SEAT IBIZA CUPRA MY2013
Ήρθε η ώρα να δούμε από κοντά και την κορυφαία έκδοση Cupra του, αναβαθμισμένου για το 2013, Seat Ibiza. Μια πρώτη γεύση είχαμε πάρει από το πρωτότυπο που έκανε την εμφάνισή του τον περασμένο Απρίλιο του 2012, το οποίο, όπως αποδεικνύεται από τις φωτογραφίες, είχε ελάχιστες διαφορές από την τελική έκδοση παραγωγής.
Σύμφωνα με την Seat, το νέο Ibiza Cupra αντικατοπτρίζει την φιλοσοφία της εταιρείας στην πιο καθαρή της μορφή, αφού συνδυάζει την εντυπωσιακή εμφάνιση με την υψηλή απόδοση και την κορυφαία τεχνολογία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο James Muir, Πρόεδρος της SEAT S.A., «Το Ibiza CUPRA είναι ένα από τα icons της Seat. O εκπληκτικός του σχεδιασμός και τα βελτιωμένα του δυναμικά στοιχεία υπόσχονται οδηγική απόλαυση χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο. Με τις τεχνολογικές του καινοτομίες, το αναβαθμισμένο εσωτερικό και την συνολικά βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, το νέο Ibiza Cupra δείχνει καθαρά πόσο γρήγορα και σταθερά συνεχίζει να εξελίσσεται η μάρκα μας».
Το σημείο αναφοράς στην όλη κατασκευή είναι φυσικά ο κινητήρας 1.4TSI ο οποίος είναι διπλά υπερτροφοδοτούμενος, συνδυάζοντας μηχανικό υπερσυμπιεστή (compressor) και στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων (turbo). O μηχανικός συμπιεστής παίρνει κίνηση κατευθείαν από τον στρόφαλο, μέσω ιμάντα, με σχέση πολλαπλασιασμού 1.5, αποδίδοντας πίεση υπερπλήρωσης 1,2bar μόλις στις 2.400rpm. Ο συμπιεστής αυξάνει την ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές και μέχρι τις 3.500rpm, όπου απομπλέκεται και την υπερτροφοδότηση αναλαμβάνει πλέον το turbo. H τροφοδοσία γίνεται φυσικά με άμεσο ψεκασμό. Με αυτόν τον τρόπο ο μικρός κινητήρας των 1.390cc αποδίδει 180PS στις 6.200rpm, δηλαδή 14% μεγαλύτερη ισχύ από έναν δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα (π.χ. 2.0FSI), χωρίς θυσία στην ροπή στις χαμηλές στροφές (25,5kgm/2.000-4.500rpm), την στιγμή που καταναλώνει έως και 7,5% λιγότερο καύσιμο!
Σε σχέση με το απλό Ibiza το Cupra είναι χαμηλότερο, ενώ στην εξάτμιση υπάρχει ειδική διάταξη που δίνει πιο σπορτίφ ήχο.
Το νέο Ibiza Cupra διατίθεται με στάνταρ το 7τάχυτο DSG κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, το οποίο λειτουργεί και με paddles στο τιμόνι. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται ζάντες 17 ιντσών, XDS ηλεκτρονικό «διαφορικό», σύστημα ESP, σύστημα Hill Start, νέοι εμπρόσθιοι προβολείς Bi-Xenon με σύστημα AFS και φώτα ημέρας LED, νέα οπίσθια φώτα LED, καθώς και αισθητήρες βροχής/φωτός. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται αναβαθμισμένο σύστημα φρένων της AP Racing.
Οι αναβαθμίσεις στον κινητήρα και την μετάδοση του νέου Ibiza Cupra έχουν βελτιώσει αισθητά τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Έτσι το νέο μοντέλο χρειάζεται 6,9sec για το 0-100km/h (7,2sec το προηγούμενο μοντέλο) και έχει τελική ταχύτητα 228km/h (από 225km/h). Αντίστοιχα, η μέση κατανάλωση είναι πλέον 5,9lt/100km, μικρότερη κατά 8% από του προηγούμενου μοντέλου (6,4lt/100km). Σημαντική είναι και βελτίωση στις εκπομπές CO2, καθώς έφτασαν στα 139g/km (από 148g/km), δηλαδή έχουν πέσει κάτω από τα 140g/km που είναι το όριο για την καθημερινή κυκλοφορία στον Πράσινο Δακτύλιο, δίνοντας free pass για το κέντρο της Αθήνας.
Η διάθεση του νέου Ibiza Cupra έχει ξεκινήσει ήδη από 14 Ιανουαρίου 2013, με τιμή προσφοράς στα 18.990 ή 18.030 ευρώ με απόσυρση.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ένα Mazda RX-8 δέχθηκε ένα restomod και απέκτησε το look του Savannah RX-3. Περίπου.