβούκι ΒΕ4 με κορωνοπήνιο 14/62 |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες εργοστασιακές Λάστιχα Nankang NS2 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ Αμορτισέρ 207 RC με ελατήρια Εibach -3cm Αντιστρεπτική 207 RC Ρυθμιζόμενα Top mounts Δαγκάνες 207 RC με δίσκους 302mm Τακάκια Ferodo και σωληνάκια υψηλής. |
TUNEDBY: SP Tunes Θεσσαλονίκη, Παύλος Μελάς 564 29 τηλ: 2314011119 http://www.sptunes.gr | |
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ PRD 500 boost controller | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC STOCKCAR* 0-60 3,8 0-80 4,9 0-100 6,0 0-120 7,4 0-140 9,3 0-160 11,4 0-180 14.2
| ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ CHRISTMASTREE ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2.4 @ 47.9 100 6,3 @ 104.3 200 9.1 @ 141.7 400 13,6 @ 178,8 |
ROLL ME 2A SEC 60-120 3.6 60-160 7,6 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Υπάρχουν αυτοκίνητα που πουλάνε όνομα, στυλ, κύρος και διάφορα άλλα άσχετα με την ουσία πράγματα. Το Dacia Duster δεν είναι ένα από αυτά. Είναι αυτοκί...