Seat Arona FR 1.5 TSI 150Ps
Σπορ εμφάνιση
Το Arona FR είναι το πιο σπορτίφ SUV στη γκάμα της Seat, μέχρι την έλευση του Cupra Ateca. Σε αντίθεση με το Ateca Cupra, όμως, το Arona FR έχει να επιδείξει ένα εξαιρετικό Value For Money πακέτο, αφού τα €19.155, που κοστίζει, είναι ένα ποσό ιδιαίτερα συμφέρον με βάση την ισχύ του κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού. Το πάτωμα που χρησιμοποιεί είναι το γνωστό MQB AO που μοιράζεται με το Ibiza, με τη διαφορά ότι είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 79mm και σε πλάτος κατά 108mm. Όπως προδίδει και ο κωδικός FR, περιμένεις κάποια πράγματα τόσο στην εμφάνιση όσο και στις επιδόσεις. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι πολύ διακριτική (κάτι που ανάλογα με τα γούστα μπορεί να είναι και καλό και κακό), αφού η έκδοση FR διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες μόνο από τις ζάντες διαφορετικής σχεδίασης 17in και τον πίσω διαχύτη με τις όμορφες -αλλά fake- τετραγωνισμένες και χρωμιομένες εξατμίσεις. Στο εσωτερικό, η έκδοση FR ξεχωρίζει από το flat-bottom τιμόνι, τις κόκκινες ραφές και τα καθίσματα με την ενισχυμένη στήριξη. Μία φάσα από μαλακό πλαστικό στο κέντρο του ταμπλό προσπαθεί να δώσει μία ανώτερη εικόνα, ποιοτικά, σε σχέση με τα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα. Η μεγάλη οθόνη αφής 8in του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα έχει εξαιρετική ευκρίνεια και απόκριση σε κάθε άγγιγμα.
Νέο παιχνίδι
Ο κινητήρας 1.5TSI Evo αποδίδει 150Ps και 25,4kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 3.500rpm. Χαρακτηριστικό του είναι ότι η πολλαπλή εξαγωγής και το μαντέμι του turbo είναι ενσωματωμένα στην κυλινδροκεφαλή για να έρχεται ο καταλύτης ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας, με σημαντικό όφελος στις εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί πολλές τεχνικές μείωσης των τριβών, όπως την επίστρωση APS (atmospheric plasma spray) στα χιτώνια, τα οποία είναι κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο. Η επίστρωση APS είναι ένα σπρέι λεπτόκοκκης «πούδρας» που βοηθά να δημιουργηθούν μικροσκοπικοί θύλακοι λίπανσης στα τοιχώματα των κυλίνδρων, τα οποία εξασφαλίζουν μειωμένη τριβή και φθορά στα ελατήρια των εμβόλων. Επιπλέον όφελος αυτής της κατεργασίας είναι η αυξημένη απαγωγή θερμότητας και αντίσταση στη διάβρωση, αλλά και τα βελτιωμένα «anti-knock» χαρακτηριστικά σε καύσιμα χαμηλής αντικροτικότητας. Η χαρά του Έλληνα βενζινά, δηλαδή! Η σχέση συμπίεσης φτάνει στο 12,5:1, ιδιαίτερα υψηλό νούμερο, με τον κινητήρα να λειτουργεί στο κύκλο Miller. Το 4ης γενιάς σύστημα άμεσου ψεκασμού χρησιμοποιεί νέα μπεκ 5 οπών, με μειωμένο tip στα 6mm και η πίεση του καυσίμου φτάνει μέχρι και τα 350bar. Η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας επιτρέπει στο συμπιεστή να δώσει υψηλή πίεση υπερπλήρωσης με χαμηλή ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα. Αποτέλεσμα; Η μέγιστη ροπή αποδίδεται 35% χαμηλότερα στο φάσμα λειτουργίας του μοτέρ! Το πακέτο μείωσης των τριβών και των απωλειών του κινητήρα περιλαμβάνει επίσης νέα, ειδικά κατεργασμένα ρουλεμάν στροφάλου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού, αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, maintenance-free ιμάντα χρονισμού χαμηλής τριβής και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο 0W20. Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού χρησιμοποιεί σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων, Αctive Cylinder Management, όταν δεν υπάρχουν απαιτήσεις σε ισχύ. Η μετάβαση από τη λειτουργία ανάμεσα σε τέσσερις ή δύο κυλίνδρους είναι ομαλή και δεν την αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο όταν βλέπει τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Ο κινητήρας λειτουργεί πάρα πολύ γραμμικά, χωρίς κενά απόδοσης και ξυπνάει από τις 1.500rpm, διαθέτοντας δύναμη σε όλο το φάσμα rpm, μέχρι τις 6.000rpm.
Στρίβοντας!
Στο δρόμο, το Seat Arona FR κινείται εξαιρετικά γρήγορα. Τόσο γρήγορα, που αποτελεί χωρίς αμφιβολία το γρηγορότερο B-SUV της αγοράς. Οι επιδόσεις του θυμίζουν άνετα μικρό hot-hatch και θα σας αποζημιώσουν με το παραπάνω. Ο κινητήρας διαθέτει πάντα δύναμη και κινεί το ελαφρύ αμάξωμα των 1.200kg με περίσσεια άνεση. Η πλούσια ροπή κάνει το έργο του καλού, σε αίσθηση και κλιμάκωση, κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων, εύκολο. Πολλές φορές πιάνεις τον εαυτό σου να κινείται με μία ή ακόμα και δύο σχέσεις πάνω. Επιπλέον, το σύστημα Seat Drive Profile, με τέσσερις επιλογές λειτουργίας, ECO, Normal, Sport και Individual, αλλάζει την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού. Αγαπημένη μας είναι η Sport φυσικά, όπου το γκάζι είναι πιο άμεσο και το μοτέρ πιο ευδιάθετο και το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή αίσθηση. Σίγουρα δεν έχει την καλύτερη δυνατή αίσθηση, αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας και με το αμάξωμα να απέχει 19cm από το έδαφος, είναι ικανοποιητική. Το σύστημα XDS+ φρενάρει τον εσωτερικό μπροστινό τροχό κατά τη διάρκεια του στριψίματος και στέλνει τη δύναμη στον εξωτερικό, προσομοιώνοντας -σε κάποιο βαθμό- τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Καταφέρνει πάντως να περάσει αποτελεσματικά τη δύναμη κάτω, ακόμα και σε κλειστά κομμάτια. Το ESP δεν έχει επιλογή off, παρά μόνο λειτουργία Sport. Παρ' όλα αυτά, επιτρέπει στο πίσω μέρος αρκετή ελευθερία και δεν θα σου κόψει τη φόρα και τον ενθουσιασμό στα γρήγορα κομμάτια. Η ανάρτηση, η οποία είναι κατά 20% πιο σφιχτή σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, είναι όσο σκληρή χρειάζεται, περιορίζοντας αρκετά τις κλίσεις. Η άνεση σίγουρα έχει χάσει κάποιους «πόντους απόσβεσης», αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δυσανασχετήσουν οι επιβάτες ακόμη και έπειτα από πολύωρες μετακινήσεις σε -τυπικά- κακοφτιαγμένους Ελληνικούς δρόμους.
Full πακετάRα!
Το Arona FR, λοιπόν, συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα αξίζει την προσοχή σας. Είναι όμορφο, ευχάριστο στην οδήγηση, φοράει έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα και το μέγεθός του είναι ιδανικό για την πόλη, αλλά και για το ταξίδι. Αξίζει τα €19.155 που κοστίζει, αφού ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες σε γκάζι ενός θερμόαιμου μπαμπά, μίας απαιτητικής σε χώρους μαμάς, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρες. Σε όλα αυτά, προσθέστε και τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία των B-SUV. Εντάξει δεν έχει μαλακά πλαστικά, αλλά είπαμε κοστίζει όσο άλλα SUV με 30 ή 40 άλογα λιγότερα! Μην τα θέλετε και όλα δικά σας...
Μας άρεσε (+)
Επιδόσεις
Εξοπλισμός
Ρύθμιση ανάρτησης
Χώροι
Χαμηλή κατανάλωση
Τιμή
Δεν μας άρεσε (-)
Αίσθηση τιμονιού
Σκληρά στην αφή πλαστικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SEAT ARONA FR 1.5 TSI 150PS
Τιμή Βασικής Έκδοσης 1.0TSI 95Ps (Reference): €15.245
Τιμή Έκδοσης Δοκιμής 1.5TSI 150Ps (FR): €19.155
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.498cc Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 85,9mm Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο Σχέση Συμπίεσης: 12,5:1 Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων Βάρος (kg): 1.222 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός: Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 150/ 5.000-6.000 Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25,4/ 1.500-3.500 0-100km/h (sec): 8,3sec Τελική Ταχύτητα (km/h): 205 ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km): 126 ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 5,1 Δοκιμής (lt/100km): 7,2
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,02 0-80 5,98 0-100 8,67 0-120 11,84 0-140 16,38 0-160 24,44 | ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι 276x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες Πίσω: Δίσκοι 230x9mm με μονοπίστονες δαγκάνες |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: 6,5Jx17in Ελαστικά: 205/55 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση: Εμπρός Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων Διαφορικό: Ελεύθερο με σύστημα XDS+
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,71 @ 46,06 60 5,25 @ 73,16 100 7,02 @ 89,15 200 10,58 @ 112,80 400 16,24 @ 139,58 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 παρουσιάστηκε σήμερα με κάθε επισημότητα και έρχεται να κλέψει καρδιές…