Renault Megane III RS 317Ps & Opel Astra J OPC 345Ps

Renault Megane III RS 317Ps & Opel Astra J OPC 345Ps

Renault Megane RS MkIII και Opel Astra OPC J. Δύο αυτοκίνητα που σπανίζουν στην Ελληνική αγορά. Δύο εντελώς διαφορετικές απόψεις οδηγικής συμπεριφοράς, που καταλήγουν όμως στο ίδιο αποτέλεσμα. Το Megane RS MkIII κυκλοφόρησε το 2009, με τον 2.0lt F4RT να αποδίδει 250Ps στις 5.500rpm και 34kgm ροπής στις 3.000rpm, ενώ ζυγίζει 1.387kg. Στην άλλη γωνία, το Opel Astra J βγήκε στην παραγωγή το 2012με τον 2.0lt Turbo A20NFT να αποδίδει 280Ps στις 5.500rpm, με 40kgm ροπής από τις 2.500rpm έως τις 4.500rpm. Το Astra ζυγίζει 1.550kg, είναι κατά 163kg βαρύτερο από το Megane, γι' αυτό και σε εργοστασιακή μορφή το Megane είναι ταχύτερο.

 

Με μέτρο

Η Petropoulos Werks είναι υπεύθυνη για το αποτέλεσμα του Astra, το οποίο είναι βελτιωμένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη. Ο κ. Γιάννης μου είπε ότι μοναδική του απαίτηση ήταν να μην πειραχτεί το μοτέρ. Η κατάσταση, που το διατηρεί, είναι ανάλογη βιτρίνας. Βρίσκεται στην κατοχή του περίπου 5 χρόνια, έχει λιγότερα από 30.000km, ενώ δεν έχει διανύσει ούτε 1.000km από τότε που βελτιώθηκε. Η απαίτησή του έγινε σεβαστή και το αυτοκίνητο προγραμματίστηκε από την Petropoulos Werks και απέδωσε 345Ps με 47,8kgm ροπής στο νέο ιδιόκτητο δυναμόμετρο της Petropoulos Tuning. Στο speclist έχουμε το intercooler kit της Petropoulos Werks, ενώ από τη γκάμα τους είναι το κιτ εισαγωγής αέρα και η ολόσωμη εξάτμιση 76mm με αγωνιστικό καταλύτη. Σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι τα παραπάνω αποτελούν bolton επιλογές γλυτώνοντας τα κόψε ράψε. Η σκάστρα προέρχεται από την ForgeMotorsport και το turbo είναι ρυθμισμένο για να σηκώνει έως 1,2bar σταθερής πίεσης και 1,5bar σε overboost. Εξωτερικά φοράει ένα aftermarket front lip spoiler και aftermarket lip στηναεροτομή. Το εσωτερικό είναι εντελώς εργοστασιακό και φυσικά σε υπεράριστη κατάσταση.

 

Κράνος, γάντια και φύγαμε

Το Megane ανήκει στον Σάββα, που εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση JohnnyService. Μόνος του βελτιώνει το RS του με στόχο τα χρονόμετρα της πίστας, που είναι και το κύριο στοιχείο του MeganeRS. OΣάββας διαθέτει μεγάλη πείρα σε πίστες και γνωρίζει τα θέματα και την καταπόνηση που θα αντιμετωπίσει το αυτοκίνητό του κατά τη διάρκεια των «γρήγορων γύρων». Επέλεξε το κιτ intercooler & turbocooler της ProAlloy. Το συγκεκριμένο κιτ διαθέτει ένα σώμα intercooler πιο λεπτό από το εργοστασιακό και εκμεταλλεύεται τον περίσσιο χώρο προσθέτοντας ένα turbocooler. Το αποτέλεσμα, που ισχυρίζεται η ProAlloyότι επιτυγχάνει, είναι 9Ps περίπου μόνο από την τοποθέτηση του πακέτου τους. Στα της θερμοκρασίας υπόσχεται 18% μείωση στον αέρα εισαγωγής, ενώ ταυτόχρονα το turbocooler μειώνει κατά 7% τη θερμοκρασία νερού του turbo. Μέσα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι έχει αλλάξει το εργοστασιακό φίλτρο και το έχει αντικαταστήσει με ένα της ITG. Μέσα στις πίστες θα φοράει και decat εξάτμιση, που είναι αντιγραφή από το MeganeRSN4, το αγωνιστικό μοντέλο που πληροί τις προδιαγραφές για το GroupN. Τον προγραμματισμό έχει αναλάβει η AP+POWER με τον Άγγελο Παπαηλία, που γνωρίζει τις πιστάδηκες απαιτήσεις του Σάββα. Με μόλις 0,2bar έξτρα πίεση από την εργοστασιακή, το Megane απέδωσε 317,1Ps στις 5.400rpm, με 50,96kgm στις 3.000rpm, στο δυναμόμετρο Dynomite της PB Motorsport . Εξωτερικά και εσωτερικά είναι εντελώς εργοστασιακό, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν τραβάει τα βλέμματα. Επίσης, ο Σάββας το έχει αρκετά χρόνια στην κατοχή του, ενώ το μοτέρ έχει αρκετά χιλιόμετρα στην πλάτη του. Παρόλα αυτά, με σωστή συντήρηση από τον ίδιο, το διατηρεί ζωηρότατο εντός και εκτός πίστας.

 

Η νίκη είναι νίκη, ακόμα κι αν η διαφορά είναι μικρή

Το βάρος του Astra το καθυστερεί. Τι εννοώ? Σίγουρα κοστίζει δευτερόλεπτα στην ευθεία, αλλά και στις στροφές, όταν, όμως, ξεπεράσει την αδράνεια και πάρει φόρα, κατεβάζει χιλιόμετρα εύκολα. Θυμίζει GranTour παρά HotHatch. Από την άλλη, το Megane είναι ευέλικτο και απόλυτο σε στροφές και ευθεία, παρόλα αυτά στις μετρήσεις τα άλογα του Astra του έδωσαν το προβάδισμα. Από στάση, το Astra χρειάστηκε 13,97sec με 178,89km/h, με 2,59sec για τα πρώτα 18m και 5,77sec για το 0-100km/h.Tο Megane από στάση χρειάστηκε 14,91sec με 164,81km/h, ενώ για τα πρώτα 18m2,87sec και 6,92km/h για το 0-100km/h. Με σχέση από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h το Astra είναι πάλι μπροστά με χρόνο 18,29sec, ενώ το Megane τερματίζει σε 19,56sec. Στα επιμέρους κομμάτια της μέτρησης για το 60-120km/h το Megane έγραψε 4,87sec, με το Astra να πετάει μούτρα με 4,48sec. Στα 160km/h, το Astra έχει αυξήσει τη διαφορά με 9,43sec από το Megane, που χρειάστηκε 10,29sec. Με σχέση, το Megane σπουλάρει πιο γρήγορα από τα 50km/h και μέχρι τα 80km/h είναι -κατά 0,02sec- πιο γρήγορο, με 2,23sec, σε σύγκριση με το Astra, που έγραψε 2,25sec. Όσο όμως τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, το Astra περνά και πάλι μπροστά με 2,12sec για το 80-110km/h, ενώ το Megane έγραψε 2,22sec. Σημαντικό να πούμε ότι το Megane δεν κυκλοφορεί με την ελεύθερη εξάτμιση στο δρόμο παρά μόνο σε πίστα.

Ανεβαίνοντας για τη φωτογράφιση

Το σημείο της φωτογράφισης απαιτούσε να περάσουμε από ένα στριφτερό κομμάτι δρόμου. Το εκμεταλλευτήκαμε και δοκιμάσαμε και τα δύο. Το Megane είναι λίγο πιο ευκίνητο, έχει απόλυτο τιμόνι και με το παραμικρό κόψιμο ακολουθεί ακαριαία. Στην είσοδο της στροφής προσφέρει σιγουριά, οι μεταφορές βάρους καθιστούν την ουρά άκρως παιχνιδιάρικη και ελεγχόμενη, ενώ ανάρτηση και φρένα λειτουργούν υποδειγματικά. Από την άλλη, το Astra δεν βολεύεται τόσο σε κλειστές στροφές, προτιμάει να περνάει με απίστευτα χιλιόμετρα, εκμεταλλευόμενο το μηχανικό διαφορικό και την πρόσφυση που δίνουν τα εκπληκτικά Michelin Pilot Sport Cup 2. Το βάρος είναι αυξημένο συγκριτικά με τα σύγχρονα hot-hatch, ενώ η ανάρτηση του είναι σαφώς πιο μαλακή από του Megane, καθιστώντας το Astra J, ένα φοβερά ικανό gran-touring hatchback παρά ένα σκληροπυρηνικό hot-hatch. Ο ιδιοκτήτης του πάντως, έχει απολαύσει στο έπακρο τα περίπου 5 χρόνια συμβίωσης μαζί του.

 

Προτεραιότητες

Το κάθε ένα από τα δύο αυτά μοντέλα, κάνει τη διαφορά στο δικό του χώρο. Το Renault Megane RS είναι τέλειο για εξορμήσεις σε πίστα και “γενναίο” στροφιλίκι, με το Astra να είναι ταχύ&

 

Αρθρογράφος

 

Ford Mustang GTD: Ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο

Ford Mustang GTD: Ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο

 Η Ford Mustang GTD έκανε ντεμπούτο με πάνω από 800 ίππους (811 Ps) ανάρτηση αγωνιστικού αυτοκινήτου και ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα.