Subaru Impreza WRX STI 900+WHP
Κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ μια εταιρεία με την ονομασία Nakajima, η οποία είχε ιδρυθεί το 1918, κατασκεύαζε αεροπλάνα. Ο ιδρυτής της ήταν ο ChikuheiNakajima και η εταιρεία του κατασκεύασε πάνω από 40 τύπους αεροπλάνων. Στο τέλος του πολέμου η ισοπεδωμένη Ιαπωνία προσπαθούσε να ανακτήσει την καλή οικονομία της και η Nakajima αναγκαστικά έκλεισε, καθώς απαγορεύτηκε στην Ιαπωνία να κατασκευάζει αεροπλάνα. Μετά από λίγο καιρό, όμως, άνοιξε ξανά με την ονομασία FujiHeavyIndustries που δεν είναι άλλη από την εταιρεία θυγατρική της οποίας είναι και η Subaru. Έχοντας, λοιπόν, ένα τέτοιο παρελθόν και την τεχνογνωσία αυτή, η εταιρεία είχε κάθε λόγο να πετύχει. Εδώ, έχουμε ένα αυτοκίνητό της, το οποίο εξελίχθηκε λίγο παραπάνω. Το πόσο, θα το δείτε παρακάτω, αν και είμαι σίγουρος πως όλοι σας το έχετε δει να σκίζει στα δύο τα drag-strips όταν τρέχει σε αγώνα.
Scaretactics!
Ορισμένα αυτοκίνητα είναι απλώς τρομακτικά. Από την ώρα που θα καθίσεις στο σκληρό τους κάθισμα και ο κινητήρας ξυπνήσει από τη μίζα, μέχρι την ώρα που θα βάλεις πρώτη και θα φύγεις με τέρμα γκάζι, τρομάζεις. Πολύ. Αυτό παθαίνεις και με αυτό το SubaruImprezaWRXSTi. Είναι τρομακτικά γρήγορο. Τρομακτικά δυνατό. Και τρομακτικά θορυβώδες. Σε συνθήκες αγώνα η εξάτμιση καταλήγει μερικά εκατοστά μπροστά από τον εμπρός δεξή τροχό και τα dB που παράγει είναι ικανά να κατεδαφίσουν ντουβάρι. Πόσο μάλλον να σου τρυπήσουν τα τύμπανα των αυτιών.
Αυτοί που τρομάζουν, όμως, περισσότερο είναι εκείνοι που θα στηθούν δίπλα του στην εκκίνηση. Η εξάτμιση παράγει έναν δυνατό μπάσο ήχο στο ρελαντί, ο οποίος με το ανέβασμα των στροφών γίνεται οξύς και έντονος και θυμίζει ουρλιαχτό. Στον τελευταίο αγώνα που έτρεξε, στο Τυμπάκι της Κρήτης, σημείωσε επίδοση η οποία αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ, παγώνοντας τα χρονόμετρα -και όχι μόνο- στα 8,540sec με ταχύτητα εξόδου στα 260,06km/h. Και κάπου εδώ βάλτε στον παρονομαστή πως το Impreza αυτό δεν είναι κουφάρι, αλλά κανονικό αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.240kg, με καθίσματα, a/c, ηλεκτρικά παράθυρα, μοκέτες και επενδύσεις. Δεν τρομάξατε ακόμα?
Unleashthebeast!
Θα τρομάξετε όταν δείτε τον όγκο δουλειάς που έχει πάνω του αυτό το κτήνος. Από την ημέρα που το απέκτησε μέχρι και σήμερα ο Αντώνης έχει επενδύσει πάνω από €250.000. Από τα χέρια του έχουν περάσει διάφορα και βασικά πολλά αυτοκίνητα και όταν τον ρώτησα ποιο από αυτά του έρχεται πρώτο στο μυαλό, μου ανέφερε ένα SuzukiSwiftGTi, το οποίο ήταν τετραπετάλουδο με 1.600άρι μοτέρ και αρκετά άλογα. Το Impreza ήρθε στα χέρια του το 2003 και αφού το βελτίωσε με ένα τυπικό πρώτο στάδιο, ασχολήθηκε σοβαρότερα μαζί του από το 2006 και μετά, οπότε έτρεξε για πρώτη φορά σε αγώνα dragster, κάνοντας 11,9sec στο Ελληνικό. Όπως είναι αναμενόμενο, ο Αντώνης αγαπάει την ταχύτητα. Σαν αυτοκίνητο του άρεσε ιδιαίτερα όταν είχε 500Ps, τώρα όμως που είναι τόσο τρομακτικά γρήγορο, του αρέσει ακόμα περισσότερο!
Carbonbeast
Ένα από τα βασικότερα τμήματα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου dragster είναι το αμάξωμα και φυσικά το σωστό στήσιμό του. Εδώ δόθηκε η απαραίτητη προσοχή με προσεκτικά επιλεγμένες λύσεις που δεν θα αλλοίωναν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάτε πως ο Αντώνης, πέρα από τους αγώνες, το χρησιμοποιεί κανονικά στο δρόμο -καμιά φορά και σε βόλτα-. Το ελάφρωμα εδώ αφορούσε τις πόρτες, τόσο τις εμπρός όσο και τις πίσω, οι οποίες αντικαταστάθηκαν με αυτές της Seibon, που φυσικά είναι carbon. Εννοείται πως αντίστοιχα αλλάχθηκε το καπό και η θύρα του χώρου αποσκευών με carbon, τα οποία και αυτά είναι της Seibon. Το εργοστασιακό ρεζερβουάρ καυσίμου αφαιρέθηκε και τοποθετήθηκε στο χώρο αποσκευών ένα αγωνιστικό των 20lt, κατασκευασμένο από την ATL. Επόμενο σημείο που αλλάχθηκε ήταν ο ουρανός, ο οποίος κατασκευάστηκε από carbon και αυτός, από τις Φανοβαφές Δρούλιας. Αυτές ήταν όλες οι αλλαγές σχετιζόμενες με το βάρος του Impreza και σειρά είχε το σωστό στήσιμο. Ένας ιδιαίτερα νευραλγικός τομέας ενός αγωνιστικού οποιασδήποτε μορφής αγώνων. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ αλλάχθηκαν με τα πλήρως ρυθμιζόμενα coilover της D2Racing, τα οποία συνδυάζονται με custom ελατήρια και μια custom πίσω γέφυρα που δένει αποτελεσματικά το αμάξωμα.
Goingbig!
Όταν είχε κάνει τα πρώτα 8άρια του ο Αντώνης είχαν ακουστεί διάφορα για τη μετάδοση του SubaruImpreza του και κυρίως για το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι περισσότεροι υποστήριζαν ότι είναι αυτόματο, ενώ κυκλοφορούσε και η φήμη ότι είναι σειριακό, ενώ στην πραγματικότητα υπήρξε μια αρκετά ιδιαίτερη και πανέξυπνη λύση. Το κιβώτιο, λοιπόν, προέρχεται από αυτόματο μοντέλο της Subaru, με τη διαφορά ότι έχει μετατραπεί σε σειριακό χειροκίνητο, κρατώντας όμως το converter του αυτόματου! Στο εσωτερικό του κιβωτίου αλλάχθηκαν όλα τα γρανάζια με ενισχυμένα από την GatzelakisTransmision που βρίσκεται στην Καστοριά. Κάτι τέτοιο ήταν επιβεβλημένο, αφού όταν η Subaruσχεδίασε αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είχε στο νου ότι θα μπει σε αυτοκίνητο που αποδίδει 1.000+Ps.
Ο κεντρικός άξονας αλλάχθηκε και τοποθετήθηκε ένας carbon της Torqueline, που καταλήγει σε πίσω μπλοκέ διαφορικό με ποσοστό εμπλοκής στο 80%. Το ποσοστό για το εμπρός είναι στο 60% και τα δύο διαφορικά καταλήγουν σε ενισχυμένα ημιαξόνια της Driveshaftshop.
Purehorsepower!
Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος είναι ο κινητήρας. Γιατί κακά τα ψέματα, όσο καλό στήσιμο και μετάδοση να έχεις, αν δεν έχεις άλογα στο καπό, δεν πας πουθενά στο Dragster. Ο EJ25 στην εργοστασιακή του μορφή έχει διάμετρο 99,5mm και διαδρομή 79mm. Εδώ, αφού τον ανέλαβε το Ρεκτιφιέ Omega, πλέον η διάμετρος αυξήθηκε κατά 0,5mm προκειμένου να τοποθετηθούν τα σφυρήλατα πιστόνια της Ελληνικής DPEngineparts. Παράλληλα τοποθετήθηκαν οι αλουμινένιες μπιέλες, επίσης της DP, και η διαδρομή έφτασε τα 79,5mm με αποτέλεσμα ο κυβισμός του κινητήρα από τα 2.457cc να φτάσει στα 2.482cc. Οι μπιέλες πατάνε στο νέο στρόφαλο, κατασκευασμένος και αυτός από την DP. Το εργοστασιακό κάρτερ αλλάχθηκε και τη θέση του πήρε το ξηρού τύπου της Cosworth. Από την ίδια εταιρεία προέρχεται και η θηριώδης αντλία λαδιού που σηκώνει μέχρι και 6bar, αφού η εργοστασιακή θα παρέδιδε γρήγορα πνεύμα, ενώ στο εσωτερικό του μπλοκ τοποθετήθηκαν άλλα οκτώ μπεκ λαδιού από κινητήρα Subaru. Τα λάδια ψύχονται από ένα ψυγείο λαδιού της GReddy, το οποίο είναι τοποθετημένο πίσω από τον δεξή αεραγωγό του προφυλακτήρα. Οι αναθυμιάσεις του κυκλώματος καταλήγουν σε ένα custom δοχείο αναθυμιάσεων, κατασκευασμένο και αυτό από τον Αντώνη Κακαράκη. Οι κυλινδροκεφαλές οδηγήθηκαν στην PanagakisRacingProducts, στις οποίες έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και ακολούθησαν αρκετές αλλαγές στο valvetrain. Οι έδρες των βαλβίδων ενισχύθηκαν με βηρύλλιο, οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής προέρχονται από τη Supertech και είναι κατά 2mm μεγαλύτερες σε διάμετρο, συνδυάζονται με διπλά ελατήρια και retainers τιτανίου της Ferrea. Οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν χάρη στους νέους custom εκκεντροφόρους, οι οποίοι έχουν 300ο διάρκεια και βύθισμα στα 12mm για την εισαγωγή και στα 12,5mm για την εξαγωγή. Χρονίζονται από τα custom ρυθμιζόμενα γρανάζια τους, που περιστρέφονται με διπλό ιμάντα για αυξημένη αντοχή. Ανάμεσα στις κυλινδροκεφαλές και τον κορμό, τοποθετήθηκαν φλάντζες με μεταλλικά O-Rings, που έχουν πάχος 0,6mm και κρατάνε το λόγο της συμπίεσης στο 11,7:1. Πάνω στις κυλινδροκεφαλές ξεχωρίζουν οι δύο πολλαπλές εισαγωγής, κατασκευασμένες από τον Αντώνη Κακαράκη, στις οποίες έχουν τοποθετηθεί δύο πεταλούδες NissanInfinity με 90mm διάμετρο. Ο Αντώνης, μεταξύ άλλων, έχει κατασκευάσει φυσικά και την πολλαπλή εξαγωγής, η οποία είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένη, προκειμένου το turbo να βρίσκεται στο μπροστά σημείο του αυτοκινήτου. Η ροϊκότητα όλων των πολλαπλών, δηλαδή τόσο της εισαγωγής όσο και της εξαγωγής, έχει ελεγχθεί στο flow-bench.
Το turbo προέρχεται από την Garrett και είναι ένα τροποποιημένο από την TurboTechnology GT4508R. Χρησιμοποιεί ένα externalwastegateτων 60mm της Turbonetics με την ονομασία Godzilla, καθώς και μια σκάστρα ανοιχτού τύπου, επίσης Turbonetics. Η παροχή καυσίμου σε ένα τέτοιο κτήνος είναι απλά τρομακτική. Δύο αντλίες της MagnaFuel, ικανές για ιπποδυνάμεις μέχρι και 2.500Ps, αντλούν καύσιμο από το ρεζερβουάρ και το στέλνουν στις τέσσερις custom μπεκιέρες που τροφοδοτούν τα οκτώ μπεκ της InjectorDynamics με παροχή στα 2.200cc/min. Όλες οι σωληνώσεις του κυκλώματος καυσίμου είναι custom από τον Αντώνη και είναι αεροπορικού τύπου, ενώ έχουν προδιαγραφή για να αντέχουν και μεθανόλη. Την πίεση του κυκλώματος αναλαμβάνει ένας ρυθμιστής πίεσης καυσίμου της MagnaFuel. Ο κινητήρας ψύχεται μέσω ενός custom αλουμινένιου ψυγείου νερού, το οποίο έχει κατασκευάσει ο Αντώνης.
Τον συμπιεζόμενο αέρα τον ψύχει ένα chargecooler, κατασκευασμένο και αυτό από τον Αντώνη, όπως και το δοχείο που αποθηκεύει το νερό του εναλλάκτη. Στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου δεν έμεινε τίποτα από την μαμά Subaru, όπως ήταν αναμενόμενο. Η ανάφλεξη προέρχεται από την M&WIgnitions, οι πολλαπλασιαστές είναι της Electromotive και το ρεύμα καταλήγει στα μπουζί ιριδίου της NGK. Όλα τα παραπάνω ελέγχονται από την ECU της Haltech, PlatinumSport2000, η οποία συνεργάζεται με το boostcontrollerτης GReddy και έχει προγραμματιστεί από τον Γιάννη Σάσαλο, επάνω στο δυναμόμετρο Dyno Dynamics της PowerLogic. Η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα μικρή σε μέγεθος και αρκετά ακριβή. Είναι της SuperB, χρησιμοποιεί στοιχεία ιόντων λιθίου και το βάρος της φτάνει μόλις τα 1,8kg. Η λειτουργία του κινητήρα παρακολουθείται από τέσσερα πυρόμετρα της GReddy, τα οποία έχουν τοποθετηθεί μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, ένα όργανο επίσης GReddy για τη θερμοκρασία λαδιού, ένα για την πίεση λαδιού και ένα για την πίεση του κυκλώματος καυσίμου, επίσης της GReddy.
Safetyfirst!
Με τέτοιες εκτεταμένες επεμβάσεις σε μετάδοση και κινητήρα, επόμενο νευραλγικό σημείο του αυτοκινήτου είναι η ασφάλειά του. Πέρα από το roll-cage που τοποθετήθηκε και το οποίο τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις σελίδες θα έχει αντικατασταθεί με καλύτερο που θα περνάει μέσα από το ταμπλό, έχουν τοποθετηθεί δύο carbon καθίσματα της TillettRacingSeats για οδηγό και συνοδηγό, οι οποίοι συγκρατούνται στη θέση τους μέσω των ζωνών τεσσάρων σημείων της Sabelt. Τόσο η καμπίνα των επιβατών όσο και ο χώρος του κινητήρα προστατεύονται από το σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης της Sparco. Την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου την έχουν αναλάβει οι τετραπίστονες εμπρός και διπίστονες δαγκάνες πίσω της Willwood, που συνδυάζονται με αεριζόμενους χαρακωτούς δίσκους εμπρός και πίσω. Παράλληλα, βάση κανονισμών, έχει τοποθετηθεί ένα αλεξίπτωτο της Stroud, το οποίο στον επόμενο αγώνα θα έχει άλλο ένα για παρέα, εφόσον η ταχύτητα εξόδου του αυτοκινήτου ξεπερνάει τα 260km/h. Κατά τη φωτογράφιση το αυτοκίνητο φορούσα τις 18άρες RotaWheels, οι οποίες κατά τη διάρκεια του αγώνα μένουν στην αποθήκη του Αντώνη και τη θέση τους παίρνει ένα σετ της WeldWheels, το οποίο ντύνεται με ελαστικά της Hoosier σε διάσταση 26x15x9,5in.
Greekandproud!
Το Subaru Impreza του Αντώνη Κακαράκη είναι ένα από τα αυτοκίνητα που πραγματικά σε κάνουν να νιώθεις περήφανος για το επίπεδο που έχει φτάσει η Ελληνική βελτίωση. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει δείξει την αξία του και στους επόμενους αγώνες θα μας κάνει να μείνουμε με ανοιχτό το στόμα. Σκεφτείτε ότι την επίδοση των 8,5sec την έκανε με το turbo στα 2bar και το αυτοκίνητο έχει ρυθμιστεί να δουλεύει μέχρι και με 3bar πίεσης. Απλά παρακολουθήστε το και θα καταλάβετε τι κτήνος έχουμε στην Ελλάδα. Μιλάμε πιθανότατα για το καλύτερο Impreza Dragster στον πλανήτη! Εμείς, φυσικά, του ευχόμαστε το καλύτερο δυνατό…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.482cc Σχέση Συμπίεσης: 11,7:1 | Tunedby KakarakisExhaust 1ο Χλμ. Ζαχάρως Κυπαρισσίας Τηλ. 2625034101 |
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Willwood Ultralight τετραπίστονες δαγκάνες, Willwood αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι 300x28mm, Willwood τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω: Willwood αεριζόμενοι δίσκοι 260x28mm, Willwood διπίστονες δαγκάνες, Willwood τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ Rota Wheels 9,5Jx18in ζάντες Antares Ingens A1 265/35R18 ελαστικά Weld 8Jx15in ζάντες Hoosier 26x15x9,5 ελαστικά |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,285 200 5,516 @ 208,09 400 8,540 @ 260,06 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι φωτογραφίες και τα video του Ole Bielfeldt μέσω της τεχνικής «Macrofying» αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες στα σχέδια των μοντέλων της Mazda.