Poseidon Team Shell Eco Marathon
ShellEcoMarathon
Αν και αναφερθήκαμε και πέρυσι στο συγκεκριμένο διαγωνισμό και μάλιστα με πλήρη αναφορά στις Ελληνικές ομάδες, οι φετινές διακρίσεις της Poseidon Team μας έκαναν να θέλουμε να ασχοληθούμε και πάλι. Τα νέα παιδιά αξίζουν την προσοχή μας και ειδικά όταν -με απίστευτα υποπολλαπλάσια budget έναντι των ξένων ομάδων- καταφέρνουν να παίρνουν πρωτιές και να ξεχωρίζουν. Τι είναι, όμως, το Shell Eco Marathon? Πρόκειται για ένα διαγωνισμό ενεργειακής αποδοτικότητας, που καλεί μαθητές Πανεπιστημίων από όλον τον κόσμο να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν τα δικά τους οχήματα. Αυτά χωρίζονται σε δύο τύπους: τα «Prototypes», δηλαδή υπεραποδοτικοί σχεδιασμοί και τα «Urban Concept», που ενσωματώνουν στοιχεία που βρίσκονται σε πιο τυπικά οχήματα, όπως φλας και φώτα φρεναρίσματος. Περαιτέρω κατηγοριοποίηση γίνεται -με βάση το καύσιμο- σε τρεις κλάσεις: ηλεκτρικά με μπαταρία, με κυψέλη υδρογόνου και με μηχανή εσωτερικής καύσης.
Όρκα
Η Poseidon Team αποτελείται από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς σπουδαστές μηχανικούς και αποφοίτους του Τμήματος του Τεχνολογικού Τομέα του Α.Ε.Ι. Πειραιά και το όχημά τους ονομάζεται «Όρκα». Για πρώτη φορά συμμετείχε στο Shell Eco Marathon το 2011. Αρκετά καλή διάκριση πήραν το 2014, οπότε και τερμάτισαν στην 114 θέση ανάμεσα σε 49 ομάδες της κατηγορίας «Πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία». Το τελικό αποτέλεσμα ήταν 528 χλμ ανά κιλοβατώρα, που αντιστοιχεί σε περίπου 5.000 χλμ ανά λίτρο συμβατικής βενζίνης. Το 2016, μετά από δύο χρόνια σχεδιασμού, εξομοίωσης και βελτιστοποίησης, ολοκληρώθηκε η εξέλιξη του νέου οχήματος, το οποίο διαθέτει αυτοφερόμενο αμάξωμα CFRP. Η ομάδα, όμως, δεν σταμάτησε εκεί. Μετά από προσεκτική ανάλυση των δεδομένων για την πίστα του 2016, ο κινητήρας αντικαταστάθηκε με σύγχρονο κινητήρα μόνιμων μαγνητών (BLDC) της Maxon EC-i 52 180 Watt, με υψηλότερο εύρος αποδοτικής λειτουργίας. Έγινε μελέτη, επανασχεδιασμός και κατασκευή του ηλεκτρονικού συστήματος οδήγησης του κινητήρα με σύστημα οδήγησης Triple Half H Bridge, αξιοποιώντας ως ECU μία DSP της Texas Instruments. Στον τομέα του design, βελτιώθηκε η εξωτερική εμφάνιση διορθώνοντας πολλές κατασκευαστικές ατέλειες και σχεδιάζοντας ένα δυνατό livery. Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στην κατάκτηση της 9ης θέσης μεταξύ των 45 ομάδων της κατηγορίας και στην απόκτηση του «Design Award».
Δῶς μοι πᾶ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω
Είχε αναφωνήσει ο Αρχιμήδης, όταν ανακάλυψε τη δύναμη των μοχλών. Δώσε μου ένα σημείο να στηριχτώ και θα κινήσω τη γη! Κάπως έτσι σκέπτονται και τα παιδιά της ομάδας Poseidon Team και -όπως δείχνουν τα πράγματα- το έχουν κάνει πραγματικότητα. Σκεφτείτε ότι έχουν να συναγωνιστούν ομάδες Πανεπιστημίων απ’ όλον τον κόσμο, οι οποίες έχουν «άπειρο» budget. Σκεφτείτε ότι όσα χρήματα έχουν χρησιμοποιήσει πολλές από τις ομάδες μέσα σε μία χρονιά, η Poseidon Team δεν έχει χρησιμοποιήσει συνολικά από το 2011. Οπότε, με πολύ μυαλό, προσπάθεια και επιμονή, καταφέρνουν να παίρνουν πρωτιές και αυτό είναι κάτι στο οποίο οφείλουμε να υποκλιθούμε.
Στα μελλοντικά σχέδια της ομάδας είναι η κατάκτηση υψηλότερης θέσης, καθώς και η συμμετοχή σε παραπλήσιους διαγωνισμούς. Η δημιουργία υποδομών για την υποστήριξη εξωτερικών project και η εξωστρέφεια της δημιουργούμενης τεχνογνωσίας είναι πάντα στο μυαλό τους.
Νέα σχέδια
Η ομάδα Poseidon, εκτός από το διαγωνισμό Shell Eco Marathon, αποφάσισε να εξερευνήσει νέους ορίζοντες στον τομέα του motorsport. Η νεοσύστατη αυτή ομάδα έχει ξεκινήσει τις μελέτες και το σχεδιασμό ενός πρωτότυπου αγωνιστικού μονοθεσίου τύπου formula. Η Poseidon Formula Racing έχει ως σκοπό τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό Formula Student, ένα διεθνή πανεπιστημιακό διαγωνισμό στον οποίο αναμετρώνται τα μονοθέσια των ομάδων σε στατικά και δυναμικά αγωνίσματα. Εμείς από τη μεριά μας, τους ευχόμαστε να πετύχουν όσο το δυνατόν περισσότερες και μεγαλύτερες διακρίσεις!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Περισσότερα από είκοσι χρόνια συμπληρώνει η BMW M ως πάροχος των Αυτοκινήτων Ασφαλείας στο MotoGP.