Πρώτη Επαφή: Νέα Ford Mustang

Πρώτη Επαφή: Νέα Ford Mustang

Success!

Η τελευταία γενιά της Mustang ήταν ένα στοίχημα για την Ford. Ήρθε για πρώτη φορά στην Ευρώπη και με περισσότερες από 45.000 πωλήσεις σε 2 μόλις χρόνια, έγινε το πιο πετυχημένο μοντέλο στην κατηγορία του, δίπλα σε ονόματα όπως Audi, BMW και Porsche. H Ford δεν επαναπαύτηκε στα πρωτεία της και επέλεξε να ανανεώσει -σχετικά σύντομα- τη Mustang, ώστε να συμβαδίζει ακόμα περισσότερο με τα απαιτητικά «θέλω» των Ευρωπαίων αγοραστών.

She'got the look

Το macho μοτίβο παρέμεινε, με περιορισμένες, αλλά σημαντικές αλλαγές να κάνουν τη διαφορά και να φέρνουν ένα πιο επιθετικό παρουσιαστικό. Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα εστιάζουν κυρίως στο μπροστινό μέρος, με το χαμηλότερο και πιο μυώδεςκαπό, τα «κατεβασμένα» φτερά, το αεροδυναμικό splitter και τα νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED να κάνουν τη νέα Mustang να μοιάζει με …«αρπακτικό έτοιμο να χιμήξει». Είχα τις αμφιβολίες μου για τις αλλαγές στο μπροστινό μέρος, αφού η Mustang του 2015 ήταν ένα πολύ αρμονικό σύνολο, με σχεδίαση αναμφισβήτητα... Mustang. Το νέο μοντέλο όμως -από κοντά- είναι ακόμα καλύτεροΣτο εσωτερικό έχει γίνει μία φιλότιμη προσπάθεια για πιο premium «αύρα» χάρη στις νέες δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες και στα καθίσματα, ενώ η κεντρική κονσόλα υιοθετεί επένδυση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος. Στο κέντρο συναντάμε φυσικά την οθόνη αφής 8in με το σύστημα SYNC3, αλλά, αυτή τη φορά, την παράσταση κλέβει ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας 12in, όπου μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα από αρκετές εναλλακτικές απεικονίσεις. Τα μοτίβα αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Μπορείς επίσης να φτιάξεις το δικό σου προφίλ και να το αποθηκεύσεις ως «My Mode», ώστε να μπορείς να το ανακαλείς αμέσως. Για πρώτη φορά η Mustang διατίθεται με ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως τα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, Lane Departure Warning και Lane Keeping Aid.

Καταραμένα κυβικά

Ό,τι και να λέμε, το trademark στοιχείο της Mustang είναι φυσικά ο 5λιτρος V8 κινητήρας της.Η έκδοση αυτή πηγαίνει κόντρα στην political correct νοοτροπία της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μικραίνει τους V8 και τους ρίχνει δύο τουρμπινάκια ελέω ρύπων και κουραφέξαλα. Η Ford όχι μόνο κράτησε το πεντάλιτρο αλουμινένιο τέρας, αλλά το εξέλιξε σε μεγάλο βαθμό για να φτάσει την απόδοση στα 450Ps (από 421Ps). Το ανασχεδιασμένο σύστημα τροφοδοσίας συνδυάζει την έμμεση και άμεση έγχυση καυσίμου, παρέχοντας βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές rpm και καλύτερη πλήρωση στις ψηλές rpm, δίδοντας παράλληλα τη δυνατότητα για αύξηση της συμπίεσης στο 12:1 (από 11:1). Ο πιο ενδιαφέρον -για τη χώρα μας- κινητήρας 2,3 Ecoboost φυσικά και παρέμεινε, αλλά, λόγω των νέων προδιαγραφών ρύπων Euro 6.2, έχασε 27 ίππους, φτάνοντας τα 290Ps, με ροπή όμως 44,8kgm στις 3.000rpm! Οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί σημαντικά, με την V8 έκδοση να επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 4,6sec, με το μικρό τετρακύλινδρο να υπολείπεται κατά 1,2sec, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει αντίστοιχα τα 249 km/h και τα 233 km/h. Το σημαντικότερο νέο της ανανεωμένης Mustang όμως είναι το 10τάχυτο αυτόματο Selectshift, που δοκιμάστηκε για 6 εκατομμύρια χιλιόμετρα και προσφέρει μεγάλη οικονομία μέσω σχεδιασμού χαμηλής τριβής και με βελτιωμένη επιτάχυνση σε σχέση με ένα αυτόματο εξάρι κιβώτιο. Φυσικά και υπάρχει και η επιλογή χειροκίνητου, με το εξάρι να έχει γίνει πιο αντρικό στην πεντάλιτρη έκδοση, με νέο βολάν διπλής μάζας και νέο συμπλέκτη για μεγαλύτερη αντοχή.

Shegot the moves

Οδηγώντας στο απίστευτο ορεινό στροφιλίκι Route Napoleon πάνω από τη Νίκαια, αποκομίζεις αμέσως ότι η ανανεωμένη Mustang είναι ένα πιο άμεσο και ολοκληρωμένο σύνολο. Ο 5λιτρος V8 ξυπνάει κυριολεκτικά με ένα μικρό σεισμό, αρκετά δυνατό για να ξυπνήσει όλους σου τους γείτονες. Το νέο σύστημα Active Valve Performance Exhaust διαθέτει διάφορες ρυθμίσεις, που αυξομειώνουν τα παραγόμενα decibel, με το πρόγραμμα Good Neighbour Mode να σου δίνει τη δυνατότητα να μειώνεις σημαντικά το θόρυβο της εξάτμισης, αυτόματα, σε προγραμματισμένες ώρες! Ξεκινάω στο πρόγραμμα Normal για «αναγνώριση» και εντυπωσιάζομαι από την απόσβεση της ανάρτησης. Το προαιρετικό σύστημα ανάρτησης MagneRide με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ αλλάζει την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Μπορεί να είναι άνετη στο πρόγραμμα Normal, αλλά η απόκριση στο γκάζι είναι νωχελική, οπότε πάμε αμέσως στο Sport. Τέλεια! Ο V8 αποκτάει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τα κλαπέτα να ανοίγουν και το ουρλιαχτό από τις εξατμίσεις να σε κάνει να αναρωτιέσαι αν οι Αμερικάνοι ήθελαν να «τρολάρουν» τους πεζούς σε κάθε πέρασμα της Mustang! Οι βελτιώσεις στον κινητήρα έχουν αποτέλεσμα, αφού ο νέος V8 έχει φοβερή δύναμη μετά τις 3.500rpmκαι γουστάρει να βουτάει στα «κόκκινα» που ξεκινάνε στις 7.000rpm. Η MagneRide -σε συνδυασμό με τις νέες παχύτερες αντιστρεπτικές και την προσθήκη ενός επιπλέον συνδέσμου στήριξης στο πίσω μέρος- έχει κάνει τη Mustang να αντιδράει ταχύτερα και να είναι πειθήνια στις εντολές του τιμονιού, αλλά δεν μπορεί να κρύψει το βάρος της, που στην έκδοση με τον V8 ξεπερνάει τα 1.700kg. Η μεγάλη Mustang κρατάει εντυπωσιακά, αλλά σου δίνει την αίσθηση ότι βασίζεται περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε στα λάστιχά της παρά στην ικανότητα της ανάρτησής της. Είναι σίγουρα πάντως πιο συμμετοχική και άμεση στη γρήγορη οδήγηση, με το ακουστικό κρεσέντο από τον πληθωρικό V8 να σε πιέζει συνεχώς να την κυνηγήσεις! Το 10άρι κιβώτιο είναι ομαλό στην αυτόματη λειτουργία και το πρόγραμμα Normal είναι πολύ γρήγορο στα ανεβάσματα στα Sport/Track, αλλά αρκετά πιο αργό στα κατεβάσματα.

Οδηγώντας αμέσως μετά τη μικρή τετρακύλινδρη, όχι μόνο δεν απογοητεύεσαι αλλά διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον σύνολο. Δεν έχει φυσικά ούτε τη δύναμη ούτε τον ήχο του V8, η EcoBoostMustang όμως είναι πιο ανάλαφρη στις αντιδράσεις και στις αλλαγές κατεύθυνσης, έχει καλύτερο turn-in και πιο ομαλές μεταφορές βάρους. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για την καλύτερη Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ, με τη Ford να εστιάζει στην ποιότητα, στην οδική συμπεριφορά και στην εξελιγμένη τεχνολογία, χωρίς να διαπραγματεύεται τον brutal χαρακτήρα της. Η άφιξη της ανανεωμένης Mustang στις ελληνικές εκθέσεις θα γίνει μέσα στο Μάιο, με τιμές που δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί, αν και σίγουρα η ελληνική αντιπροσωπεία πιέζει αρκετά για να διατηρήσει την εξαιρετική σχέση value for money του μοντέλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

2.3 ECOBOOST

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.261

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 87,5 x 94

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος Ψεκασμός

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 290/5.400

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 44,9/3.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) 9,0 (9,2 ΑΤ)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 199gr/km (205 ΑΤ)

0-100KM/H (sec)   5,8 (5,5 ΑΤ)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  233

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.662 (1.673 AT)


5.0
V8 GT

ΤΥΠΟΣΟκτακύλινδρος σε διάταξη V

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 5.038

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 93 x 92,7

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 12:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 450/7.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 53,9/4.600

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) 12,4 (12,1 ΑΤ)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 277gr/km (270 ΑΤ)

0-100KM/H (sec)   4,6 (4,3 ΑΤ)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  249

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.743 (1.756 AT)

 

Αρθρογράφος

 

Ο Nico Rosberg δοκιμάζει το ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιο ID.R της Volkswagen

Ο Nico Rosberg δοκιμάζει το ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιο ID.R της Volkswagen

Ο Nico Rosberg, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 του 2016, βρέθηκε στο τιμόνι του ID.R, του πλήρως ηλεκτρικού αγωνιστικού μονοθέσιου της Volkswa...