Sema Show 2022
H SEMA είναι ένας άλλος πλανήτης σε σχέση με εμάς. Πλανήτης? Λάθος, εντελώς διαφορετικός γαλαξίας θα έπρεπε να πω. Ανέκαθεν ήταν έτσι αλλά πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει επικίνδυνα, είναι λες και όσοι έχουν εκεί περίπτερο πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν δραπετεύσει απ' το αντίστοιχο Δαφνί της Αμερικής! Θα δεις project που έχει κάνει πιτσιρικάς μόνος του στην αυλή του σπιτιού του και δίπλα του θα υπάρχει άλλο project που κοστίζει όσο 2 πολυκατοικίες στην Γλυφάδα. Φέτος είχαν την τιμητική τους τα widebody και τα παρανοϊκά engine swaps. Εμείς ξεχωρίσαμε τα κορυφαία και τα πιο κουφά projects που έπαιξαν από 1 έως 5 Νοεμβρίου στο Las Vegas Convention Center.
Widebody, AWD, quadrotor Mazda RX-7
To έπος του Rob Dahm έχει τρελό κοινό αφού τον ακολουθούν χιλιάδες στα social (υπάρχουν άπειρα βίντεο στο youtube που πρέπει να δεις), κρατάει εδώ και πολλά χρόνια. Από εκεί που ήταν διρότορο τελικά κόπηκε το πλαίσιο, το αμάξι μάκρυνε κατά 6in, μπήκε ένας τετραρότορος 26Β με ένα κτηνώδες turbo της Garrett με φτερωτή συμπιεστή 106mm (το δεύτερο μεγαλύτερο στη γκάμα της εταιρείας), τετρακίνηση από Nissan Skyline GT-R (το εμπρός διαφορικό της νέας μετάδοσης είναι από BMW M3 E36 και το πίσω από M5 E39), σειριακό κιβώτιο της Hollinger (φυσικά με ίσια δόντια!) και πολλές ακόμη αλλαγές. Στην πραγματικότητα θυμίζει RX-7, δεν έχει πολύ σχέση με το αρχικό αμάξι πλέον. Ήταν απ΄ τα πιο πολυαναμενόμενα οχήματα στην SEMA και γενικά έγινε τρελός ντόρος δίπλα του. Ρε τι λεφτά μπορεί να βγάλει κάποιος αν ασχοληθεί με το I.T!!!
Ford Mustang (1969-70) mid- engine
Ένας τύπος, ο Karan Adivi, κάποια μέρα σχεδίασε μια μοντέρνα εκδοχή του 1969-1970 Ford Mustang BOSS 302 αλλά με το μοτέρ στο κέντρο. Αυτά τα σχεδία τα πόσταρε στο ίντερνετ, πολλοί πάθανε πλάκα όταν τα είδανε και αρχίσανε να τον κάνουνε follow. Βλέποντας την ανταπόκριση του κόσμου, αρχίζει να μαζεύει μηχανικούς και κάνανε μια ομάδα για να το κατασκευάσουν. Πήρανε ένα παλιότερο Mustang fastback του '67, πήρανε ένα πλαίσιο από ...Bugatti Veyron και αρχίσανε να τοποθετούσουν και να φτιάχνουν κομμάτια για να κάτσουν στο πλαίσιο. Πριν πάθεις εγκεφαλικό, το πλαίσιο δεν είναι από γνήσιο Veyron. Το 2014 βγήκε η ταινία Need for Speed, και μέσα έπαιζε ένα «τάχα μου» Veyron που θα καταστρέφονταν. Από αυτό το αυτοκίνητο είναι το πλαίσιο. Μέσα σε αυτό και πίσω απ΄ τον οδηγό βάλανε ένα V8 LS μοτέρ (ιεροσυλία θα φωνάξουν πολλοί..). Μετά από μεγάλη προσπάθεια βγήκε το λευκό που βλέπεις. Η μάσκα θυμίζει το Boss 302 του '69-'70, παντού υπάρχουν έντονες ακμές και καμπύλες, ένα πραγματικό κτήνος.
Ferrari 308 By StanceWorks
Το φτιάχνουν πάνω από 2 χρόνια για να πάρει μέρος σε time attack! Βρήκαν ένα 1981 Ferrari 308 GTBi και το χτίζουν για να πάρει μέρος σε αγώνες. Εντάξει, είναι μια πραγματική κούκλα, ξεχωρίζουν το μεγάλο splitter μπροστά, τα περτσινωτά φτερά και η τεράστια πίσω αεροτομή μαζί με το diffuser που πάνε τέλεια με το γωνιώδες σχήμα του Ferrari. Κάτσε τώρα και προετοιμάσου... Κάθεσαι καλά? Φοράει Honda K24 μοτέρ!!! Πέταξαν τον αρχαίο ιταλικό V8, θέλανε κάτι πιο αξιόπιστο (δηλαδή σχεδόν οποιοδήποτε άλλο μοτέρ στον πλανήτη..), βάλανε ένα fully build γιαπωνέζικο που με μεγάλο turbo αποδίδει αυτή την στιγμή 1.000Ps! Μαζί με το 5άρι σειριακό κιβώτιο, το 308 είναι πλέον ένας κατά συρροήν δολοφόνος.
1966 Chevrolet Corvette Stingray By Josh Michels
Κούκλα αυτό το restomod, έτσι? Ε, την πάτησες! Μπορεί να μοιάζει σαν αναπαλαιωμένο Stingray του '66, στην πραγματικότητα είναι ένα Corvette C7 ZR1 από κάτω. Ο LT2 V8 των 6,2lt έχει κομπρέσορα και βγάζει 755Ps, στέλνει μετά την δύναμη στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο με paddles πίσω απ΄ το τιμόνι, ο πίσω άξονας είναι από Camaro του 2015 και, όπως καταλαβαίνεις, δεν υπάρχει τίποτα «παλιό» μέσα του. Το πλαίσιο είναι full custom και επάνω του έκατσε το Stingray που βλέπεις. Στο εσωτερικό συναντάμε δύο δερμάτινα καθίσματα από Lamborghini και υπάρχουν όλες οι σύγχρονες ανέσεις. Το συγκεκριμένο κέρδισε το βραβείο Battle of the Builders SEMA 2022 λόγω της εκπληκτικής ποιότητας δουλειάς που έχει γίνει!
Nissan Sunny LEAF Project
Όχι, δεν έχει παίξει μπλέξιμο εδώ, ούτε μπήκαν λάθος φωτογραφίες, αυτό το 1987 Nissan Sunny ελαφρύ pickup είναι από κάτω ένα Nissan Leaf! Το πιο τρελό είναι ότι ήταν εντολή της Nissan να κατασκευαστεί αυτό για την SEMA! Έχοντας πάρει για φέτος την απόφαση να έχει ένα περίπτερο με οχήματα που δένουν το παρελθόν με το μέλλον, η ιαπωνική εταιρεία έδωσε εντολή για αυτό το project, πήραν ένα παλιό αγροτικό, του βάλανε μάσκα από 1969 Nissan Skyline 2000 GT-R “Hakosuka” (το πιο ποθητό Nissan όλων των εποχών!), ανάρτηση και φρένα εμπρός από Nissan 240SX S13 και το μικρό πακέτο κινητήρα και μπαταριών 40kWh απο ένα Leaf 2ης γενιάς. Με 147Ps και 33kgm ροπής, κάνει 0-100km/h σε 7,2s αλλά σε κερδίζει απίστευτα με την ποιότητα του concept και το πόσο νοσταλγικό είναι! Plot twist: έχουν κρατήσει και το 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο που είχε το Sunny!
“Hoonipigasus” Porsche Hill Climb Car
Ο κινητήρας είναι ο 4λιτρος επίπεδος που υπάρχει στα Porsche 911 GT3 R αγωνιστικά (IMSA). Τον πήρανε οι τύποι της BBI autosport, κοτσάρανε 2 κτήνη turbo και με πολλά καλούδια και -προσοχή- βγάλανε 1.400 «αγωνιστικά» άλογα. Τι διαφορά έχουν με τα κανονικά άλογα? Τα βγάζει χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας (ή έτσι νόμιζαν..), κάτι πολύ σημαντικό γιατί το συγκεκριμένο Porsche φτιάχτηκε για να κερδίσει το Pikes Peak! Επίσης είναι κεντρομήχανο και τετρακίνητο, για να μπορέσει να περάσει όλη η δύναμη στον δρόμο, αν και πάλι πασχίζει. Να γιατί έχει αυτές τις γιγαντιαίες αεροτομές. O οδηγός είναι ο γνωστός σε όλους Ken Block και όλα δείχνανε ότι τα πράγματα θα πάνε καλά. Στο πρώτο σοβαρό πάτημα, στα πρώτα δοκιμαστικά στο βουνό, μια βαλβίδα τσαντίστηκε με τις υπόλοιπες και έφυγε, διαλύοντας το μοτέρ. Άρα η προσπάθεια πήγε χαμένη πριν καν αρχίσει αλλά για να δούμε την συνέχεια.
LS3-Swapped Toyota 86
To ξεκίνησε να το φτιάχνει όταν ήταν 17 χρόνων, τώρα είναι 21 και κόντεψε να κερδίσει στην «μάχη των βελτιωτών» με αυτό το το Toyota GT86! Οι αλλαγές είναι τεράστιες, κυριολεκτικά ο Cameron Cocalis (να έχει καμιά συγγένεια με τον δικό μας Socratis?) το ξεκοίλιασε! Όλο το πλαίσιο είναι πλέον σωληνωτό, ενώ μπροστά μπήκε ένα LS3 V8 μοτέρ με ένα εκπληκτικό ισομήκες χταπόδι 8 σε 1! Οπτικά το «πράμα» είναι πανέμορφο (για το χταπόδι εννοώ..), το πως αποδίδει, δυστυχώς δεν το ξέρω. Άλλο ωραίο σημείο το αυτοκινήτου είναι ότι οι πίσω αναρτήσεις είναι τύπου Push-rod, δηλαδή είναι ξάπλα όπως τις έχουν τα «σοβαρά» αγωνιστικά οχήματα. Ακόμη δεν μπορώ να χωνέψω ότι το έφτιαξε μόλις ένας άνθρωπος και μάλιστα πιτσιρικάς!
Pagani V12- swapped Mazda RX-7
Η αμερικανική Gooichi Motors γενικά κερδίζει βραβεία σε πολλές εκθέσεις, το έχει κάνει σύστημα εδώ και χρόνια. Τώρα παρουσίασαν τελειωμένο το «φιστικί» RX-7 FD3S με ένα V12 M120 μοτέρ από Pagani Zonda! Ναι, ο Μ120 προέρχεται από την Mercedes-Benz, αλλά αυτό το συγκεκριμένο μοτέρ βρίσκονταν σε ένα Zonda!!! Εννοείται πως δεν χωρούσε κανονικά αλλά έπεσε η κατάλληλη κοπτοραπτική και τελικά όλα έκατσαν όμορφα. Το 7,3lt κτήνος βγάζει ατμοσφαιρικά 790Ps (12,8:1 συμπίεση), ενώ ο ήχος είναι απερίγραπτος, κυρίως λόγω του 12πετάλουδου. Εννοείται ότι μπήκε ένα φαρδύ bodykit και το αμάξι τραβάει με αυτόν τον τρόπο όλα τα βλέμματα όταν δεν λειτουργεί το μοτέρ.
1987 Buick GNX Restomod
Toν ηθοποιό και κωμικό Kevin Hart τον ξέρουμε όλοι. Το ότι έχει άπειρο χρήμα το φανταζόμαστε όλοι. Το ότι ασχολείται και με τα αυτοκίνητα, αυτό δεν το ήξερα! Εδώ έχει ένα πανέμορφο Buick GNX, ένα απ΄ τα πιο καλτ αμερικάνικα αυτοκίνητα ever, το οποίο έχει δεχθεί αλλαγές για να γίνει ακόμη καλύτερο. Ο “Μαύρος Ιππότης” έχει κάτω απ΄ το carbon καπό του ένα καινούριο 3,6lt V6 turbo κινητήρα (με παρόμοιο μοτέρ έβγαινε απ' το εργοστάσιο το 1987) από Cadillac CT4-V Blackwing και το έχουν πάει στα 650Ps. Καινούριο αυτόματο 8άρι κιβώτιο, μοντέρνο εσωτερικό, μεγάλες 19άρες ζάντες με Toyo R888R και το αμάξι είναι μια κούκλα έτοιμη να διαλύσει λάστιχα.
Born49ain
Σημαίνει «αναγεννημένο» και οι τύποι στο Maniacs Garage πρέπει να πίνουν ό,τι έχει οινόπνευμα μέσα. Απ΄ έξω είναι ένα παλιό Ford του 1949 αλλά από κάτω, όλο είναι ένα BMW 335i του 2008!!! Ο τρίλιτρος N54 έχει δυναμώσει αρκετά, κάτι ψιθυρίζουν για 700Ps, δες την Garrett G30-700 έξω απ΄ το καπό, αλλά όσο το βλέπω δεν το πιστεύω ότι αυτό στις φωτό είναι BMW E92 που απλά του βάλανε ένα καπάκι από Ford! Οι κτηνώδεις ζάντες είναι 14Jx20in (!), ενώ όλο το στιλάκι είναι american iron, φορώντας όμως diffuser, splitter και πλευρικές ποδιές για να μοιάζει πιο αγωνιστική έκδοση. Πραγματικοί Maniacs!
1966 Toyota Stout Drift Truck
Driftάδικη καρότσα. Δεν είναι κάτι καινούριο αλλά ποτέ δεν το είχαμε δει να το χρησιμοποιεί στους αγώνες κάποιο μεγάλο όνομα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο γνωστός «ψυχασθενής» Ryan Tuerck, τον οποίο κάποια μέρα πλησίασε η Toyota TRD και η Mobil για να φτιάξουν ένα καινούριο αγωνιστικό, ένα νέο demo car. Το σκέφτηκαν και πήραν την απόφαση για το drift truck. Κάτσανε μπροστά σε υπολογιστή, σχεδιάσανε εκεί το πραγματικά πολύπλοκο σωληνωτό του πλαίσιο και ξεκίνησαν να το φτιάχνουν. Παραδόξως δεν πήγανε σε κάποιο τρελό αγωνιστικό μοτέρ που είναι μόδα εδώ και καμιά 10αριά χρόνια αλλά στον γνωστό μας και κλασικό δίλιτρο 3S-GTE που φορούσαν τα Celica GT-Four και τα MR2! Με τις βελτιώσεις που έχει λένε για περίπου 650Ps. Για κιβώτιο εννοείται πως υπάρχει σειριακό, ενώ η ανάρτηση έχει push-rod διάταξη, κλασικές πλέον λύσεις για Formula D.
IndyCar engine -swapped Honda Ridgeline
To Ridgeline είναι ένα μεσαίου μεγέθους αγροτικό της Honda. Για τα αμερικανάκια το «μεσαίο» φοράει 3,5lt V6 μοτέρ με 280Ps αλλά τι να κάνουμε, στο USA οι διαστάσεις έχουν άλλη σημασία. Μια μέρα εκεί που τα λέγανε το Hoonigan Racing Division και η Honda Performance Development αποφάσισαν να βάλουν ένα μοτέρ από NTT IndyCar Series (2,2lt V6 twin turbo) σε ένα Ridgeline και να δούνε τι θα βγει. Το αποτέλεσμα είναι το κιτρινάκι “IndyTruck” στις φωτό, μια καρότσα για να παίρνει μέρος σε αγώνες σε πίστα ή και σε αναβάσεις! Αφού το γδύσανε ΕΝΤΕΛΩΣ, πίσω χρησιμοποίησαν κομμάτια από IndyCar αγωνιστικό, ενώ μπροστά από ένα καινούριο NSX του 2021! Πλέον βγάζει από 700 έως 900Ps δουλεύοντας 12άρες, έχει σειριακό κιβώτιο της Xtrac, ενώ το βάρος του ακούγεται ότι είναι αρκετά κάτω από τόνο!!!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Audi εισέρχεται στην κορυφαία κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού, με την πρώτη της εμφάνιση να γίνεται το 2026.