Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130Ps
Το νέο 208 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε, απέσπασε πολύ καλές κριτικές από κοινό και δημοσιογράφους, κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για το 2020 και συνέχισε την επίθεση ποιότητας της Peugeot μετά τα 3008 και 508, λίγο προτού έρθει το εξίσου ποθητό 2008. Όμως εδώ και 2 σχεδόν χρόνια δεν ακούγεται κουβέντα στα hot-hatch χωράφια. Άκρα σιωπή για έκδοση 208 GTI, πόσο μάλλον δε για ακόμα πιο εκρηκτική by Peugeot Sport. Ναι, η Peugeot έχει κάνει ξεκάθαρη στροφή στην premium κατηγορία, αλλά κάπου στην πορεία ξέχασε τις ρίζες της. Ποιες είναι αυτές; Μα φυσικά τα μικρά, γρήγορα και διασκεδαστικά μοντέλα.
-Ώπα, ρε Κλιβ, και αυτό εδώ το κουκλί σε «κιτρινομουσταρδί» χρώμα, με τα μαύρα φουσκώματα στα φτερά, τις 17άρες ζάντες, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, τη μαύρη οροφή και τα full LED φώτα σε σχήμα χαυλιόδοντες, τι είναι;
-Είναι η κορυφαία έκδοση, με την οποία θα πρέπει αναγκαστικά να συμβιβαστούμε, που ακούει στο όνομα GT-Line, εξοπλίζεται με τρικύλινδρο μοτεράκι 1.2PureTech Turbo 130 ίππων, αυτόματο 8άρι σασμάν και μη-απενεργοποιούμενο ESP. Τουλάχιστον από τα 50km/h και άνω...
GT-details
Η συγκεκριμένη έκδοση τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του supermini της Peugeot και συνδυάζεται με ένα εξαιρετικά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, αλλά και πολύ υψηλή τιμή που αγγίζει τη μεγαλύτερη κατηγορία. Πάντως, στο B-segment το 208 διαπρέπει. Είναι ξεκάθαρη η ελευθερία που δόθηκε στο σχεδιαστικό τμήμα κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του. Και αν το 208 είναι πιο όμορφο από τα περισσότερα supermini, το 208 GT-Line, με το πιο δυναμικό look στο αμάξωμα, είναι πιο sexy και ποθητό απ’ όλα τα μικρά της κατηγορίας. Ακόμα και από τα αντίστοιχα μοντέλα της Audi (A1) και MINI (Cooper). Είναι πολύ δύσκολο να περάσεις από κάπου με το Yellow Faro 208 GT-Line και να μην γυρίσουν να σε κοιτάξουν-σχολιάσουν.
Unboring The Future
Η διαφορά με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας είναι ακόμα πιο αισθητή στο εσωτερικό. Είναι αδύνατον να πιστέψεις ότι το νέο 208 το χωρίζουν μόλις 15 χρόνια από το 207. Αν κάτσεις και στα δύο αυτοκίνητα, θα ορκίζεσαι ότι απέχουν περισσότερα από 20 χρόνια.
Οι Γάλλοι δεν έχουν κάνει έκπτωση ούτε στην ποιότητα ούτε και στον τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό. Αναμφίβολο highlight αποτελεί ο πίνακας οργάνων i-Cockpit, που -στη δεύτερη γενιά του- είναι ταχύτερο, περισσότερο παραμετροποιήσιμο με τρισδιάστατη απεικόνιση, χρησιμοποιώντας παρόμοια τεχνολογία με τα head-up display. Εξαιρετικά ευρηματικός, ο πίνακας οργάνων παρέχει μία ψηφιοποιημένη εμπειρία χρήσης, που θα απολαύσουν ελάχιστοι οδηγοί, αφού είναι σχεδόν αδύνατο να τον βλέπεις ολόκληρο. Τι ψηλοί δοκίμασαν, τι πιο κοντοί... Το αποτέλεσμα ήταν πάντα το ίδιο. Ο μόνος τρόπος για να βλέπεις τον πίνακα στο 100% είναι να τοποθετήσεις τέρμα κάτω το τιμόνι, όπως έπαιζες racing games στα arcades.
Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας είχε τη μεγαλύτερη οθόνη αφής που διατίθεται στη γκάμα του 208, με διαγώνιο 10in, που έχει αρκετή κλίση προς τον οδηγό και παρέχει τις αναμενόμενες δυνατότητες συνδεσιμότητας, με όμορφα γραφικά, υψηλή ανάλυση και γρήγορη απόκριση στα μενού. Κάτω από την οθόνη συναντάμε μία «designάτη» συστοιχία από διακόπτες αεροπορικού τύπου, με τους μισούς να είναι αφής και τους άλλους μισούς με φυσικό πάτημα, παρέχοντας τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του 208, όπως τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, κ.α., χωρίς να ψάχνεις απεγνωσμένος στα υπο-μενού της κεντρικής οθόνης.
Η ποιότητα κατασκευής είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, αξίζοντας τον premium χαρακτηρισμό, με το σύνολο να κοιτάει στα μάτια ακόμα και το κορυφαίο MINI Cooper. Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά, με συναρμογή που δύσκολα συναντάται στο B-segment. Τα πανέμορφα καθίσματα της έκδοσης GT-Line, με τις κίτρινες ραφές δίνουν την ψευδαίσθηση του χειροποίητου, με τις carbon ενθέσεις και τις λεπτομέρειες αλουμινίου να αφήνουν σαφείς σπορ υπόνοιες. Οι χώροι για μικροαντικείμενα ικανοποιούν με τον αριθμό και τη χωρητικότητά τους, κάτι που δεν ισχύει για τους χώρους των πίσω επιβατών που είναι οι μόνοι «ριγμένοι». Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, με μήκος λίγο πάνω από 4m, οι πίσω επιβάτες έχουν περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ την κατάσταση δυσκολεύει επιπλέον το περιορισμένο άνοιγμα των πίσω θυρών.
Mini GTI
Όπως είπαμε και στην αρχή, γρήγορη έκδοση 208 δεν έχουμε. Η GT-Line είναι αρκετά σβέλτη όμως για να ικανοποιήσει τη μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών, εκτός από τους petrolheads που ακόμα αναπολούν το εξαιρετικό 208 GTI by Peugeot Sport. Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech Turbo στην έκδοση αυτή αποδίδει 130Ps, με 23,4kgm ροπής από τις 1.750rpm και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 8άρι κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, που διακρίνεται τόσο για την ομαλότητα όσο και για την ταχύτητα των αλλαγών. Ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Sport, που επιπρόσθετα προσφέρει και περισσότερο βάρος στο τιμόνι και ταχύτερη απόκριση από τον κινητήρα. Ο τρικύλινδρος PureTech έχει εντυπωσιακή ροπή ακόμα και πριν τις 2.000rpm και εκπλήσσει με την πολιτισμένη λειτουργία του. Όμως τα 130Ps φτάνουν να προσδώσουν απλώς «χλιαρές» επιδόσεις. Με το κιβώτιο να μην επιτρέπει «πέταγμα» από στάση, σημειώσαμε 0-100km/h σε 9,22sec, νούμερο που το φέρνει κοντά μόνο με το Renault Clio R.S. Line 130Ps, αφού υπολείπεται σημαντικά ακόμα και από το σημαντικά ελαφρύτερο Swift Sport με τα 129Ps που είχε σημειώσει 7,85sec.
Το 208 GT-Line έχει αρκετά σφιχτή ρύθμιση, επιτρέπει μικρές κλίσεις του αμαξώματος, όμως καταφέρνει και στρογγυλεύει πολλές από τις ανωμαλίες, παρέχοντας πολύ καλή κύλιση. Η ηχομόνωση είναι επίσης εντυπωσιακή, αφού ο τρικύλινδρος κινητήρας ακούγεται μόνο πάνω από τις 3.000rpm , εκτός αν είσαι στο Sport Mode που ακούγεται περισσότερο στην καμπίνα με ηλεκτρονικό soundtrack από τα ηχεία. Το σύνολο έχει μία ευδιάθετη ζωντάνια στις στροφές, ο κινητήρας όμως δεν φτάνει να προσδώσει «πραγματικά» γρήγορο ρυθμό. Σε στριφτερό δρόμο (το 208 GT-Line ήταν παρέα με τα 2 NC του τεύχους 59...) δεν σου δίνει την ίδια αυτοπεποίθηση να στρίψεις με πολλά χιλιόμετρα, όπως ένα Fiesta ST-Line, παρά το γεγονός ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, η αίσθησή του όμως απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί κορυφαία. Και ενώ το κορυφαίο πλαίσιο και το σύνολο «θέλει» να κυνηγήσει πιο γρήγορα αυτοκίνητα, το αρκετά παρεμβατικό ESP σε κόβει νωρίς και δυστυχώς απενεργοποιείται μόνο μέχρι τα 50km/h.
Συνοψίζοντας
Το Peugeot 208 GT-Line είναι πανέμορφο, ποιοτικό και υπερπλήρες από ενθουσιώδη τεχνολογία. Μέχρι εδώ κερδίζει τη μάχη στο B-segment. Όμως ο κινητήρας του δεν αρκεί σε καμία περίπτωση για να του προσδώσει επιδόσεις hot-hatch, παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικά ακριβότερο απ’ όλα τα αντίστοιχα supermini (Ibiza FR 150Ps, Polo 1.5TSI 150Ps, Clio R.S. Line 130Ps κ.λπ.), με τιμή που ξεπερνάει τις €27.000. Είναι αναμφίβολα ένα ακαταμάχητο και premium προϊόν που πλησιάζει τις εδραιωμένες premium προτάσεις, όσο υπάρχει όμως το εκπληκτικό Ford Fiesta ST, που στην πλούσια έκδοση ST3 κοστίζει €25.332, δεν μπορεί να διεκδικήσει την κορυφή.
Μας Άρεσε (+)
Ακαταμάχητο Design
Ποιότητα κατασκευής
Απόδοση κινητήρα
Οδηγική συμπεριφορά
Δεν Μας Άρεσε (-)
Τιμή
Χώροι πίσω επιβατών
Ορατότητα του πίνακα οργάνων
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 208 1.2 PureTech 75Ps (Like): €14.200
Τιμή έκδοσης δοκιμής 208 1.2 PureTech 130Ps EAT8 (GT-Line): €27.900
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.199cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 90,5mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.055
Ύψος (mm): 1.430
Πλάτος (mm): 1.745
Μεταξόνιο (mm): 2.540
Βάρος (kg): 1.165
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Εμπρός
Κιβώτιο: Αυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 283x26mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 249x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 6,5Jx17in
Ελαστικά: 205/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 130/ 5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 23,4/ 1.750
0-100km/h (sec): 8,7sec
Τελική ταχύτητα (km/h): 208
Μέση Ονομαστική Κατανάλωση WLTP (lt/100km): 5,4
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής (lt/100km): 8,1
Εκπομπές CO2 WLTP (gr/km): 122
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60: 4,23
0-80: 6,50
0-100: 9,22
0-120: 13,02
0-140: 17,83
0-160: 24,22
0-180: 33,53
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18: 2,72: 42,22
60: 5,35: 70,67
100: 7,19: 85,42
200: 10,85: 109,49
400: 16,70: 136,08
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/Η SEC
50-80: 3,05
80-110: 3,55
ΡΕΠΡΙΖ 4η
KM/H SEC
80-110: 4,43
100-140: 7,33
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan παρουσιάζει κινητήρα με θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει στο 50%.