Shell Helix Ultra «Drive On» Experience

Shell Helix Ultra «Drive On» Experience

Μοναδική εμπειρία

Παρουσιάσεις νέων μοντέλων, δοκιμές αυτοκινήτων, φωτογραφίσεις, emails, γράψιμο κειμένων, διόρθωση και deadlines, τα οποία σχεδόν ποτέ δεν τηρούνται. Αυτές είναι στην πλειοψηφία τους οι αρμοδιότητες ενός ανθρώπου που εργάζεται σε περιοδικό ειδικού τύπου. Η δουλειά μας, αν και κουραστική, είναι πάντοτε ενδιαφέρουσα, αφού συνεχώς γνωρίζεις νέους ανθρώπους, βλέπεις νέα μέρη και συλλέγεις συνεχώς εικόνες. Υπάρχουν όμως και μερικές σπάνιες προσκλήσεις που ευχαριστείς τις επιλογές σου που σε έκαναν να βρίσκεσαι σε αυτήν τη θέση. Προσκλήσεις που σου δίνουν τη δυνατότητα να ξεφύγεις από την καθημερινότητα και να βιώσεις μοναδικές εμπειρίες. Μία τέτοια ήταν και η πρόσκληση από την Ελληνική αντιπροσωπεία των λιπαντικών Shell, την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που μας καλούσε στο Shell Helix Ultra «Drive On» Experience στη Μασσαλία.

Global leader

Η Shell αποτελεί, για 11η συνεχή χρονιά, την κορυφαία εταιρεία λιπαντικών στην παγκόσμια αγορά. Το μερίδιο αγοράς, που φτάνει το 11%, ισοδυναμεί με περίπου 5 δισεκατομμύρια λίτρα λιπαντικών. Ούσα η αδιαφιλονίκητη ηγέτιδα στο χώρο των λιπαντικών, η Shell συνεχίζει να καινοτομεί με τα νέα λιπαντικά χαμηλού ιξώδους και θέλησε να τα επικοινωνήσει με ένα διαφορετικό τρόπο στους εκπροσώπους των μέσων. Το Shell Helix Ultra «Drive On» Experience προσέφερε σε περισσότερους από 50 δημοσιογράφους, Youtubers και influencers, από κάθε μεριά της Ευρώπης, ένα μοναδικό μείγμα διασκέδασης, ενημέρωσης και τεχνολογίας. Στο επίκεντρο όλων, το πάθος για την οδήγηση, με την εταιρεία να επιστρατεύει τους οδηγούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλι της Hyundai, Thierry Neuville και Dani Sordo, αλλά και τον Augusto Farfus της BMW Motorsport. «Με την καμπάνια Shell Helix Ultra Drive On, θέλαμε να αναζωπυρώσουμε το πάθος για οδήγηση. Η νέα γκάμα των πλήρως συνθετικών λιπαντικών ανταποκρίνεται πλήρως στα διαφορετικά προφίλ των Ευρωπαίων οδηγών, επιτρέποντάς τους να απολαύσουν την οδήγηση στο έπακρο, προστατεύοντας τον κινητήρα τους και μεγιστοποιώντας τις επιδόσεις», δήλωσε ο Roger Moulding, αντιπρόεδρος Global marketing και πωλήσεων για την Ευρώπη, τη Ρωσία και την Αφρική.

Marseilles

Έφτασα στο ξενοδοχείο απόγευμα, οπότε υπήρχε αρκετός χρόνος για sightseeing... Βόλευε βέβαια και η θέση του ξενοδοχείου που ήταν ακριβώς πάνω στο Παλιό Λιμάνι της Μασσαλίας, μία τεράστια μαρίνα με εκατοντάδες ιστιοφόρα. Ιδανικό για περπάτημα, με όμορφη θέα και άπειρα εστιατόρια και καφετέριες να το περιβάλλουν. Το λιμάνι είναι η καρδιά της πόλης. Γραφικό μέρος, με τοπικό χρώμα και συνδυασμό μοντέρνων και παραδοσιακών κτηρίων. Ο καιρός, σύμμαχος για νυχτερινό περίπατο και κάπως έτσι βρέθηκα να περιπλανιέμαι για 3 ώρες γύρω από το λιμάνι και τα στενά. Πίσω όμως στο ξενοδοχείο, γιατί αύριο έχουμε «γεμάτη» μέρα.

Circuit de Fontange

Μόλις φτάσαμε στην πίστα δοκιμών της Michelin ήταν σαν να αμολάς πιτσιρίκια σε κατάστημα παιχνιδιών. Στη μία μεριά, τα δύο αγωνιστικά i20 WRC της Hyundai και λίγο πιο δίπλα, μία ντουζίνα BMW M3 και M4. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, με την ομάδα 1 να ξεκινάει με το BMW Driving Experience και την ομάδα 2 να προετοιμάζεται για την εμπειρία Ράλι. Είμαι στο πρώτο Group και ξεκινάμε με briefing από τους εκπαιδευτές της BMW. Επιλέγουμε ανάμεσα σε Μ3 ή Μ4 και καθόμαστε σε ζευγάρια. Οι εκπαιδευτές φοβεροί τύποι, υπέρ του δέοντος επεξηγηματικοί με πολλή διάθεση και χιούμορ. Αρκετοί από τους Youtubers και influencers, μη έχοντας επαφή με αυτοκίνητα 400+ ίππων, ξαφνιάστηκαν από το task, αλλά οι άνθρωποι της Shell τους διαβεβαίωσαν ότι μπορούν να οδηγήσουν στο βαθμό που μπορούν και να ευχαριστηθούν. Φυσικά για ανθρώπους με εμπειρία, οι ασκήσεις ήταν απλές και εύκολες. Ξεκινάμε με αποφυγή εμποδίου και φρενάρισμα πανικού. Η πρώτη προσπάθεια γινόταν με 80km/h και όσοι το έκαναν επιτυχώς, μπορούσαν να ανεβάσουν επιπλέον 10km/h, φτάνοντας εν τέλει μέχρι τα 100km/h. Προσπαθούσα να απενεργοποιήσω το DTC, αλλά είχα υπολογίσει χωρίς τον ξενοδόχο. Ο Γερμανός εκπαιδευτής μάς ενημέρωσε από τον ασύρματο ότι δεν μπορούσαμε να απενεργοποιήσουμε πλήρως το ESP. Πρώτη, λοιπόν, προσπάθεια και τα 430Ps του κινητήρα με έκαναν να φτάσω στη ζώνη με περίπου 100km/h στο κοντέρ! «Νοοοοοοο», ακούγεται ο Marcus από τον ασύρματο! «Τέλεια αποφυγή και φρενάρισμα, αλλά αυτά δεν ήταν 80km/h, ήταν τουλάχιστον 100km/h». Του είπα ότι ξεχάστηκα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ λίγα τα χιλιόμετρα για την M4. Στις επόμενες προσπάθειες προσπάθησα να συγκρατήσω την όρεξη του εξακύλινδρου κινητήρα, περνώντας από την άσκηση με 80 και έπειτα 90km/h, αλλά στο τέλος, ο εκπαιδευτής μου επέτρεψε ένα πέρασμα με περισσότερα από 100km/h και πιο συγκεκριμένα με 108km/h…μη νομίζετε, βέβαια, ότι ήταν κανένα ιδιαίτερο κατόρθωμα… η M4 μπορεί και να είχε ακόμα 7-8km/h «κάβα». Επόμενη άσκηση, δύο διαδρομές slalom, ανάμεσα από κώνους, που στο τέλος έπρεπε να φρενάρεις σε ένα προκαθορισμένο πλαίσιο. Οι ασκήσεις με τις δυνατότητες της M4 ήταν κυριολεκτικά παιχνιδάκι.

Augusto Hotlap

Η ζέστη είναι ανυπόφορη και πολλοί μπαινοβγαίνουν στο media lounge για νερό, αναψυκτικό ή μερικούς γύρους με τους εξομοιωτές Formula 1 της Ferrari σε κλιματιζόμενη αίθουσα. Στον εξωτερικό χώρο, όσοι είχαν πλέον ολοκληρώσει το Driving Experience της BMW, έμπαιναν ανά τριάδες σε μία «ύποπτη» M3 Competition. Οδηγός ο Augusto Farfus. Ωραίος τύπος. Περιφερόταν συνεχώς μέσα στο πλήθος, μιλούσε με όλους, έβγαζε φωτογραφίες, χωρίς ίχνος τουπέ και motorsport «σταριλίκι». Όντας ο επίσημος οδηγός της BMW Motorsport στο DTM και σε αγώνες αντοχής, δύο γρήγοροι γύροι στην πίστα 3,5km της Michelin θα ήταν απόλαυση. Ο Βραζιλιάνος είναι εκπληκτικός οδηγός, με αντιδράσεις αστραπή, ορίζει με φοβερή ευκολία το αυτοκίνητο και driftάρει σε πολλά σημεία με τελειωμένες 3ες. Αυτό είναι φυσικά αναμενόμενο, αλλά δεν φαντάζεστε τι γέλιο ρίξαμε μέσα στο αυτοκίνητο, που πειράζαμε συνεχώς τον Augusto ότι δεν πάει πολύ γρήγορα και εκείνος ανταποκρινόταν συνεχώς στα πειράγματά μας, με φοβερό χιούμορ, ενώ ταυτόχρονα οδηγούσε χωρίς αύριο!

Γεύση WRC

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με μεγάλη δόση αδρεναλίνης. Δεν είχα ποτέ την τύχη να βρεθώ στο bucket ενός WRC. Πολύ σύντομα αυτό θα αλλάξει. Ναι, σωστά διαβάσατε! Η Shell έκανε πραγματικότητα το άπιαστο όνειρο πολλών petrolheads. Τη συνοδήγηση με ένα αυτοκίνητο WRC. Στην προκειμένη περίπτωση, το i20 WRC. Η Shell και η Hyundai είναι συνεργάτες από το 2005. Δεδομένου ότι οι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι λαμβάνουν χώρα σε ακραίες συνθήκες, με θερμοκρασίες από -20ο C έως και +40ο C, είναι αναγκαία η χρήση ενός λιπαντικού που μπορεί να ανταπεξέλθει στις ακραίες κλιματικές συνθήκες, όπως το Shell Helix Ultra. Οδηγούμαστε ανά ομάδες σε μία μικρότερη, ειδικά διαμορφωμένη πίστα με βρεγμένο οδόστρωμα, στο εσωτερικό του Circuit de Fontange. Φοράω την αγωνιστική φόρμα, κάτι που με σχεδόν 40ο C μόνο ευχάριστο δεν είναι, αλλά η ασφάλεια είναι φυσικά πάνω απ’ όλα. Συνέχεια με μπαλακλάβα, κράνος και Hans και περιμένω να έρθει η σειρά μου. Ο ενθουσιασμός μου έχει χτυπήσει κόκκινο. Παραδόξως έκατσα σχετικά εύκολα στο bucket, ενώ την ίδια στιγμή ένας άνθρωπος της ομάδας με βοηθούσε να δεθώ στις αγωνιστικές ζώνες. Οδηγός ο Ισπανός Dani Sordo. Ο κινητήρας των 1,6lt περνάει τον παραμικρό κραδασμό στο εσωτερικό, με το σώμα σου να συντονίζεται στις δονήσεις. Λιγομίλητος ο Sordo… Μόλις μία κουβέντα ανταλλάξαμε στην ενδοσυνεννόηση:

-Έτοιμος?

-Φύγαμε!

Τι περιοριστικά στόμια 36mm και «μπαρμπούτσαλα»? Το πράμα εκτοξεύεται σαν καταπέλτης σε μόλις 3sec και μπαίνει στο βρεγμένο κομμάτι. Ο Dani έχει απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου και αρχίζω να παρατηρώ τις κινήσεις του με τα χειριστήρια και τα πεντάλ. Η τετρακίνηση του i20 WRC είναι από άλλον πλανήτη. Μηχανικό μπροστινό και πίσω διαφορικό, με μαέστρο το κεντρικό ενεργό, που μοιράζει τα ποσοστά ροπής σε κάθε τροχό. Είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται η τετρακίνηση. Τι κι αν βλέπεις όμως νερό, ποτιστικά και τους υαλοκαθαριστήρες να λειτουργούν στην τελευταία σκάλα? Η ζέστη στην καμπίνα είναι ανυπόφορη… Το setup του αυτοκινήτου ήταν τελείως διαφορετικό από αυτό για το βρεγμένο «τερέν», άλλα δεν μασάει ούτε το i20, ούτε ο Sordo… Απλά θέλει συνεχώς γκάζι για να στρίψει. Όσο γρήγορα επιταχύνει, άλλο τόσο γρήγορα φρενάρει. Δυστυχώς, η φοβερή εμπειρία δεν κράτησε και πολύ. Μόλις 6 λεπτά.

-Το κάνεις να φαίνεται πιο εύκολο απ’ ό,τι είναι…

-Είναι όμως δύσκολο κάτω από αυτές τις συνθήκες.  

Έπειτα από τη σύντομη, αλλά έντονη δόση αδρεναλίνης, συνεχίσαμε στο Tech Zone της Shell, όπου οι ειδικοί θα μας μίλαγαν για τα νέα λιπαντικά Shell Helix Ultra.

Shell Tech Zone

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν συνεχώς υψηλότερη απόδοση από τους κινητήρες τους σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Το downsizing και η υπερτροφοδότηση ήταν βασικά στοιχεία στην επίτευξη αυτών. Οι σύγχρονοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες μικρού –αναλογικά- κυβισμού έχουν όμως και υψηλές απαιτήσεις από το λιπαντικό. Η Shell ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που έδωσε λύση στα απαιτητικά δεδομένα των κατασκευαστών. Δημιουργώντας λιπαντικά με βάση το φυσικό αέριο. Η ανωτερότητα ενός λιπαντικού GTL (Gas to Liquid) είναι η σημαντικά πιο καθαρή βάση συγκριτικά με μία βάση από την απόσταξη του αργού πετρελαίου. Οι μηχανικοί και χημικοί της Shell, με πολύ ανάλαφρο και διασκεδαστικό τρόπο, εξήγησαν στους εκπροσώπους των μέσων πώς ξεκινάει το λιπαντικό και πώς τροποποιούμε το ιξώδες του, προσθέτοντας ειδικά πρόσθετα, χρησιμοποιώντας... ατομικές καφετιέρες φίλτρου. Χρησιμοποιώντας πατενταρισμένους καταλύτες, η μοριακή δομή της βάσης του λιπαντικού μπορεί να ελεγχθεί με μεγάλη ακρίβεια, ανέφερε ο Dr. Jens Sommer, Technology Manager λιπαντικών στο ερευνητικό κέντρο της Shell στη Γερμανία. Η τεχνολογία Shell PurePlus είναι μία νέα επαναστατική διαδικασία, αποτέλεσμα 40 χρόνων έρευνας, με την οποία το φυσικό αέριο μετατρέπεται σε πεντακάθαρο λάδι βάσης GTL, με σχεδόν μηδενικές ακαθαρσίες (θείο, άζωτο, οξυγόνο κ.λπ.). Τα λιπαντικά με βάση GTL διαθέτουν χαμηλό ιξώδες, το οποίο παραμένει σταθερό, ακόμα και στις πιο ακραίες θερμοκρασίες. Το χαμηλό ιξώδες προσφέρει σημαντική μείωση των τριβών, ταχύτερη και πιο αποτελεσματική λίπανση στην κρύα εκκίνηση και μείωση της κατανάλωσης μέχρι 3% συγκριτικά με τα παραδοσιακά λιπαντικά που προέρχονται -ως βάση- από το αργό πετρέλαιο. Επιπρόσθετα, τα ενεργά πρόσθετα της Shell προσφέρουν αντοχή στην οξείδωση του λιπαντικού και σημαντικά λιγότερες επικαθίσεις. Και τι σημαίνουν αυτά για τον τελικό καταναλωτή? Καθαρότερος κινητήρας, με υψηλή ισχύ, χαμηλή κατανάλωση και απόλυτη αξιοπιστία. Παράλληλα, η μειωμένη κατανάλωση λιπαντικού εξασφαλίζει μειωμένο κόστος μεταξύ των service.

Οδηγική...συμπεριφορά

Η Shell παρουσίασε επίσης και τα αποτελέσματα μίας μεγάλης έρευνας σχετικά με τον τρόπο οδήγησης των Ευρωπαίων οδηγών. Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με την Kantar TNS, σε δείγμα 9.000 οδηγών, ηλικίας 25 έως 45 ετών, σε 9 χώρες, ώστε να κατανοήσει η Shell τα συναισθήματα που βιώνουν οι οδηγοί κατά την οδήγηση. Τα αποτελέσματα είναι πολύ ενδιαφέροντα, αφού προέκυψαν 6 κύριες κατηγορίες οδηγών. Το μεγαλύτερο ποσοστό (22,4%) αποτελείται από ικανούς οδηγούς, που ορίζουν αποτελεσματικά το αυτοκίνητό τους κάτω απ’ όλες τις συνθήκες χάρη στην ακρίβεια, τη συγκέντρωση και τη διανοητικότητά τους. Στις επόμενες 2 κατηγορίες, συναντάμε τους φιλικούς (19,6%) και τους ευσυνείδητους (17,6%) οδηγούς, που χαρακτηρίζονται από την πρακτικότητα, την ηρεμία και την υπευθυνότητα ως προς την οδική ασφάλεια, αλλά και ως προς το σύνολο των οδηγών γύρω τους. Παραδόξως, οι γρήγοροι και δυναμικοί οδηγοί αποτέλεσαν μόλις το 10,1% και βρέθηκαν στην τελευταία κατηγορία. Η Shell ερεύνησε επίσης για ποιο λόγο οι άνθρωποι οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Ακριβώς το 50% των ερωτηθέντων απάντησε ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης από και προς την εργασία του. Στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 41%, βρέθηκαν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους το Σαββατοκύριακο. Μετά την ανάλυση της έρευνας της Shell, είχαμε την ευκαιρία για μία αποκλειστική συνέντευξη με τον Augusto Farfus. Το διήμερο ήταν μία μοναδική εμπειρία, που πολλοί δεν θα ξεχάσουν ποτέ. Τέτοια event είναι ευκαιρίες για να επικοινωνήσει μία εταιρεία με τρόπο διαφορετικό και διαδραστικό ένα νέο προϊόν. Και η Shell το έκανε με τον καλύτερο τρόπο. Φορούσα με τιμή το υπογεγραμμένο από τον Augusto Farfus καπέλο της BMW και ακόμα διασκεδάζω βλέποντας το γρήγορο γύρο σε video στο κινητό μου…

Συνέντευξη με τον Augusto Farfus:

Ποιος οδηγός ήταν το ίνδαλμά σου μεγαλώνοντας?

Όντας Βραζιλιάνος, είναι σχετικά εύκολο να απαντήσω. Ο Ayrton Senna. Μεγάλωσα παρακολουθώντας κάθε Κυριακή τους αγώνες του. Ήταν και είναι ένας θρύλος.

Τι σε παρακίνησε να γίνεις οδηγός αγώνων?

Όταν ήμουν μικρός, μου πήραν ως δώρο Χριστουγέννων μία μοτοσικλέτα. Φυσικά, το δώρο ήταν από τον πατέρα μου. Ξεκίνησα οδηγώντας την ασταμάτητες ώρες στην αυλή του σπιτιού μου και έπειτα από λίγο καιρό, ο πατέρας μου με πήγε να συμμετάσχω σε έναν αγώνα. Ξεκίνησα για διασκέδαση, αλλά άρχισα να συμμετέχω ολοένα και πιο συχνά και να πιέζω περισσότερο. Η μητέρα μου δεν ήθελε, φυσικά, να τρέχω με μοτοσικλέτα και με πίεσε να οδηγήσω Kart, θεωρώντας ότι είναι πιο ασφαλές άθλημα. Άλλα αυτό ήταν λάθος επιλογή. Μόλις έκατσα στο kart, είπα στους γονείς μου ότι θέλω να γίνω οδηγός αγώνων.

Είσαι οδηγός της BMW Motorsport από το 2007. Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σύνδεση με τη μάρκα?

Είμαι εξαιρετικά τυχερός που αποτελώ μέρος της BMW. Ασχολούμαι με τα περισσότερα motorsport projects της εταιρείας, ακόμα και με δοκιμές με την ομάδα της F1. Είναι μία εξαιρετική συνεργασία, η οποία βασίζεται στην κοινή εμπιστοσύνη που έχουμε με την ομάδα. Ξέρουν από την ομάδα ότι μόλις μου κάνουν ένα τηλέφωνο για ένα project, μπορούν να βασιστούν επάνω μου και το αντίστροφο. Μαζί έχουμε κερδίσει αγώνες, έχουμε χάσει αγώνες, αλλά αυτό ακριβώς χαρακτηρίζει μία «ομάδα». Η BMW είναι η οικογένειά μου, είναι η ομάδα μου και έχουμε εξαιρετική σχέση. Νομίζω ότι αν μου δώσουν ένα συμβόλαιο 100ετών, θα το υπογράψω αμέσως!

Σε τι έχει συνεισφέρει η συνεργασία της Shell με την BMW Motorsport?

Η συνεργασία που έχουμε με την Shell είναι κάτι πολύ παραπάνω από κίνηση Marketing. Το σήμα της Shell πάνω στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της BMW έχει σημαντικά οφέλη και για τις δύο μεριές. Οι νίκες στους αγώνες επιτυγχάνονται από κάθε μικρή λεπτομέρεια. Αυτό που προσφέρει η Shell στην αγωνιστική ομάδα της BMW είναι η συνεχής αναζήτηση για επίτευξη της απόλυτης απόδοσης. Οι τεχνικοί της Shell προσπαθούν συνεχώς να βελτιώσουν τα προϊόντα τους, ώστε να μας βοηθήσουν να κερδίσουμε αγώνες. Αυτό έχει φυσικά θετικό αντίκτυπο στον τελικό καταναλωτή, που θα πάρει ένα λιπαντικό υψηλών επιδόσεων για το καθημερινό του αυτοκίνητο, το οποίο έχει δοκιμαστεί στις πιο απαιτητικές συνθήκες, στους αγώνες. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο, που οδηγώ στο DTM, χρησιμοποιεί έναν V8 κινητήρα 4lt. Είναι ένας κινητήρας πρωτότυπο, που έχει αρκετά κοινά σημεία με τους παλαιότερους κινητήρες της F1. Χρησιμοποιεί έναν πολύ ειδικό τύπο λιπαντικού και οι μηχανικοί της Shell έχουν δώσει τη δυνατότητα στην ομάδα της BMW να έχει υψηλότερη ειδική ισχύ, με μέγιστη απόδοση, αλλά και χαμηλή κατανάλωση λιπαντικού. Οι άνθρωποι ξεχνάνε πολλές φορές τη σπουδαιότητα του λιπαντικού σε έναν κινητήρα. Νομίζουν ότι όλα τα λάδια είναι τα ίδια. Σε κάθε σεζόν DTM μπορούμε, βάσει κανονισμών, να χρησιμοποιήσουμε έναν και μόνο κινητήρα. Αυτός ο ένας κινητήρας πρέπει να λειτουργεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του για περίπου 8.000km, χωρίς προβλήματα. Μέχρι σήμερα δεν είχαμε ούτε μία αστοχία κινητήρα! Μπορεί να έχεις διαθέσιμο τον καλύτερο κινητήρα, αλλά, αν βάλεις το λάθος λάδι, αργά ή γρήγορα θα αστοχήσει.

Έχεις συμμετέχει σε πολλούς αγώνες αντοχής με την ομάδα της BMW. Ποιον αγώνα θυμάσαι περισσότερο και γιατί?

Πιθανότατα, όταν κερδίσαμε τον 24ωρο αγώνα του Nurburgring, το 2010. Οδηγούσαμε τη νέα M3 GT2 για πρώτη φορά και αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα με τη μετάδοση του αυτοκινήτου και τερματίσαμε με μόνο μία ταχύτητα…

…ποια ταχύτητα?

… την 5η. Κι αυτό φυσικά έκανε την οδήγηση του αυτοκινήτου πολύ δύσκολη. Η ένταση ήταν έκδηλη για όλους μας, οπότε η ανακούφιση μόλις το αυτοκίνητο πέρναγε τον τερματισμό ήταν τεράστια. Αυτή η νίκη ήταν πολύ έντονη από συναισθηματικής απόψεως, καθώς η ομάδα είχε μόλις επιστρέψει στο Nurburgring, έπειτα από απουσία ετών, με ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο. Νομίζω ότι ήταν και μία από τις κορυφαίες στιγμές της BMW Motorsport γενικότερα.

Καλύτερη στιγμή της καριέρας σου?

….Δεν έχει έρθει ακόμα…

Τι αυτοκίνητο οδηγείς καθημερινά?

Fiat 500, BMW Isetta και από τα λίγο πιο σύγχρονα…BMW X6 M και M3 Competition.

 

Αρθρογράφος

 

Ξεκινάει η υλοποίηση του ΒΟΑΚ

Ξεκινάει η υλοποίηση του ΒΟΑΚ

Οι εργασίες για την πραγματοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2022.