Πρόσωπα Power: Γιώργος Παππάς
Τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία Honda για τον Έλληνα καταναλωτή?
Η εταιρεία Honda είναι συνώνυμη της τεχνολογικής υπεροχής, καινοτομίας και αξιοπιστίας. Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη είναι Επίσημος Διανομέας-Εισαγωγέας των προϊόντων της Honda στην Ελληνική αγορά περισσότερο από 50 χρόνια, αφού η εισαγωγή του πρώτου αυτοκινήτου Honda έγινε το 1959. Από την πρώτη στιγμή, ο Έλληνας καταναλωτής είχε υψηλές προσδοκίες από τα μοντέλα της Honda, τα οποία υιοθετούσαν το όραμα του ιδρυτή της μάρκας, Soichiro Honda, ο οποίος το 1952 είπε: «Διατηρώντας μία παγκόσμια οπτική γωνία, είμαστε αφοσιωμένοι στην παροχή προϊόντων της υψηλότερης δυνατής ποιότητας σε λογικές τιμές, για την ικανοποίηση των πελατών μας σε όλο τον κόσμο».
Με ποιά ατού καταφέρνει να ξεχωρίζει η Honda σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ειδικά αυτήν τη δύσκολη - για την ελληνική αγορά- περίοδο?
Η Honda, σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, ξεκινώντας από το 2015 έχει προχωρήσει σε ριζική ανανέωση των μοντέλων, που διαθέτει, τόσο στην Ευρωπαϊκή όσο και στην Ελληνική αγορά, σε διάστημα μικρότερο των 15 μηνών. Η πλήρης ανανέωση της γκάμας των μοντέλων της εταιρείας αποτελεί για εμάς το μεγαλύτερο εχέγγυο για την πολύ καλή της πορεία στην αγορά αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από την 4η γενιά του Civic Type-R, που είχατε την ευκαιρία να οδηγήσετε πριν από λίγες ημέρες, ενός μοντέλου με προδιαγραφές ενός «αγωνιστικού αυτοκινήτου για το δρόμο», το νέο Civic Type R βασίζεται στον πιο σπορ κινητήρα Type R, που έχει κατασκευαστεί ποτέ και θα θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία FWD hatchback υψηλών επιδόσεων. Επίσης, προχώρησε στην παρουσίαση του νέου Jazz 3ης γενιάς, του εξαιρετικά δημοφιλούς μικρού πολυμορφικού hatchback της Honda, που έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία B, με πρόσθετο χώρο, ευελιξία, ποιότητα και τεχνολογία. Αντίστοιχα, λανσάρισε το CRV 1.6 με τετρακίνηση και κινητήρα 160 ίππων, προχώρησε στην ανανέωση του Civic 9ης γενιάς και στην παρουσίαση του νέου Honda HR-V, ενός μοντέλου που αντιπροσωπεύει μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία των crossover, με χαρακτηριστική εμφάνιση coupé, στιβαρότητα SUV, χώρους και πολυμορφικότητα ενός MPV, προηγμένη αλλά απολαυστική οδηγική εμπειρία και επιδόσεις με οικονομία.
Ποιοί οι στόχοι πωλήσεων για τη Honda μέσα το 2016?
Για τη Honda έχουμε στόχο την αύξηση των πωλήσεων της μέσα στο 2016 κατά 42,5% συγκριτικά με το 2015.
Πόσο δύσκολο είναι να διαχειρίζεστε την επικοινωνία δύο brands, όπως της Honda και της Mitsubishi?
Η επικοινωνία 2 brands αποτελεί μία δύσκολη υπόθεση, καθώς πρέπει να μπορούμε κάθε φορά να επικεντρωνόμαστε στα διαφορετικά στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας και κουλτούρας κάθε μάρκας, λαμβάνοντας υπόψη μας και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε μοντέλου. Σίγουρα υπάρχουν στιγμές, που ο όγκος εργασίας είναι πολύ μεγάλος, στις περιπτώσεις που υπάρχουν διαδοχικές ή και ταυτόχρονες παρουσιάσεις μοντέλων από τις 2 μάρκες, που εκπροσωπούμε στην Ελληνική αγορά.
Η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στη χώρα μας. Γιατί δεν είδαμε ποτέ μοντέλα, όπως το ColtEV και το i-MiEV στην Ελλάδα? Υπάρχουν πλάνα για μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα από την Honda και την Mitsubishi στη χώρα μας?
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές αγορές, η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς για 2 σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι η παντελής απουσία οικονομικών –κυρίως- κινήτρων, που να βοηθούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ αντίστοιχα αυτά επιβαρύνονταν και με φόρο πολυτελείας εξαιτίας της υψηλής CIF αξίας, που είχαν δεδομένης της τεχνολογίας, που χρησιμοποιούσαν. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την έλλειψη υποδομής, η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει την επαναφόρτιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων εκτός του σπιτιού του ιδιοκτήτη τους. Πιστεύω ότι στο εγγύς μέλλον, η ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να βρει γόνιμο έδαφος στην Ελλάδα, προκειμένου ο Έλληνας καταναλωτής να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα της «πράσινης» μετακίνησης. Αυτήν τη στιγμή έχουμε για διάθεση στην αγορά το Mitsubishi Outlander Plug in Hybrid, ένα μοντέλο που έχει ξεπεράσει τις 100,000 πωλήσεις παγκοσμίως.
Ποιά μοντέλα να περιμένουμε στο προσεχές μέλλον, αλλά και μακροπρόθεσμα?
Όπως σας προείπα, η Honda προχώρησε σε πλήρη ανανέωση της γκάμας των μοντέλων της και αυτό, που περιμένουμε τώρα, είναι η 10η γενιά του Honda Civic, το οποίο θα παρουσιαστεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς (2017).
Ποιά είναι η ζήτηση των μοντέλων με Diesel κινητήρα, συγκριτικά με τα βενζινοκίνητα, αλλά και τα hybrids, την τελευταία διετία?
Τα τελευταία χρόνια, η πετρελαιοκίνηση παρουσιάζει μία σταδιακή αύξηση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία τέσσερα χρόνια το ποσοστό πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συγκριτικά με των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είναι: το 2012, 40%πετρέλαιο και 60% βενζίνη, το 2013, 58% πετρέλαιο και 42% βενζίνη, το 2014, 64% πετρέλαιο και 36% βενζίνη, το 2015, 63% πετρέλαιο και 37% βενζίνη.
Το Honda Civic Type-R, τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη γενιά του, ήταν ένα μοντέλο, που αγαπήθηκε πολύ από το Ελληνικό κοινό. Ωστόσο, η αρχική τιμή του νέου Type-R, των €61.000, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Για ποιό λόγο ήταν η τιμή του τόσο αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν και τι άλλαξε στην πορεία για να διαμορφωθεί εν τέλει στις €47.000?
Η τιμή του Honda Civic Type-R αρχικά είχε βρεθεί στις 61,000€, ενώ η αντίστοιχη τιμή του στη Γερμανία κυμαίνονταν στις 40,000€, καθώς το νέο μοντέλο της εταιρείας μας επιβαρύνονταν με φόρο της τάξης του 70%. Μετά την κατάργηση του φόρου πολυτελείας, η τιμή του έπεσε για τη βασική έκδοση στις 47,000€ και για την έκδοση GT Pack στις 51,000€. Η τιμή του είναι αυξημένη συγκριτικά με τα μοντέλα του παρελθόντος, καθώς η τέταρτη γενιά του μοντέλου είναι πλήρως ανασχεδιασμένη και διαθέτει για πρώτη φορά τον 2λιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα της γενιάς Earth Dream Technology, ο οποίος αποδίδει 310 ίππους.
Το Ελληνικό αγοραστικό κοινό «γκρινιάζει» λέγοντας ότι οι τιμοκατάλογοι του Ομίλου Σαρακάκη είναι αυξημένοι, αναφερόμενο τόσο στα αυτοκίνητα, όσο και στα ανταλλακτικά. Τι απαντάτε σε αυτούς?
Δεν νομίζω ότι το αγοραστικό κοινό «γκρινιάζει» ούτε για τις τιμές των μοντέλων, αλλά ούτε και για τις τιμές των ανταλλακτικών. Η εταιρεία μας τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε αναθεώρηση των τιμοκαταλόγων των ανταλλακτικών, με αποτέλεσμα να είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί συγκριτικά με τις άλλες εταιρείες. Όσον αφορά στις τιμές των αυτοκινήτων, αυτές καθορίζονται από τις τιμές, που μας δίνουν τα εργοστάσια και στόχος μας είναι να έχουμε τιμές ανταγωνιστικές με τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς σε κάθε κατηγορία.
Έχετε καταφέρει να κάνετε μερικά από τα όνειρά σας πραγματικότητα? Ποιά είναι αυτά?
Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, καθώς έχω καταφέρει τα τελευταία 22 χρόνια να δραστηριοποιούμαι στο χώρο του αυτοκινήτου και δη στον τομέα της εταιρικής επικοινωνίας 5 εταιρειών διαδοχικά, συνδυάζοντας το μεγάλο μου πάθος, που είναι το αυτοκίνητο, με αυτό των σπουδών μου, αφού έχω τελειώσει μεταπτυχιακές σπουδές στις Δημόσιες Σχέσεις.
Προσωπικοί στόχοι για το μέλλον?
Θα ήθελα να δούμε το χώρο του αυτοκινήτου να γνωρίζει άνθηση, όπως την προηγούμενη δεκαετία, προκειμένου να μπορέσουμε να γίνουμε πιο δημιουργικοί.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στους δρόμους του Atsugi στην Ιαπωνία, το ARIYA είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό crossover της Nissan που αναπτύχθηκε σε ...