Suzuki Splash 1.0

Suzuki Splash 1.0

Η Ιαπωνική εταιρία έχει μακρά παράδοση στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης αφού το Alto, το Swift, αλλά και το Wagon R, έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην αυτοκίνηση. Σχεδιασμένο με Ευρωπαϊκά πρότυπα και νεανικό χαρακτήρα, το Splash παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2007 και παρότι αποτέλεσε το δίδυμο αδερφάκι του Agila, υιοθέτησε την σύγχρονη λογική των μοντέλων της Suzuki. Προσιτό σε αγορά, οικονομικό σε συντήρηση και τόσο αξιόπιστο όσο... Μάλλον θα το πάω αλλιώς: ... έχετε ακούσει ποτέ μοντέλο της Suzuki να χαλάει? Guess not!

Αλλαγές στα σημεία

Έπειτα από 6 χρόνια παρουσίας στην αγορά, το Splash έπρεπε να φρεσκαριστεί προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε μία δύσκολη κατηγορία με ανταγωνιστές όπως τα MINI. Παρατηρώντας την ψηλή φιγούρα του νέου Splash θα εντοπίσεις τον ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα, τη νέα -και σημαντικά μεγαλύτερη- μάσκα, τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα σχεδίασης boomerang, αλλά και τον πίσω προφυλακτήρα ο οποίος δείχνει να σχεδιάστηκε από το team της Suzuki Sport, αφού είναι πολύ πιο δυναμικός από το υπόλοιπο "χαριτωμένο" παρουσιαστικό του μικρού μοντέλου. Σίγουρα δεν διεκδικεί βραβείο design όμως, αναμφίβολα πλέον, το ανασχεδιασμένο Splash δεν εγκλωβίζεται στον πολυμορφικό χαρακτήρα που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο. Όπως και να έχει, δείχνει φρέσκο και πιο δυναμικό από ποτέ, ενώ οι νέοι προφυλακτήρες πρόσθεσαν 60mm, φτάνοντας συνολικά το μήκος του αμαξώματος στα 3.775mm. Σε συνδυασμό με το ήδη μακρύ μεταξόνιο των 2.360mm, το νέο Splash ακροβατεί ιδανικά στο άνω άκρο, όσον αφορά τις διαστάσεις της κατηγορίας του A-segment.

Η θετική εικόνα ανανέωσης που αποκομίσαμε από την εξωτερική σχεδίαση δυστυχώς δεν συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο είναι πρακτικά ολόιδιο με την pro-facelift εκδοχή του Splash. Στο ταμπλό κυριαρχούν σκληρά πλαστικά, μέτριας ποιότητας, ενώ ο εξοπλισμός δεν διαθέτει ούτε ένα τεχνολογικό gadget που να δικαιολογεί την ανανέωση του μοντέλου εν έτει 2013. Τουλάχιστον η εργονομία κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, ενώ η σχεδίαση συνεχίζει να παραμένει ενδιαφέρουσα και ευχάριστη, με το μεγάλο ταχύμετρο να βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και το ξεχωριστό "minion" στροφόμετρο στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Αυτό που "εξιλεώνει" το εσωτερικό του νέου Splash είναι αναμφίβολα οι χώροι για τους επιβάτες, όπου είναι επαρκείς για 4 άτομα. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τον χώρο αποσκευών, που φτάνει μόλις τα 178lt και αρκεί για τα "μπαγκάζια" αποκλειστικά δυο ατόμων για ολιγοήμερες αποδράσεις, αφού αν κανονίσετε ταξιδάκι με παρέα θα χρειαστείτε μπαγκαζιέρα! Σε περίπτωση που οι πίσω επιβάτες απουσιάζουν, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει τα 573lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Στα θετικά στοιχεία επίσης συγκαταλέγονται οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, με μπόλικες θήκες στο ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα, συμβαδίζοντας με το χαρακτήρα του μοντέλου.

Λιλιπούπολη

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Splash νιώθω σαν γίγαντας, αφού δεν είναι σχεδιασμένο για δίμετρους και, εν μέρει, φαίνεται. Το τιμόνι ρυθμίζεται ελάχιστα κατά τον κατακόρυφο άξονα και είναι υπερβολικά χαμηλό ακόμα και στην υψηλότερη του ρύθμιση, ενώ το δεξί μου πόδι έχει συνεχώς επαφές με το ταμπλό. Ο Χριστοφής πάντως, που υπολείπεται κατά μπόλικες δεκάδες πόντους, το βρίσκει πολύ άνετο, οπότε πάω πάσο. Αντίστοιχη λιλιπούτεια κατάσταση επικρατεί και κάτω από το καπό του Splash.

Η έκδοση που είχαμε στην διάθεση μας αποτελεί την προσιτή πρόταση της γκάμας του Splash, με τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 996cc. Είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο και έχει καθαρά υποτετράγωνη σχεδίαση, με διάμετρο x διαδρομή 73x79,4mm. Η κεφαλή διαθέτει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, με 12 συνολικά βαλβίδες και υψηλή συμπίεση που φτάνει το 11:1. Η συνολική απόδοση φτάνει στους 68Ps, με 9,2kgm ροπής. Χαρακτηρίζεται από την τραχύτητα, όπως όλα εξάλλου τα τρικύλινδρα μοτέρ, ωστόσο εντυπωσιάζει με την ροπή του από τις χαμηλές rpm. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, σε σημείο που δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι πρόκειται για κινητήρα ενός λίτρου.

Στην ευθεία των μετρήσεων, παρότι δεν επιβεβαίωσε τα αισιόδοξα νούμερα της Suzuki (0-100km/h@14,7sec) έγραψε με ευκολία ένα απόλυτα αξιοπρεπές 16,25sec για τα πρώτα 100km/h, χρόνος που κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ρεπρίζ, καθώς και στην κίνηση σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, το Splash δεν θα προδώσει ποτέ τον οδηγό του με σύμμαχο το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο και το χαμηλό βάρος που φτάνει μόλις τα 975kg. Ωστόσο, αν επιλέξεις να κινηθείς "σβέλτα" με το Splash, αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση, που σε μέσο κύκλο κυμαίνεται γύρω στα 6,6-6,8lt/100km (αρκετά αυξημένη από τα 4,7lt που ανακοινώνει η εταιρία).

Ναι σε όλα!

Παρότι το Splash σχεδιάστηκε για αστικές μετακινήσεις, δεν αισθάνεται καθόλου άβολα σε ταξίδι ακόμα και με 140 km/h. Σύμμαχος το άκαμπτο πλαίσιο και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που δεν αφήνουν το ψηλό αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις. Βέβαια αυτό έχει ένα μικρό αντίκτυπο στην άνεση αφού η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα σκληρά καθίσματα, δεν προβλέπουν πολύωρα ταξίδια δίχως στάσεις. Ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα είναι περιορισμένος και σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι άμεσο σε αντιδράσεις, όμως υστερεί σε αίσθηση, ενώ το κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα.

Συνολικά το συμπέρασμα από τη σύντομη συμβίωσή μας με το ανανεωμένο Splash είναι ότι αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας. Είναι όμορφο, πρακτικό, έχει εξαιρετικούς χώρους, "σπιρτόζικο" και οικονομικό κινητήρα και τα μόνα που μπορέσαμε να βρούμε ως μειονεκτήματα είναι η σχετικά υψηλή τιμή αγοράς που φτάνει τα €9.440, δίχως να διαθέτει αναλογικά πλούσιο εξοπλισμό. Βέβαια, δεδομένου της αποδεδειγμένης υψηλής αξιοπιστίας του μικρού Ιαπωνικού μοντέλου, να μην πληρώσεις το κάτι παραπάνω σε σχέση με αντίστοιχες Ευρωπαϊκές προτάσεις?

Αρθρογράφος

 

Porsche 911 GT3 RS VS VW Beetle

Porsche 911 GT3 RS VS VW Beetle

Τι τύχη μπορεί να έχει ένας ηλεκτροκίνητος Σκαραβαίος απέναντι σε μια Porsche 911 GT3 RS;