Peugeot 308 GT 1.6THP EAT8 225Ps
Το Peugeot 308 GT είναι το μοντέλο της Γαλλικής εταιρείας που καλύπτει το κενό ανάμεσα στις απλές εκδόσεις του μοντέλου και το κορυφαίο 308 GTi by Peugeot Sport. Πρόσφατα ανανεώθηκε στα σημεία, με τον γνωστό 1.6THP κινητήρα να παίρνει επιπλέον 20Ps, φτάνοντας τα 225Ps και εξοπλίστηκε με το νέο αυτόματο κιβώτιο EAT των οκτώ σχέσεων. Εμφανισιακά, η έκδοση GT υιοθετεί ένα διακριτικά σπορτίφ παρουσιαστικό, διατηρώντας φυσικά τα στοιχεία ανανέωσης του 308. Το αμάξωμα κάθεται 10mm χαμηλότερα προς το έδαφος, οι προφυλακτήρες έχουν πιο σπορτίφ σχεδίαση, ενώ το πιο επιθετικό look ολοκληρώνεται από τις δύο απολήξεις της εξάτμισης και τις ζάντες των 18in, οι οποίες προέρχονται αυτούσιες από το προηγούμενο μοντέλο.
Design vs εργονομία
Ανοίγοντας την πόρτα, αντικρίζει κανείς τα καθίσματα bucket με επένδυση δέρμα-alcantara, ένα υπερβολικά μικρό -σε διάμετρο- flat-bottom τιμόνι, επενδύσεις από αλουμίνιο στο ταμπλό, τα πεντάλ και τις επενδύσεις των θυρών, αλλά και όμορφες κόκκινες ραφές παντού. Το ταμπλό διατηρεί την μίνιμαλ προσέγγιση, τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους ποιοτικά και μαλακά, τα μειονεκτήματα όμως της πρακτικότητας και της εργονομίας του μοντέλου συνεχίζουν και υπάρχουν. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι μικρές και ρηχές, ενώ μόνο εντύπωση μπορεί να προκαλέσει η εμμονή των Γάλλων με τη μία μόνο ποτηροθήκη. Παράλληλα, οι χώροι των πίσω επιβατών είναι μέτριοι, ιδιαίτερα για τα πόδια.
Άνετο και γρήγορο
Οδηγικά, το 308GT είναι σπορτίφ, αλλά σε καμία περίπτωση σκληροπυρηνικό. Είναι μεν γρήγορο και με πολύ καλό στήσιμο, αλλά του λείπει αυτή η εκρηκτικότητα που χαρακτηρίζει τα hot-hatch των τελευταίων ετών. Εδώ, οι μηχανικοί της Peugeot κράτησαν έναν πιο ήπιο χαρακτήρα, αφήνοντας την έκδοση GTi by Peugeot Sport να ταιριάζει καλύτερα στους petrolheads. Ένας διακόπτης αλλάζει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε ECO, Normal και Sport. Στηνλειτουργία ECO, η απόκριση από το γκάζι είναι νωχελική, το τιμόνι είναι ελαφρύ και γενικά το αυτοκίνητο είναι ήσυχο και οικονομικό. Στη θέση Normal, ο κινητήρας ξυπνάει κάπως, έχοντας σαφώς καλύτερη απόκριση, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ήσυχο, όμως είναι και η επιλογή που θα επιλέξει κανείς αν θελήσει να κινηθεί σχετικά οικονομικά και χωρίς να νιώθει ότι έχει ένα αργό αυτοκίνητο. Σκεφτείτε ότι στα 130-140km/h, το κιβώτιο έχει 8η σχέση και οι στροφές του κινητήρα είναι λίγο πιο πάνω από τις 2.000rpm. Το αποτέλεσμα? Ταξιδεύεις ήσυχα με το μόνο ήχο που ακούγεται να προέρχεται από αεροδυναμικούς θορύβους. Στη θέση Sport, το τιμόνι γίνεται πιο στιβαρό, η απόκριση στο πετάλι του γκαζιού πιο άμεση και οι αλλαγές γίνονται πιο γρήγορα. Ο ήχος του κινητήρα στη ρύθμιση Sport ενισχύεται τεχνητά μέσω των ηχείων και ορισμένες φορές μπορείς να τον πεις και ενοχλητικό. Πολύ θετικές εντυπώσεις όμως αφήνει η ανάρτηση, η οποία συνδυάζει αρμονικά άνεση και σωστό κράτημα, όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί οδήγησης. Ο συνδυασμός, μάλιστα, ανάρτησης, πλαισίου και τιμονιού μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό όπλο στα χέρια κάποιου που θα θελήσει να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς. Η ουρά ανοίγει σχετικά εύκολα την τροχιά της, ιδιαίτερα με έντονες μεταφορές βάρους, όπως απότομο άφημα του γκαζιού. Έχει, γενικά, ουδέτερη συμπεριφορά, με το μπροστινό μέρος να είναι άμεσο και σαφές, ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες που του δίνεις. Το 308 GT είναι ένα αυτοκίνητο που περισσότερο θέλεις να το οδηγείς σβέλτα και όχι τόσο να το πιέζεις στο όριο. Σε αυτές τις συνθήκες, το 308 GT είναι υποδειγματικά άνετο και όσο στιβαρό χρειάζεται. Μπορεί να ταξιδέψει σε εθνικό δίκτυο με άνεση και ιδιαίτερη ησυχία, αφού η μόνωση της καμπίνας είναι πάρα πολύ καλή. Τα μπροστινά καθίσματα είναι αναπαυτικά και σε στηρίζουν σωστά και βοηθάνε πολύ στην άνεση του ταξιδιού. Μέσα στην πόλη, είναι ευέλικτο και όσο γρήγορο χρειάζεται και στις καθημερινές σας μετακινήσεις θα σας μεταφέρει ξεκούραστα και άνετα.
Τα μηχανικά
Το νέο κιβώτιο EAT8 έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Aisin, μία εταιρεία ηγέτη στην κατασκευή αυτόματων σασμάν και υπόσχεται μείωση των ρύπων και ομαλή λειτουργία. Το πρόβλημα που εντόπισα ήταν ότι δεν σε αφήνει να εκμεταλλευτείς την ελαστικότητα του κινητήρα σε όλο το φάσμα rpm, αφού ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία, με τις αλλαγές να γίνονται μέσω των paddles στο τιμόνι, όταν πατήσεις τέρμα γκάζι από τις χαμηλές στροφές, αμέσως κάνει kick-down. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε και πλέον χρησιμοποιεί ένα νέο φίλτρο μικροσωματιδίων GPF, ενώ -χάρη στη νέα χαρτογράφηση- αποδίδει 225Ps έναντι των 205Ps που είχε πριν και 30,5kgm ροπής έναντι των 29kgm. Η κατανάλωση όσο το πιέζεις περνάει εύκολα στα 10lt/100km, ενώ σε πιο χαλαρούς -και απλά σβέλτους- ρυθμούς θα κυμανθεί γύρω στα 8lt/100km.
Αλμυρό!
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι η υπερβολικά υψηλή τιμή πώλησης του Peugeot 308 GT. Η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €35.000, ενώ το μοντέλο της δοκιμής, που φόραγε το extra Leather Pack GT με το συνδυασμό επένδυσης δέρματος-alcantara, κοστίζει 37.700! Σε αυτά τα χρήματα μπορεί κανείς να αγοράσει κάτι με τετρακίνηση, όπως το Leon Cupra Station, το οποίο αποδίδει 300Ps και έχει DSG κιβώτιο ή, για να πάμε σε δικίνητο, το επίσης ανανεωμένο VW Golf GTI Performance με τα 245Ps. Για να μην αναφέρω τα αρκετά φτηνότερα και γρηγορότερα Hyundai i30N και το δικίνητο Leon Cupra, τα οποία κοστίζουν κάτω από τις €30.000. Η έκδοση GT του 308 είναι αρκετά χλιαρή σε σχέση με το σκληροπυρηνικό GTi byPeugeot Sport, αλλά και σε σύγκριση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού, χωρίς να δικαιολογείται το αρκετά μεγάλο κόστος αγοράς του. Είναι ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο και ολοκληρωμένο σύνολο με σπορτίφ χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι το ταχύτερο, ούτε το πιο απόλυτο οδηγικά σύνολο της κατηγορίας.
Μας άρεσε (+)
Οδική συμπεριφορά
Άνετη ανάρτηση
Λειτουργία κιβωτίου
Ποιότητα κατασκευής
Δεν μας άρεσε (-)
Ιδιαίτερα υψηλή τιμή
Χώροι πίσω επιβατών
Μέτρια εργονομία
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PEUGEOT 308 GT 1.6THPEAT8 225PS
Τιμή Βασικής Έκδοσης: €35.000
Τιμή Έκδοσης Δοκιμής: €37.700
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.598cc Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο Σχέση Συμπίεσης: 11:1 Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων Βάρος (kg): 1.279 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός: Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 225/ 5.500 Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,5/ 1.900 0-100km/h (sec): 7,40sec Τελική Ταχύτητα (km/h): 235 ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km): 132 ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 5,7 Δοκιμής (lt/100km): 9,2 | ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: 7,5Jx18in Ελαστικά: 225/40 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση: Εμπρός Κιβώτιο: Αυτόματο οκτώ σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η κορυφαία έκδοση, από πλευράς ποιότητας και εξοπλισμού, του αγαπημένου μας Ford Puma φέρει την ονομασία ST-Line V και είναι η πιο ολοκληρωμένη.