Renault 5 2.0 16v 182PS

Renault 5 2.0 16v 182PS

Εμπνέει σεβασμό

Το Renault 5 GT Turbo κουβαλάει χρόνια ιστορίας στην πλάτη του. Από τις πίστες της Κορσικής στην αγωνιστική του έκδοση, αλλά ακόμη και ως συμβατικό, οι περισσότεροι έχουμε κάτι να θυμόμαστε από αυτό το μοντέλο. Είχε απίστευτο στήσιμο για την εποχή του και παράλληλα ήταν ο προπομπός του μυθικού Renault Clio Williams. Για τον Αλέξανδρο ήταν το αυτοκίνητο που στιγμάτισε την παιδική του ηλικία και είχε βάλει στόχο να αγοράσει ένα και δεν βιάστηκε. Έδειξε αρκετή υπομονή για να βρει το κατάλληλο και πέρασαν 5 χρόνια μέχρι να εμφανιστεί το σωστό. Μόλις το βρήκε, δεν έχασε την ευκαιρία και το αγόρασε άμεσα. Το λευκό 5άρι ήταν ήδη σε πολύ καλή κατάσταση εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ ταυτόχρονα είχε αλλαχθεί ο παλιότερης τεχνολογίας κινητήρας με το turbo και συνοδευόταν από το 2.0lt 16v μοτέρ του Megane με κωδικό F7R, που επιπλέον ήταν και σφυρήλατο! Το μοτέρ αυτό κινούσε και το Clio Williams και φυσικά ήταν μία ευκαιρία, την οποία ο Αλέξανδρος δεν άφησε να πάει χαμένη!

Cult, 90’s και αναμνήσεις

Ο Αλέξανδρος θέλει να κρατήσει εργοστασιακό το εξωτερικό του look και γι’ αυτό το μόνο που έχει προστεθεί είναι οι 15άρες ζάντες από το Clio 1.8 16v Phase I, με ελαστικά BarumBravurisσε 195/45 διάσταση. Στην κουλτούρα των classic, το εργοστασιακό look αποκτά μεγαλύτερη αξία και το Renault 5 κατέχει μία θέση μεταξύ των classic αυτοκινήτων. Αν και εδώ ο αμιγώς classic χαρακτήρας έχει αλλάξει, αφού φοράει πιο σύγχρονο μοτέρ. Βέβαια, μιλάμε για τη γρήγορη έκδοση, οπότε μερικές δόσεις αλητείας δεν χαλάνε τη ρετρό εικόνα, έστω και αν περιλαμβάνουν αλλαγή κινητήρα. Τα μπροστινά φρένα είναι πλέον πιο δυνατά και προέρχονται από το Renault Clio Williams, με μεγαλύτερη δαγκάνα και 269mm δισκόπλακα. Η καρότσα έχει χαμηλώσει από την ανάρτηση της Koni, με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι της H&R, ενώ το τελικό της χειροποίητης εξάτμισης -εκτός του ότι είναι αρκετά μεγαλύτερο από το εργοστασιακό- εντυπωσιάζει με τον ήχο που βγάζει στις 8.000rpm. Στο εσωτερικό ισχύει η ίδια ιδεολογία. Μικρές λεπτομέρειες που δεν χαλάνε την cult εικόνα. Το τιμόνι είναι aftermarket με ρετρό σχεδίαση, ενώ ένα wideband της Zeitronix έχει προστεθεί στην κεντρική κονσόλα για την επίβλεψη του μείγματος αέρα/καυσίμου από τον οδηγό.

Το πήρε έτοιμο

Το 5άρι είχε μεγάλη προίκα κάτω από το καπό του, μιας και ο F7R ήταν σφυρήλατος από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Τα πιστόνια, στην ίδια διάσταση με τα εργοστασιακά, είναι της Wossner, με διάμετρο 82,7mm και διαδρομή 93mm, ενώ οι μπιέλες είναι από την ZRP. Η φλάντζα κεφαλής είναι από την Cometic, με πάχος 1,5mm και έτσι, ενώ τα κυβικά παρέμειναν εργοστασιακά, η σχέση συμπίεσης πλέον είναι στο 12,5:1. Οι εκκεντροφόροι είναι της Colombo & Bariani, με 280ο διάρκεια και βύθισμα 10,3mm, στις βαλβίδες τα εργοστασιακά ελατήρια αντικαταστάθηκαν με διπλά της CatCams, ενώ από την ίδια εταιρεία είναι και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια των εκκεντροφόρων. Το carbon βαρελάκι της BMC βρίσκεται πίσω από το αριστερό φανάρι, η πολλαπλή εξαγωγής είναι χειροποίητη με διάταξη 4-2-1, όπως χειροποίητη είναι και η εξάτμιση με 63,5mm διατομή και ένα τελικό καζανάκι. Τα μπουζοκαλώδια είναι της Magnecor, με πάχος 8mm και οι πολλαπλασιαστές από την MSD. Φυσικά και ο εργοστασιακός εγκέφαλος ήταν άχρηστος και τη θέση του πήρε ο S40 της DTA, αφού ο άγραφος σε εφαρμογές engine swap είναι μονόδρομος. Με τα παραπάνω, το Renault 5 του Αλέξανδρου απέδωσε στο Μaha LPS3000 της Unlimited Exelixis 182,6Ps στις 7.330rpm, με 19,21kgm ροπής στις 6.215rpm. Ξέρω ότι δεν εντυπωσιάζει σαν νούμερο το 2018, αλλά μιλάμε για μονοπετάλουδο και για ένα μοτέρ που δύσκολα παίρνει άλογα. Στη μετάδοση, ως συνήθως με τα παλαιότερα γαλλικά αυτοκίνητα, υπάρχει πρόβλημα. Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν αντέχει τις μεγάλες καταπονήσεις και είναι πολύ εύκολο να το πάρεις στο χέρι. Εκτός από αυτό, υστερεί σε αίσθηση, αφού, όταν κάνεις αλλαγή, έχεις την εντύπωση ότι ο λεβιές κινείται στον αέρα. Ο Αλέξανδρος ακόμα δεν έχει βρει λύση και έχει διαλύσει ήδη δύο σασμάν. Μέχρι τις μετρήσεις που κάναμε, το σασμάν ήταν από Clio Phase II 1.4, με χειροποίητο μπλοκέ διαφορικό, ο δίσκος είναι τετράφτερος από τη Sachs Race και από την ίδια εταιρεία είναι και το πλατό.

Roll 3ης

Δυστυχώς, η μετάδοση δεν άντεξε, κάπου στα 150km/h, που αφήσαμε το γκάζι στο πρώτο πάτημα, και παρέδωσε...γρανάζια... Στη μέτρηση που κάναμε από roll 3ης για τα 50-80km/h, το 5αρι χρειάστηκε 3,1sec, για το 80-110km/h, 2,77sec και για τα 100-140km/h το νήμα κόπηκε στα 4,21sec. Για τα δεδομένα της εποχής μας, στους περισσότερους περνάει απαρατήρητο, για τα δεδομένα της εποχής του ήταν όπλο. Βέβαια ακόμα και αυτά τα νούμερα είναι αρκετά για να σπας πολλή πλάκα στο δρόμο. Δυστυχώς αρκεστήκαμε σε μία μονάχα μέτρηση, αφού το σασμάν του Renault δεν μας έκανε τη χάρη και έπεσε στο πεδίο της μάχης ηρωικά. Ο Αλέξανδρος πάντως γύρισε οδικώς, άσχετα αν σφύριζε κάτι μέσα στο κιβώτιο. Σφύριζε τόσο, που ακουγόταν λες και είχε βάλει dog σασμάν με ίσια δόντια.

Και αναρωτιέμαι…

Το κόστος συντήρησής του είναι μεγάλο, τα εργοστασιακά ανταλλακτικά πολλές φορές έχουν εξωφρενικές τιμές. Ειδικά ,αν αναφερθούμε σε ανταλλακτικά που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση, οι τιμές κάποιες φορές είναι αστείες. Από την άλλη γνωρίζεις για τις ζημιές και ξέρεις ότι θέλει μέτρο στην οδήγηση, οπότε η ευχαρίστηση περιορίζεται σε χαλαρή βόλτα. Σίγουρα, η συναισθηματική αξία παίζει σημαντικό ρόλο. Εκεί διαλέγεις πλευρά και διαλέγεις την καρδιά ή το μυαλό. Ευτυχώς, ο Αλέξανδρος είναι μηχανικός στην BBspeed Engineering, οπότε αυτό μειώνει αρκετά το κόστος συντήρησης, αφού πολλές εργασίες μπορούν να γίνουν από τον ίδιο. Αυτό είναι κάτι που το καταφέρνει και τα βγάζει πέρα με το παιδικό του όνειρο. Ο Αλέξανδρος ψάχνει ήδη λύση για τη μετάδοση, ελπίζουμε το πρόβλημα να λυθεί σύντομα, αφού υπάρχουν σκέψεις να γίνει τετραπετάλουδο και να πάρει περισσότερη δύναμη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 82.7x93mm

Σχέση συμπίεσης : 12.5:1

Wossner σφυρήλατα πιστόνια

ZRP μπιέλες

Cometic φλάντζα κεφαλής 1,5mm

BMC Carbon βαρελάκι εισαγωγής αέρα

Colombo & Bariani εκκεντροφόροι 280ο διάρκεια, 10,3mm βύθισμα

Cat Cams διπλά ελατήρια βαλβίδων

Cat Cams ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

Custom πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1

Custom σύστημα εξαγωγής 63,5mm με ένα τελικό

MSD πολλαπλασιαστές

Magnecor μπουζοκαλώδια 8mm

DTA S40 ECU

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Clio Phase 2 1.4 16v κιβώτιο ταχυτήτων

Custom μπλοκέ διαφορικό

Sachs Race πλατό

Sachs Race τετράφτερος δίσκος συμπλέκτη

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Barum Bravius ελαστικά 195/45

Clio Phase I 16v ζάντες 7Jx15”

Koni κίτρινα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ

H&R ελατήρια

Clio Williams αεριζόμενοι δίσκοι 269mm

Clio Williams διπίστονες δαγκάνες

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                                                                                                                                 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ LPS3000 της Unlimited Exelixs

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 182,6/7.330

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 19,21/6.215

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,10
80-110             2,77

100-140           4,21

 

Αρθρογράφος

 

Υποκλιθείτε στον Murray

Υποκλιθείτε στον Murray

Η Gordon Murray Automotive παρουσίασε σήμερα το ελαφρύτερο supercar που βγήκε ποτέ, το GMA T.50.