Porsche Macan 2.0T 252Ps

Porsche Macan 2.0T 252Ps

Sport Utility Vehicle
Η κατηγορία, που πουλάει σαν τρελή παγκοσμίως, έχει μέσα της μία λέξη, που αγαπάμε πολύ. Τη λέξη «sport». Πόσα όμως από τα SUV, που πωλούνται, είναι πράγματι Sport? Ελάχιστα θα έλεγα και ευτυχώς που υπάρχουν τα crossover για να ρίχνουμε τη ματιά μας εκεί και να ξεχνιόμαστε. Μέχρι να οδηγήσουμε (δύσκολο το έργο…) την Alfa Romeo Stelvio, η Porsche Macan, ακόμα και στην απλή δίλιτρη έκδοσή της, είναι, με διαφορά, το καλύτερο SUV της αγοράς, τιμά το σήμα της Porsche και δεν έχει καμία σχέση με το Audi Q5. Πραγματικά, δεν θα ήθελα να βρίσκομαι στη θέση των υπεύθυνων πωλήσεων των εκθέσεων της Porsche και να πρέπει να απαντάω συνεχώς στην ίδια ερώτηση: Μα ένα Q5 είναι. Γιατί είναι πιο ακριβό? Και απαντώ εγώ: ε ναι, και τι έγινε? Εξάλλου η πλατφόρμα του Q5 είναι άριστη και φοβερή αρχή για να ξεκινήσεις να χτίζεις πάνω της. Εξάλλου, η Macan, όπως αποδείχθηκε, είναι ένα μοντέλο, που «ξεπουλάει» παγκοσμίως, αφού ξεπέρασε τις 95.000 μονάδες πωλήσεων παγκοσμίως. Θέλουμε δεν θέλουμε, οι συμπράξεις των εταιρειών είναι μέρος του παιχνιδιού πλέον, αφού όλοι μα όλοι, για να μπορέσουν να συνεχίσουν να υπάρχουν, κάνουν οικονομία κλίμακας. Ειδικά, όταν η «πρώτη ύλη» σου είναι Γερμανική, δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα ως προς τη μελέτη και αντοχή. Για να σας πάω ακόμα πιο πίσω, νιώθω ότι μέσα στη Macan ζει -κατά κάποιο τρόπο- το πνεύμα της Porsche 924 και εξηγούμαι. Θυμάστε την 924? Η 924, λοιπόν, ήταν ένα μοντέλο, που βγήκε στην παραγωγή από τη σύμπραξη της Porsche με τη Volkswagen, όταν η Porsche επέλεξε να αντικαταστήσει την 914. Ήθελε λοιπόν να κατασκευάσει ένα προσιτό σπορ αυτοκίνητο, με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, τον οποίο δανείστηκε από την Volkswagen. Μια χαρά τα πήγε σε πωλήσεις η 924, έβγαλε και ειδικές εκδόσεις, έτρεξε και σε αγώνες. Πάμε παρακάτω!
  
Ποιότητα
Μπαίνοντας μέσα στη δίλιτρη
Macan καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά τιμής από τον «ξάδελφο» και, όποιο δίλλημα ή απορία είχες, λύνεται αμέσως, χωρίς κουβέντες. Τα πάντα είναι καλυμμένα με δέρμα υψηλής ποιότητας, στιβαρά υλικά, κουμπιά, οθόνες, θήκες, χώρους… Στη διάθεσή μου, για μόλις 2 μέρες, για να εξερευνήσω κάθε λειτουργία και να αποκομίσω όσα στοιχεία χρειάζομαι για να γράψω τούτες τις σελίδες. Εντυπωσιάστηκα αρχικά πολύ με το χρώμα της συγκεκριμένης (Volcano Grey Metallic), αλλά και με τις 20άρες ζάντες, που έχουν κωδική ονομασία RS Spyder. Δεν είναι βασική έκδοση αυτή η Macan. Έχει μπόλικα extra, τόσα όσα χρειάζονται όμως για να πάρεις μια καλή γεύση από την ποιότητα της εταιρείας, αλλά και την καλή της σχέση με την τεχνολογία. Την κεντρική οθόνη αφής και το entertainment σύστημά της το έχουμε ξανασυναντήσει στην 718 Boxster και ήταν πόσο εύκολο και λειτουργικό. PCM το ονομάζει και η οθόνη είναι 7in, συνδέεται με τα πάντα, έχει δέκτη τηλεόρασης, παίζει κάθε μορφή video και μπορεί να σε βοηθήσει στην πλοήγηση μέσω Google Maps. Πίσω από τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, δύο οθόνες αφής TFT 10.1in, οι οποίες δέχονται DVD, έχουν δύο εισόδους USB, είσοδο για κάρτα SD, καθώς και εσωτερική μνήμη 32GB. Φυσικά, συνδέονται και στο internet, αλλά και με ασύρματα ακουστικά της Porsche. Το ηχοσύστημα της Bose αποτελείται από 14 ηχεία, με συνολική απόδοση άνω των 600 Watt. Και αφού φορέσατε στην οικογένεια ακουστικά, τους βάλατε και video με παιδικά, πάμε στην ουσία: πως είναι μία Porsche βάρους 1.900+ κιλών με 252 άλογα και δίλιτρο μοτέρ?

Launch Control?
Ναι, έχει και τέτοιο. Έχει επίσης και sport exhaust, η οποία -μέσω κουμπιού- αλλάζει χαρακτήρα και ακούγεται όσο χρειάζεται. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας των 252Ps συνδυάζεται με ένα PDK κιβώτιο επτά σχέσεων. Δεκάδες ήταν αυτοί που έκαναν λάθος και υπέθεσαν ότι ο κινητήρας είναι αυτός της δίλιτρης 718 Boxster/Cayman, κάτι που δεν ισχύει. Μιλάμε για τον 2.0TSI τελευταίας γενιάς που προέρχεται από την γκάμα της Audi και είναι πράγματι ένας άριστος κινητήρας, που τραβάει «από το ρελαντί» και καταφέρνει να κινεί τη Macan σε απολαυστικούς ρυθμούς. Εκτός από τον κινητήρα, η Porsche έχει επέμβει δραστικά στην ρύθμιση της ανάρτησης, στην ευθυγράμμιση, αλλά και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό δεν είναι ένα SUV, που σε μεταφέρει από το Α στο Β, αλλά ένα sport πολυτελές όχημα, ικανό να ακολουθήσει σε διαδρομή με στροφές ακόμα και γνήσιο sportscar, το οποίο απέχει τους μισούς πόντους από το έδαφος σε σχέση με τη Macan, η οποία απέχει 19,8cm από την άσφαλτο. Το 0-100km/h σε 6,5sec, που υπόσχεται η Porsche, ήρθε με την πρώτη προσπάθεια και έως τα 160km/h επιταχύνει πολύ γρήγορα. Κάπου εκεί, αρχίζει να μιλάει το βάρος, ούσα δύο τόνους με δύο άτομα. Ποιος θα κάτσει να κάνει κόντρες από στάση με μία Macan, θα μου πείτε, και θα συμφωνήσω. Εμένα ο δρόμος με έβγαλε τυχαία προς το Σούνιο, μία μέρα χωρίς κίνηση και υποχρεώσεις. Σε ορισμένα σημεία της διαδρομής, «ίδρωσα» βλέποντας το ταχύμετρο και αντιλαμβανόμενος την ευκολία, που το αμάξωμα έβγαζε σε πέρας κάθε δυσκολία του δρόμου ή ακόμα και της λάθος εντολής μου. Η μετάδοση δουλεύει υποδειγματικά, με την Porsche να μας δηλώνει ότι -μέσω του συστήματος Traction Management- το οποίο διαθέτει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, μοιράζει τη ροπή ακαριαία εκεί που χρειάζεται, φτάνοντας ακόμα και το 100% της κίνησης στους εμπρός τροχούς, προκειμένου το αμάξωμα να συνεχίσει να κινείται με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς υποστροφή. Η υπερστροφή θα έρθει, αν το επιδιώξεις, αλλά θα πρέπει να έχεις μελετήσει καλά το οδόστρωμα, αλλά και την τοποθέτηση του αμαξώματος από νωρίς. Με επιμονή στο γκάζι, η ουρά γυρίζει γλυκά και στην έξοδο, το Traction Management, σε βάζει και πάλι στην ευθεία για την επόμενη στροφή. Σε όλη αυτήν τη διαδικασία, το τιμόνι, αλλά και το PDK σασμάν είναι αλάνθαστα και ακριβέστατα, όπως ταιριάζει σε ένα ακριβό sport αυτοκίνητο. Τα φρένα της θα έλεγα ότι της πέφτουν μικρά για το βάρος της, αφού με δύο δυνατά φρεναρίσματα «με πολλά» δείχνουν να κουράζονται. Αν είχα επιλογή, θα έβαζα μεγαλύτερα φρένα. Κάτι βασικό, για το οποίο θα έχετε απορία, είναι η κατανάλωση. Εύκολα θα σκαρφαλώσει στα 14lt/100km, αν οδηγείτε τέρμα γκάζι σε στροφές, αλλά το ίδιο εύκολα θα πέσει κάτω από τα 10lt/100km εντός πόλης, αν της φερθείτε με σεβασμό.

Για ειδικούς πελάτες
Είναι η πρώτη φορά πάντως, που κάποιος, που στόχευε σε ένα Q5 ας πούμε, το οποίο ξεκινά περίπου στις 66.000 ευρώ, σκέφτεται να ρίξει μια ματιά σε κάτι πιο ακριβό. Με τις τελευταίες αλλαγές σε φόρους κλπ, η «απλή» Macan ξεκινά από τα 80.100 ευρώ, διαφορά περίπου 14.000 ευρώ. Νούμερο που αξίζει να υπολογίσεις, αν «σε βγάζει» να το διαθέσεις, πριν αγοράσεις κάτι άλλο. Δεν έχω κάτι με το Q5, προς θεού, απλά όλος ο κόσμος το συγκρίνει με τη Macan και αυτό δεν μπορούμε να το προσπεράσουμε. Όμως, όλα ξεδιαλύνουν, όταν οδηγήσεις και τις δύο περιπτώσεις και μάλιστα ξεδιαλύνουν τόσο πολύ, που αρχίζεις να σκέφτεσαι ότι είναι ίσως και φθηνή η Macan. Φυσικά, όταν αρχίσεις να φορτώνεις με extra, το νούμερο αλλάζει τραγικά, ο πελάτης, όμως, που θα μπει στις εκθέσεις της Porsche, δεν περνάει τυχαία το κατώφλι της εισόδου. Επιτέλους, το αρκτικόλεξο SUV βρίσκει σωστή εφαρμογή, αφού η πρώτη λέξη Sport τιμάται με το παραπάνω από την Macan.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PORSCHEMACAN 2.0 252PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €80.100


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.984

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 82 x 92

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,6:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος Ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.845

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ PDK 7 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Porsche Traction Management

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με σύστημα PASM

Πίσω: Ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με σύστημα PASM

ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ Porsche RS Spyder εμπρός 9Jx20in, Πίσω 10Jx20in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ Εμπρός 265/45 R20, Πίσω 295/40 R20

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Τετραπίστονες δαγκάνες, Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 345mm

ΠΙΣΩ Μονοπίστονες δαγκάνες, Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 330mm


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 252/5.000-6.800

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 37,7/1.600-4.500

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 6,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 182

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 7,2 μεικτή
ΔΟΚΙΜΗΣ (Lt/100km) 10,6 μεικτή

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 167gr/km

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC  

0-60    3,34

0-80     4,72

0-100   6,51

0-120   9,28

0-140   12,81

0-160   17,83
0-180   28,72
0-200   39,08

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,56                 48,13

60        4,74                 80,08

100      6,43                 97,67

200      9,80                 124,89

400      15,04               150,44
1000    28,09               179,14

 

Αρθρογράφος

 

To FordPass στο Puma

To FordPass στο Puma

Με το προηγμένο FordPass έχετε παντού και πάντα στην… παλάμη του χεριού σας το νέο Ford Puma.