Seat Leon 1.4TSi 250Ps
Cleverboy
Όπως έχω πει πολλές φορές στο παρελθόν, τα αυτοκίνητα, που δεν είναι βελτιωμένα με έτοιμες λύσεις, τα θαυμάζω πολύ περισσότερο από τα άλλα, τα “εύκολα”. Όπως για παράδειγμα αυτό εδώ το Leon. Είναι το 1,4TSI και πέρασε την πόρτα του εργοστασίου με μία μικρή τουρμπινίτσα και μόλις 125Ps. Ο ιδιοκτήτης του, ο φίλος μας ο Γιάννης, το αγόρασε με σκοπό να σοβαρευτεί και να το χρησιμοποιεί με την οικογένειά του, αλλά επειδή το αίμα νερό δεν γίνεται και το δικό του είχε πάντα μέσα το μικρόβιο, που έχουμε όλοι, δεν κρατήθηκε τελικά. Το σκέφτηκε, το ξανασκέφτηκε και αποφάσισε ότι δεν θέλει να πάρει από την αρχή ένα Leon Cupra, που είναι 2,0lt και να έχει κάθε χρόνο να πληρώνει τα κέρατα, που επιβάλλει η οικονομική μας χούντα κι έτσι αποφάσισε να τους πιάσει κότσο και να φτιάξει αυτό το απλό και ταπεινό Leon, που είχε ήδη στο γκαράζ του, ώστε να γίνει σχεδόν το ίδιο. Έτσι κι αλλιώς, οι πιο παλιοί (για να μην πω, γέροι) θα θυμάστε ότι κάπως έτσι ξεκίνησε η βελτίωση στην Ελλάδα, στα 90's, δεν ήταν μόνο για τις κόντρες, αλλά για την αποφυγή των φόρων. 25 χρόνια πέρασαν από τότε και, όπως γνωρίζετε, έχουμε κάνει εξαιρετική πρόοδο. Έτσι, λοιπόν, και ο Γιάννης ξεκίνησε να φτιάξει ένα Cupra 1,4. Το bodykit ήταν το πιο εύκολο κομμάτι του project, μιας και το Cupra δεν είχε και πολλές διαφορές από ένα απλό Leon. Δύο προφυλακτήρες, μια αεροτομή και ένα set φανάρια, γνήσια ανταλλακτικά από την Seat και καθάρισες από εμφάνιση. Το μοτέρ όμως ήθελε λίγο δουλίτσα παραπάνω.
1,4 isthenew1,8
Έτσι λοιπόν πήρε το καμάρι του και πέρασε μια βόλτα από τους E-Tuners για να δουν τι μπορεί να γίνει με αυτό το μοτέρ και όχι με την αλλαγή του σε δίλιτρο, που θα έπρεπε ή να δηλωθεί ή να είναι επίφοβο να μπλέξεις. Το πρώτο και κυριότερο, που θα πρέπει να αλλαχτεί, είναι φυσικά η εργοστασιακή τουρμπίνα. Η γνωστή μας Κ03 της Borg Wagnerπου φορούσαν τα Golf V GTIείναι αρκετήγια τη χωρητικότητα των 1,4lt, για να μην πω ότι περισσεύει κιόλας. Το intercooler αλλάχτηκε επίσης με ένα Custom από την GP Exhaust, η οποία έφτιαξε και τη χειροποίητη εξάτμιση των 63,5mmμε τις “καμένες” μπούκες της HKS. Το χταπόδι είναι από τον twincharged 1,4TSI, με τα 160Ps, όπως και η πολλαπλή εισαγωγής. Η τρόμπα βενζίνης δεν αλλάχτηκε, γιατί επαρκούσε, αλλά τα μπεκ είναι από το Leon Cupra. Όχι ότι δεν έφταναν τα δικά του, αλλά καλύτερα να περισσέψει παρά να μην φτάσει. Το σύνολο συμπληρώνουν μια σκάστρα της Forge και μια φιλτροχοάνη της Pipercross, από την οποία ακούγεται η Κ03 να ξεφυσάει συνέχεια λες και είσαι σε κανένα Supra, που είναι έτοιμο να απογειωθεί. Το πονεμένο μας κομμάτι, τους πολλαπλασιαστές, τους πήραμε από το Audi R8, που, αν ρίξουν μια ματιά στις κινήσεις των ανταλλακτικών εκεί στο Ingolstadt, θα καραφλιάσουν με το πόσοι πολλαπλασιαστές R8 έχουν πουληθεί στην Ελλάδα. Υπάρχει ο κίνδυνος βέβαια να πάρουν το λάθος μήνυμα... του τύπου, “ναι είδαμε και του R8, που τους χρυσοπληρώνουμε, τι μάπα είναι, κάθε μέρα πουλάμε 1.000” και να τους σκαρτέψουν και αυτούς. Τέλος, ένα δοχείο αναθυμιάσεων της Energy Racing Parts συμμαζεύει την άχνα του λαδιού, που είναι μπόλικη, γιατί πλέον είναι και πολλά τα άλογα, Άρη. Πόσα πολλά? 250Ps, που δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημα για ένα κλειστό μοτέρ 1,4lt με τόσο λίγα περιφερειακά και με πίεση μόλις 1,3bar. Αν χρειαστεί, μπορεί να σηκώσει και 1,5bar χωρίς πρόβλημα, αλλά καλύτερα να είναι λίγο χαλαρό και ας χάνεις μερικά Ps ακόμα. Έτσι κι αλλιώς έχει ήδη φτάσει σχεδόν την απόδοση του δίλιτρου και μακάρι να έχει και την αξιοπιστία του.
Μοιάζει?
Κοιτάξτε, στο μάτι είναι ίδιο. Βέβαια, το Cupra δεν νομίζω να έβγαινε σε αυτό το παράξενο γκρι χρώμα ή τουλάχιστον εγώ δεν έχω δει, αλλά από bodykit σκίζει. Οι προφυλακτήρες είναι όπως είπαμε οι γνήσιοι της Seat και ο Γιάννης έχει προσθέσει ένα diffuser πίσω της RDX και ένα spoiler μπροστά της SRS-Tec. Το έχει χαμηλώσει κιόλας με coiloversτης FK και φοράει ζάντες JapanRacingJR20 18in, οι οποίες όμως ψιλοβρίσκουν στο στρίψιμο και πρέπει να γυρίσει τα εμπρός φτερά. Κατά τα άλλα πάντως το αυτοκίνητο δούλευε τέλεια. Δεν έχει τη ροπή του δίλιτρου φυσικά στις χαμηλές rpm και στις ρεπρίζ οριακά προλαβαίνει να σηκώσει πίεση η τρίτη στα 50km/hκαι η τετάρτη στα 80km/h, αλλά, όταν το κάνει, η επιτάχυνση είναι γραμμική και μπόλικη. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά δεν έχει και καμία σχέση με το πως πάει ένα Leon 1,4lt. Ο δίσκος του μπορεί να είναι ο εργοστασιακός, αλλά ήταν αλλαγμένος πρόσφατα και έτσι δεν πατινάρισε καθόλου, αλλά δεν ξέρω, όταν περάσουν λίγα χιλιόμετρα με αυτήν τη ροπή, αν θα μπορεί να τα βγάλει πέρα. Στην εκκίνηση, μας βοήθησαν τα πολύ καλά DunlopSportMaxxRT2 και το κατά λάθος launch control, που έχει το αυτοκίνητο για να μην περνούν οι στροφές του κινητήρα τις 4.000 με νεκρά και έτσι, ξεκινώντας από τόσες, έκανε, χωρίς πολύ σπινάρισμα, 7,31secγια τα πρώτα 100km/hκαι 15,19sec για το τετρακοσάρι. Χρόνοι που αντιστοιχούν σε ένα μοντέρνο hothatch με περίπου 200Ps και κρίνονται άκρως ικανοποιητικοί για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με κινητήρα 1,4lt. Πολύ όμορφο και πολύ πετυχημένο, Γιάννη μας, να το χαίρεσαι!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| TUNED BY
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,66 0-80 5,11 0-100 7,31 0-120 9,67 0-140 12,86 0-160 16,75 0-180 21,34 0-200 29,39
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,81 80-110 3,44
4η KM/H SEC 100-140 6,93
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2,64 @ 47,50 60 5,05 @ 79,33 100 6,68 @ 94,70 200 9,99 @ 122,56 400 15,19 @ 152,04
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford ανακοινώνει τα νέα της σχέδια στον τομέα των μπαταριών και λεπτομέρειες για την προμήθεια πρώτων υλών με στόχο τη αύξηση της παραγωγής EV.