Skoda Octavia 1.8TSi 321Ps

Skoda Octavia 1.8TSi 321Ps

Valueformoney

190 skoda octavia 1Ή, ακόμα καλύτερα, Ps/money. Και όχι μόνο Ps, αλλά και χώροι, άνεση, πορτμπαγκάζ, αρκετή για τις δικές μου απαιτήσεις ποιότητα, τα πάντα όλα. Είναι καιρός τώρα που σε διάφορες συζητήσεις με φίλους που έχουν γίνει οικογενειάρχες ή σκοπεύουν να γίνουν στο άμεσο μέλλον, το όνομα Skoda είναι βασικός υποψήφιος για το γκαράζ του σπιτιού τους. Όλοι αυτοί οι λόγοι που προαναφέραμε συν το μεγάλο (πλέον μέγιστο…) πλεονέκτημα της τιμής καθιστούν τα αυτοκίνητα της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας πάρα πολύ ελκυστικές προτάσεις. Σε μια από αυτές τις συζητήσεις, λοιπόν, κάποιος πετάχτηκε (άσχετος με το αντικείμενο, βέβαια) και είπε σιγά μην πάω να πάρω Skoda, στην Αγγλία όλα τα ανέκδοτα σχετικά με το αυτοκίνητο για Skoda μιλούσαν. Αλήθεια είναι αυτό, αλλά αναφέρεται σε δύο δεκαετίες πριν, τότε που τα Skoda ήταν πράγματι για γέλια. Θυμάμαι το Target 105 που είχε ένας θείος μου και είχε μαρτυρήσει ο άνθρωπος. Τέλος πάντων, σε αυτόν που είπε το «σιγά μην πάρω Skoda» ανέπτυξα ένα επιχείρημα για το οποίο δεν είμαι και απόλυτα σίγουρος ότι ισχύει 100% αλλά θα το κουβεντιάσω και εδώ μαζί σας να το κρίνεται κι εσείς.

Ένα καινούριο Octavia, ή ακόμη καλύτερα ένα καινούριο Superb 1,8 που μου αρέσει και πιο πολύ, έχει το ίδιο πάτωμα και τον ίδιο κινητήρα με το Passat και το Audi A4, ωραία? Αν προσθέσουμε ίδιο σασμάν, ίδια ηλεκτρικά, αισθητήρες, εγκεφάλους, φρένα, ανάρτηση και τα λοιπά, καταλήγουμε με ένα αυτοκίνητο κατά 60-70% ίδιο, και μάλιστα ίδιο στα σημαντικότερα εξαρτήματα. Αλλάζουν οι λαμαρίνες, το σαλόνι, το ταμπλό, οι ταπετσαρίες και τέτοια. Μπορεί, λοιπόν, κάποιος να μου εξηγήσει πώς φτάνουμε από τα 25.000 ευρώ ενός Skoda στις 40.000 ενός Audi? Είναι το 40% των διαφορετικών εξαρτημάτων του τόσο ακριβότερα πια?

Ακόμα όμως κι έτσι να είναι, θέλουμε εμείς να πληρώσουμε τόσο μεγάλη διαφορά για ταπετσαρίες, φανάρια και πλαστικά?

Octaviarules

190 skoda octavia 2Κάπως έτσι το είδε το θέμα και ο φίλος μας ο Γιάννης και σου λέει, κορόιδο είμαι? Σιγά μη δώσω ένα σκασμό λεφτά για να πουλήσω μούρη, θα πάρω ένα Octavia και θα το τσιτώσω λίγο να πουλάω τρέλα, που είναι και καλύτερη. Είναι και οικογενειάρχης ο άνθρωπος και δεν ασχολείται πλέον με το «κυνήγι εντός πόλεων», και έτσι αυτό το αυτοκίνητο πληρούσε όλες τις προδιαγραφές. Εκτός από μία, βέβαια, που δεν είναι ποτέ αρκετή: τη δύναμη. Αυτό, όμως, είναι κάτι που εύκολα διορθώνεται. Κοιτάξτε, όλοι λίγο πολύ πλέον γνωρίζουμε ότι οι καινούριοι turbo κινητήρες με τον άμεσο ψεκασμό, την υψηλή σχέση συμπίεσης και τα super ηλεκτρονικά παίρνουν πολύ εύκολα δύναμη. Άλλο πράγμα αυτό, όμως, και άλλο αυτό που έχει γίνει με αυτόν εδώ τον 1.8TSI, ο οποίος με ένα πρώτο στάδιο βελτίωσης και με μια μεγαλύτερη υβριδική τουρμπίνα, υπερδιπλασίασε την ιπποδύναμή του. Είπαμε, ρε παιδιά, εκεί στη VW να αφήνετε ένα περιθώριο, αλλά όχι κι έτσι. Ή μάλλον έτσι, καλά το πάτε, στο μέλλον να αλλάζουμε ένα τελικό και να παίρνουμε 50 άλογα.

Αυτό, λοιπόν, που έχει γίνει με το Octavia της δοκιμής με καράφλιασε. Το αυτοκίνητο δέχτηκε την περιποίηση της Derekidis Service, η οποία με απλές, λιτές και σωστές επιλογές, πραγματικά το μεταμόρφωσε. Πρωταρχικός σκοπός της ήταν να διατηρηθεί ο ήσυχος και πολιτισμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αφού είναι ένα όχημα που χρησιμοποιείται καθημερινά αλλά και στα ταξίδια, με όλη τη φαμίλια που δεν θέλει φασαρία και κοπανήματα. Έτσι η εισαγωγή του αέρα διατηρεί το εργοστασιακό φιλτροκούτι, αλλά μέσα σε αυτό έχει τοποθετηθεί ένα φίλτρο αέρος της Pipercross και οι πλαστικές σωληνώσεις έχουν αντικατασταθεί με αλουμινένιες μεγαλύτερης διαμέτρου της CTS Turbo από την Derekidis Service. Η εξάτμιση είναι χειροποίητη με 70mm downpipe, μεταλλικό καταλύτη 200cpsi και 63,5mm διάμετρο, με δυο καζανάκια, και το intercooler είναι κι αυτό custom με διαστάσεις 76x30x6,5cm και σωληνώσεις 60mm. Όμως, το clue της υπόθεσης βρίσκεται στην τουρμπίνα. Πρόκειται για μια Hybrid K04 της DS Performance, η οποία έχει παροχή μέχρι 400Ps αλλά εξακολουθεί να spoolάρει από σχετικά χαμηλά και να έχει full πίεση πριν τις 3.000rpm. Σε άλλα αυτοκίνητα που την έχουν δοκιμάσει με περισσότερη πίεση έχουν δει και 380Ps. Το πρόγραμμα είναι της Overload Performance με πίεση 1,45bar overboost και 1,2ct και με αυτά τα ολίγα το λευκό Skoda από τα 160 εργοστασιακά Ps του έφτασε τα 321Ps χωρίς να ανοίξει ρουθούνι.

Σχεδόν σαν stock

190 skoda octavia 3Όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο και βάζεις μπρος τον κινητήρα, τίποτα δεν σε προϊδεάζει για τη συνέχεια. Δεν ακούγεται τίποτα και για τα πρώτα μέτρα που διανύεις όλα μοιάζουν να είναι εργοστασιακά. Μόνο αν πατήσεις βαθιά το γκάζι καταλαβαίνεις ότι αυτό το Octavia δεν αστειεύεται. Για πλάκα δοκίμασα να δω πώς πάει στην εθνική και με τετάρτη από τα 120km/h πήγε 200km/h, πριν προλάβω να το καταλάβω! Αυτό δε που μου άρεσε ακόμα περισσότερο είναι ότι με αυτή την τουρμπίνα πλέον το αυτοκίνητο δεν «κρεμάει» στις ψηλές στροφές, αλλά η δύναμη συνεχίζει να αυξάνεται μέχρι τον κόφτη. Μπορεί να έχει χαθεί κάποιο ποσό ροπής κάτω από τις 3.000rpm, αλλά στη συνέχεια το όφελος είναι δυσανάλογα μεγαλύτερο για όλο το υπόλοιπο φάσμα του στροφόμετρου.

Φαίνεται εξάλλου και από τους χρόνους που έγραψε το Octavia, που παρά το αυξημένο του βάρος κατάφερε να επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 6,24sec και να φτάσει στα 400m σε 14,32sec. Δεν νομίζω να ζητήσει κανείς κάτι παραπάνω από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο των €20.000 -θα είναι και αχάριστος. Ακόμα καλύτερο είναι στις επιταχύνσεις εν κινήσει (80-110km/h σε 2,54sec με 3η και 3,31sec με 4η), όπου πραγματικά ξεδιπλώνει τη δύναμή του πολύ γραμμικά και με διάρκεια και είμαι σίγουρος ότι σε μεγάλα ταξίδια θα είναι απολαυστικό. Η μόνη μου ένσταση είναι το άσπρο χρώμα και δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση του φουκαρά που θα πηγαίνει στη Θήβα με 200 και θα του ανάψει από πίσω τα φώτα ένα λευκό Octavia. Έμφραγμα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.798cc
    Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 84,2mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

Tuned by:

  • Derekidis Service

Π. Καβάλας 149, Περιστέρι, 121 36

Τηλ: 210 57 28 018

Fax: 210 57 28 017

Web:www.derekidisservice.gr

 

TUNING SPECS

  • Custom εισαγωγή αέρος Derekidis Service
  • Σωληνώσεις CTS Turbo
  • Φίλτρο αέρος Pipercross
  • Custom εξάτμιση by Maxmout exhaust
  • Μεταλλικός καταλύτης 200cpsi
  • Hybrid K04 turbo DS Performance
  • Πρόγραμμα Overload performance
  • Custom front mount intercooler Derekidis Service

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

  • Αμορτισέρ Koni sport
  • Ελατήρια χαμηλώματος Eibach

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

 

  • Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες εργοστασιακές 7x17in
  • Λάστιχα Continental sport contact 5 225/45

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA της Unlimited Exelixis

  • Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 321/6620    
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 38/5575

 

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,82

0-80                 4,96

0-100               6,24

0-120               8,19

0-140               10,05
0-160               12,94

0-180               15,69

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,14
80-110             2,54

4η

ΚΜ/Η             SEC

80-110             3,31
100-140           4,55

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,69     @        46,38

60        5,09     @        81,75

100      6,63     @        103,82

200      9,65     @        135,74
400      14,32   @        170,58

 

ROLL ME 2A SEC

60-120    4,38

60-160    9,01

 

Αρθρογράφος

 

Συνέντευξη με τον επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης του ID.4

Συνέντευξη με τον επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης του ID.4

Το ID.4, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, όσο μυώδη και ρωμαλέα εμφάνιση έχει εξωτερικά, τόσο ευρύχωρο, ζεστό και φιλόξενο αποδεικνύεται εσωτερι...