Renault Megane RS Cup 288wHp

Renault Megane RS Cup 288wHp

Αν είναι κάτι που παραδέχομαι τους Γάλλους μηχανικούς είναι το ότι ξέρουν να στήνουν σωστά ένα προσθιοκίνητο hatch-back. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι έχουμε γνωρίσει μερικά από τα θρυλικότερα hot-hatch όλων των εποχών από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Ποιο να πρωτοθυμηθείς, το Renault Clio Williams, το Peugeot 205 Rallye, το 306 GTI Race; Αυτοκίνητα με τσαγανό και τσαμπουκά που έχουν γράψει χρυσές σελίδες στους αγώνες και ειδικά στην άσφαλτο στα χέρια οδηγών, όπως ο Jean Ragnotti, ο Gilles Panizzi και ο Harry Rovanpera. Κερδισμένοι από όλα τα παραπάνω είμαστε στην τελική εμείς, οι απλοί και καθημερινοί οδηγοί, που έχουμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και να νιώσουμε την τεχνογνωσία και την πολύτιμη εμπειρία των ανωτέρω στα καθημερινά μας αυτοκίνητα. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι και το Renault Sport Megane RS Cup του Μιχάλη. Ένα από τα καλύτερα στημένα FWD που έχει γνωρίσει ποτέ ο πλανήτης.

One of a kind!

Η έκδοση Cup του Megane RS 3 είναι ένα ιδιαίτερα σπάνιο αυτοκίνητο, μιας και στην Ελλάδα κυκλοφορούν μόλις πέντε. Ο Μιχάλης είδε πριν μερικούς μήνες σε μια αγγελία ένα Renault Megane RS 3 Cup σε σχεδόν εργοστασιακή μορφή. Πάντα είχε ένα γαλλικό hatch-back στην κατοχή του και πρόσφατα είχε πουλήσει το Renault Clio RS 172Ps, ψαχνόταν για κάτι καινούργιο και σίγουρα όχι κάποιο VAGοειδές. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε αλλάξει μόνο τα ελατήρια και τα αμορτισέρ με ένα coilover kit της Ohlins, που θα αναλύσουμε παρακάτω. Μόλις λοιπόν συναντήθηκαν και το είδε από κοντά, ο Μιχάλης δεν τον άφηνε να φύγει αν δεν έκλειναν ντε και καλά την πώληση! Είχε τα χρήματα μετρητά, του τα έδωσε στο χέρι και στα καπάκια έφυγαν για ένα ΚΕΠ για να κάνουν τηνμεταβίβαση.

Μαγικά από τη Διέπη

Το Megane RS Cup είχε ορισμένες ουσιώδεις διαφορές σε σχέση με την απλή έκδοση. Πέρα από τους πιο επιθετικούς -σε σχεδίαση- προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, είχε παχύτερες αντιστρεπτικές, τα ελατήρια ήταν κατά 35% πιο σκληρά εμπρός και κατά 38% πίσω, ήταν εξοπλισμένο με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, είχε μπλοκέ διαφορικό, ζάντες 19in και στο εσωτερικό bucket καθίσματα Recaro Sportster CS. Μάλιστα, τόσο η έκδοση RS όσο και η Cup είχαν τα γόνατα Perfohub με τα διαφορετικά ψαλίδια και τον ανεξάρτητο σύνδεσμο που ακινητοποιεί την πλήμνη στο ψαλίδι και μειώνει σημαντικά την απόσταση του κέντρου του τροχού και του άξονα διεύθυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η γωνία κάμπερ των μπροστινών τροχών να παραμένει σταθερή, ανεξάρτητα από τη γωνία στροφής τους και τελικά να υπάρχει  καλύτερος έλεγχος στο μπροστινό σύστημα, με μείωση του torque steering. Το Cup ζύγιζε συνολικά 1.387kg και ο 2.0lt turbo κινητήρας του απέδιδε 250Ps, με 25,6kgm ροπής στις 3.000rpm. Ήδη το Cup στην εργοστασιακή του μορφή είναι ένα ζόρικο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον όταν περάσει από τα χέρια ενός ψαγμένου οδηγού και αρχίσει να αλλάζει λίγα, αλλά ουσιώδη πράγματα.

Μια καλή βάση!

Την αρχή την είχε κάνει ο πρώτος ιδιοκτήτης, που άλλαξε τα εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ με το πλήρως ρυθμιζόμενο coilover kit της Ohlins, το οποίο προοριζόταν για το Megane RS Trophy. Από εκεί και πέρα ανέλαβε ο Μιχάλης, ως ο νέος και τυχερός φυσικά ιδιοκτήτης του κίτρινου Cup. Ένα από τα πρώτα πράγματα που άλλαξε ήταν η «αγελάδα» της εισαγωγής με την αντίστοιχη σιλικόνης της Forge Motorsport που προσφέρει η K-Tec Racing. Το επόμενο πράγμα που άλλαξε ήταν το σύστημα εξαγωγής. Χρησιμοποίησε το cat-back downpipe της Scorpion, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής της Akrapovic, το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, ζυγίζει 4,1kg λιγότερο από το εργοστασιακό, ενώ από μόνο του προσθέτει 5Ps επιπλέον. Στα μηχανικά μέρη, το τελευταίο που αλλάχθηκε ήταν το εργοστασιακό intercooler με το αντίστοιχο της Wagner Tuning. Οι διαστάσεις του εργοστασιακού είναι 660x115x100mm και έχει 7,6lt χωρητικότητα, ενώ για το αντίστοιχο της Wagner οι διαστάσεις είναι 620x206x150mm και η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 13,6lt, με άλλα λόγια έχει 68% μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια και 79% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το εργοστασιακό.

Από εκεί και πέρα ανέλαβε ο Γρηγόρης Δημητριάδης της ACE Motorsport, ο οποίος έκανε τα μαγικά του και ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο βελτίωσης του Megane. Το file που πέρασε στην εργοστασιακή ECU είναι τόσο safe, που, όπως είπε χαρακτηριστικά στον Μιχάλη, μπορείς να το σπας κάθε μέρα και να μην πάθει ποτέ τίποτα! Μετά τις επεμβάσεις του Γρηγόρη, ο κινητήρας του Megane αποδίδει πλέον 288wHp στις 6.003rpm και 38,85kgm ροπής στις 3.700rpm. Η διαθέσιμη ροπή του κινητήρα ξεπερνάει τα 35,5kgm από τις 3.181rpm μέχρι τις 6.000rpm, με το διάγραμμά της να είναι σχεδόν επίπεδο!

Δεν είναι όλα χρόνοι!

Οι αριθμοί συνήθως μαρτυρούν ένα μέρος της αλήθειας για το τι ακριβώς είναι ένα αυτοκίνητο. Βλέπετε, δεν είναι μόνο οι επιδόσεις στην ευθεία, αλλά και η γενική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι χρόνοι που πετύχαμε δεν εντυπωσιάζουν τηρούμενων των αναλογιών (288wHp, μπλοκέ, 1.380kg...), όμως ο εργοστασιακός συμπλέκτης έχει φάει αρκετό ξύλο και έχει ξεκινήσει και δείχνει τα πρώτα σημάδια κόπωσης και δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να προσπαθήσουμε πολλές φορές. Από στάση γράψαμε 6,35sec για το 0-100km/h, με 2,67sec για τα πρώτα 18 μέτρα και 14,25sec για τα 400 μέτρα, με 168,31km/h ταχύτητα εξόδου. Επίσης ο Μιχάλης έχει στην κατοχή του το αυτοκίνητο μόλις επτά μήνες και ακόμα δεν έχει προλάβει να το μάθει όπως «πρέπει». Έχει κάνει κάποιες αναγνωριστικές βόλτες, αλλά όχι στο βαθμό που θα ήθελε.

Στρίψιμο αλά Γαλλικά!

Εκεί που με κέρδισε αμέσως το Megane RS ήταν στο στρίψιμο! Πεδίο δράσης ήταν η γνωστή «πίστα» στο Θριάσιο, όπου και δοκίμασα να παίξω λιγάκι μαζί του. Βασικά προσπάθησα να παίξω λίγο με την ουρά για να βγει και καμιά θεαματική φωτογραφία, αλλά δεν… Η ουρά όσο και η μούρη ήταν βιδωμένη στην άσφαλτο. Ακόμα και σε απότομες εναλλαγές πορείας, σε άτσαλο φρενάρισμα επάνω στη στροφή, τίποτα. Ακλόνητο, λες και είχε ράγες από κάτω. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι που εκτιμάς την τεχνογνωσία τόσο των Γάλλων όσο και των μηχανικών της Ohlins… Ο δε συνδυασμός του στησίματος, της απόδοσης του κινητήρα και φυσικά του τρομερού ήχου που βγάζει η Akrapovic είναι μια τρομερή και μοναδική εμπειρία. Τολμώ να πω ότι το συγκεκριμένο Megane, έτσι ακριβώς όπως είναι, θα το προτιμούσα από ένα Type R FK8. Μπορεί και όχι. Δεν ξέρω, αφήστε με!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,7mm x 93mm

Σχέση συμπίεσης: 9:1

K-Tec Racing εισαγωγή αέρα

Akrapovic σύστημα εξαγωγής

Wagner Tuning front mount intercooler

Scorpion downpipe

ACE Motorsport ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ohlins DFV MRS3 Trophy coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Maxton lip spoiler

Maxton diffuser

ΦΡΕΝΑ

Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 340mm εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες

Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 300mm πίσω

Ferodo DS2500 τακάκια

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 8Jx19in

Pirelli P Zero 4 235/35 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,38

0-80         4,63

0-100       6,35

0-120       7,96

0-140       10,42

0-160       13,03

0-180       16,41

0-200       23,20

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,67        50,74

60       4,94        85,18

100     6,47       101,49

200     9,49      135,06

400    14,25     168,31

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120             4,58

60-160             9,65

60-200             19,82

100-200           16,84

 

Αρθρογράφος

 

Έναρξη παραγγελιών για το ηλεκτρικό Skoda ENYAQ iV

Έναρξη παραγγελιών για το ηλεκτρικό Skoda ENYAQ iV

Το ολοκαίνουργιο ENYAQ iV, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της SKODA που βασίζεται στην MEB, την αρθρωτή πλατφόρμα του Volkswagen Group για την ηλεκ...