Subaru Impreza GT GC8 - Impreza WRX STI GDB-F - Impreza WRX STI GRB

Subaru Impreza GT GC8 - Impreza WRX STI GDB-F - Impreza WRX STI GRB

Δικαιολογίες

Όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει, η δικαιολογία «μην ψηθεί» είναι από τις κλασσικές απαντήσεις που ακούς όταν πρόκειται για μετρήσεις. Αυτό δεν ισχύει για τον Λουκά Καλφακάκο, μηχανικό και ιδιοκτήτη της Subaru Sport Center ή, για συντομία, S.S.C. Για τον Λουκά, το αυτοκίνητο πρέπει να λειτουργεί υποδειγματικά  οποιαδήποτε στιγμή ή σε οποιαδήποτε περίσταση, ανεξάρτητα από το πόσο βελτιωμένο ή πιεσμένο είναι. Με τις κατάλληλες εργασίες, ο Λουκάς εξασφαλίζει την άρτια λειτουργία του αυτοκινήτου ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες. Στην προκειμένη περίπτωση, είχε στο μαγαζί του τρία εξαιρετικά παραδείγματα της δουλειάς του, ένα από την Αθήνα, ένα από τη Θεσσαλονίκη και ένα από τη Χίο. Με άλλα λόγια, μαζέψαμε την Αγία Τριάδα των Subaru, τρείς αντιπροσωπευτικές γενιές, τρία μοναδικά εξελιγμένα αυτοκίνητα από την SubaruSportsCenter, το κάθε ένα με τις δικές του λύσεις και με τρομερά αποτελέσματα. Προσεγμένα όσο δεν πάει, με πολλές προσωπικές ώρες δουλειάς και ατελείωτο ψάξιμο. Αν βρεθείς στην παρέα τους, θα σε πιάσει πονοκέφαλος από τα πειράγματα που κάνουν ο ένας στον άλλο. Πειράζονται μεταξύ τους ακόμα και για το ποιος έχει το πιο γρήγορο, το πιο όμορφο και το πιο εντυπωσιακό. Γρήγορα όμως μπαίνεις στο κλίμα και συμμετέχεις ομοίως.

Σεβασμός!

Τα Subaru Impreza έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο WRC και έχουν κερδίζει χιλιάδες οπαδούς σε όλον τον κόσμο. Δεν είναι αυτοκίνητα για τον καθένα, γιατί θέλουν ειδική μεταχείριση και απαιτούν σεβασμό όταν τα οδηγείς. Πόσο μάλλον όταν αποφασίσεις να τα βελτιώσεις. Όταν βρεθήκαμε στις εγκαταστάσεις της Subaru Sport Center, διαλέξαμε αυτά τα τρία αυτοκίνητα, το κάθε ένα για το δικό του λόγο. Θέλαμε να έχουμε ένα Impreza από κάθε γενιά και μάλιστα με διαφορετικές βελτιώσεις το καθένα. Έτσι, λοιπόν, έχουμε ένα πρώτης γενιάς «αγνό» ImprezaGTGC8, ένα πανέμορφο WRX STI GDB-F «Hawkeye» και ένα πιο σύγχρονο WRX STI GRB. Το spec list και στα τρία αυτοκίνητα είναι πραγματικά ατελείωτο, αξίζει όμως να τα δούμε ένα προς ένα, μιας και το κάθε ένα από αυτά είναι τόσο ξεχωριστό όσο και εντυπωσιακό.

To αθηναϊκό

Ο πιο τρελός του χωριού, λάτρης της Ιαπωνικής φίρμας και ταυτόχρονα από τους πιο γνωστούς προγραμματιστές για Subaru σε όλη την Ελλάδα. Δεν είναι άλλος από τον «SubaNOS» ή αλλιώς «HACKED by NOS» ή απλά Δημήτρης. Είναι ένας άνθρωπος που προφανώς δεν του αρέσει το πλέξιμο. Γι’ αυτό αποφάσισε να αγοράσει και να βελτιώσει -σύμφωνα με τα δικά του γούστα- ένα Impreza GT GC8. Και γιατί GC8? Γιατί μετά από αυτό -σύμφωνα με τον ίδιο- δεν βγήκε άλλο πραγματικό Impreza! Όταν δεν ψαρεύει, συνηθίζει να καταναλώνει βενζίνη. Τον υπόλοιπο χρόνο πειράζει όποιον έχει οποιαδήποτε άλλη μάρκα εκτός από Subaru και ρυθμίζει ECU. Το ασημένιο GC8 βρήκε το δάσκαλό του στα χέρια του. Ας ξεκινήσουμε όμως με την καρότσα. Ο Δημήτρης ήθελε ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να κάνει τα πάντα, να μπει στην πίστα και να γράφει χρόνους, να στρίβει στο δρόμο και να μπορεί να τρέξει με την ίδια ευκολία και σε αγώνα dragster. Γιατί, όπως είπε και ο ίδιος, ένα καλό αμάξι πρέπει να μπορεί να πάει γρήγορα σε δρόμο, πίστα και drag-strip, αλλιώς είναι κασόνι με ρόδες και όχι ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Σωστός! Όταν λοιπόν βρήκε ένα αξιόλογο Impreza GT, το πήγε στη γνωστή γιάφκα των Νοτίων Προαστίων (που σας έγραψα γι’ αυτή στο προηγούμενο τεύχος) και το έκανε φύλλο και φτερό. Ξηλώθηκαν τα πάντα από το αμάξωμα και ξεκίνησε ο καθαρισμός του. Με τη χρήση ξηρού πάγου, αφαιρέθηκαν όλες οι μονώσεις και οι πίσσες από το αμάξωμα, για να μείνει σκέτη λαμαρίνα. Αυτό έγινε με τη βοήθεια φίλων του, που πέρασαν ατελείωτες ώρες σε εκείνο το υπόγειο γκαράζ, μεταξύ χαβαλέ και πειραγμάτων. Μετά βάφτηκε όλο το εσωτερικό στο χρώμα του αμαξώματος, αφού πρώτα αφαιρέθηκε η θήκη της ρεζέρβας από το χώρο αποσκευών, αλλά και η ηλιοροφή και στη θέση τους τοποθετήθηκαν φύλλα λαμαρίνας, κατάλληλα διαμορφωμένα. Το επόμενο πράγμα που μπήκε επάνω ήταν το roll-cage της OMP, που κολλήθηκε στο αμάξωμα για να ενισχυθεί η ακαμψία του. Έπειτα, ο Δημήτρης αποφάσισε να παίξει με τα ανθρακονήματα. Κατασκεύασε πάνελ για τις πόρτες, το διαχωριστικό του χώρου αποσκευών και την πίσω εταζέρα, όπως και διάφορες λεπτομέρειες στο ταμπλό.

Είπαμε, κάτι για στρίψιμο

Επειδή είπαμε κάτι για στροφές και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα, ο Δημήτρης έδωσε ιδιαίτερη βάση στο σωστό στήσιμο του αυτοκινήτου του. Γι’ αυτόν το λόγο επένδυσε στα προϊόντα της Cusco, της Whiteline και τις Do-luck. Από αυτές προέρχονται οι αλουμινένιες βάσεις του πατώματος, η μπάρα του χώρου αποσκευών, το μπροστά υποπλαίσιο που δένει τη γέφυρα, τα ρυθμιζόμενα ακρόμπαρα-ημίμπαρα, καθώς και οι δύο μπάρες θόλων. Με άλλα λόγια, το αυτοκίνητο έγινε τέρμα άκαμπτο και σε μία γρήγορη βόλτα, που κάναμε ένα βράδυ με τον Δημήτρη στο τιμόνι, διαπίστωσα το πόσο μονοκόμματο και άμεσο στις αντιδράσεις είναι το Impreza του. Βέβαια, σε εκείνη τη γρήγορη βόλτα μου έμειναν πολλά πράγματα στο μυαλό. Δεν ξέρω τι να πρωτοθυμηθώ, το κάψιμο στα πόδια μου από τη θερμοκρασία της μετάδοσης? Τις γυμνές λαμαρίνες που φροντίζουν να ακούς και το παραμικρό σφύριγμα από τα ίσια δόντια του κιβωτίου της PPG, που σε κάνουν να νομίζεις ότι προσγειώνεται αεροπλάνο? Το κλείδωμα από το μπλοκέ διαφορικό δύο δρόμων της Cusco? Τον κολασμένο ήχο της εξάτμισης? Τα χαλίκια που κοπανάνε στους θόλους? Τουλάχιστον, η εξάτμιση έχει κλαπέτο και κόβει τον ήχο με τηλεχειρισμό, επιτρέποντάς σου να μην πας αυτόφωρο για διατάραξη της κοινής ησυχίας! Όλα αυτά μαζί σου δημιουργούν ένα μοναδικό συναίσθημα που δύσκολα μπορείς να το περιγράψεις. Για να το καταλάβεις, θα πρέπει να το ζήσεις! Στο καταπληκτικό στήσιμο, τρομερό ρόλο φυσικά παίζουν η ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση TypeFlex της Tein, η οποία ρυθμίζεται και μέσα από την καμπίνα μέσω του EDFC, αλλά και οι ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές της Whiteline εμπρός και πίσω, το anti-liftkitτης ίδιας εταιρείας, καθώς και τα ρυθμιζόμενα ψαλίδια, τα οποία μπροστά είναι από STI και πίσω της Cusco. Φυσικά, παντού χρησιμοποιούνται σινεμπλόκ πολυουρεθάνης. Όλα τα παραπάνω κοστίζουν σε χρήμα και σε χρόνο, αλλά η επένδυση αξίζει, αφού θέλουμε ένα αυτοκίνητο ικανό για όλα. Οι όποιες στρεβλώσεις, που δέχεται το αμάξωμα στο στρίψιμο, εξαλείφονται με τη χρήση όλων των παραπάνω aftermarket, με αλλαγή όμως και της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στο στρίψιμο. Γίνεται πιο άμεσο και πιο απόλυτο και συγχωρεί λιγότερα λάθη του οδηγού.

Παίρνει φωτιά ο πάγκος…

…του μηχανικού. Ο κινητήρας, που φοράει το GC8, είναι ο EJ22CDB, ο οποίος σιγά μην έμενε μαμά. Είναι μια τρομερή βάση, μιας και είναι closed deck και έχει πολύ υψηλή αντοχή. Ο Δημήτρης πήρε παραμάσχαλα το μπλοκ, μαζί με τα χιτώνια της LA Sleeves και εγκαταστάθηκε στην Drakos Engineering και πιο συγκεκριμένα πάνω από το κεφάλι του Νίκου Μπαλή που κατάφερε και τον άντεξε όσο τοποθετούσε τα χιτώνια, προετοίμαζε το μπλοκ να δεχθεί το block guard, έκανε μετρήσεις στα πιστόνια και στα διάκενα των ελατηρίων, ώστε να μπουν εν τέλει τα σφυρήλατα της DiamondPistons με διάμετρο 100mm, αυξάνοντας τον κυβισμό στα 2.482cc. Οι επόμενοι μηχανικοί, που άντεξαν τον Δημήτρη και δεν τον πυροβόλησαν κατακούτελα, ήταν ο Λουκάς Καλφακάκος και ο Ανδρέας, ο οποίος, όπως μας πληροφόρησε ο Δημήτρης, είναι και δεινός ψαράς. Έπεσαν αμφότεροι με τα μούτρα επάνω στο μπλοκ και ξεκίνησαν καινούργιο σετ μετρήσεων για να μπουν όλα σωστά, ογκομετρήσεις σε μπλοκ και κυλινδροκεφαλές, καθαρισμούς και τοποθετήσεις. Εκεί λοιπόν άρχισαν να παίρνουν τη θέση τους ο ατσάλινος στρόφαλος της Arrow με διαδρομή 79mm, οι heavy duty μπιέλες I-Beam της ZRP, ενώ παράλληλα έγινε από τον Λουκά ροϊκή εξέλιξη στις δύο κυλινδροκεφαλές, οι οποίες προέρχονται από STIVersion 6. Ο λόγος που επιλέχθηκαν αυτές οι κυλινδροκεφαλές είναι ότι έχουν μεγαλύτερους αυλούς απ’ όλες τις άλλες κεφαλές των EJ20-EJ22. Μέσα τους τοποθετήθηκαν τα διπλά ελατήρια της Supertech, παρέα με τα retainers, τους οδηγούς και φυσικά τις βαλβίδες Inconel εισαγωγής και εξαγωγής. Όλα τα παραπάνω κινούνται από τους συμμετρικούς εκκεντροφόρους της BrianCrowerCams, που έχουν 280ο διάρκεια και 10,8mm βύθισμα. Οι κεφαλές μπήκαν στη θέση τους, αφού πρώτα χρησιμοποιήθηκαν φλάντζες από STI και δέθηκαν με τις βίδες της ARP από τη σειρά 625+. Η παροχή σε καύσιμο στους κινητήρες boxer είναι πρόβλημα, τα 1.000άρια μπεκ της Denso, που φοράει τώρα, είναι «λίγα» για το setup του ασημί GC8 κι έτσι ο Δημήτρης δεν σηκώνει παραπάνω από 1bar πίεσης στο turbo. Το επόμενό του βήμα είναι η άμεση αντικατάστασή τους με Injector Dynamics των 1.500cc/min για να φτάσει η πίεση στο επιθυμητό 1,6bar και να λειτουργήσει ο κινητήρας όπως θέλει ο Δημήτρης. Δεν τον ενδιαφέρει να σηκώσει δίμπαρα και παραπάνω, γιατί η καρότσα του GC8 είναι ήδη 200kg ελαφρύτερη από τα μεταγενέστερα Impreza και μην ξεχνάτε ότι έχει ξηλώσει τα πάντα από εκεί μέσα. Ακόμα και τις πίσσες από το σασί!

Πάμε για δεύτερο δέσιμο!

Αυτή τη φορά όλων των μηχανικών μερών στο αμάξωμα. Ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο αμάξωμα και πλέον πατάει σε βάσεις STI GrN. Συνεχίζω με την παροχή καυσίμου, που την άφησα στη μέση πριν, τα μπεκ υποστηρίζονται από δύο εσωτερικές αντλίες καυσίμου AEMτων 320lt/h, custom μπεκιέρες κατασκευασμένες από τον Λουκά Καλφακάκο, δύο φίλτρα καυσίμου της Aeroflowκαι ένα ρυθμιστή πίεσης της Turbosmart. Εννοείται ότι παντού έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνώσεις αεροπορικού τύπου. Το turbo προέρχεται από την Precisionκαι είναι το ΡΤ6062 Gen 2, το οποίο είναι ικανό για ιπποδυνάμεις της τάξεως των 750Ps. Έχει λόγο A/R στην εξαγωγή 0.82, με πάτημα Τ4, χρησιμοποιεί συνδέσμους v-band και πατάει επάνω σε μία πολλαπλή εξαγωγής της Cusco. Λίγο πριν τοποθετηθεί, η SWTανέλαβε την κεραμική επίστρωση στη μεριά του συμπιεστή, ενώ το μαντέμι μονώθηκε με μία κουβέρτα της Aeroflow. Στενοί συνεργάτες του turbo είναι η σκάστρα της Turbosmart, ένα custom intercooler και το external wastegate των 44mm της TiAL. Ο Λουκάς κατασκεύασε ένα custom σύστημα εξαγωγής 80mm, το οποίο καταλήγει στο τελικό καζανάκι της Varex.

HackedbyNOS!

Ο Δημήτρης συνέδεσε το laptop στην OBD II του Impreza και πέρασε με flash το πρόγραμμα διαχείρισης της ECULabs μέσω του οποίου σου δίνεται η δυνατότητα να παίξεις με πολλαπλούς χάρτες ανάφλεξης και να ενεργοποιήσεις λειτουργίες, όπως anti-lag, launch control, rolling launch control, full throttle shifting και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα πράγματα που γίνονται ένα δυνατό εργαλείο στα κατάλληλα χέρια. Όπως γράψαμε και παραπάνω, το αυτοκίνητο ρυθμίστηκε με την πίεση του turbo μόλις στο 1bar, αφού από εκεί και πάνω τα μπεκ τα βρίσκουν μπαστούνια. Όμως, ακόμα και με τόση λίγη πίεση, ο κινητήρας λειτουργεί τέλεια. Ο Δημήτρης αποφάσισε να τον φτιάξει μόνος του για να ξέρει ποιον να βρίσει, αν κάτι δεν πάει καλά και σπάσει, κάτι τέτοιο όμως δεν πρόκειται να γίνει. Το μοτέρ είναι αλεξίσφαιρο. Πλέον υπάρχει στην Ελλάδα τεράστια τεχνογνωσία γύρω από το συγκεκριμένο κινητήρα, που είναι λίγο πιο ιδιαίτερος στην εξέλιξή του.

Σαλλλόνικα σε λέω!

Ο επόμενος της παρέας είναι ο Μπάμπης, ο ιδιοκτήτης του GDB-FImpreza «Hawkeye». Φανατικός οπαδός του ΠΑΟΚ, Θεσσαλονικιός και Πόντιος, ήρθε από τη Θεσσαλονίκη οδικώς με το Impreza του, απευθείας για τη δοκιμή. Το Impreza του Μπάμπη είναι λίγο ιδιαίτερο, γιατί είναι αγορασμένο από την Αμερική και είναι η έκδοση Spec-C. Το αμερικάνικο WRXSTISpec-C είχε τον EJ25 και όχι τον EJ20 που είχαν τα υπόλοιπα, ήταν κατά 40kg ελαφρύτερο σε σχέση με ένα απλό STI, είχε διαφορετική τουρμπίνα της IHI, με ρουλεμάν χαμηλότερης τριβής και εξαγωγή καυσαερίων twin-scroll, με αποτέλεσμα να έχει καλύτερο spoolάρισμα. Μία επίσης σημαντική διαφορά των Spec-C Impreza ήταν το κεντρικό μπλοκέ διαφορικό DCCDπου αντικατέστησε το viscous-coupling των απλών STI. Εδώ τον κινητήρα τον ανέλαβαν δύο μηχανικοί. Ο ένας φυσικά είναι ο Λουκάς, που ανέλαβε όλα τα περιφερειακά, ο άλλος είναι ο Ιταλός Vince RigoliτηςRigoliPerformanceRacing, που εδρεύει στην Αυστραλία και ανέλαβε το δέσιμο του μπλοκ του κινητήρα. Ο κινητήρας στάλθηκε στην Αυστραλία μέσω του Κώστα Κουτρουφίνη από το Άργος.

Πυγμάχος με σακάκι

Σε σχέση με το GC8 του Δημήτρη, το STI του Μπάμπη είναι πιο πολιτισμένο. Καταρχάς είναι ντυμένο, έχει πλήρες εσωτερικό και μπορείς να κυκλοφορήσεις και μέσα στην κίνηση χωρίς να βράσεις από τη ζέστη της μετάδοσης και του κινητήρα. Έχει και κλιματισμό! Μην νομίζετε όμως ούτε για μια στιγμή ότι δεν είναι και αυτό ταχύτατο. Όταν πάρει μπροστά ο κινητήρας, ακούγεται υγιής και δυνατός, ενώ η κατάσταση αγριεύει μόλις κουμπώσεις 1η και αφήσεις το συμπλέκτη. Εδώ δεν θα συναντήσουμε γυμνό μέταλλο και roll-cage, έχουν όμως χρησιμοποιηθεί μπάρες θόλων εμπρός και πίσω, όπως και στο χώρο αποσκευών, από την Ultralight, παρέα με μία μπάρα ψαλιδιών, βοηθώντας σημαντικά στην αύξηση της ήδη πολύ καλής ακαμψίας του αμαξώματος, αλλά και το έργο των ρυθμιζόμενων coilover HotBitsDT2, που ο Φονσό πίνει νερό στο όνομά τους.  

Ο Αυστραλός από την Ιταλία

Και εδώ ο κινητήρας είναι ο closed deck EJ25, στον οποίο, αφού ο Rigoli πέρασε τα χιτώνια της Darton, τοποθέτησε τα σφυρήλατα πιστόνια της JE, τα οποία συνδύασε με μπιέλες Manley και ατσάλινο στρόφαλο της Arrow. Πιστόνια, στρόφαλος και μπιέλες δέθηκαν με βίδες της ARP, ενώ οι κυλινδροκεφαλές δέθηκαν με ατσάλινες βίδες της Rigoli Performance. Οι βίδες αυτές είναι τεράστιες, μιας και έχουν διάμετρο στα 14mm, πράγμα που δεν συναντάς συχνά σε τέτοιο κινητήρα. Για να τοποθετηθούν χρειάζεται αρκετή δουλειά στο μπλοκ, αλλά και στις κυλινδροκεφαλές. Δεν είναι κάτι απλό. Είναι μία λύση που χρησιμοποιούν στην Αμερική αρκετά Subaru για να φτάνουν τα 1.000Ps. Ο Rigoli, αφού έκανε ροϊκή εξέλιξη στις κυλινδροκεφαλές, τοποθέτησε τις βαλβίδες της Supertech, οι οποίες είναι μεγαλύτερες κατά 1mm, μαζί με τα αντίστοιχα retainers και τους εκκεντροφόρους της Brian Crower με 280ο διάρκεια και 10,8mm βύθισμα. Το μοτέρ στάλθηκε πίσω στην Ελλάδα και από εδώ και πέρα ανέλαβε ο Λουκάς τα υπόλοιπα. Αλλάχθηκε η αντλία λαδιού με μία της Cosworth από τη γκάμα της οποίας προέρχονται τα διαφράγματα στο κάρτερ, αλλά και ο συλλέκτης λαδιού που στέλνει στην αντλία το λάδι από το κάρτερ. Μία Walbro αντλία βενζίνης, παροχής 450lt/h τροφοδοτεί τα Injector Dynamics των 1.300cc/min, που βρίσκονται επάνω σε μπεκιέρες της Aeromotive. Στο πάνω μέρος του κινητήρα κάθεται η πολλαπλή εισαγωγής της Cosworth. Η πολλαπλή αυτή έχει μεγαλύτερα runners που το κάθε ένα τροφοδοτεί τον αντίστοιχο κύλινδρο με 478,5CFM, τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή για την εργοστασιακή είναι στα 421,25CFM. To turbo προέρχεται από τη γκάμα της XonaRotor, το οποίο έχει γίνει ειδική παραγγελία από τον Μπάμπη. Χρησιμοποιεί cartridge της Forced Performance και billet φτερωτές συμπιεστή-στροβίλου 60mm. Επιπλέον, χρησιμοποιείται ένα intercooler της IAG με κεραμική επίστρωση, μία σκάστρα 50mm της TiAL και ένα external wastegate 45mm της Turbosmart. Η Mishimoto έχει βάλει την υπογραφή της στην ψύξη του κινητήρα με ψυγείο νερού και λαδιού. Και εδώ έβαλε το χέρι του ο Δημήτρης, όταν ανέλαβε να παίξει με την εργοστασιακή ECU του Impreza. Όλα τα παραπάνω έχουν γίνει με στόχο την αξιοπιστία, αλλά και την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Ο Μπάμπης χρησιμοποιεί το πανέμορφο μπλε Impreza κάθε μέρα ανελλιπώς και 1-2 φορές την εβδομάδα ανεβαίνει Θεσσαλονίκη για να βλέπει τα ματς του ΠΑΟΚ!

Από τη Χίο με αγάπη!

Το GRB είναι από τη Χίο, ο ιδιοκτήτης Γιώργος Βολισσιανός δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στη δοκιμή και εμπιστεύθηκε το αυτοκίνητό του στον Λουκά για το πέρας της φωτογράφισης και των μετρήσεων. Μπορεί πολλοί από εμάς εδώ να έκαναν το ίδιο, απλά το συγκεκριμένο Impreza και να μου επέτρεπαν να το οδηγήσω, δύσκολα θα έπαιρνα την ευθύνη. Απ’ όπου κι αν το κοιτάξεις, γεμίζει το μάτι σου με ανθρακόνημα. Έχει επιστρατευτεί σχεδόν όλος ο κατάλογος της Seibon Carbon στο αμάξωμα και πραγματικά φοβάσαι μην ακουμπήσει πουθενά και χαθεί το άψογο φινίρισμα. Με μια πρώτη ματιά, καθημερινό δεν θα το έλεγες, είναι άρμα μάχης. Φουσκωμένο, πρησμένο και γεμάτο carbon. Η εξωτερική αντλία της Bosch βουίζει συνεχώς, αλλά την ακούς μόνο όταν είσαι σταματημένος, αφού ο θόρυβος της εξάτμισης είναι εκκωφαντικός με το που βάλεις πρώτη και ξεκινήσεις. Μπορεί εδώ το εσωτερικό του να μην είναι γυμνό και πολεμικό, όπως στο GC8, αλλά η δύναμη του κινητήρα και ο τρομερός μπάσος ήχος της εξάτμισης σε κρατάνε διαρκώς στην τσίτα. Δύσκολα θα το οδηγήσεις σε νορμάλ ρυθμούς. Σε πορώνει αυτός ο ήχος…

Ακόμα ένα EJ25!

Ίδιος κινητήρας, παρόμοιες λύσεις και εδώ. Ο Λουκάς ανέλαβε εξ’ ολοκλήρου το GRB και ξεκίνησε τοποθετώντας Darton χιτώνια, JE πιστόνια και μπιέλες Carrillo, αυτή τη φορά όμως χρησιμοποιήθηκε ο στρόφαλος του STI, ο οποίος έχει δεχθεί εναζώτωση για σκληρότερη επιφάνεια. Ο κινητήρας αυτός έχει πιο άγριο set-up, διαθέτει εκκεντροφόρους της Kelford που έχουν 282ο διάρκεια και 11mm βύθισμα, που συνδυάστηκαν με διπλά ελατήρια βαλβίδων και retainers τιτανίου επίσης από την Kelford και χρησιμοποιήθηκαν βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής Ferrea, αφού πρώτα έγινε ροϊκή εξέλιξη στις κυλινδροκεφαλές από τον Λουκά. Το turbo, που τοποθέτησε ο Λουκάς, είναι ένα PrecisionPT6466 GenII, το οποίο φτάνει να τροφοδοτήσει μέχρι και 900Ps, έχει 64mm διάμετρο στο συμπιεστή και 66mm στο στρόβιλο και λόγο A/R στην εξαγωγή 0,82. Εδώ οι ανάγκες σε καύσιμο ήταν μεγαλύτερες και γι’ αυτό το λόγο επιστρατεύτηκαν τα μπεκ της ID με παροχή στα 2.000cc/min, τα οποία τοποθετήθηκαν επάνω στις μπεκιέρες της Aeromotive, οι οποίες γεμίζουν καύσιμο από μία εξωτερική Bosch 044 και μία εσωτερική AEM των 320lt/hr. Το external της Tial είναι μεγαλύτερο εδώ, αφού φτάνει τα 60mm και η πολλαπλή εξαγωγής προέρχεται από την Tomei, η οποία ζυγίζει 9,2kg, με την εργοστασιακή να φτάνει στα 13kg. Το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής κατασκευάστηκε από τον Λουκά, όπως επίσης και οι σωληνώσεις του intercooler της AMS. Η πεταλούδα γκαζιού, που προέρχεται από την BoombaRacing, είναι billet, τοποθετείται ακριβώς στη θέση της εργοστασιακής και χρησιμοποιεί το ίδιο βηματικό μοτέρ για να ανοιγοκλείνει. Η διάμετρός της είναι 75mm και σε σχέση με τα 60mm που έχει η εργοστασιακή έχουμε μία αύξηση της ροής του αέρα κατά 56%. Η ECU, που επιλέχθηκε εδώ, είναι η Μ800 της Motec, την οποία φυσικά και ανέλαβε ο συνήθης ύποπτος Hacked by NOS. Και εδώ ο κινητήρας λειτουργεί άψογα και αξιόπιστα, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο και φυσικά επιθυμητό από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Η ώρα της αλήθειας!

Όπως είπαμε, ο Δημήτρης με το ασημί Impreza είχε θέμα με τα μπεκ, με αποτέλεσμα να σηκώνει πολύ χαμηλή πίεση στο turbo της Precision. Μόλις ένα «παιδικό» barάκι. Το GC8 σημαδεύει την ευθεία των μετρήσεων και ρολάρει με 50km/h στο κοντέρ. Τέρμα γκάζι λοιπόν, η εξάτμιση σκυλιάζει, το σασμάν σφυρίζει σαν μανιασμένο και καταπίνουμε χιλιόμετρα μέχρι τα 220km/h, όπου και αφήσαμε το γκάζι. Με μια κλεφτή ματιά την ώρα που φρενάρουμε, βλέπω την οθόνη να γράφει 6,94sec από τα 60km/h μέχρι τα 160km/h. Για το 100km/h μέχρι τα 200km/h χρειαστήκαμε 10,67sec, επίδοση που θα πρέπει να σας βάλει σε σκέψεις, μιας και η πίεση, όπως γράψαμε και πιο πάνω, είναι μόλις στο 1bar. Αλλαγή αυτοκινήτου και περνάμε στην επόμενη γενιά, στο Hawkeye του Μπάμπη. Εδώ η πίεση στις μετρήσεις ήταν σταθερή στο 1,4bar, ενώ ο Μπάμπης σηκώνει μέχρι και 2,2bar, αφού πρώτα βάλει ενισχυτικό οκτανίων. Κάτι τέτοιο όμως δεν το συνηθίζει όταν ταξιδεύει και μιας και οι μετρήσεις έγιναν μόλις ήρθε στην Αθήνα, μετρήσαμε στο 1,4bar. Στο 1,8bar, όπου και δυναμομετρήθηκε, βγάζει 534,5wHP, με 62,4kgm ροπής. Πραγματικά είμαι περίεργος για το τι χρόνους θα κάνει στη μεγάλη πίεση, δηλαδή στα 2,2bar, τη στιγμή που στο 1,4bar χρειάστηκαν 5,41sec για το 60-160km/h και 8,01sec από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h! Για το τέλος, αφήσαμε το νεότερο GRB του καπετάνιου. Απουσία του ιδιοκτήτη, ο Λουκάς σεβάστηκε το αυτοκίνητο και δεν έκανε καρφωτές αλλαγές, ενώ η πίεση την ώρα της μέτρησης ήταν στα 1,6bar. Το αποτέλεσμα ήταν να χρειαστούμε 5,81sec από τα 60km/h μέχρι και τα 160km/h και 8,61sec από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h. Σε φουλ πίεση, πάντως, τα νούμερα που θα βλέπαμε θα ήταν τουλάχιστον τρομακτικά! Και μην ξεχνάμε ότι τα αυτοκίνητα μετρήθηκαν με την εξωτερική θερμοκρασία να ξεπερνάει τους 34ο C!

Και τα τρία είναι αξιοζήλευτα!

Οι μετρήσεις τελειώσανε και έμεινα με το μυαλό γεμάτο με αριθμούς, επιδόσεις, κροταλίσματα από τους boxer κινητήρες, σκασίματα από τα external και ουρλιαχτά από τις εξατμίσεις. Αυτές οι δοκιμές είναι που σου μένουν, ακόμα και μετά από πολύ καιρό. Πραγματικά χαιρόμαστε όταν βλέπουμε βελτιωμένα αυτοκίνητα τόσο ολοκληρωμένα και αξιόπιστα! Σε κάνουν να τα ζηλεύεις, πάντα με την καλή έννοια και χαίρεσαι όταν βλέπεις ανθρώπους που ξέρουν να τα οδηγούν, να τα συντηρούν, να τα βελτιώνουν, εκτιμώντας αυτό που έχουν στην κατοχή τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

SUBARU IMPREZA GT GC8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.482cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  100mm x 79mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1
EJ22CDB

LA χιτώνια

Diamond σφυρήλατα πιστόνια 100mm

ZRP μπιέλες

Arrow στρόφαλος 79mm

ARP βίδες μπλοκ

ARP 625+ βίδες κεφαλής

STI φλάντζες κεφαλής

V6 STI κυλινδροκεφαλές

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλών 

Supertech Inconel βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής

Supertech διπλά ελατήρια βαλβίδων

Supertech retainers

Supertech οδηγοί βαλβίδων

Crower Cams 280ο εκκεντροφόροι

Custom intercooler

Tegiwa Imports ψυγείο νερού

Bachler high pressure τάπα ψυγείου νερού

Spal ανεμιστήρες ψυγείου νερού

Custom σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου

AEM αντλίες καυσίμου 320lt/hr x2

Custom μπεκιέρες

Aeroflow φίλτρα καυσίμου x2

Denso μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

Turbosmart ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Bachler δείκτης λαδιού

Precision PT6062 Gen2 turbo

SWT μόνωση turbo

Aeroflow κουβέρτα turbo

Aeroflow σήτα turbo

TiAL external wastegate 44mm

Turbosmart σκάστρα

Cusco πολλαπλή εξαγωγής

Custom σύστημα εξαγωγής 80mm

Varex τελικό καζανάκι με τηλεχειριζόμενο κλαπέτο

STI Group N βάσεις κινητήρα

ECULABS ECU Hacked by NOS

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
PPG κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων

Billet χτένια

STI φουρκέτες κιβωτίου

Custom blast plates κιβωτίου

Ogura δίδισκος συμπλέκτης

Magnus Motorsport βαλβίδα συμπλέκτη

ΒΜ short shift

STI group N βάσεις κιβωτίου

Cusco 2way R160 πίσω μπλοκέ διαφορικό

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Επένδυση ταμπλό

Carbon επενδύσεις θυρών

Απαλοιφή ρεζέρβας

Carbon firewall χώρου αποσκευών

Carbon εταζέρα

OMP roll cage

Do-luck αλουμινένιες βάσεις πατώματος

Cusco μπάρα χώρου αποσκευών

Whiteline υποπλαίσιο εμπρός

Whiteline ρυθμιζόμενες εγκάρσιες μπάρες

GReddy πίεση λαδιού

GReddy θερμοκρασία λαδιού

GReddy πίεση καυσίμου

GReddy O-Led boost controller

Zeitronix wideband

Plex Tuning knock monitor 2

Sparco Pro L καθίσματα

Takata ζώνες έξι σημείων

FIA πυροσβεστήρας

Seibon Carbon καπό

Seibon Carbon θύρα χώρου αποσκευών

Seibon Carbon V6 αεροτομή

Prodrive καθρέφτες

C-West εμπρός προφυλακτήρας

STI πίσω φώτα

Carbon αυτοκόλλητο οροφής

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

ΤΕΙΝ Mono Flex with EDFC coilover kit

Whiteline anti-roll bars εμπρός και πίσω

Whiteline anti-lift kit

STI carbon εμπρός μπάρα θόλων

Cusco πίσω μπάρα θόλων

STI αλουμινένια μπροστινά ψαλίδια

Cusco πίσω ρυθμιζόμενα ψαλίδια

Whiteline εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές

STI Group N σινεμπλόκ πολυουρεθάνης

AP Racing 6πίστονες δαγκάνες εμπρός

Pagid τακάκια

Tar-Ox custom διπίστονες δαγκάνες πίσω

Custom σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ
Rota Wheels 7Jx17” ζάντες

Bridgestone RE070 225/45 ελαστικά

TUNED BY:

Subaru Sport Center

Νικολάου Καζαντζάκη 6

Άγιοι Ανάργυροι

Τηλ.: 210 85 44 962

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΡΕΠΡΙΖ

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             3,56

60-160             6,94

60-200             12,68

100-200           10,67

SUBARU IMPREZA WRX STI GDB-F

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.457cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  99,5mm x 79mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1
EJ25

JE πιστόνια

Manley μπιέλες

Arrow στρόφαλος

Darton χιτώνια

Supertech βαλβίδες εισαγωγής/εξαγωγής +1mm

Supertech retainers

Brian Crower εκκεντροφόροι 280ο

Retainers supertech

ARP βίδες

Rigoli Performance ατσάλινες βίδες κεφαλής

Rigoli Performance ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλών

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

Aeromotive μπεκιέρες

Mishimoto ψυγείο νερού

Mishimoto ψυγείο λαδιού

Walbro αντλία βενζίνης 450lt/hr

Cosworth αντλία λαδιού

Cosworth διαφράγματα κάρτερ

Cosworth συλλέκτης λαδιού

Cobb σύστημα εξαγωγής

Cosworth πολλαπλή εισαγωγής

Custom πολλαπλή εξαγωγής

IAG intercooler με κεραμική επίστρωση

Xona turbo kit Forced Performance

Custom σωληνώσεις αεροπορικού τύπου

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.300cc/min

Turbosmart external wastegate 45mm

TiAL σκάστρα 50mm

HKS μπουζί

Hacked by NOS ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Carbonetic δίδισκος συμπλέκτης

Carbonetic βολάν

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Ultralight μπάρα θόλων εμπρός

Ultralight μπάρα θόλων πίσω

Ultralight μπάρα χώρου αποσκευών

A’PEXi πυρόμετρο

A’PEXi πίεση λαδιού

A’PEXi θερμοκρασία λαδιού

GReddy O-Led boost controller

ΑΕΜ wideband

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Hot Bits DT2 coilover kit

Ultralight μπάρα ψαλιδιών

AP Racing εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά

AP Racing αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι 362x28mm εμπρός

Aeroquift σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ
Work Wheels 7Jx18” ζάντες

Pirelli Rosso 225/40

TUNED BY:

Subaru Sports Center

Νικολάου Καζαντζάκη 6

Άγιοι Ανάργυροι

Τηλ.: 210 85 44 962

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΡΕΠΡΙΖ

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             2,71

60-160             5,41

60-200             9,69

100-200           8,01

SUBARU IMPREZA WRX STI GRB

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.457cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  99,5mm x 79mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1
EJ25

Darton χιτώνια

JE σφυρήλατα πιστόνια 99,5mm

Carrillo μπιέλες

STI εναζωτομένος στρόφαλος

ARP 625+ βίδες

Kelford εκκεντροφόροι 282ο διάρκεια 11mm βύθισμα

Kelford ελατήρια βαλβίδων

Kelford retainers τιτανίου

Ferrea βαλβίδες εισαγωγής/εξαγωγής high-flow

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 2.000cc/min

Aeromotive μπεκιέρες  

Αeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

SSC ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλών

Boomba Racing billet πεταλούδα γκαζιού drive by wire 75mm

AMS intercooler

SSC custom σωληνώσεις intercooler 2,5”

SSC custom σύστημα εξαγωγής decat 3”

Tomei πολλαπλή εξαγωγής

Precision PT6466 Gen II turbo

TiAL 60mm external wastegate

TiAL σκάστρα

Mishimoto ψυγείο νερού

GReddy ψυγείο λαδιού

Samco Sports κολάρα ψυγείου νερού

Roger Clark φιλτροχοάνη

Roger Clark εισαγωγή turbo

ΑΕΜ 320lt/hr αντλία καυσίμου εσωτερική

Bosch 044 αντλία καυσίμου εξωτερική

SSC custom 4port δοχείο αναθυμιάσεων

Motec ECU M800 plug n play Hacked by NOS

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
EXEDY δίδισκος συμπλέκτης

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Defi 60mm θήκη οργάνων

Defi πίεση λαδιού

Defi θερμοκρασία λαδιού

Defi μπαρόμετρο

Zeitronix multi-gauge

Innovate wideband

GReddy Profec Β Spec 2 boost controller

Seibon Carbon καπό μπροστά

Seibon Carbon μπροστινά φτερά 10mm φαρδύτερα

Seibon Carbon front lip

Seibon Carbon μπροστινή μάσκα

Seibon Carbon rear diffuser

Seibon Carbon extension side skirts

Seibon Carbon rear side skirts

Seibon Carbon αεροτομή

Seibon Carbon roof splitter

Seibon Carbon rear trunk 

ΑPR Carbon radiator plate

APR Carbon alternator cover

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Tein Superstreet coilover kit

Cusco εμπρός αντιστρεπτική

Cusco πίσω αντιστρεπτική

Cusco μπάρα θόλων εμπρός

Cusco μπάρα θόλων πίσω

Cusco μπάρα ψαλιδιών μπροστά

Japspeed πίσω ψαλίδια

Hardrace ρυθμιζόμενα ψαλίδια πίσω με ball joints

Performance Friction τακάκια

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ
Rays gram lights 57DR 9Jx18” ζάντες

Toyo R888R 265/40/18 ελαστικά 

TUNED BY:

Subaru Sports Center

Νικολάου Καζαντζάκη 6

Άγιοι Ανάργυροι

Τηλ.: 210 85 44 962

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΡΕΠΡΙΖ

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             2,91

60-160             5,81

60-200             10,50

100-200           8,61

 

Αρθρογράφος

 

Δείτε πώς κατασκευάζεται το Civic Type R

Δείτε πώς κατασκευάζεται το Civic Type R

Δείτε πώς κατασκευάζεται το νέο Honda Civic Type R στο εργοστάσιο Yorii της Ιαπωνίας.